abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50988205
Zucht... Ik ga nooit meer wat proberen te verkopen op Marktplaats. Na enkele weken mijn GR hebben geprobeerd te verkopen, is het geld me de frustratie niet meer waard. Waarom? Nou, dit scenario heeft zich inmiddels vijf keer achter elkaar herhaald:

Bieder: Hoi, ik bied ... voor je GR. Ik kan 'm zelf ophalen.
Ik: Hoi, is prima. Ik zal mijn adres en telefoonnummer wel even geven, zeg maar wanneer je 'm komt ophalen.
Bieder: Hallo, ik wil 'm komende week maandag wel ophalen. Is dat goed?
Ik: Ja, dat is best.
Bieder: Sorry, mijn oom bleek er nog een te hebben/ik heb al ergens anders een GR gekocht.

Het is niet dat ik mensen lang laat wachten, ik reageer altijd binnen 24 uur (wat een enkeling zo lang vond, dat hij het maar in de winkel haalde in de tussentijd). Niet te spreken over die ene klootzak die uit boosheid 2.100,- op mijn advertentie zette omdat ik zijn andere bod te mager vond...

No way, Marktplaats.
pi_50988218
Wat is een GR?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_50988233
Graphische rekenmachine.
  Donald Duck held vrijdag 29 juni 2007 @ 23:44:53 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50988306
Marktplaats zuigt omdat het allemaal veel te vrijblijvend is. Beter is eBay.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_50988349
Of V&A.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_50988365
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 23:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Inderdaad, Ebay werkt zoals het hoort. Bied je, dan zit je er ook aan vast. Dus geen mensen die "zomaar" even bieden, en dan het liefst bij vijf mensen tegelijk...
pi_50988508
Ik zou er niet meer op rekenen
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_50988707
De advertentie heb ik inmiddels verwijderd, ja. Ebay, here I come!
pi_50989646
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 23:52 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik zou er niet meer op rekenen
Seth Gaaikema in the house, hoor.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:51:50 #11
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_50989980
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 23:59 schreef cocopop het volgende:
De advertentie heb ik inmiddels verwijderd, ja. Ebay, here I come!
Wacht maar tot je de rekening krijgt van ebay. Dan neem je dat gezeur op marktplaats voor lief.

(laats iets verkocht op ebay.de voor ~500 euro, was 28 euro kwijt aan ebay-transactiekosten. )
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  Donald Duck held zaterdag 30 juni 2007 @ 00:57:07 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50990116
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:51 schreef gronk het volgende:

[..]

Wacht maar tot je de rekening krijgt van ebay. Dan neem je dat gezeur op marktplaats voor lief.

(laats iets verkocht op ebay.de voor ~500 euro, was 28 euro kwijt aan ebay-transactiekosten. )
Dat bedrag moet je maar voor lief nemen, zo werkt ebay gewoon.
Je krijgt ervoor terug dat je adverentie over de hele wereld opvraagbaar is en dat je allerlei garanties hebt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_50990138
Dat geld heb ik er best voor over. Geen gezeur...
pi_50990173
'k heb een poosje geleden nog een erg mooie fiets gekocht via marktplaats, maar dan wel buiten marktplaats om.

Gelijk gebeld en de fiets dezelfde avond nog opgehaald.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_50990217
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:59 schreef Jordy-B het volgende:
'k heb een poosje geleden nog een erg mooie fiets gekocht via marktplaats, maar dan wel buiten marktplaats om.

Netjes van jou! Niet de bieder dagen laten wachten om vervolgens diegene te laten zitten.
pi_50990388
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 01:00 schreef cocopop het volgende:

[..]

Netjes van jou! Niet de bieder dagen laten wachten om vervolgens diegene te laten zitten.
Da's niet mijn verantwoordelijkheid maar die van de verkoper...

Maar de timing was perfect... M'n vorige fiets was total-loss (de reparatiekosten waren het echt niet meer waard) en ik wilde graag een soortgelijke fiets weer. De advertentie was op dinsdag geplaatst, ik zag hem de donderdag erna. Exact de fiets die ik hebben wilde (zelfs de kleur was perfect!), in goede staat en hier in Assen.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:58:45 #17
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50997678
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 23:54 schreef TerroRobbie het volgende:
Ebay is je vriend.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 13:03:22 #18
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_50997828
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:57 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat bedrag moet je maar voor lief nemen, zo werkt ebay gewoon.
Je krijgt ervoor terug dat je adverentie over de hele wereld opvraagbaar is en dat je allerlei garanties hebt.
ebay is een paradijs voor consumenten. Niet voor verkopers; die worden uitgezogen door 'fee-bay' (naast allerlei fees voor opties, betaal je per advertentie; dus dure dingen waar weinig vraag naar is verkopen kun je beter niet doen op ebay). Daarnaast moet je *heel* goed opletten dat je niet te maken hebt met frauderende kopers (die bijvoorbeeld paypal-claims indienen voor niet-ontvangen goederen, en dan moet je als verkoper niet vergeten zijn om het op de juiste manier te verzenden, dus met ontvangstbevestiging)
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 13:06:51 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50997944
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 13:03 schreef gronk het volgende:

[..]

ebay is een paradijs voor consumenten. Niet voor verkopers; die worden uitgezogen door 'fee-bay' (naast allerlei fees voor opties, betaal je per advertentie; dus dure dingen waar weinig vraag naar is verkopen kun je beter niet doen op ebay). Daarnaast moet je *heel* goed opletten dat je niet te maken hebt met frauderende kopers (die bijvoorbeeld paypal-claims indienen voor niet-ontvangen goederen, en dan moet je als verkoper niet vergeten zijn om het op de juiste manier te verzenden, dus met ontvangstbevestiging)
Mijn had een telefoon gekocht via Ebay. Niks ontvangen.
De verzekering van de verkoper moet nu dokken!
  zaterdag 30 juni 2007 @ 13:09:55 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_50998056
Eigenlijk heb ik nog nooit problemen gehad met marktplaats

Hoogstens dat adverteerders niet of laat reageren, maar daar blijft het bij.
Vampire Romance O+
  zaterdag 30 juni 2007 @ 13:14:14 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_50998189
Het hangt er ook heel erg vanaf wat je aanbiedt. Kantoorartikelen, PC-onderdelen: alleen maar gezeik gehad met paupers en paranoide kutpubers ('jah, jij moet eerst verzenden, want anders ben ik straks m'n geld kwijt ').
  zaterdag 30 juni 2007 @ 13:34:25 #22
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_50998789
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 23:44 schreef __Saviour__ het volgende:
even offtopic: ben jij nou echt elke dag en de hele dag bezig om je avatar om de paar minuten aan te passen?
edit: zal wel automatisch gaan ofzo.

Ontopic: de vrijblijvendheid van marktplaats vind ik opzich wel goed, maar ik heb dan ook alleen ervaringen door gelijk de verkoper op te bellen of ik zijn spullen wel of niet kan overnemen, niet wachten dus. dan is het geen enkel probleem.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 13:38:21 #23
126795 Kaptein
Van de stoomboot
pi_50998894
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 13:34 schreef Apekoek het volgende:

[..]

even offtopic: ben jij nou echt elke dag en de hele dag bezig om je avatar om de paar minuten aan te passen?
edit: zal wel automatisch gaan ofzo.
offtopic2: Dat heet PHP.

Ontopic: Marktplaats zuigt, de bieders en kopers die mailen en verder niets van zich laten horen nog meer. Ik zit nog steeds met een elektrische kachel met schouw opgescheept
Verbum domini lucerna pedibus nostris.
pi_50999151
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 00:59 schreef Jordy-B het volgende:

Hoezo is dat buiten marktplaats om, zo werkt marktplaats toch
Oh, and that's a bad miss!
pi_51001110
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 13:46 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Hoezo is dat buiten marktplaats om, zo werkt marktplaats toch
't is toch eigenlijk de bedoeling dat je gaat bieden op marktplaats?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')