++++ De conversatie
Methode: slinks
Temp: Hot (scoop!)
probleem: richting
+++++ Samenvatting
Het schijnt dat familieleden van de bewoners hun partner kunnen volgen via een of andere verbinding. Dit gebeurt met behulp van een webbrowser. Navigatie lijkt op die van de BB flash site. Bijzonder is dat er e e n specifieke bewoner 24 * 7 gevolgd kan worden. Dit voor de gemoedsrust van de thuisblijvers. Onbekend is hoe en waar die thuisblijvers access krijgen. Alles lijkt erop dat die thuisblijvers gewoon een url gebruiken. Authenticatie methode is onbekend.
Elke 'normale' gebruiker van de BB site is aangewezen op de vier streams die onder regie van Veronica vallen. Blijkbaar zijn er dus meerdere streams die niet geregisseerd worden.
Omdat wij hier ook bij willen en vanuit de techniek ook een steentje bij kunnen dragen, zijn we hopeloos op zoek naar aanknopingspunten. Wellicht een gecoordineerde sniffer aktie, of een onderzoek naar hotspots in de flash, misschien familie van Tara of Martin die uit de school willen klappen (al is het alleen maar bevestigen)? Wat anonieme info vanuit Veronica zou ook op prijs gesteld worden.
Anyway, we zien niet op tegen een hack, maar nu tasten we compleet in het duister, verificatie van het verhaal is al heel wat.
NB: onze bron is getuige geweest van een aktie waarbij een partner thuis de partner in het BBhuis continue aan het volgen was.
De partner gaf aan dat dit op ieder willekeurig moment mogelijk was, en belangrijk was dat 's nachts, bij moeilijke momenten, een blik op de partner geworpen kon worden. De partner drukte uit bijzonder gelukkig met deze mogelijkheid te zijn.
Ik hoor het snel als er iets uitkomt !!
groetjes van Mathijs
Een partner van een van de Ex-BB-deelnemers had deze mogelijkheid laten zien aan een kennis. Deze kennis was heel angstig i.v.m. de grote hoeveelheid contracten die de partner had moeten ondertekenen, en durfde er ook niet echt over in detail te treden, of navraag te doen bij de partner.
Wel was deze kennis er heilig van overtuigd dat het niet om een van de gewone 4 streams zou gaan. Maar dat de partner dag en nacht hun BB-partner zou kunnen observeren. Het werkte ook met een web interface: "Je kon gewoon op de bewoner klikken. En kreeg de bewoner direct in beeld" Op de vraag of het niet gewoon een van de normale camera's ging, en gewoon toeval was. Werd heel heftig gereageerd; "nee hoor de bewoner kon, voor de gemoedsrust van de partner dag en nacht bekeken worden"
Vooral dat nacht spreekt mij aan. Nu zien we alleen kippen of een logo.
Bij mij gaat dit direct kriebelen:
- Is veronica zo zorgzaam?
- Spreekt deze kennis de waarheid?
- Heeft veronica een extra regie voor de partners?
- Zo niet, hoe wordt de juiste camera geredirect naar de juiste stream?
- Is het kastje wat de bewoners dragen, alleen een microfoon, of is het ook plaatsbepaler voor de camera.
- Worden de IR-camera's ook geredirect?
- Werkt dit via een hotspot op de de www.big-brother.nl?
- Gaat het inloggen via een andere URL?
Maar hoe komen we dan tot een oplossing:
- scriptje voor de hotspots?
- Portscan?
- Sniffer (in de buurt van een van de andere partners)?
- Wellicht een anonieme partner (die het kan bevestigen of ontkennen)?
Kortom duizend vragen,
misschien leuk voor BBSpy 1.3
Doewie
Daarnaast is het natuurlijk wel zo, dat -als- het waar mocht zijn; de Veronica zite voor het eerst echt interesant zal gaan worden. Streams zonder regie (lees: censuur) zou toch pas echt het einde zijn. Dus ik kon het net als netXer (zou onze gemeenschappelijke kennis dezelfde zijn?) niet laten, en zoek gewoon bevestiging of ontkenning (en dan niet van Veronica) maar van of door Familileden of SNIFFER-logs.
---
jack Spijkerman: "Kijk nou zelf in hun leader, NO PRIVACY"
Het is mooi dat de familie 24 uur per dag kan volgen wat er gebeurt in het BB huis, maar wat moeten wij, als kijker, wanneer we `s nachts badend in het zweet wakker worden met tranen in de ogen vanwege het feit dat we de bewoners missen? Ik probeer dan contact te krijgen via de live beelden om mijn gemoedsrust weer enigzins op peil te krijgen. Tot mijn grote spijt moet ik het dan meestal doen met een leuk overzicht van de tuin.
Wie zou er niet zo`n verbinding willen hebben zodat je 24 uur per dag je favoriete bewoner kunt volgen.
Organisation:
John de Mol producties BV
Sumatralaan 47
1217 GF Hilversum
Administrative Contact:
Pieter Dingjan
Phone: +31 35 6243550
E-mail: postmaster@degoudenkooi.nl
Technical Contact:
World Online beheer
Phone: +31 347 358700
E-mail: beheer@worldonline.nl
Record last updated: 20-Sep-1999
Record maintained by: NL Domain Registry
Domain Nameservers:
ns1.worldonline.nl 195.241.48.33
ns2.worldonline.nl 195.241.49.33
dit zijn de domain gegeevens van BB
nu kan er natuurlijk ook via Uunet worden gehost (veronica draaid zelf via Uunet )
ik zou zeggen bel eens een keertje wie weet
Maar de toen er een week geleden mensen in de tuin werden gesignaleerd hadden ook twee mensen in dit forum familie die Ruud in het ziekenhuis hadden gezien NIET DUS . . .
Er zal toch net iets meer info moeten komen om het verhaal geloofwaardig te maken.
(ik hoop natuurlijk wel dat die info komt)
Het zou mij dan ook helemaal niets verbazen als zij tevens de hosting doen. Ip's heb ik niet wel een adres.
LOST BOYS INTERACTIVE BV
HERENGR 410 1017BX AMSTERDAM
020-5356161
Organisation:
Lost Boys Interactive B.V.
Herengracht 280
1016 BX Amsterdam
Administrative Contact:
Sasja Barentsen
Phone: +31 20 4203371
E-mail: postmaster@lostcity.nl
Technical Contact:
XS4ALL NOC
Phone: +31 20 3987654
E-mail: hostmaster@xs4all.nl
Record last updated: 09-Apr-1998
Record maintained by: NL Domain Registry
Domain Nameservers:
ns.xs4all.nl 194.109.6.66
ns2.xs4all.nl 194.109.9.99
strange bij Ripe krijg ik dus een ander adres
verder kan ik www.lostcity.nl niet berijken
[Dit bericht is gewijzigd door dop (Datum 10 Oktober 1999).]
"Nee dat is niet waar. We hebben geen eigen live stream of iets dergelijk. We hebben echt geen contact met de buitenwereld. Post mag ontvangen worden, maar wel in mate en dat besluit alleen BB wanneer je dat krijgt en dat gaat allemaal via de surprise kast. In de brieven mogen geen datums staan en geen informatie van buitenaf over bv het programma of ze het goed doen of niet. Ze mogen wel vertellen over bv dat het goed gaat met de kinderen op school of iets dergelijks."
OK, wat we helder hebben is dat
1-er wel degelijk regisseurs zijn die dedicated een bewoner volgen (waarom?)
2-er een opname met een bellycam is, die slechts de tafel met de bekende 4 geregisseerde streams toont (tegenvaller, maar geen bewijs voor het niet bestaan)
3-er 8 (surprise!) servers online staan die deel uitmaken van de back office waarvan we nog niet precies weten waar ze voor dienen (to be continued).
4-de security veronica back office server recentelijk onlangs is verbeterd (no comment)
5-een BB bewoner partner die deze week heeft verklaard dat je dient aan te loggen via een web page om de stream die de partner de hele dag volgt te kunnen bekijken. (Iemand liegt hier, en waarom zou Martin per se de waarheid vertellen? In feite geeft hij geen antwoord op de vraag, misinterpretatie?)
We'll get back to you.
[Dit bericht is gewijzigd door netXer (Datum 13 Oktober 1999).]
Don't fuk with VOO
Onderzoek eerst eens iets en kom dan bewijs. Dan hebben we eindelijk eens een echte schokkende onthulling!!!
Er valt natuurlijk niet uit te zoeken welke domeinnamen onder het behoud van LostBoys, WOL of VOO vallen??
Want dan kan je onbekende sites afspeuren naar verborgen troep, misschien bestaat er gewoon een tweede domeinnaam waar BB familie leden kunnen inloggen.
Zo ja: geef iedere FOK-member een lijst met 10 namen en binnen 2 dagen ben je er achter
In dit kader zoeken wij overigens contact met Bennie24 en Theo.
quote:
op 10-15-1999 om 01:08 PM schreef netXer het volgende:
De bovenstaande message is geloof ik redelijk representatief voor het technisch niveau van dit forum.
nou dank je
daarom doe ik ook een economische studie
1. zou de vriendin van Martin of de vriend van Tara nog steeds toegang hebben tot die site.
2. Konden beide personen alleen de partner volgen
of
(naar eigen zeggen) op een foto van een persoon klikken waarna een videobeeld kwam wat ook groter gemaakt kon worden (al was het dan een stuk onduidelijker).
Groetjes,
Jilles
[Dit bericht is gewijzigd door Jilles (Datum 16 Oktober 1999).]
"Nee dat is niet waar. We hebben geen eigen live stream of iets dergelijk. We hebben echt geen contact met de buitenwereld. Post mag ontvangen worden,...."
Duh!
Alsof je door een stream contact zou hebben met de buitenwereld. Hij snapt het niet helemaal!
Misschien had hij het idee dat de vraag was of hij (vanuit het BB huis) zijn partner kon zien.
Neehee Martin, de vraag is of je partner jou kon zien (rommelen met sabien) op de IR camera's.
Wellicht weet Martin niet eens dat z'n vriendin hem kon volgen, en houd ze dit nog even voor haarzelf...
Groeten,
Jilles
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |