fietsmiep | zaterdag 30 juni 2007 @ 20:41 |
is hier iemand die ervaring heeft met het doe-het-zelf pakket van Allabastine voor garagevloercoating? Op het pak staat dat het voor 20 m2 is; onze garage is 24 m2. Is dit spul echt ruim voldoende en zouden wij het er net mee redden? Of betekent het dat we 2 pakketten nodig hebben en dus 3/4 weg moeten gooien? | |
Dual.Flipflop | zaterdag 30 juni 2007 @ 20:58 |
Hier is wel ervaring met kelderdroog (epoxy) 2 componenten spul. Blik zegt geschikt voor 7 m2 in praktijk bleek het krap 5m2 te zijn. Als je garage epoxy snel drogend is, let goed op dat je de ideale aanbreng gereedschap in de buurt hebt. Het smeert niet zo zwierig als dat het lijkt, mogelijk is twee lagen raadzaam voor een egaal dekkend oppervlak. | |
Solingjan | zaterdag 30 juni 2007 @ 21:18 |
Als jij een spiegelgladde betonvloer hebt, heb je dit spul niet nodig. Dan kom je er dus best wel mee uit. Maar aangezien dat je dus geen spiegelgladdevloer hebt denk ik dat je hooguit 12 m2 haalt met een bus. De vloer zuigt dit flink op. | |
De_Melkboer | zaterdag 30 juni 2007 @ 21:41 |
Ik heb gewerkt bij een fabrikant van dat spul, niet bij Alabastine trouwens, en moest de vloeren wel eens zelf leggen, ook op balkons en in parkeergarages. Let vooral op de volgende punten: Voorbewerking, dus een schone vloer, en vooral goed voorstrijken met bijvoorbeeld epoxy primer, tegen het zuigen van de betonvloer. Verwerkingstemperatuur en luchtvochtigheid: Het spul reageert extra snel als het warm en vochtig is, dus op een broeierige zomerdag heb je misschien 10 minuten om de klus te klaren, dan liever bij een graad of 10, als het 's nacht maar niet te koud wordt. Energie inbrengen: Hoe langer je roert, des te meer het al begint te reageren/uitharden, alle energie wordt immers omgezet in warmte, en de warmte zet de reactie in gang. Laagdikte: Als je het te dun aanbrengt heb je kans dat de vloer zijn sterkte niet haalt, er is een minimale droge laagdikte nodig. Hoef je de eerste tijd niet te merken, maar als je na een poosje in je garage eens je stuur draait terwijl de auto stilstaat, kan het loskomen van de ondergrond. Dus, eigenlijk beter 2 sets. Je kan het zelfs antislip maken, eerst een coating aanbrengen, die instrooien met vuurgedroogd zand, de volgende dag afbezemen en daar weer een coat over heenleggen. Succes met je klus | |
Dual.Flipflop | zaterdag 30 juni 2007 @ 23:57 |
Interessante informatie. Nu snap ik waarom een snelle mix van polymeren chemie beter werkt dan het braaf en netjes tot in de hoeken van de beker netjes doorroeren. | |
Blapiet | zondag 8 juli 2007 @ 01:31 |
Als de vloer overigens dichtgevlinderd zit kun je best problemen met hechting krijgen. | |
Martijn_77 | zondag 8 juli 2007 @ 10:39 |
quote:Als je een gevlinderde vloer hebt kun je hem beter verven met beton verf. | |
Blapiet | zondag 8 juli 2007 @ 11:49 |
quote:Klopt, maar die is minder bestand tegen rubber banden, olie en vuil enz. Daarnaast is de bescherming minder. Als je zware mechanische belasting krijgt zoals in een garage krijg je dus al heel snel kale plekken. | |
fietsmiep | zondag 8 juli 2007 @ 11:56 |
Wij zijn er nog niet uit wat we gaan doen; we hebben gewoon een betonnen vloer en verder staat de auto niet in de garage; hij wordt meer als schuur gebruikt, maar zo'n vloer ziet er wel mooi uit. | |
Blapiet | zondag 8 juli 2007 @ 12:05 |
Als je wat water op de vloer giet, trekt het er dan in of blijft het erop liggen? | |
AnneX | zondag 8 juli 2007 @ 12:57 |
Aangezien al onze (huis)klussen met de schuur beginnen - opruimen en wegbrengen enzo - hebben we voor het verbouwen 2 jaar geleden de vloer daaro eindelijk eens behandeld. Eerst is de stoffige hobbelige - en dan bedoel ik kuilen - betonvloer uitgevlakt met een cementdekvloer en daarop voorstrijk Vervolgens met een garageverf van de vakschilder gedaan. Omdat het een donkere ruiimte is zonder direkt zonlicht hebben we - ik dus - gekozen voor zonnig geel. Dat werd dus RAL 1017. Met de bus van ik denk 10 liter kon ik uiteindelijk 3 lagen dun ! in 3 dagen aanbrengen met een roller op een bezemsteel. Oppervlakte 4 x 7. Er is inmiddels flink over geschoven etc. en er is nog geen schilfertje af. Alleen weet ik nu even niet welk merk en de kosten. Daar kan ik morgen achterkomen, als je het weten wilt. ![]() Oh ja, en de buren hebben uitgevlakt met egaline via de leverancier Imabo. Dat kan max 3 mm. dik. En daarna grijze betonverf van de Praxis. Dat ziet er ook nog goed uit. Ik wilde perse geen grijs en kwam daardoor bij de vakschilder terecht. ps en de schuur moet weer opgeruimd. | |
sanger | maandag 9 juli 2007 @ 08:34 |
interessant om te volgen. Wil ik in de toekomst ook nog doen. | |
AnneX | woensdag 25 juli 2007 @ 16:41 |
Het was dus Katinkat die vroeg naar vloerverf in de schuur. kDacht dat het Phluphy was. Dit ligt dus 3 lagen uit 10 literblik op 28 m2 na voorstrijk Ent ligt ook op de houten trap ! ![]() | |
fietsmiep | donderdag 26 juli 2007 @ 19:53 |
quote:Ik heb dit spul op internet opgezocht, maar voor 3 liter betaal je al ruim 100 euro; dus 10 liter en dan ook nog voorstrijk, wordt het ook aardig aan de prijs....Maar bedankt voor de tip en het meedenken. | |
Blapiet | vrijdag 27 juli 2007 @ 00:07 |
Vergelijkbaar product: Vloerlakquote:2,5l is iets van 30 euro ofzo Klik! | |
Net_Loony | dinsdag 31 juli 2007 @ 16:00 |
Ik ben van plan om ook mijn vloer te coaten of te verven. Maar moet ik nu eerst mijn oude vloer helemaal opschuren? Als ik de handleiding lees van alabastine, zeggen ze als er water op bljft liggen moet je deze ruw opschuren. Er blijft bij mij dus water opliggen en er zit nu een verflaag op die begint los te bladeren. Waarmee kan ik deze dan het beste opschuren? het betreft een oppervlakte van +/- 50 m2. | |
Blapiet | dinsdag 31 juli 2007 @ 16:39 |
quote:Het wordt wel eens gedaan met een woodboy. Maar ja, als de hudige verf bladdert en je gaat daar een nieuwe verf opzetten blijft de onderliggende basis een bladderende verflaag. Het mooiste is eigenlijk stralen alleen is dat redelijk onbetaalbaar particulier. |