Nog steeds ben ik bang om op straat aan hem te laten merken dat ik hem lief vind. Ik bedoel nu niks extreem klefs, maar gewoon z'n hand vasthouden, of een arm om hem heen slaan. Juist omdat we totaal niet voldoen aan het stereotype beeld, ben ik bang dat sommigen dit extra bedreigend of aanstootgevend zullen vinden, als twee jongens die er uitzien als hetero's "plotseling" twee homo's blijken te zijn.
Is mijn angst voor klappen terecht, of kunnen we gewoon hand in hand over staat?
De Gay Parade Pride hoeft voor mij helemaal niet, ik zou deze graag opofferen als in ruil daarvoor twee jongens (of twee meisjes) zonder bang te zijn hand in hand over straat kunnen lopen in een klein provincie-stadje.
Leveren homo's die niet opzichterig zijn maar wél gearmd over straat lopen een grotere bijdrage aan de acceptatie van homo's, dan b.v. de Gay Parade Pride?
Of is de acceptatie van homo's iets wat helemaal vanuit hetero's moet komen, en is dat iets waar homo's zelf niks wezelijks aan kunnen doen?
Dit is naar aanleiding van Wat vind jij van homoseksualiteit??, maar mijn vragen heb ik nergens beantwoord gezien in dit of vergelijkbare topics.
[Dit bericht is gewijzigd door Great_Expectations op 09-02-2002 18:34]
quote:Dat kan je wel zeggen, maar ergens kan ik het wel begrijpen...
Op zaterdag 09 februari 2002 18:39 schreef Scorp[AM] het volgende:
gewoon doen man... its a free world
* Chandler zou ook wel met een gozer hand in hand willen lopen niettemin dat ik geen homo ben..
Als mensen jou daarop afwijzen zijn ze jou blijkbaar niet waard... oftewel laat ze denken wat ze denken het is JOU leven en het gaat om JOU plezier en niet die van buitenstaanders!
peace and enjoy tha love
quote:Ik weet niet of je angst terecht is...
Op zaterdag 09 februari 2002 18:26 schreef Great_Expectations het volgende:
Is mijn angst voor klappen terecht, of kunnen we gewoon hand in hand over staat?
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 18:39 schreef Scorp[AM] het volgende:
gewoon doen man... its a free world
quote:hm ?
Op zaterdag 09 februari 2002 18:42 schreef Slijmbal het volgende:[..]
quote:Nou, dan heb je hier de gouden tip:
Op zaterdag 09 februari 2002 18:41 schreef Aneurism het volgende:
Stel je eens voor, een donker steegje met een aantal van die gabbertjes of macho mannetjes...
En het is ook hier weer duidelijk dat jij de Amsterdam Pride alleen van televisie kent.
quote:Interessant punt... 'k Weet het antwoord niet.
Juist omdat we totaal niet voldoen aan het stereotype beeld, ben ik bang dat sommigen dit extra bedreigend of aanstootgevend zullen vinden, als twee jongens die er uitzien als hetero's "plotseling" twee homo's blijken te zijn.
quote:'k Vrees dat je het nog altijd goed moet timen. Zowel qua plaats als qua situatie. Op 't perron of in een drukke winkelstraat moet 't kunnen, maar in een donkere uitgaansnacht vol dronken macho's zou ik 't maar uit m'n hoofd laten.
quote:Ik weet het wel zeker!
Leveren homo's die niet opzichterig zijn maar wél gearmd over straat lopen een grotere bijdrage aan de acceptatie van homo's, dan b.v. de Gay Parade Pride?
quote:Tja, ik denk dat het misschien wel een beetje de plicht is van de niet-relnichten om te laten 'zien' dat er ook homo's zijn die, los van hun sexuele voorkeur, in niets verschillen van de hetero medemens.
Of is de acceptatie van homo's iets wat helemaal vanuit hetero's moet komen, en is dat iets waar homo's zelf niks wezelijks aan kunnen doen?
quote:Waaruit blijkt dat dan?
Op zaterdag 09 februari 2002 19:22 schreef Gellarboy het volgende:En het is ook hier weer duidelijk dat jij de Amsterdam Pride alleen van televisie kent.
quote:Als je er bij bent is het vast heel anders dan wanneer je het op televisie ziet, maar dat geldt ook voor het Koninklijk Huwelijk, Carnaval en de Oorlog in Afghanistan. Dus hoe de media iets weergeven is niet relevant en is ook niet de reden dat ik de Gay Pride Parade niet boeiend vind.
Op zaterdag 09 februari 2002 19:22 schreef Gellarboy het volgende:[..]
En het is ook hier weer duidelijk dat jij de Amsterdam Pride alleen van televisie kent.
quote:Als de vage blik in hun ogen betekent dat ze in verwarring zijn gebracht. Ik ben niet bang om mensen in verwarring te brengen of aan het denken te zetten, misschien houden ze er een genuanceerder beeld van homo's aan over. Ik maak me meer zorgen over de mensen die in verwarring raken en vervolgens aggressief reageren.
Op zaterdag 09 februari 2002 18:42 schreef Chandler het volgende:
Inderdaad ga gewoon je gang, als andere mensen je daar vaag op aankijken zijn ze gewoon niet goed wijs, het is jou leven en jou vriendje!!!
Maar ik ben blij met de bemoedigende reacties
quote:Grotere weet ik niet maar ik beveel het wel aan ja! Ik heb persoonlijk ook niks met de Gay Parade en dat is zo'n evenement waar de stereo tiepjes de wereld laten weten dat dit homo's zijn *yuk*
quote:Het moet van beide komen! Hetero's moeten er open voor staan óf het moet er met de paplepel ingegoten worden. Jammer genoeg staat er in je schoolboek nog niet "piet en jan zijn getrouwd en hoeveel is 2+2" ofsow!
Ik denk dat wij gewoon onszelf moeten zijn... en als je hand in hand wilt lopen: doe het... ik doe het ook gewoon.
* zerosignal vind te klef op straat van niemand goed!
* Mini_rulez wordt bijna jaloers
En ik vind het ook niet echt storend als 2 jongens in het openbaar zoenen, en daar denken wel meer mensen zo over, zie Zoenende mannen!
Nouja beetje overdreven, maar ga gewoon je gang, is toch juist leuk om 2 mensen zo gelukkig te zien
quote:Dat blijkt uit dit soort opmerkingen dus, shmoopy. Dit soort debielen zijn overduidelijk nog nooit op een dergelijk evenement geweest en hebben geen idee waar ze over praten.
Op zondag 10 februari 2002 00:15 schreef zerosignal het volgende:
dat is zo'n evenement waar de stereo tiepjes de wereld laten weten dat dit homo's zijn *yuk*
Bekijk anders deze link even en let dan vooral op de mensen op de achtergrond. Hoeveel mensen in roze tule lopen daar? Bedankt.
quote:Dat klopt...
Op zaterdag 09 februari 2002 18:41 schreef Aneurism het volgende:[..]
Dat kan je wel zeggen, maar ergens kan ik het wel begrijpen...
Stel je eens voor, een donker steegje met een aantal van die gabbertjes of macho mannetjes... En daar loop je dan met zijn tweeen...
Voor hetro stelletjes is het soms eng om daar te lopen, moet je nagaan met een homo stelletje... Jammer maar waar...
quote:Gellarboy,je hoeft mij als Amsterdamse echt niet meer duidelijk te maken hoe de Gay-Pride eruit ziet,
Op maandag 11 februari 2002 12:59 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Dat blijkt uit dit soort opmerkingen dus, shmoopy. Dit soort debielen zijn overduidelijk nog nooit op een dergelijk evenement geweest en hebben geen idee waar ze over praten.
Kijk, ik heb ook geen verstand van, erm, voetbal... Maar daar zul jij mij dan ook nooit over horen praten, waardoor ik op dat vlak ook geen flater kan slaan.Bekijk anders deze link even en let dan vooral op de mensen op de achtergrond. Hoeveel mensen in roze tule lopen daar? Bedankt.
Ze mogen van mij hun gang gaan,als het niet tè aanstootgevend is zoals ik wel degelijk diverse keren heb gezien,ze zitten mij niet in de weg,
alleen is niet iedere homo zo en dat mag ook wel eens benadrukt worden.
quote:Jou probeerde ik het ook niet duidelijk te maken!
Op maandag 11 februari 2002 13:07 schreef shmoopy het volgende:
Gellarboy,je hoeft mij als Amsterdamse echt niet meer duidelijk te maken hoe de Gay-Pride eruit ziet,
die heb ik 'live' iig 2 keer gezien,omdat een vriend van mij meedeed.
quote:Wat helpt er niet mee dan? Die man in tangaslip op die boot? Kom kom, dit is Nederland anno 2002. In een film is dit humor, maar op het nieuws is het ranzig? Is het mijn probleem dat anderen klein van geest of snel gechockeerd zijn?
Ik kan me wel iets voorstellen bij wat hij zegt over het niet 'meehelpen' aan de acceptatie van homo's met die parade.
quote:Dat zijn dus mensen die er nog nooit geweest zijn. Vorig jaar heb ik een topic geopend om een meeting te organiseren tijdens dit feest. Nou ja, uiteindelijk waren we daar met zijn zessen. Tja, als mensen hun horizon niet willen verbreden is dat, nogmaals, niet mijn probleem. Maar ga dan absoluut niet lopen zeuren dat het zo verschrikkelijk was. Je was er tenslotte niet eens bij.
Mij lijkt het juist koren op de molen van de homofoobjes die alle homo's weer lekker over èèn kam kunnen scheren:'Zie je nou wel dat het allemaal een stelletje travo's zijn die alleen maar met sex bezig zijn?'
quote:Alleen is niet iedere homo HOE? Niet iedere homo houdt van een gezellig feestje bedoel je?
...alleen is niet iedere homo zo en dat mag ook wel eens benadrukt worden.
quote:En Nederland is nou eenmaal meer dan Amsterdam.
Op maandag 11 februari 2002 14:21 schreef Gellarboy het volgende:Kom kom, dit is Nederland anno 2002.
quote:Ik denk dat ze bedoelt dat niet iedere homo extravagant is en het homo-zijn uitdraagt.
Alleen is niet iedere homo HOE? Niet iedere homo houdt van een gezellig feestje bedoel je?
quote:Neu,dat lijkt mij ook niet.
Op maandag 11 februari 2002 14:25 schreef Gellarboy het volgende:
Sorry, ik zie net dat ik vergeten ben om het stukje te quoten waarin jij zegt aanstootgevende dingen gezien te hebben... Ik heb dat nog nooit, nooit gezien. Of komt dat omdat ik meer gewend ben? Lijkt me niet, toch?
En je snapt heus wel wat ik bedoelde met die acceptatie ed,
sukkels die homo's alleen maar van zulke feesten 'kennen' zullen nooit normaal kunnen doen,
daarom komen ze ook niet.
Aan kortzichtigheid doe je niet veel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |