abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81875753
Ben de laatste tijd veel Genesis aan het luisteren. Vandaag een aantal LP's gekocht van deze band, onder andere Foxtrot en The Lamb Lies Down on Broadway. Beide nu 1 keer geluisterd en ik vind het tot nu toe prachtig!
pi_81881835
Oh man wat zou ik graag nog een keer platen als Selling England By The Pound, Nursery Cryme of Trick of the Tail voor het eerst ontdekken
Nee.
pi_81886469
In een bokhete zomerdag naar Zuid Frankrijk rijden met Selling England by the Pound op repeat

Mooi was die tijd
pi_81888598
Goh... Ik ken dat oude werk nog helemaal niet zo goed, maar ik heb wél mijn vader's oude LP's gekregen. Bedankt voor de tip!

Alleen jammer dat ik pas over een half jaar weer bij mijn platenspeler ben, klein detail.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_82014597
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:32 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Én geen Gabriel, én geen Hackett én geen Collins? Dan wordt het toch langzaam maar zeker tijd om er ook officieel een einde aan te breien.

Al zou het mooi zijn als de 1970-'75-lineup nog eens samen zou spelen. Maar echt reëel acht ik die kans niet.
Laten ze er maar een eind aan breien, vond die laatste reunie collins/banks/rutherford ook behoorlijk zoutloos, dat optreden in Amsterdam was zo futloos. Leuk dat ze die oude nummers weer eens speelde, maar ze liepen er behoorlijk de kantjes eraf. drum-riffs die maar voor de helft gedaan werden, keyboard stukjes die maar voor de helft werden gespeeld. Doe het goed, of doe het gewoon niet.

Neem dan een voorbeeld aan Rush, of heck, Peter Gabriel, in 2007 had hij een setlist met een zwik nummers van z'n eerste plaat, had hij totaal geen problemen mee, sterker nog, die versies klonken waanzinnig.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:37:19 #171
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_82016264
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 11:59 schreef caustic het volgende:
Peter Gabriel, in 2007 had hij een setlist met een zwik nummers van z'n eerste plaat, had hij totaal geen problemen mee, sterker nog, die versies klonken waanzinnig.
Ik vond dat concert van Gabriel ook behoorlijk zoutloos.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_82016415
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:37 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Ik vond dat concert van Gabriel ook behoorlijk zoutloos.
te horen aan de reacties van het publiek was je in de minderheid
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:50:06 #173
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_82016791
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:41 schreef caustic het volgende:
te horen aan de reacties van het publiek was je in de minderheid
Tsja, dat kan. Maar bij Genesis waren de reacties ook enthousiast. Dus dat trekt onze observaties weer een beetje gelijk
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_82018052
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 12:50 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Tsja, dat kan. Maar bij Genesis waren de reacties ook enthousiast. Dus dat trekt onze observaties weer een beetje gelijk
lol fair enough

maar iemand nog naar Gabriel in september? z'n new blood tour komt naar arnhem:

http://www.petergabriel.com/live/
pi_82176195
Ik moet er heen
pi_113110335
Enorme schop aan dit topic geven. :@

Afgelopen maanden hun zes eerste albums op cd gekocht. Ik begin deze muziek eindelijk in volle glorie te waarderen.

Voor de mensen die het misschien niet kennen: Live 1973

Morgen verwacht ik de albums Wind and Wuthering en A Trick of the Trail. Ben benieuwd!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:13:14 #177
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_113111664
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 19:43 schreef Gewas het volgende:
Enorme schop aan dit topic geven. :@

Afgelopen maanden hun zes eerste albums op cd gekocht. Ik begin deze muziek eindelijk in volle glorie te waarderen.

Morgen verwacht ik de albums Wind and Wuthering en A Trick of the Trail. Ben benieuwd!
De eerste 6 , of 2 t/m 7 ? Ik neem aan dat je The Lamb Lies Down on Broadway niet hebt overgeslagen, toch ?
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_113112914
Nou, de helft van Lamb Lies Down kun je wat mij betreft zo overslaan hoor :') :D
Nee.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 21:04:46 #179
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_113114144
Ik kan me best voorstellen dat niet iedereen Ravine en The Waiting Room kan waarderen, maar om nou meteen de helft van dat album over te slaan vind ik ook weer wat overdreven ...
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_113115859
Nou ja, de helft is misschien wat overdreven. Maar er had van mij wel het e.e.a. uitgeknipt mogen worden. Ik noem een Grand Parade, Waiting Room, Supernatural Anaesthesist, Ravine, Back In N.Y.C.

Maar ja - daar staan dan weer wel pareltjes als The Lamia, het titelnummer, Carpet Crawlers en de Colony Of Slipperman medley tegenover. The Lamia _O_ _O_ _O_

Ergens diep weggestopt heb ik nog steeds een beetje hoop dat ze ooit nog 1x gaan optreden met z'n allen :(
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')