abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3154155
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 18:34 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wat een bijzonder simpele redenering

Jij doet liever ingewikkeld ?
pi_3154164
quote:
Op woensdag 13 februari 2002 19:42 schreef Great_Expectations het volgende:

[..]

La bêtise n'est pas mon fort.

-- Paul Valéry, Monsieur Teste (1895)

l'esprit non plus.
pi_3155368
Ook al woon ik in Amsterdam en heb ik er hier geen enkel probleem mee om met een vriend hand in hand te lopen of te zoenen op straat (zonder al te veel uitwisseling van lichaamssappen, want dat zie ik liever ook niet van anderen), ik zie toch wel wat het probleem is. Als er echt een probleem is, tenminste. Want in mijn ervaring is het gewoon een kwestie van oefenen en goed uit je ogen kijken.
Zoals in alle situaties moet je goed naar je gevoel luisteren. Als je op reis bent en een stil duister steegje aantreft, kies je als het goed is een route die wat beter verlicht en wat drukker is, en ja hoor: veel kleinere kans dat je beroofd wordt. Op een dergelijke manier voer ik ook mijn hand-in-handbeleid. Als ik gewoon tussen de burgermannetjes en kinderwagens in het winkelcentrum loop, zie ik geen enkele aanleiding om me in te houden. Maar op afgelegen plekken 's avonds laat...
Ik heb het een keer gehad, in Amsterdam, bij het hoofdbureau van politie. Stond ik lekker afscheid van een vlammetje te nemen, kwamen er een paar Marokkaanse jongetjes aan van een jaar of 16, 17. Verder was er niemand op straat en het was donker. We zagen ze aankomen en konden geen kant uit. De mannetjes begonnen wat tegen ons te zeggen, en we zijn de discussie aangegaan. Bleek: ze vonden zoenen op straat van iedereen vervelend, maar twee zoenende mannen ook wel weer fascinerend. Wat wij nou zo allemaal met elkaar deden (toen nog niks), en of dat nou leuk was (daarop konden we in het algemeen wel ja antwoorden). Hoewel ik best eerst een beetje geschrokken was, werd de discussie best leuk, dus vooroordelen werken twee kanten op.

Wat dat oefenen betreft. Ik ben ook niet hand-in-hand en zoenend ter wereld gekomen, natuurlijk. Door mijn goede ervaringen in Amsterdam voel ik me ook elders tamelijk vrij. Dus ik zou eerst eens je vriendje geregeld meenemen naar een grotere, anoniemere plek, en je daar lekker uitleven. Daarna ook eens thuis proberen.

En helemaal tot slot (ik ben lang van stof, sorry hoor): voor mij kwam het grote inzicht tijdens de Gay Games in 1998. Als je toen door de Leidsestraat liep, zag je alleen maar homopaartjes hand in hand. En hier en daar een schichtige hetero. Dat was mooi, en toen wist ik hoe het voelt om bij de meerderheid te horen. Lekker. Dus tip: ga naar de Games in Sydney! Kunnen jullie fijn oefenen, en daarna thuis missiewerk verrichten. Want ook in de provincie moet ieder homostel hand in hand kunnen lopen.
Wat zullen we nou krijgen zeg, is toch niet meer dan normaal!

pi_3155488
Goed verhaal
pi_3156166
ik ben laatst nog gewoon in een homobar op stap geweest.. was het enigste wat nog open was in de buurt.. ik heb genoeg gezien maar het boeit me echt helemaal niks..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')