En hoe doe je dat eigenlijk?quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:24 schreef Forkbender het volgende:
Geluk is voor mij het volledig accepteren van alle kanten van jezelf.
4 en dat accepteren bah. ...ik wil anders,groeien,renew/improve....en dat me er de ballen voor ontbreken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:29 schreef Forkbender het volgende:
^tja. Stap 1 is bewustwording. Stap 2 je reactie erop herkennen. Stap 3 de consequenties hiervan inzien. Stap 4 accepteren dat je zo reageert en welk effect het heeft op jouw leven en dat van anderen. Zoiets.
Je kunt alleen datgene veranderen wat je volledig accepteert, anders heb je er geen controle over en kun je jezelf er ook niet toe zetten, omdat motivatie afhangt van de mate waarin je erkent dat jij degene bent die er iets aan kunt doen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:36 schreef kless het volgende:
[..]
4 en dat accepteren bah. ...ik wil anders,groeien,renew/improve....en dat me er de ballen voor ontbreken.
Niets willen, niets moeten, niets willen bereiken, dus de controle loslaten.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:36 schreef kless het volgende:
[..]
4 en dat accepteren bah. ...ik wil anders,groeien,renew/improve....en dat me er de ballen voor ontbreken.
maar dat gebeurt automatisch. heel veel mensen steken negatieve energie in zichzelf niet accepteren, en alleen in die act alleen. Als daar geen energie naar uitgaat, dan heb je dat weer om eens leuk dingen te doen, en groeien, zonder gefrustreerde gevoelens dat je maar beter moet worden. Alsof je nu zo slecht bent!quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:36 schreef kless het volgende:
[..]
Ergens in geloven geeft belachelijk veel kracht om iets te doen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:55 schreef Garisson72 het volgende:
Laat alles gewoon gebeuren zoals het gebeurt, incorporeer bijvoorbeeld een even heilzame als zweverige gedachte als "het moet zo zijn" - soms heeft spiritualiteit ook zo zijn voordelen.
Bang ben ik er niet meer voor, ik weet dat het zo is.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:59 schreef Lethalis het volgende:
Soms ben ik bang dat ik altijd wel ontevreden met mezelf zal zijn en mijn situatie. Ik vind altijd dat dingen beter kunnen.
Dan is de vraag wat is echt geluk? Heb je tijdens de stabiele basisperiode geen echt geluk? Mijn inziens is het op elk willekeurig moment mogelijk om geluk te ervaren zolang je maar naar de werkelijkheid kijkt. Geluk kan je namelijk ook overdrijven, waardoor weer lijden ontstaat. Bv in relaties maken we de partner vaak groter dan hij/zij in werkelijkheid is. Je begint te denken dat je hem/haar nodig hebt om dat geluk te ervaren. Maar als je hem/haar dus niet hebt ga je lijden.quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:32 schreef TNA het volgende:Geluk op lange termijn bestaat m.i. nog steeds uit een stabilie basis en korte momenten van écht geluk.
Destructieve emoties zijn emoties die je tegenwerken. Je kan ze als een feit zien, maar zo natuurlijk is dat niet. Waarom niet kijken naar hoe het werkelijk zit, kijken langs die valse emoties?quote:Die destructieve emoties zijn er soms nou eenmaal (zoals in ruzies), maar over het algemeen staan die mijn geluk helemaal niet in de weg. Ze zijn juist een afwisseling waardoor je je goede momenten waardeert.
Praten is inderdaad een goed middel om de werkelijkheid te zien, los van al die emoties. Maar belangrijk is dat je het ZELF gaat inzien om niet te verdrinken in die emotiesquote:Vastgelopen emoties kan je loskrijgen door er met anderen over te praten, in zware situaties heb je nou eenmaal de hulp van anderen nodig. Maar ook dat is niet iets wat mijn geluk in de weg staat. Je waardeert anderen en vervolgens je eigen leven alleen maar meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |