Ik kreeg mijn diploma uitgereikt door mijn economie lerares, die is zo'n 'hippe' en enthousiaste vrouw van in de 40. We zaten dus in een klaslokaal met ongeveer 10 leerlingen en alle ouders erbij, en ik was als eerste aan de beurt om mijn diploma te krijgen. En degene die zijn diploma kreeg, moest dus tijdens het persoonlijke praatje een bloemenkrans omdoen
![]()
. Kleurde ook heerlijk tegenover mijn nette colbertje
![]()
. En tot overmaat van ramp maakten mijn ouders daar ook nog een foto van, onder het motto van "dat komt in het plakboek terecht"
![]()
. Dus toen begon mijn lerares over mijn originaliteit bij antwoorden op de toetsen (was altijd leuk
![]()
) en dat ik het uiteindelijk heel goed had gedaan, zeker omdat ik in de vierde bijna was blijven zitten. En om een voorbeeld te geven van mijn originaliteit, ging ze dus een verslag van economie voorlezen, die ik had gemaakt omdat we met de klas naar Amsterdam waren gegaan. Daarin maakte ze nog uitgebreid tijd om te vertellen dat een meisje op de terugreis de trein miste, en dat ik dus bij de deur stond te wachten tot de deuren dicht gingen. Ze blies het verhaal enorm op, zei dat ik zelf bijna de trein miste omdat ik op dat meisje stond te wachten, en hoe galant en romantisch dat wel niet was
![]()
. En je kan er ook niks tegenin brengen, omdat jij alleen maar vriendelijk mag lachen, en uiteindelijk je handtekening neer moet zetten
![]()
Maar voor de rest was het gezellig om alle mensen weer te zien hoor