Wie ben jij? Ik vind je post niet pluis.quote:Op maandag 2 juli 2007 11:50 schreef Amigo het volgende:
Denk niet dat nazi's de situatie in het oosten hadden gekolonaliseerd.
Het grootste deel van Polen had men nl. al niet geannexeerd (zodoende lagen bijna alle vernietigingskampen niet in het Duitse Rijk, maar in het juridisch ongedefinieerde Generaal-Gouvernement) en dit deed men bewust.
Waarschijnlijk had men een nog grotere deportatie-golf tot standgebracht voor hen die nu in de kampen terecht waren gekomen. Deze groepen hadden onder Duits toezicht dan mogen proberen een bestaan in de Oekraīne op te bouwen.
Immers de kampen waren een tijdelijk middel om de Joden etc. uit de veroverde gebieden te krijgen. De uitroeing vond plaats omdat men met de Joden in hun maag zat (ze stierven te langzaam).
Goed gevonden.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:41 schreef ScienceFriction het volgende:
Als Adolf Hitler de oorlog had gewonnen dan waren "we" in 1974 gewoon kampioen geworden...
kortom als het weer Nazi time zou zijn, was jij op zeker fout in de oorlog.quote:Op woensdag 18 juli 2007 01:04 schreef Ps2K het volgende:
Nou het visuele aspect van het 3e rijk vind ik zeer mooi om te zien. Ik ben meer een hobby Nazi, de adelaars etc. zijn mooi om te zien maar ik steun de ideen niet.
wat veel warrige posts in dit topic toch zegquote:Op donderdag 19 juli 2007 05:52 schreef BaajGuardian het volgende:
Welk belang, hitler kwam juist op voor zn volk dus in die context en doctrine is er geen beter belang dan wat hitler had gecreeerd.
Ik moet het eens uitzoeken.. had ik sowieso moeten doen voordat ik de eerste mind bubble (uit een of andere documentaire jaren geleden) hier postte.quote:Op maandag 23 juli 2007 00:03 schreef BasOne het volgende:
Vreemd.. gezien dat er meerdere Marokkaanse SS divisies waren.....
Wat is er niet pluis aan? Zoals jij het stelt was Hitler anders in "33 al gestart met het op systematische wijze uitmoorden van de Joodse burgers van Duitsland en dat is niet het geval.quote:Op maandag 23 juli 2007 00:09 schreef Leef het volgende:
[..]
Wie ben jij? Ik vind je post niet pluis...
Vernietigingskampen bestonden op kleine schaal al voor het begin van de oorlog en waren onderdeel van Hitlers vele jaren oude, vastgestelde plan om alle Joden te vernietigen. Niks "Joden uit de veroverde gebieden krijgen", ze moesten allemaal dood. Dat was lang voor het begin van de oorlog duidelijk.
De enige reden dat dat plan (o.a. in Nederland) in eerste instantie geleidelijk en quasi nonchalant werd uitgevoerd, was dat Hitler bang was dat er anders een volksopstand zou komen.
Sorry, maar dat ik loeiende kolder. Voor de oorlog bestonden wel concentratiekampen, maar vernietigingskampen kwamen pas na de Wannsee conferentie, dus...quote:Op maandag 23 juli 2007 00:09 schreef Leef het volgende:
[..]
Wie ben jij? Ik vind je post niet pluis.
Vernietigingskampen bestonden op kleine schaal al voor het begin van de oorlog en waren onderdeel van Hitlers vele jaren oude, vastgestelde plan om alle Joden te vernietigen.
Anders lees je het laatste deel van zijn post even... hij zegt toch "Ik steun de ideeen niet"...quote:Op maandag 23 juli 2007 00:58 schreef Leef het volgende:
[..]
kortom als het weer Nazi time zou zijn, was jij op zeker fout in de oorlog.
Sorry maar ik ben het niet met je eens.quote:Op maandag 23 juli 2007 10:59 schreef Amigo het volgende:
Toen de nazi's in 1933 de eerste concentratiekampen openden, was dit in eerste instantie voor politieke gevangenen, later zijn daar pas Joden op grote schaal bijgekomen (vandaar ook de bekende driehoekjes met kleurtjes in de kampen). Het eerste plan was om de Joden in kampen te verzamelen en later in het veroverde oosten een armoedig bestaan onder Duits gezag te laten opbouwen. Het verzamelen in de kampen ging op de bekende manier en hier zijn dus ook al heel veel mensen gestorven. Echter toen de oorlog tegen Rusland niet vorderde en het plan om de Joden op grote schaal naar Madagskar te deporteren ook niet haalbaar was, kwam het plan voor de Endlösung. De kampen zaten immers overvol en er kwamen nog steeds Joden uit heel Europa aan.
.....
Het feit dat men in Nederland zo 'zacht' te werk ging, was omdat Seys-Inquart dacht dat hij op zachte wijze dit Germaanse broedervolk wel aan kon. Na de Februari-staking van "41 zijn de deportaties pas in volle gang opgestart. In de beginperiode heeft hij Rauter ook aardig onder de duim gehouden, deze kreeg daarna zo ongeveer de vrije hand.
Gaat zo een boeiende discussie worden, maar ok..quote:Op maandag 23 juli 2007 12:56 schreef Leef het volgende:
[..]
Sorry maar ik ben het niet met je eens.
Dat over Joden "relocaten" in de Oekraine en Madagascar of joost mag weten waar, zijn lulverhalen. Hitler was er lang voor het begin van de oorlog op uit om alle Joden te vernietigen, de enige reden dat hij dat niet meteen deed, was uit sluwheid, om een opstand te voorkomen (zoals ik al zei.)
.. het lijkt mij er-later-bijverzonnen shit van mensen die OF ontzettend naief zijn, OF tegen het holocaust ontkennen aan zitten.
Dat van "de deportaties begonnen pas na de februaristaking" is de stuitendste omkering van zaken.
De eerste grote razzia in de Joodse buurt van Amsterdam was juist de aanleiding tot de februaristaking.
Wat een onzin man, mag ik je erop wijzen dat de holocaust niet enkel joden omvat?quote:Op maandag 23 juli 2007 12:56 schreef Leef het volgende:
[..]
Dat over Joden "relocaten" in de Oekraine en Madagascar of joost mag weten waar, zijn lulverhalen. Hitler was er lang voor het begin van de oorlog op uit om alle Joden te vernietigen, de enige reden dat hij dat niet meteen deed, was uit sluwheid, om een opstand te voorkomen (zoals ik al zei.)
.. het lijkt mij er-later-bijverzonnen shit van mensen die OF ontzettend naief zijn, OF tegen het holocaust ontkennen aan zitten.
Dat van "de deportaties begonnen pas na de februaristaking" is de stuitendste omkering van zaken.
De eerste grote razzia in de Joodse buurt van Amsterdam was juist de aanleiding tot de februaristaking.
Ook zo'n lekkere nazi-urban legend die het tot vandaag de dag goed doet.... in de Joodse buurt in Amsterdam was het bittere armoe voor het leeuwedeel van de 60.000 Joodse Nederlanders die daar woonden. Ze waren STRAAT ARM.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:41 schreef BaajGuardian het volgende:
En het van de joden (die het meeste geld in handen hadden in europa) afraken was daar enkel 'onderdeel' van.
Lol staat ook gewoon in het schoolboek van maatschappijleer ... dat de joden niet veel beroepen mochten uitoefenen en daarom maar bankier enz werden en daar veel mee verdienden?quote:Op maandag 23 juli 2007 20:22 schreef Leef het volgende:
[..]
Ook zo'n lekkere nazi-urban legend die het tot vandaag de dag goed doet.... in de Joodse buurt in Amsterdam was het bittere armoe voor het leeuwedeel van de 60.000 Joodse Nederlanders die daar woonden. Ze waren STRAAT ARM.
Dat er een aantal schatrijke Joodse families waren, leidde tot het Nazi-excuus dat de Joden stiekem alle centen en alle macht hadden, en ze daarom opgeruimd moesten worden.
Um, nee. Dat zijn goed gedocumenteerde plannen die uit de nazi-archieven zijn gekomen. Wellicht zou het helpen als je eens een boek over het onderwerp las, in plaats vanuit je nek te zwammen.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:56 schreef Leef het volgende:
[..]
Dat over Joden "relocaten" in de Oekraine en Madagascar of joost mag weten waar, zijn lulverhalen.
Alweer kul. Hitler wilde de Joden uit de Duitse maatschappij hebben. Hij heeft echter nooit, nergens geroepen of geschreven dat het om uitroeien ging. Hij heeft ook in eerste instantie de plannen voor relocatie gesteund. Pas toen die niet bleken te kunnen werken heeft hij zich ervan afgewend en heeft de zaken overgelaten aan de types als Eichmann, Himmler en companen.quote:Hitler was er lang voor het begin van de oorlog op uit om alle Joden te vernietigen, de enige reden dat hij dat niet meteen deed, was uit sluwheid, om een opstand te voorkomen (zoals ik al zei.)
Scuse me? Dat soort mensen heet 'historici'. Mensen die op basis van feiten, archiefstukken en secundaire bronnen vertellen wat er gebeurd is.quote:.. het lijkt mij er-later-bijverzonnen shit van mensen die OF ontzettend naief zijn, OF tegen het holocaust ontkennen aan zitten.
Je vergeet alleen, dat het alleen ging om het feit van 'deportatie', de wijze waarop de Joden behandeld werden. Niemand wist op dat moment nog, wat er met de Joden gebeurde. Er werd gezegd dat ze te werk gesteld zouden worden in het oosten en niemand had reden om dat niet te geloven.quote:Dat van "de deportaties begonnen pas na de februaristaking" is de stuitendste omkering van zaken.
Wel een redelijk directe verwijzing in Mein Kampf dat de plannen niet fris waren:quote:Op maandag 23 juli 2007 20:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Alweer kul. Hitler wilde de Joden uit de Duitse maatschappij hebben. Hij heeft echter nooit, nergens geroepen of geschreven dat het om uitroeien ging. Hij heeft ook in eerste instantie de plannen voor relocatie gesteund. Pas toen die niet bleken te kunnen werken heeft hij zich ervan afgewend en heeft de zaken overgelaten aan de types als Eichmann, Himmler en companen.
Er is, nergens en nooit, een door Hitler ondertekend bevel gevonden, waarin staat 'Roei de Joden uit'.
Dat is enkel deels waar, het is zeker geen urban legend wat ik zeg, ik vermoed dat jij een zionistisch agenda erop na houd, of je bent gewoon wereldvreemd want hiermee ontken je dat meer dan de helft van de slachtoffers sigeuners homosexuelen en gehandicapten waren. Zoals ik al zei waren de joden enkel onderdeel van.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:22 schreef Leef het volgende:
[..]
Ook zo'n lekkere nazi-urban legend die het tot vandaag de dag goed doet.... in de Joodse buurt in Amsterdam was het bittere armoe voor het leeuwedeel van de 60.000 Joodse Nederlanders die daar woonden. Ze waren STRAAT ARM.
Dat er een aantal schatrijke Joodse families waren, leidde tot het Nazi-excuus dat de Joden stiekem alle centen en alle macht hadden, en ze daarom opgeruimd moesten worden.
De Nazi's deden veel onderzoeken ivm hun ideologie of ivm de oorlog.quote:Op maandag 23 juli 2007 21:01 schreef MouzurX het volgende:
Waren er ook niet eerst plannen om ze allemaal te steriliseren? zodat joden geen kinderen meer konden krijgen?
Ten eerste bestaat er niet zoiets als een zionistische agenda. Ten tweede mag je met cijfers aantonendat meer dan de helft van de slachtoffers zigeuners, homoseksuelen en gehandicapten waren, want volgensmij klopt dat ook voor geen meter.quote:Op maandag 23 juli 2007 21:43 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dat is enkel deels waar, het is zeker geen urban legend wat ik zeg, ik vermoed dat jij een zionistisch agenda erop na houd, of je bent gewoon wereldvreemd want hiermee ontken je dat meer dan de helft van de slachtoffers sigeuners homosexuelen en gehandicapten waren. Zoals ik al zei waren de joden enkel onderdeel van.
Thanks MrBadGuy, maar ik denk niet dat dit iets is waar we echt op hoeven te reageren. Meer StormFront materiaal.quote:Op maandag 23 juli 2007 22:39 schreef MrBadGuy het volgende:
Ten eerste bestaat er niet zoiets als een zionistische agenda. Ten tweede mag je met cijfers aantonendat meer dan de helft van de slachtoffers zigeuners, homoseksuelen en gehandicapten waren, want volgensmij klopt dat ook voor geen meter.
Het is dat dit op een forum afspeeld anders had ik je ter plekke uitgelachen... wat ben jij een ongelovelijk onbenul zeg. Ga je verdiepen in de geschiedenis.quote:Op maandag 23 juli 2007 23:42 schreef Leef het volgende:
[..]
Thanks MrBadGuy, maar ik denk niet dat dit iets is waar we echt op hoeven te reageren. Meer StormFront materiaal.
groeten, ook van mijn zionistische agenda,
Leef
p.s. ik wil hier eigenlijk mee ophouden. Dit is al zo lang off topic en we verpesten iemands (op zich interessante) topic met (op zich interessante) reacties die er niet thuishoren.
Bron?quote:Op maandag 23 juli 2007 21:46 schreef BaajGuardian het volgende:
Sterker nog trouwens, hitler heeft de joodse bevolking zelfs land aangeboden.
Maar dit werd destijds afgeslagen.
quote:Op maandag 23 juli 2007 20:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Alweer kul. Hitler wilde de Joden uit de Duitse maatschappij hebben. Hij heeft echter nooit, nergens geroepen of geschreven dat het om uitroeien ging. Hij heeft ook in eerste instantie de plannen voor relocatie gesteund. Pas toen die niet bleken te kunnen werken heeft hij zich ervan afgewend en heeft de zaken overgelaten aan de types als Eichmann, Himmler en companen.
dus, wat wil je hiermee nu zeggen? Dat Hitler geen bijdrage heeft geleverd aan de holocaust, of dat hij eigelijk onschuldig is? Als je nu gaat beweren dat hij niet op de hoogte is, of het grootse goedkeuring gaf, dan ben je niet helemaal lekker, iedere simpele ziel kan inzien dat "doh" Hitler op de hoogte werd gerbracht en dat ook was.
Er is, nergens en nooit, een door Hitler ondertekend bevel gevonden, waarin staat 'Roei de Joden uit'.
[..]
Dus...? wat wil dat zeggen?
[..]
Je vergeet alleen, dat het alleen ging om het feit van 'deportatie', de wijze waarop de Joden behandeld werden. Niemand wist op dat moment nog, wat er met de Joden gebeurde. Er werd gezegd dat ze te werk gesteld zouden worden in het oosten en niemand had reden om dat niet te geloven.
Bullshit, fabel, hoax . is gewoon niet waar. Niet iedereen was hiervan op de hoogte, maar de meeste echt wel.
Toen mijn oma destijds op een ochtend zich buiten bevond, was daar ook een hele familie Joden die tegenover haar woonden. Ze vroeg aan het dochtertje van de familie, haar vriendinnetje.. Waar ze heen gingen, want ze stonden met alle koffers gepakt te wachten voor de straat. Ze antwoorde : We worden vergast..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |