abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:21:51 #1
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_50931304
De laatste tijd ben ik me bezig gaan houden met geluk, wat het is en hoe het te vinden. Ik ben er achter gekomen dat je op de korte termijn gelukkig kan worden van dingen maar dit geen garantie hoeft te zijn voor geluk op de lange termijn en zelfs het geluk op de lange termijn kan tegenwerken.

Het inzicht wat ik heb gekregen is dat ons zicht in bijna alle situaties wordt vertroebeld door destructieve emoties. Dat wil zeggen dat we de dingen niet zien zoals ze in werkelijkheid zijn. Bijvoorbeeld we hebben ruzie met partner/vriend en worden ongelooflijk kwaad, maar 2 uur later zijn we afgekoeld en vragen we ons af hoe we zo kwaad hebben kunnen worden. Hier wordt de werkelijkheid dus vertroebeld doordat we destructieve emoties hebben. Als we langs die gevoelens heen zou kunnen kijken, of nog beter ze helemaal niet hebben, dan zouden we de werkelijkheid meteen zien en een stuk gelukkiger zijn.

Dit geldt ook voor wat we hier in R&P veel lezen> De angst om op een meisje/jongen af te stappen waar we gevoelens voor hebben. Waarom doen we dat niet? Waar zijn we bang voor? Het zijn weer de destructieve emoties. Stel we zouden die emoties niet hebben dan zouden we gewoon op degene afstappen en onze genegenheid tonen. Voelt de ander niet hetzelfde dan is het helemaal geen probleem omdat we niet last hebben van de emoties die zeggen dat je afgewezen bent, geen minderwaardig gevoel en we zouden op een vriendschappelijke voet verder kunnen gaan met de ander.

Ook wat we hier veel lezen over mensen die willen veranderen omdat ze vast zitten in hun leven. Het lijkt alsof we geen toekomst hebben. School of werk loopt niet zoals we graag zouden zien en we denken dat we compleet vastgelopen zijn. Maar weer het enige dat ons laat vastlopen zijn die emoties. We denken dat er geen uitweg is, maar als we alles helder zien dan kunnen we werken aan het verbeteren van de situatie. Waarom kan een buitenstaander vaak goede adviezen geven? Omdat zij die emoties niet hebben. Zij kijken er rationeel naar.

Ik denk dat geluk voor ons staat, het enige wat we hoeven te doen is het zien... Houden jullie je bezig met geluk, het behalen van je doelen, het onder ogen komen van je angsten? Hoe zijn jullie van plan om dat geluk te vinden of hebben sommigen het al gevonden?

JoeyT
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  donderdag 28 juni 2007 @ 11:32:16 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_50931679
  • Geluk op lange termijn bestaat m.i. nog steeds uit een stabilie basis en korte momenten van écht geluk.
  • Die destructieve emoties zijn er soms nou eenmaal (zoals in ruzies), maar over het algemeen staan die mijn geluk helemaal niet in de weg. Ze zijn juist een afwisseling waardoor je je goede momenten waardeert.
  • Vastgelopen emoties kan je loskrijgen door er met anderen over te praten, in zware situaties heb je nou eenmaal de hulp van anderen nodig. Maar ook dat is niet iets wat mijn geluk in de weg staat. Je waardeert anderen en vervolgens je eigen leven alleen maar meer.
  •   donderdag 28 juni 2007 @ 11:39:12 #3
    41885 kless
    morgen? waarom niet overmorgen
    pi_50931921
    Voor blijven zoeken.
    en als je watgevonden hebt
    Door blijven zoeken.

Onderstaande is denk ik mijn struikel blokken
    Angts voor jezelf(teverliezen), afhankelijk zijn=> hulp willen/durven vragen als je dat nodig hebt, en erkennen dat je dat nodig hebt. ik wil alles veel te graag zelf. en uitstellen!!!

Vastslopen kan ook op dingen die je gewoon ook echt niet kan, je absolut niet liggen. en dat dan maar even accepteren. dat laaste staat mensen ook in de weg.
    Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
    iGEM
      donderdag 28 juni 2007 @ 11:46:04 #4
    184337 PartyAmber
    versluys in your face
    pi_50932205
    Ik ben gelukkig met veel vrienden en veel feesten !
    Daar heb ik (voorlopig) geen man voor nodig
    O ja, niet dan toch zeker
    pi_50932517
    Ik kan zeggen dat ik het gevonden heb.
    Ze zeggen dat je geluk vind zodra je stopt met zoeken. Dat is ook zo, alleen is het niet zo makkelijk als het klinkt. Het weten is wat anders dan het uiteindelijk doen.

Maar uiteindelijk is het toch gelukt. Het beste om te doen is je voor te nemen dat je standaard gelukkig bent, en dat je pas ongelukkig wordt als er iets vervelends op je weg komt. Daarnaast is werkt het volledig genieten van "korte termijn geluk" ook op de lange termijn. Als je bang bent morgen ongelukkig te zijn ben je vandaag ook ongelukkig.
    pi_50932798
    Geluk moet je verdienen en daar bedoeln ik mee dat je geluk pas achteraf ziet. Geluk krijg je door ergens hard voor te werken. Als je dan terug kijkt dan denk je, ja daar heb ik hard voor gewerkt en het resultaat bevalt me. Dus bijvoorbeeld veel oefenen in de muziek, daar word je dan beter in. Als je resultaten hebt bereikt waar je lang aan hebt gewerkt dus.
    Hoe meer inzet hoe meer geluk.

Mensen denken vaak dat ze geluk halen uit dingen kopen of een dag naar de kermis of wat dan ook. Maar daar zit meestal niet veel inzet in en is op de korte termijn. Geluk waarvoor je hebt gewerkt is voor de lange termijn dus langer houdbaar.
    Vergeet niet dat je ook nog een leven hebt.
      donderdag 28 juni 2007 @ 12:05:32 #7
    73345 B-FliP
    Like it ain't no thang..
    pi_50932886
    Als je nooit tevreden gelukkig bent met wat je hebt of doet dan vraag k me af
    wat geluk voor je betekend...

Voor mij betekent het dat ik mijn ding kan doen, dingen die mij bevredigen als
    liefde (niet zo zeer in de zin van verliefdheid maar houden van) chillen met echte
    vrienden en vriendinnen, muziek maken, feesten, en zo nu en dan een totaal impulsieve
    actie... Liefde in de zin van verliefdheid heeft iedereen wel af en toe drang naar,
    maar dat gebeurt me gewoon of niet, en hoort dus niet bij mijn normale lijstje
    om gelukkig te zijn...

Ik heb vrij weinig anders nodig om gelukkig te zijn...
    What you pay attention to, you become conscious of...
    B-FliP Youtube Channel
    Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
    pi_50932914
    "Geluk werkt als een placebo.
    Het werkt alleen als je niet weet wat het is.
    En doet dat wat pijn aan je ego.
    Dan weet je meteen ook wat jouw probleem is."
    pi_50933003
    Leven in het nu is voor mij eigenlijk de succesformule. Als ik iets wil doen dan doe ik dat, en als ik werk/school heb dan doe ik het daarna.
      donderdag 28 juni 2007 @ 12:15:27 #10
    41885 kless
    pi_50933227
    Dat geloof ik niet.
    Ik vind het wel heel jammer dat ik dat niet geloof.

Want ik voel dat als normaal, en das dom maar kan er zo niks aan doen. Het voelt dan ook niet als iets bereikt hebben en dat nekt me wel met motiveren om andere dingen te doen en af te maken. of om aan te beginnen
    Omdat ik dingen maar slecht af krijg. En dan mezelf geen schouderklopjes ofzo weet te geven omdat ik het als gewoon/normaal ervaar.

Ik heb meer last van stokken achter de deur dan snoepjes in het vooruitzicht.
    Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
    iGEM
    pi_50933317
    Je vind het niet, je komt het tegen/loopt er tegenaan.

Toen ik desprate opzoek was naar liefde vond ik niets, toen ik mij er uiteindelijk bij neerlegde kwam er een heel leuke vrouw op mijn pad
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
    pi_50933514
    Geluk is voor mij het volledig accepteren van alle kanten van jezelf.
    Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
    I'm here to lead, not to read.
      donderdag 28 juni 2007 @ 12:26:41 #13
    41885 kless
    pi_50933566
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 12:24 schreef Forkbender het volgende:
    Geluk is voor mij het volledig accepteren van alle kanten van jezelf.
    En hoe doe je dat eigenlijk?
    iGEM
    pi_50933631
    ^tja. Stap 1 is bewustwording. Stap 2 je reactie erop herkennen. Stap 3 de consequenties hiervan inzien. Stap 4 accepteren dat je zo reageert en welk effect het heeft op jouw leven en dat van anderen. Zoiets.
    Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
      donderdag 28 juni 2007 @ 12:36:45 #15
    41885 kless
    pi_50933855
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 12:29 schreef Forkbender het volgende:
    ^tja. Stap 1 is bewustwording. Stap 2 je reactie erop herkennen. Stap 3 de consequenties hiervan inzien. Stap 4 accepteren dat je zo reageert en welk effect het heeft op jouw leven en dat van anderen. Zoiets.
    4 en dat accepteren bah. ...ik wil anders,groeien,renew/improve....en dat me er de ballen voor ontbreken.
    iGEM
      donderdag 28 juni 2007 @ 12:41:11 #16
    183691 Just_Shut_Up
    Moments we forget...
    pi_50933992
    Ik word erg gelukkig als ik uitgaan en dan vooral als ik dans...

Nee ik ben geen vrouw!
    There is no rehab for stupidity.
      donderdag 28 juni 2007 @ 12:43:52 #17
    166390 shifto
    Kirby Shizzle
    pi_50934084
    Als je voor geluk op het korte termijn blijft leven heb je toch altijd een geluk? Ik bedoel toekomstige geluk is er dan ook omdat je je tegen die tijd nog steeds bezig houd met korte termijn geluk.
    Thinking about thinking of you.
    pi_50934111
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 12:36 schreef kless het volgende:

[..]

4 en dat accepteren bah. ...ik wil anders,groeien,renew/improve....en dat me er de ballen voor ontbreken.
    Je kunt alleen datgene veranderen wat je volledig accepteert, anders heb je er geen controle over en kun je jezelf er ook niet toe zetten, omdat motivatie afhangt van de mate waarin je erkent dat jij degene bent die er iets aan kunt doen.
    pi_50934135
    quote:

[..]

Niets willen, niets moeten, niets willen bereiken, dus de controle loslaten.
    Je wilt gelukkig zijn, daarvoor hoef je niet beter voor te worden of te groeien. Juist als je gelukkig bent met wat je bent en hebt dan hoef je niets meer te verbeteren.
      donderdag 28 juni 2007 @ 12:46:53 #20
    81237 releaze
    best of both worlds
    pi_50934204
    quote:

[..]

maar dat gebeurt automatisch. heel veel mensen steken negatieve energie in zichzelf niet accepteren, en alleen in die act alleen. Als daar geen energie naar uitgaat, dan heb je dat weer om eens leuk dingen te doen, en groeien, zonder gefrustreerde gevoelens dat je maar beter moet worden. Alsof je nu zo slecht bent!

gelukkig zijn betekent niet dat er geen vooruitgang meer is, da's een beetje onrealistisch te bedenken dat je nog tot je 80 moet
      donderdag 28 juni 2007 @ 12:55:01 #21
    94676 Garisson72
    weten is weten dat je nix weet
    pi_50934465
    Ik kom de laatste tijd steeds meer tot de conclusie dat juist het zoeken naar geluk, en het er zo mee bezig zijn, het echte geluk in de weg staat.

Loslaten, is het devies!

Laat alles gewoon gebeuren zoals het gebeurt, incorporeer bijvoorbeeld een even heilzame als zweverige gedachte als "het moet zo zijn" - soms heeft spiritualiteit ook zo zijn voordelen.
    Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
      donderdag 28 juni 2007 @ 12:59:56 #22
    32599 Lethalis
    Keep the soul!
    pi_50934613
    Geluk is tevreden zijn met wat je hebt en wie je bent.

..

Voor mijn gevoel ben ik nooit helemaal gelukkig. Er zijn diverse dingen waar ik mee zit, maar waarvan ik ook weet dat ze ongrijpbaar zijn. Bepaalde dingen liggen gewoon buiten mijn mogelijkheden.

Mijn geluksgevoel heeft veel te maken met hoe ik mezelf zie en hoe ik in het leven sta. Vroeger was ik erg bezig met opleiding en werk, omdat ik op dat gebied in de problemen kwam. Inmiddels heb ik daar voor mijn gevoel genoeg bereikt om enigzins tevreden te zijn met mezelf. Ik moet natuurlijk wel verder groeien, maar ik zit gewoon op schema.

In de tussentijd heb ik er op sociaal vlak een puinhoop van gemaakt Nu wil ik dus weer nieuwe mensen leren kennen enzo

Soms ben ik bang dat ik altijd wel ontevreden met mezelf zal zijn en mijn situatie. Ik vind altijd dat dingen beter kunnen.
    Here comes the bad rain..
      donderdag 28 juni 2007 @ 13:05:14 #23
    41885 kless
    pi_50934770
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 12:55 schreef Garisson72 het volgende:
    Laat alles gewoon gebeuren zoals het gebeurt, incorporeer bijvoorbeeld een even heilzame als zweverige gedachte als "het moet zo zijn" - soms heeft spiritualiteit ook zo zijn voordelen.
    Ergens in geloven geeft belachelijk veel kracht om iets te doen.

Het gebrek aan geloof in iets daarintegen...
    iGEM
      donderdag 28 juni 2007 @ 13:08:33 #24
    41885 kless
    pi_50934872
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 12:59 schreef Lethalis het volgende:
    Soms ben ik bang dat ik altijd wel ontevreden met mezelf zal zijn en mijn situatie. Ik vind altijd dat dingen beter kunnen.
    Bang ben ik er niet meer voor, ik weet dat het zo is.

Ik zie ook veel beren op de weg. alleen moet nog een beetje leren er omheen te rijden
    iGEM
      donderdag 28 juni 2007 @ 13:10:59 #25
    88139 JoeyT
    Ecoutez.. We komen hard...
    pi_50934952
    quote:
    Op donderdag 28 juni 2007 11:32 schreef TNA het volgende:
  • Geluk op lange termijn bestaat m.i. nog steeds uit een stabilie basis en korte momenten van écht geluk.
  • Dan is de vraag wat is echt geluk? Heb je tijdens de stabiele basisperiode geen echt geluk? Mijn inziens is het op elk willekeurig moment mogelijk om geluk te ervaren zolang je maar naar de werkelijkheid kijkt. Geluk kan je namelijk ook overdrijven, waardoor weer lijden ontstaat. Bv in relaties maken we de partner vaak groter dan hij/zij in werkelijkheid is. Je begint te denken dat je hem/haar nodig hebt om dat geluk te ervaren. Maar als je hem/haar dus niet hebt ga je lijden.
    quote:
  • Die destructieve emoties zijn er soms nou eenmaal (zoals in ruzies), maar over het algemeen staan die mijn geluk helemaal niet in de weg. Ze zijn juist een afwisseling waardoor je je goede momenten waardeert.
  • Destructieve emoties zijn emoties die je tegenwerken. Je kan ze als een feit zien, maar zo natuurlijk is dat niet. Waarom niet kijken naar hoe het werkelijk zit, kijken langs die valse emoties?
    quote:
  • Vastgelopen emoties kan je loskrijgen door er met anderen over te praten, in zware situaties heb je nou eenmaal de hulp van anderen nodig. Maar ook dat is niet iets wat mijn geluk in de weg staat. Je waardeert anderen en vervolgens je eigen leven alleen maar meer.
  • Praten is inderdaad een goed middel om de werkelijkheid te zien, los van al die emoties. Maar belangrijk is dat je het ZELF gaat inzien om niet te verdrinken in die emoties
    "Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
    Oog in oog met genialiteit sta je.
    Hier had je toch niet op durven hopen.
    Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')