abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_50978171
Ik ga op mezelf wonen en dan is een wasmachine toch wel handig.

Ik zoek er eentje die aan de volgende voorwaarden voldoet:

-Zuinig/ waterbesparend ivm eigen kosten en het milieu
-Niet al te duur het liefst
-Gewoon betrouwbaar en goed (welke moet ik dan zeker NIET nemen?)
-Liefst met nederlands opschrift en iig ook een nederlandse handleiding (hebben thuis een Duitse, en zit ook geen NL handleiding bij, is beetje irritant)

Dus als iemand hier kan helpen kiezen dan graag.
pi_50978594
Oh hij zuinig is kan je altijd in de winkel zien op van die etiketjes. Daardoor kan je het ook heel handig vergelijken. Duur kan je ook in de winkel zien, maar betrouwbaar.. denk dat je daar idd persoonlijk advies voor nodig hebt

Zelf heb ik een Bosch gekocht, ik de hoop dat hij nog wel een paar jaar mee kan.
pi_50978644
De Zanussi die wij hebben wil ik het liefst van 3 hoog naar beneden smijten, al je kleding gaat naar de tering van dit kutapparaat..
pi_50978801
Geen Zanussi dus......wij hebben thuis een Zanker, ik geloof dat ie het gewoon doet (we hebben m al een aantal jaar), alleen hijs dus int Duits en heeft ook geen NL handleiding en das wel beetje irritant...
  vrijdag 29 juni 2007 @ 19:11:19 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50979468
Wel een Zanussi. Ik heb de IZ 14 en die draait al zes jaar zonder problemen.

Lees ook eens:

Wasmachines aanschaffen. Tips gevraagd!

Wasmachine aanbieding: Zanussi any good?
The love you take is equal to the love you make.
pi_50979490
Wij hebben een Bosch, ben er erg tevreden over.
Mijn ouders hebben al jaren een Miele (ik geloof een van de duurste merken, ding gaat al wel lang mee overigens). Je kan op van die vergelijkingssites vaak wel informatie en gebruikerservaringen over diverse machines vinden.
Ga anders eens naar een winkel om je te laten informeren en zoek dan op internet naar ervaringen bijvoorbeeld. Succes.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_50980441
Kost het trouwens stroom als een wasmachine klaar is met wassen maar hij nog aanstaat (omdat je tijdens het wassen weg bent gegaan en pas savonds thuiskomt bijv)?
Zoja, zijn er ook wasmachines die vanzelf uitgaan na het wassen?

Verder: heeft elke witgoedzaak vaak een voorrij service en hebben ze vaak ook de service dat ze de wasmachine je huis in tillen en aansluiten? Hoe duur is zo'n afleverservice meestal?
Mn ouders en ik hebben weinig zin om een loeizware wasmachine 3 smalle trappen op te tillen en aan te sluiten....
pi_50981358
Ga eens kijken bij verschillende witgoedzaken. En als je afspreekt dat ze em komen brengen vragen ze vaak ook wel of het ding naar boven moet ofzo. Geen idee wat die afleverkosten zijn, verschilt per zaak, dus daar even vragen lijkt me het handigst.

En ja, ik denk dat het wel stroom kost als de machine klaar is met wassen maar hij nog aanstaat (misschien wel minder dan wanneer hij aan het wassen is...). Geen idee of dat bestaat, machines die vanzelf uitgaan.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_50981536
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 20:04 schreef Nijna het volgende:
Ga eens kijken bij verschillende witgoedzaken. En als je afspreekt dat ze em komen brengen vragen ze vaak ook wel of het ding naar boven moet ofzo. Geen idee wat die afleverkosten zijn, verschilt per zaak, dus daar even vragen lijkt me het handigst.

En ja, ik denk dat het wel stroom kost als de machine klaar is met wassen maar hij nog aanstaat (misschien wel minder dan wanneer hij aan het wassen is...). Geen idee of dat bestaat, machines die vanzelf uitgaan.
Bezorg- en installatiekosten bij It's en Prijstopper zijn in ieder geval momenteel dacht ik 30 euro.
Als ie op een enkelvoudige trekschakelaar aangesloten moet worden komt daar nog eens 20 euro bij.

Koop je het apparaat echter online op modern.nl, dan wordt ie door dezelfde bezorgers bezorgd als die van It's en Prijstopper en betaal je die 30 euro bezorg- en installatiekosten niet.
pi_50981866
Koop in ieder geval geen Norland, Ardo, Edy, White Knight, wat de verkoper ook zegt.
Mooie verhalen van: "Ja, er zit een Bosch motor in en een Miele klok", maar als je een Porsche motor in een Lada zet, blijft het nog steeds een Lada.
De enige reden waarom ze je deze aan willen smeren, is dat hier de meeste marge op zit, en de verkoper hierop dus een hogere bonus pakt

In mijn tijd als bezorger heb ik die dingen ik weet niet hoe vaak moeten omruilen omdat ie weer kapot was.
Dat zijn merken voor eenzame mensen, weten ze tenminste zeker dat ze minimaal 2x per jaar een monteur op bezoek krijgen.

Merken waar ik goede ervaringen mee heb zijn Bosch, LG, AEG en Miele.
Indesit is bagger, Zanussi is ook zo'n budgetmerk, Whirlpool en Bauknecht (komt uit dezelfde fabriek) is ook niet echt om over naar huis te schrijven.
pi_50987474
Whirlpool is goed, kwaliteit/prijs is uitstekend. Voor tussen de 300 en 400 heb je al een zeer goeie wasmachine van Whirlpool.

Bosch/Miele heeft allemaal extra's die je toch niet gebruikt, zoals schuimdetectie etc. Als student zou ik een simpele (dus een goedkope) nemen bijvoorbeeld een van Zanussi of Whirlpool. Alle overige merken hebben allemaal extra's etc. die je toch nooit gebruikt, zonde van je geld.

Wij hadden vroeger een Zanussi, ging 21 jaar mee zonder problemen.

Hij moet toch gewoon kunnen wassen en centrifugeren? Of zoek je ook wat anders?
pi_50990885
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 23:18 schreef klc12 het volgende:
Whirlpool is goed, kwaliteit/prijs is uitstekend. Voor tussen de 300 en 400 heb je al een zeer goeie wasmachine van Whirlpool.

Bosch/Miele heeft allemaal extra's die je toch niet gebruikt, zoals schuimdetectie etc. Als student zou ik een simpele (dus een goedkope) nemen bijvoorbeeld een van Zanussi of Whirlpool. Alle overige merken hebben allemaal extra's etc. die je toch nooit gebruikt, zonde van je geld.

Wij hadden vroeger een Zanussi, ging 21 jaar mee zonder problemen.

Hij moet toch gewoon kunnen wassen en centrifugeren? Of zoek je ook wat anders?
Vroeger werden de wasmachines gebouwd om het lang uit te houden.
Heb wel Zanussi wasmachines van meer dan 25 jaar oud meegemaakt.
Tegenwoordig worden ze meer gemaakt om een jaar of 5 mee te gaan lijkt het wel.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe intensief zon ding gebruikt wordt.

Ik heb zat Indesit wasmachines van 2-3 jaar oud als total loss kunnen afvoeren bij gezinnen met 3 kinderen die 2x per dag een was draaiden. Als dezelfde machine bij een alleenstaande gestaan zou hebben die 1 a 2 wasjes per week draait, had ie misschien 10 jaar meegegaan.

En een AEG of Bosch met 1200 toeren heb je ook al voor 399,- repectievelijk 419,- euro.

Ik was zelf met een Miele van 17 jaar oud en die draait nog als een zonnetje.
Maar die is ook van een alleenstaande man geweest en ik ben ook vrijgezel...


Enige merken die ik bijna nooit hoefde om te ruilen waren Bosch, AEG en Miele.
pi_50995365
Op dit moment gaan de meeste merken over op een digitale tijdsindicatie. De apparaten zonder dit gedoe, zijn nu vaak goedkoper te verkrijgen. Zo hebben wij laatst nog een Bosch gekocht (goed merk voor wasmachines).
pi_50997574
Whirlpool is perfect
pi_51005169
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 01:24 schreef swollywood het volgende:


Enige merken die ik bijna nooit hoefde om te ruilen waren Bosch, AEG
Wij hebben beide staan en draaien in allebei 6 wassen per dag...... zijn idd erg goede machiens....
  maandag 2 juli 2007 @ 01:57:35 #16
161756 hierissiedan
second first impression
pi_51047391
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 01:24 schreef swollywood het volgende:

[..]

Vroeger werden de wasmachines gebouwd om het lang uit te houden.
Heb wel Zanussi wasmachines van meer dan 25 jaar oud meegemaakt.
Tegenwoordig worden ze meer gemaakt om een jaar of 5 mee te gaan lijkt het wel.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe intensief zon ding gebruikt wordt.

Ik heb zat Indesit wasmachines van 2-3 jaar oud als total loss kunnen afvoeren bij gezinnen met 3 kinderen die 2x per dag een was draaiden. Als dezelfde machine bij een alleenstaande gestaan zou hebben die 1 a 2 wasjes per week draait, had ie misschien 10 jaar meegegaan.

En een AEG of Bosch met 1200 toeren heb je ook al voor 399,- repectievelijk 419,- euro.

Ik was zelf met een Miele van 17 jaar oud en die draait nog als een zonnetje.
Maar die is ook van een alleenstaande man geweest en ik ben ook vrijgezel...


Enige merken die ik bijna nooit hoefde om te ruilen waren Bosch, AEG en Miele.
=treu

Overigens schijnt het zo te zijn(heb ik uit een ander van de hier bovengenoemde topics) dat 1200 toeren bij de een anders zijn al 1200 toeren bij de andere mbt droog worden.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_51052722
Ben nog steeds tevreden met mijn Zanussi (1400 toeren, 5 kg) voor ¤299,-
Have fun...
pi_51074188
Ff gekeken beneden, onze zanker (die van mn ouders hier) heeft 1200 toeren. Opzich is dat wel voldoende voor mij, tis niet zeiknat ofzo. Iets droger mag evt wel maar heb je dan geen kans dat je kleren sneller krimpen of slijten bij een hoger toerental?

Er kan verder 5 kg in, maar dan alleen katoen. Als je er wol in wilt doen kan daar maar 1 kg van in (staat er). Opzich is dat ook wel voldoende, die 5 kg.
Iets groter zou wel fijn zijn, maar als ik dan een grotere neem met hetzelfde toerental van 1200, zijn mn kleren dan niet natter dan als ik een kleinere heb bij dat toerental?
En kost het dan meer energie? Kan ik dan niet net zo goed een grotere nemen met hoger toerental dat dat dan evenveel energie kost als een grote met lager toerental (omdat ie meer moet 'trekken' ofzo kweenie)

[ Bericht 28% gewijzigd door Verhuisdoos op 02-07-2007 21:53:06 ]
pi_51079830
Op http://www.modern.nl/winkel/productOverzicht/?menu=133#position staat per machine aangegeven hoeveel kg de machine aankan, wat het waterverbruik per wasbeurt is, hoeveel toeren en hoeveel kW energie hij verbruikt.

5 Kg is wel redelijk standaard, al gaat het steeds meer richting 6 Kg.
pi_51090800
Ik heb inmiddels al een beknopt wensenlijstje, waarmee jullie me miss een concrete tip kunnen geven.

5 kg
1200 toeren
energie efficiente klasse: A
energieverbruik in Kwh: zo weinig mogelijk
wasresultaat: A (evt B)
Droogresultaat: B (A is natuurlijk helemaal goed :-p maarja met 1200 toeren)
Waterverbruik: zo weinig mogelijk
Ongeveer 60-60 cm, iig niet veel groter dan een gemiddelde wasmachine, (liefst ook niet loeizwaar).
MET goedwerkend verkort programma
En het liefst een wasmachine waarbij je niet na 40 minuten nog es een keer de knop moet omzetten en dan weer 10 minuten wachten waarna ie klaar is (wij moeten m thuis bij het verkort programma na 40 minuten op 'spoelen' zetten) maar liefst eentje die gewoon een programma in 1 ruk door kan doen.
En dan liefst een goed merk (AEG, Bosch, Miele, -LG? Zanussi?-)
En dan liefst voor een scherpe prijs/ aanbieding :-p
Alle extra's is meegenomen maar niet noodzakelijk
Wie o wie komt met de gouden tip :-p
pi_51090975
bekijk de aanbiedingenfolders eens in combinatie met je wensenlijstje.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:12:25 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51091025
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:10 schreef Katinkat het volgende:
bekijk de aanbiedingenfolders eens in combinatie met je wensenlijstje.
Dat dacht ik ook.
The love you take is equal to the love you make.
pi_51097822
AEG AEG!

Ofja, jij bent in je eentje, wij wassen met zn 10en in ons studentenhuis, en daarvoor werd AEG of Miele aangeraden.
Ik ben een meisje =)
pi_51098434
Die van je moeder of oma.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 16:46:12 #25
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_51098544
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:43 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Die van je moeder of oma.
Geen slecht idee Even je moeder brainspoelen dat ze toch ECHT wel toe is aan een nieuwe wasmachine, en dat jij dan de oude wel overkoopt voor een prikkie
Of niet soms?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')