Donderdag 28 juni, Ik werd gewekt door het zoemen van mijn alarmklok, de gebeurtenis die mijn buik al dagen liet kriebelen was dan eindelijk in zicht. De vakantieperiode was eindelijk aangebroken. Deze vakantie was niet zoals zijn voorgangers, ik had eerder dit jaar een baan gevonden waar zij mij redelijk betaalden. Het spaarvarken was door de maanden heen aardig volgeraakt en het leek mij nodig tijd worden om de camping te verruilen voor een wereldtrip. Dit was namelijk altijd al mijn droom geweest en nu kon ik hem eindelijk in vervulling laten gaan.
![]()
De afgelopen weken was al mijn vrije tijd opgegaan aan het regelen van dit droomreisje, ik had de valuta van elke bedenkelijk land in mijn bezit, en ook de visums waren geregeld. Ik liep nog snel een rondje door het huis, want al gauw zou ik mijn veilige thuishaven verlaten voor de onzekerheid van de wereld.
Vrijdag 29 Juni, De grote dag was eindelijk aangebroken! Ik stond snel op en maakte mij klaar. Met het vliegtuigticket binnen handbereik begon ik aan mijn tocht naar schiphol.
![]()
![]()
De landweggetjes van de Achterhoek maakten al gauw plaats voor de snelwegen van de stad. Tijdens mijn autoreis bedacht ik mij alvast hoe de volgende maanden zouden zijn.....
Eenmaal aangekomen haaste ik mij naar de incheckbalie, plotseling besefte ik dat mijn kaartje weg was...
Ik had hier al die tijd voor gespaard, en ik was niet van plan mijn dromen opzij te zetten voor een miniscuul probleempje. Ik besloot op goede hoop de auto vol te gooien met levensmiddelen en mijn wereldreis per voiture voort te zetten. Ik begaf mij al snel richting het zuiden, kennelijk hadden meer mensen dit plan aangezien de wegen helemaal volzaten. Eenmaal aangekomen in Limboland spotten mijn ogen een bekend creatuur. Ik herkende dit vreemde wezen van FOK!
![]()
Hij begon mij in te halen op de weg waarna hij opeens een slip maakte! Door die spontane beweging kwam hij onder mijn auto
![]()
zie hier wat er gebeurd is....
Niet dat het ook maar iemand kan boeien :’)
Deze ontmoeting was het begin van mijn professionele FOK!leven, ik besloot vanaf dit moment mijn reis te wijden aan de FOK!kers die ik wereldwijd zou tegenkomen.
Zaterdag 30 Juni, Na mijn avontuur in Limburg bleef ik de hele dag met topsnelheid doorrijden. Na een lange tijd kwam ik via Gibraltar in Marokko aan. Ik besefte dat ik wat meer van mijn reis moest genieten en besloot van de lokale cultuur te genieten. Mijn voertuig kwam aan in een klein Berbers dorp. Ik werd hier voorgesteld aan de jonge berber “Double-Helix”.
![]()
Aangezien mijn verblijf hier nogal aangenaam was besloot ik een tijdje hier te verblijven. Ik besloot een dagje mee te reizen met de inwoners om te jagen. Tijdens deze test kon ik mijn overlevingsdrang tonen en zo respect verdienen. De hitte werd wat draaglijker gemaakt door de toffe hoofddoek die de inwoners voor mij hadden gemaakt.
![]()
In dit deel van Afrika had je dan wel geen leeuwen of hyena’s, maar dat deed niets af aan gevaarlijke imago dat de vogels in dit gebied hadden, derhalve pastte ik ook goed op mijn portemonnee. Na de jacht waren ze zó onder de indruk van mijn skills dat ze mij een geit cadeau deden
Zondag 1 Juli, Om mijn dorst naar nieuwe culturen te lessen besloot ik Turkije te bezoeken. Ik kon mij een topic herinneren voor Turken, dus ik was zeker dat ik nog een FOK!ker in het wild tegen zou komen. Het zou een moeilijke opgave worden, aangezien FOK!kers niet graag buitenkomen, maar ik was vastbesloten om niet met lege handen terug te keren. Samen met mijn PDA struinde ik FOK! af op zoek naar gewillige slachtoffers. Binnen de kortste keren zag ik nog een bekend gezicht, ik herkende hem als zarGon. Aangezien hij een ban had, werd hij naar buiten gedreven voor wat sociale interactie.
![]()
Die jaren in FOK!isolement hadden zijn huid geen goed gedaan en hij werd verplicht om zijn tere huid te beschermen. Om zijn internetrekening te betalen verkocht onze kameraad designtapijten voor een redelijke prijs, ik had in eerste instantie geen interesse maar hij bleef aandringen. Ik bezweek voor het lage bedrag en kocht een tapijtje in ruil voor mijn geit. Niet dat ik er iets mee kon, maar het was weer wat anders dan die namaak Gucci.
Met mijn tapijtje stapte ik weer in mijn auto en vertrok ik naar een nieuw onbekend oord, wie weet waar ik nu terecht zou komen.....