abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 oktober 1999 @ 07:22:00 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_198551
Zit je een keer niet naar de streams te kijken gebeurt er weer wat
Het onderstaande bericht kwam ik tegen in *nl.actueel.big-brother*
zijn er meer mensen die het gezien hebben ?

Het werd oorspronkelijk gepost door Jefrem Hutzezon/ Berlinda Hendrikse <j.hutzezon@cable.a2000.nl>

Eindelijk, de eerste (weliswaar kleine) ruzie heeft plaatsgevonden!

Rond half vijf vannacht liep Sabine naar de huiskamer, gevolgd door alle
andere dames.
Sabine had het gevoel dat er over haar geroddeld werd en zei: 9 keer is een
grapje leuk, maar de tiende keer ben ik het zat! Jullie zitten maar steeds
grapjes te maken en elke keer als ik iets serieus zeg, komt er een cynische
ik een opmerking. Ook zei ze dat ze Karin stiekem vond!!Sabine had
opgevangen dat Karin over haar had gezegd: die zit alleen maar op de bank
aan haar haren te plukken en mooi te zijn...
Karin ontkende dit, dit zou niet over Sabine zijn gegaan, maar over
haarzelf! Karin zou naar eigen zeggen thuis niets anders doen dan mooi op de
bank zitten.

Het leukste aan deze best wel pittige discussie was de duidelijke
groepsvorming. Mona ging duidelijk aan de kant van Sabine staan en vond dat
iedereen open en eerlijk moest zijn.
Bianca nam het echter voor Karin op. Ze zei: Karin is misschien wat cynisch,
maar niet stiekem!

Na de ruzie gingen Sabine en Mona naar de slaapkamer (waar de camera niet
aan stond) en Karin en Bianca dronken in de huiskamer nog een kopje thee.
Natuurlijk werd daar nagepraat over de opmerkingen van Sabine... Karin zei:
Ik mag haar wel, maar ik mag bepaalde dingen van haar niet. Waarop Bianca
zei: Ze moet eens niet zo serieus zijn en niet zo snel happen!

Ik ben benieuwd hoe de sfeer morgen in het BBhuis zal zijn, en helemaal
beniewd wat Veronica gaat uitzenden van dit nachtelijke gekibbel!

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zondag 10 oktober 1999 @ 07:35:00 #2
691 luciano
ondertitelloos
pi_198552
Er vallen de laatste dagen ook wel verdacht veel bloedneuzen!
Ziet iemand een verband?
Ik ook niet , maar misschien vanaf morgen volop verbandjes , op hun ogen , na al die ruzies!!!!!!
pi_198553
Bientjes positie binnen de groep wankelt, en dat begint ze nu zelf ook al te merken.

Ik moet nu helaas wat positiefs over onze Bo Drek zeggen: zij is tot nu toe wel de enige die de confrontatie durft te zoeken. Bij een soortgelijk geval (toen ze haar Romance nog niet wilde toegeven) sprak ze de groep ook al op deze manier aan.

Nu de groepjes duidelijk zijn geworden en de belangen steeds groter voorspel ik nog wel meer van dit soort oprispingen:

Ruud, hou nou eindelijk eens op met dat gepingel!
Mona, zing niet zo vals!
Bart, blijf van me af!

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_198554
Die trut moet er uit, zijn we af van dat brabantse gejeuzel en het gemiddelde IQ gaat wat omhoog.
Leuk side effect, Bart slaat helemaal door en we krijgen eens echte aktie.

Leg de hansaplast maar vast neer

pi_198555
Ja het is duidelijk dat de bewoners zich op dit moment zo thuis gaan voelen dat ze ook commentaar geven op de medebewoners.

Voorheen was alles nog aftasten en uit de boom kijken maar op dit moment begint iedereen uit zijn of haar "schulp" te kruipen (sommige waren er al uit).

Dit gaat verstrekkende gevolgen hebben voor de populariteit van diverse bewoners.

Op het moment dat Sabine zich werkelijk laat zien buiten haar "OOh wa Lieef Schulpje" zal de liefde voor menig kijker en wellicht ook medebewoners snel over zijn.

Dat brengt ons metteen bij Bart zijn roze bril zal wat minder snel wegslijten maar uiteindelijk zal hij ook de ware aard van het beestje zien. Is het niet in BB huis dan wel thuis voor de buis.

Bianca schijnt net het omgekeerde van Sabine te presteren. Het eerste OH wat lief is al uit de mond van onze voormalige Bitch gevallen.

Ruud zal uiteraard weinig last hebben van deze ontwikkeling. Hij zal echter in de toekomst wat vaker terug moeten vallen op zijn vaderlijke rol om zijn kinders in toom te houden.

Willem zal zich tijdens de toekomstige ruzies zo veel mogelijk afzijdig houden zolang hij zelf niet wordt aangevallen. Een brede lach en een cynische opmerking tijdens een ruzie kun je echter wel verwachten.

Karin zal zich echter wel met de ruzies gaan bemoeien en kiest daarbij altijd partij. dit is voor haar het begn van het einde.

Maurice blijft voorlopig zo nietszegend als hij tot nu toe is geweest. Hij valt daarom niet zo op en wandelt daardoor wellicht zonder problemen naar de eindstreep. Hij moet dan wel doen waar hij goed in is: zijn mond houden en alleen in het geniep wat commentaar.

Mona zal van deze kwestie helaas weinig meekrijgen zij heeft nog maar 7 dagen.....

pi_198556
Helemaal mee eens, Abrahummie! De arena is geopend en jouw analysie van de manier waarop de BB-bewoners aan het trouble-shooten gaan, klinkt aannemelijk. Wij denken alleen dat Sabine juist punten gaat scoren met haar felle opmerkingen: eindelijk eens iemand die verrast! Bovendien maakt het Sabine een stuk interessanter - dat gewauwel over leuk & lief & schattig kluistert de kijkers natuurlijk niet aan de buis.
Ander punt is Maurice. Het viel ons op dat Veronica aan het Grote Maurice Offensief is begonnen: hij kwam (nog steeds zonder tekst, die heeft hij niet) langdurig in beeld, het leek wel alsof de softlenzen van zolder waren gehaald, en als een heuse Thorne Forrester mocht Maurice een hoop zendtijd opverbruiken, dit onder het motto: Veronica helpt Maurice van de regen in de drup, want helpen deed die PR-campagne niet. Het doet overigens wel het ergste vrezen: die gaat er dus niet uit.
Een schizofreen is nooit alleen
pi_198557
Wellicht hebben jullie gelijk TwoSisters!

Het dreigt bij bianca ook te lukken haar image om te turnen van bitch tot Neerlands trots.

Mischien dat het voor Sabine ook verstandig om van image te wijzigen om het publiek te blijven boeien. het is zeker interessant om Bart afgewezen te zien worden. no hard feelking voor Bart maar het geeft weer een reden om om 20.00 uur de TV weer op 7 af te stemmen.

pi_198558
Ach Mona had Bianca nooit moeten 'waarschuwen' dat ze zo wisselvallig was. Sindsdien is ze wat meer aan het pr-en.
For All We Know R The Soapies Watching Us in Another Dimension &lt;P&gt;
pi_198559
quote:
op 10-10-1999 om 08:37 AM schreef Hunter het volgende:
Bientjes positie binnen de groep wankelt, en dat begint ze nu zelf ook al te merken.

Ik moet nu helaas wat positiefs over onze Bo Drek zeggen: zij is tot nu toe wel de enige die de confrontatie durft te zoeken. Bij een soortgelijk geval (toen ze haar Romance nog niet wilde toegeven) sprak ze de groep ook al op deze manier aan.

Een kleine kanttekening, Hunter, bij deze uitval van Sabine. Imho is het een projectie van Sabine, die van binnen heel goed weet hoe stiekem en weinig open zij is geweest in haar gedrag naar/met Bart, en hoe bedreigend dit voor anderen is. En juist omdat projecties met ongewoon felle emoties gepaard gaan, was Karin in de woonkamer echt wel even van haar stuk, en werd door Bianca (ja, Bianca!) weer wat opgepept (die weet al te goed wat beschuldigingen met je zelfbeeld kunnen doen).

Eerste ruzie dus, maar ook eerste vervormde beschuldiging. Zoals alle emotioneel sterke uitingen vervormd zullen zijn, in een overall-setting die op zichzelf vervormd is.

pi_198560
Way to go, MOOR!
pi_198561
Ik ben het helemaal eens met Hunter: Sabine is de enige die openlijk de confrontatie aan durft te gaan. Ze heeft echt meer noten op haar zang dan dat velen op het forum denken, volgens mij. Het is waarschijnlijk een cultuurverschil met de rest van Nederland dat Brabanders wat vaker kreten slaken als: oh lief en oh leuk, maar heeft ze daarom meteen afgedaan?
Des te meer erger ik me aan het achterbakse gedoe van Karin... En het valt me dan ook tegen dat er zoveel mensen op het forum zijn die haar een fantastische sterke vrouw schijnen te vinden... Zij en Bianca zijn van die semi-intectuelen die zich beter voelen dan de rest. Dat is pas irritant. Ik hoop dan ook dat ook Karin of Bianca volgende week genomineerd worden en dat niet Mona, maar 1 van die twee het huis gaat verlaten
pi_198562
Na de uitzending van vanavond is wel gebleken dat Mona en Sabine de enige dames zijn die mogen blijven in Huize Big B.

Het is een feit dat niemand hetzelfde is en ieder karakter is e een op zich. Verschillende karakters hoeft niet altijd een reden te zijn om niet met elkaar overweg te kunnen. Soms trekt het tegengestelde juist aan. Niet gekeken naar elk eigenaardigheidje (die iedereen wel een of meerdere heeft), maar Karin is nu toch echt verkeerd bezig. (Zag ik al langer)
Bianca kiest partij voor Karin, maar dat is niet omdat ze het met haar gedrag eens is, maar omdat ze elkaar leuk vinden.

MONA en SABINE zijn gewoon zichzelf, met hun eigenaardigheden erbij. Die andere dames zijn enkel bezig met acteren en maniertjes bedenken om een ander te imponeren.

Die tongzoen van Karin en Maurice vond ik trouwens "errug walgelijk" om te zien.

pi_198563
Ik ben het helemaal eens met Hunter: Sabine is de enige die openlijk de confrontatie aan durft te gaan. Ze heeft echt meer noten op haar zang dan dat velen op het forum denken, volgens mij. Het is waarschijnlijk een cultuurverschil met de rest van Nederland dat Brabanders wat vaker kreten slaken als: oh lief en oh leuk, maar heeft ze daarom meteen afgedaan?
Des te meer erger ik me aan het achterbakse gedoe van Karin... En het valt me dan ook tegen dat er zoveel mensen op het forum zijn die haar een fantastische sterke vrouw schijnen te vinden... Zij en Bianca zijn van die semi-intectuelen die zich beter voelen dan de rest. Dat is pas irritant. Ik hoop dan ook dat ook Karin of Bianca volgende week genomineerd worden en dat niet Mona, maar 1 van die twee het huis gaat verlaten
pi_198564
quote:
op 10-10-1999 om 07:34 PM schreef Ollie het volgende:
Des te meer erger ik me aan het achterbakse gedoe van Karin... Zij en Bianca zijn van die semi-intectuelen die zich beter voelen dan de rest. Dat is pas irritant.

Daar sta ik nu voor 200% achter!!!

pi_198565
Ik bedoelde natuurlijk semi-intellectuelen (zonder er zelf een te willen zijn....)
pi_198566
Van de BB-site:

Het is tot een treffen gekomen tussen Karin en Sabine. Gisteren liep Sabine de hele dag te smoezen met Mona. Het woord ‘stiekem’ is een paar keer gevallen, maar er werden geen namen genoemd. Nu is de bom toch geëxplodeerd. Sabine kon zich blijkbaar niet meer inhouden. Vanochtend om een uur of vijf voelde ze zich geroepen om er het een en ander uit te gooien. Ze heeft geen blad voor de mond genomen en heeft al haar grieven geuit. Karin en Bianca wisten niet wat hun overkwam.

En waar staat Mona in dit alles? Die heeft zich achter Sabine geschaard. “Ja, we moeten allemaal oprecht doen.”

De ruzie tussen Karin en Sabine heeft de sfeer in huize BB geen goed gedaan. Iedereen lijkt op eieren te lopen.

Bianca tegen Karin: “Ik heb het gevoel dat ik denk: wat doe ik hier?”
Karin blijft stil, is nadenkend en zegt dan: “Gezellig hier, hè.”
Bianca knikt instemmend: “Het straalt er vanaf.”
Mona, Sabine en Bart roken in de tuin een sigaret.
Sabine: “Op een dag als deze heb ik het gevoel heb dat ik naar huis wil. Het is de eerste keer dat ik dit voel.”
Bart denkt dat het aan de sfeer ligt en noemt het een ‘raar sfeertje’.
Sabine is niet zeker of het alleen daaraan ligt maar zegt: “Ik zou het niet erg vinden als ik nu weg moet.”

[Dit bericht is gewijzigd door Hunter (Datum 10 Oktober 1999).]

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  zondag 10 oktober 1999 @ 19:54:00 #17
94 Dora
Beroeps Gnoom
pi_198567
Ik ben het met jullie allemaal eens, maar vlak het geroddel van Mona en Sabien ook niet uit.
Die kunnen er ook wat van, neem nou dat stukje met die krentebrood en van vanavond dat ze samen in de keuken stonden.

En over Karin en Maurice wil ik nog ff zeggen : WHOEHAHAHAHA
Lachen man!!!! ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen

pi_198568

Nou Dora, ik sluit me bij jou aan...
Raar om te merken dat nu ineens Sabine en Mona de hemel in geprezen worden omdat ze zo "oprecht" zijn. En dat Karin en Bianca nu mogen oprotten. Ik vind dat ze allemaal wel hun schijnheilige kant hebben laten zien inmiddels, de vrouwen dan. Dat met dat krentenbrood was echt een schijtstreek van Sabine en Mona deed lekker mee om aardig gevonden te worden. En ook nu kiest ze voor Sabines kant zodat ze in ieder geval een "vriendin" heeft in t huis. Ze weet dat ze bij Karin of Bianca toch geen kans maakt dus wat moet je anders.
I love deadlines, especially the whooshing sound they make as they go flying by.

pi_198569
ja, mona en sabina stonden karin en bianca zo af tekraken over dat stiekeme gedoe terwijl ze beiden toch even een showtje scheinheilgheid weggaven (toen karin langsliep b.v)
Op dit moment valt het me wel op dat iedereen gezellig bij elkaar zit alleen bianca en karin zijn nergens te zien!!!!!
samenzwering????
  zondag 10 oktober 1999 @ 20:45:00 #20
805 Flappie
James T. Kirk
pi_198570
Of ze zijn weer even Bianca en Bart aan het naspelen in de slaapkamer. Kan Karin wel gebruiken zeg.
pi_198571
je weet het maar nooit, als ze zoveel aandacht tekort komt, maakt het haar niet meer uit als ze maar lief zijn tegen haar en willen bekken
  zondag 10 oktober 1999 @ 20:59:00 #22
593 sjak
Juffie Bloem
pi_198572
Wat vonden jullie dan van Mona, Karin bood haar verontschuldigingen aan en Mona zei dat het wel goed was.....
En dat dus nadat ze de hele tijd met Sabine had lopen smoezen over de schijnheiligheid van Karin........da's toch ook schijnheilig.

Ik denk dat alle dames goed fout bezig zijn op dit moment.
Wie van de heren gaat ingrijpen?
Ik gok op Willem.

Lekker douchen!
pi_198573
Jammer dat Sabientje er nog steeds in slaagt velen zand in de ogen te strooien...
Confrontatie aangaan ?? Na wekenlang zich volkomen van de groep afzijdig gehouden te hebben in de zin van openstaan voor de ander, en ALLEEN maar met je eigen populariteit bezig te zijn, en wel door het 'leading on' van een hormoon-gestuurde puber Bart zodat er een poluraire kijkcijfer-gerichte-Veronica-romance lijkt te ontstaan? Totdat je vastloopt in de doodlopende steeg van je eigen strategie en dan je frustratie daarover ontladen op degeen die je rustig ziet genieten van een zich ontplooiende vertrouwelijkheid met Maurice, zowel als met de anderen. En dan maar bitchen vanuit een hoogte die absoluut niet past bij haar eigen gedrag in de groep tot nu toe ?
En als Marin (na gesprek met Bianca) niet bijzonder gekwetst blijkt door deze laffe aanval op haar integriteit,
dan plotseling komen met uitspraken als: nu wil ik wel weg naar huis ? Weg van de verantwoordeliojkheid ? Aha, het ging dus blijkbaar nooit om het geld dan, maar om aandacht ??

Hoezo open en eerlijke confrontatie ? Hoezo zelfkennis ?
Maar ja, The Young One moet toch winnen, daarvoor is het VOO, dan maar winnen door slinkse achterbaksheid en arrogant schelden, dan is (hoopt VOO) in ieder geval de doelgroep tevreden....

zondag 10 oktober 1999 @ 21:26:00 #24
521 ruby
Hell yeah!
pi_198574
Volgens mij kunnen alle vier de dames er wel wat van. Ik vond het gedrag van Mona en Sabine in de keuken ook niet bepaald volwassen. Natuurlijk kun je wel eens over iemand spuien, maar ga dan niet zo eng lopen doen als de persoon in kwestie voorbij komt lopen en laat gewoon merken dat je ziek wordt van bepaalde dingen. Wat betreft Bianca, het is me nog niet echt opgevallen dat ze achterbakse trekjes heeft. Karin heb ik vanaf het begin af aan al geen topper gevonden. Ze heeft af en toe best humor ofzo, maar ze heeft op één of andere manier geen hele goede indruk achtergelaten.
Ik denk dat dat Willem en Ruud, als de boel uit de hand loopt, het wel proberen te sussen. Maurice zal wel aan de kant staan van Karin en Bart uiteraard aan die van Sabine. Nou ja, het houdt de gemoederen in Nederland weer lekker bezig toch?

Bye bye

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  zondag 10 oktober 1999 @ 21:38:00 #25
684 Uniquehorn
onverstaanbaar
pi_198575
Het houdt de gemoederen inderdaad bezig

Mijn mening:

Iedereen, elk mens, zal in zo'n situatie, maar ook in het dagelijkse leven, over een ander praten. Ieder mens heeft wel eens meningen over een ander en bespreekt die met iemand, ook al is deze niet per definitie waar. Ik kan me voorstellen dat het in het BBhuis nog sneller gebeurt dan in het dagelijkse leven: over een andere bewoner praten. Ze hebben nu geen andere mensen dan alleen elkaar waar ze een mening over kunnen hebben/kweken en tevens uiten, al dan niet stiekem. Het is normaal, het is menselijk.

Ik vind persoonlijk dat Bianca hier het beste mee omgaat. Misschien beseft ze wel, in tegenstelling tot de anderen, dat er altijd mensen over andere mensen praten. En dat zij dus ook de revue zal passeren. Als je beseft dat roddelen gebeurt, kun je er beter mee leven en je er minder aan irriteren.

Zodoende.

dat waren nog eens tijden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')