abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51034636
Hoi,
een vriendin van mij heeft een kleine zelfstandige woning in Amsterdam, en ik ben op zoek naar een woning in Amsterdam. Nu gaat zij een jaar (12 maanden) naar het buitenland. In principe zou ik dan officieel huisbewaarder kunnen worden waarbij ik 12 maanden in haar huis kan wonen. Het probleem is dat ik als huisbewaarder geen huurtoeslag krijg. Daarom zitten we eraan te denken officieel te gaan samenwonen. Is dat verstandig? Zo krijgen we in elk geval huurtoeslag. Officieel moet zij zich wel uitschrijven als ik me niet vergis als ze langer dan 8 maanden in het buitenland is maar het kan zijn dat zij dan in januari een maandje terugkomt. Dat is alleen nog niet zeker. Wordt zoiets gecontroleerd? Kan ik zomaar met haar gaan samenwonen?

Mvg,
Tamaru
Mja
  zondag 1 juli 2007 @ 19:27:58 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51035128
Waarom heb je per se huurtoeslag nodig en waarom kun je geen hoger inkomen genereren?
pi_51035249
Als je officieel samenwoont, zal zij je toeslagpartner zijn voor zorg- én huurtoeslag. Kun je via de verhuurder het contract niet voor een periode van 12 maanden overnemen? (bij particuliere huur kan ik me voorstellen dat de verhuurder dat misschien geen probleem vindt)
  zondag 1 juli 2007 @ 19:33:38 #4
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_51035296
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:31 schreef Serinde het volgende:
Als je officieel samenwoont, zal zij je toeslagpartner zijn voor zorg- én huurtoeslag. Kun je via de verhuurder het contract niet voor een periode van 12 maanden overnemen? (bij particuliere huur kan ik me voorstellen dat de verhuurder dat misschien geen probleem vindt)
Bij woningstichtingen enzo kan dat niet. Die zijn volgens mij verplicht dan het huis aan de langs wachtende ofzo te geven
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_51035437
het gaat om een woningstichting denk ik (het gaat namelijk om zo'n studenten-/containerwoning in amsterdam) en een hoger inkomen is dus niet mogelijk want we zijn allebei studenten.
Mja
pi_51035457
uhm gewoon niet zeggen dat je voor 8 maanden weg gaat?
pi_51035539
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:39 schreef Hardrebel het volgende:
uhm gewoon niet zeggen dat je voor 8 maanden weg gaat?
nou 12 maanden weg in principe maar dan een maand thuis in januari, dat kan toch wel dan? dan is ze resp. 5 en 6 maanden weg
Mja
  zondag 1 juli 2007 @ 19:41:45 #8
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51035548
Nu samenwonen is dan allicht het prettigst, alleen weet ik niet of je er dan in kunt blijven wonen wanneer zij naar het buitenland vertrekt. Pas na 2 jaar samenwonen zou je officieel medehuurder zijn, maar weet eigenlijk niet of dat relevant is in dit geval..
pi_51035619
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:41 schreef Alicey het volgende:
Nu samenwonen is dan allicht het prettigst, alleen weet ik niet of je er dan in kunt blijven wonen wanneer zij naar het buitenland vertrekt. Pas na 2 jaar samenwonen zou je officieel medehuurder zijn, maar weet eigenlijk niet of dat relevant is in dit geval..
Ze vertrekt in september al en we willen in augustus gaan samenwonen. Wij dachten omdat zij dan in januari terugkomt eventueel is ze niet 8 maanden aaneengesloten in het buitenland en hoeven we het niet te zeggen.
Mja
  maandag 2 juli 2007 @ 07:34:45 #10
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_51048930
Dus weer zo'n profiteur die de regels wil overtreden om zo ten onrechte geld te krijgen?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Vis een optie? maandag 2 juli 2007 @ 09:24:45 #11
70532 loveli
N
pi_51049860
Doet de woonstichting niet aan onderhuur?
crap in = crap out
pi_51051156
Niemand hoeft toch te weten dat jij daar zit en niet zij?? Zij blijft gewoon de huur betalen, en jij betaalt haar, zo moeilijk is dat toch niet?
  Vis een optie? maandag 2 juli 2007 @ 10:45:46 #13
70532 loveli
N
pi_51051421
Als de woonstichting daar achter komt, kunnen ze de huur opzeggen ivm illegale onderhuur.
crap in = crap out
  maandag 2 juli 2007 @ 12:01:09 #14
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_51053452
Ik zou proberen om het te gaan onderhuren via de officiele weg. Als iemand naar het buitenland gaat dan is dat in zo'n geval officeel mogelijk om te onderhuren.

Over de samenwoonoptie. Het kan zijn dat de woning maar voor 1 pers. geschikt is en gebruikt mag worden, als je dan gaat samenwonen (2 pers op papier) dan zou dat dus niet mogen, ook al woon je er alleen in
pi_51056192
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:45 schreef loveli het volgende:
Als de woonstichting daar achter komt, kunnen ze de huur opzeggen ivm illegale onderhuur.
Maar hoe zouden ze daar dan achter moeten komen. Tenzij je natuurlijk niet zo'n beste band hebt met je buren, tja, dan heb je een probleem.
pi_51057312
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:01 schreef _wie het volgende:
Ik zou proberen om het te gaan onderhuren via de officiele weg. Als iemand naar het buitenland gaat dan is dat in zo'n geval officeel mogelijk om te onderhuren.

Over de samenwoonoptie. Het kan zijn dat de woning maar voor 1 pers. geschikt is en gebruikt mag worden, als je dan gaat samenwonen (2 pers op papier) dan zou dat dus niet mogen, ook al woon je er alleen in
Het recht op samenwonen is grondwettelijk vastgelegd en dat kunnen ze nooit weigeren. Ik zou ook zeggen schrijf je gewoon in dan woon je officieel samen en zij ontvangt gewoon de huursubsidie, jij betaalt haar huur aan haar terug. Meer komt er volgens mij niet bij kijken. Tenzij je mogelijk geen recht meer op huur subsidie hebt als je jullie inkomens bij elkaar optelt.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_51087597
we hebben allebei als studenten geen inkomen dus dat is het probleem niet
Mja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')