abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50926776

Soldaat vrijuit na seksleugens

OIRSCHOT - De 18-jarige vrouwelijke soldaat die met verzonnen verkrachtingsverhalen twee onschuldige collega's achter de tralies kreeg, wordt niet vervolgd wegens valse aangifte.
Dit heeft het openbaar ministerie in Arnhem gemeld aan advocaat mr. C. Oomes van een van de ten onrechte beschuldigde militairen, die enkele dagen vast zat. Justitie wil niet kwijt waarom ze afziet van strafvervolging van de vrouw, die de naam van haar collega's volstrekt ten onrechte door het slijk haalde. De Waalrese raadsman van de in medio februari gearresteerde, doch onschuldige 20-jarige militair van de Generaal Majoor de Ruyter van Steveninckkazerne in Oirschot is verbijsterd over het besluit. "Ik ga het gerechtshof vragen deze onbegrijpelijke beslissing terug te draaien en de zaak alsnog voor de rechter te brengen." Oomes: "Als dit soort grove misstanden onbestraft blijft, is de beer los. Dan kan iedereen elkaar zonder gevolgen van alles en nog wat voor de voeten werpen." Zijn cliënt heeft volgens de raadsman zowel psychische als materiële schade ondervonden van zijn detentie als verdachte van een seksmisdrijf.

Erg fijn lijkt me dat. Je hebt geen leven meer op de kazerne vanwege de beschuldigingen, dan blijk je toch onschuldig te zijn, maar zij wordt niet vervolgd. Waarom niet dan?

De beschuldigde kan sowieso beter buiten de landmacht een baan gaan zoeken lijkt me. Ondanks dat hij niet schuldig bevonden word en vrijgesproken word, blijf je deze smet op je blazoen houden.

bron
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  PR/Manusje van alles donderdag 28 juni 2007 @ 07:02:55 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_50926798
Hoe verzinnen ze het goh laat ik eens 2 militairen vals beschuldigen en aangifte doen .
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 28 juni 2007 @ 07:22:15 #3
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_50926873
Ongelooflijk... zo'n rare beslissing zouden ze op z'n minst moeten toelichting (en dan met een hele goede verklaring komen).
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  donderdag 28 juni 2007 @ 07:22:33 #4
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_50926875
Noui jullie zijn nog niet zo lang in nederland merk ik. In nederland worden criminelen beschermd en onmschuldigen mogen wegrotten, zolang ze maar belasting betalen.
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
  donderdag 28 juni 2007 @ 07:39:23 #5
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_50926943
Deze collega's kunnen haar toch aanklagen? En anders is deze actie op zichzelf al aan te vechten. Het zou echt van de zotte zijn als dit niet gebeurd..heeft dit wijf iedereen van het OM in Arnhem afgewerkt ofzo.
  donderdag 28 juni 2007 @ 07:47:04 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_50926980
Het OM heeft af en toe de kolder in z'n kop... Wat een organisatie! In bepaalde gevallen willen ze koste wat kost iemand aanklagen (denk aan Eric O.), en in andere gevallen niet...
censuur :O
pi_50927062
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 07:22 schreef TranceAction het volgende:
Noui jullie zijn nog niet zo lang in nederland merk ik. In nederland worden criminelen beschermd en onmschuldigen mogen wegrotten, zolang ze maar belasting betalen.
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_50927774
Mensen die hier nog van opkijken Ik heb zelf iets soortgelijks meegemaakt en je wordt inderdaad even flink genaait en iedereen gaat weer verder alsof er niks gebeurt is.
  donderdag 28 juni 2007 @ 09:24:38 #9
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_50928073
Sowieso een civiele procedure tegen dat mens aanspannen en naar het gerechtshof stappen om alsnog vervolging af te dwingen. Dan komt in elk geval boven tafel waarom het OM niet wil vervolgen. Want misschien heeft het OM er wel een goede reden voor hoor, misschien weten ze voor 100% zeker dat de vrouw ontoerekeningsvatbaar zal worden verklaard vanwege hoge psychische nood ten tijde van de aangiftes. Zo kunnen er meer dingen zijn, maar het is voor die jongens wel goed als dat boven tafel komt.
pi_50928180
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 09:24 schreef Pool het volgende:
Sowieso een civiele procedure tegen dat mens aanspannen en naar het gerechtshof stappen om alsnog vervolging af te dwingen. Dan komt in elk geval boven tafel waarom het OM niet wil vervolgen. Want misschien heeft het OM er wel een goede reden voor hoor, misschien weten ze voor 100% zeker dat de vrouw ontoerekeningsvatbaar zal worden verklaard vanwege hoge psychische nood ten tijde van de aangiftes. Zo kunnen er meer dingen zijn, maar het is voor die jongens wel goed als dat boven tafel komt.
precies dat dus. anders krijg je een vrijbrief voor dit soort dwaze handelingen
burgerweeshuis
pi_50931047
quote:
oost noch west
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_50934245
Art 12 Sv. procedure opstarten ...

Hiermee kun je een vervolging afdwingen als een partij zich in rechte benadeeld voelt.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_50935781
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:21 schreef Profesor het volgende:

[..]

schande!

Een man die zijn vingers niet kan thuis houden mag je van mij zwaar straffen!
Maar het kan toch niet zo zijn dat een vrouw er mee wegkomt als ze valse aangifte doet.
Als man kan mij voorstellen dat dit erg klote is voor je zelf (en relatie/ vrienden/ werk etc)
En dat "waar rook is is vuur" geouwehoer

Deze TRUT draagt ertoe bij dat daadwerkelijke slachtoffers in twijfel getrokken worden en gedurende procedures haast onredelijk ondervraagd worden door de verdediging van daadwerkelijke daders.

Opsluiten dat wijf
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_50937551
Zal wel weer een gevalletje klassenjustitie zijn, waarom zou Justitie anders de reden verzwijgen?

Haar vader is waarschijnlijk een topambtenaar, een topper uit het bedrijfsleven of gewoon een gewaardeerd CDA/PvdA/VVD-lid. Dan valt er natuurlijk wel iets te regelen in de achterkamertjes.
  donderdag 28 juni 2007 @ 14:20:11 #15
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_50937760
opknopen

en ook nog aanklagen wegens het schaden van de naam van defensie..
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_50938358
Mensen die onterecht aangifte doen moeten zwaar gestraft worden, dezelfde straf als er staat op het vergrijp waar ze anderen van beschuldigen. Ontslaan die doos en een jaartje in de cel
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:32:17 #17
3542 Gia
User under construction
pi_50941930
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 14:15 schreef rebel6 het volgende:
Zal wel weer een gevalletje klassenjustitie zijn, waarom zou Justitie anders de reden verzwijgen?

Haar vader is waarschijnlijk een topambtenaar, een topper uit het bedrijfsleven of gewoon een gewaardeerd CDA/PvdA/VVD-lid. Dan valt er natuurlijk wel iets te regelen in de achterkamertjes.
Inderdaad, dat gevoel heb ik ook.

Dit moet dus niet kunnen.
pi_50942117
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 14:35 schreef Arnold_fan het volgende:
Mensen die onterecht aangifte doen moeten zwaar gestraft worden, dezelfde straf als er staat op het vergrijp waar ze anderen van beschuldigen.
Dat is nog niet eens zo'n slect idee
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:48:02 #19
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_50944468
Dat onmens behoort zelf de cel in te gaan.

Ik mag hopen dat Defensie haar oneervol ontslaat. En dat de 2 militairen het in hoger beroep winnen.
En daarna haar civiel aansprakelijk stellen voor de geleden schade, immaterieel en materieel.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:49:43 #20
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_50944527
quote:
Het erge is voor die gasten dat ze altijd scheef zullen worden aangekeken. Vrouwen
pi_50944561
[size=20]O M F G[/size]
pi_50954523
Je zou als buitenstaander het gezicht van dat wijf gewoon als boksbal willen gebruiken. Vieze trut!
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_50959949
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:49 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Het erge is voor die gasten dat ze altijd scheef zullen worden aangekeken. Vrouwen
idd, het "waar rook is, is vuur" principe zal hen nooit meer los laten, of ze nu vrijgesproken zijn of niet.

Ik vind het een grof schandaal dat er geen reden van het niet vervolgen gegeven word. Misschien is er wel een hele goede reden om haar niet te vervolgen, al zou ik niet weten welke. Wellicht dat, wanneer dat door de OM en justitie, bekend wordt gemaakt, wij minder hard oordelen.

Maar wanneer ik één van de twee soldaten was die beschuldigt werd, mag je toch hopen dat ze of van de aardbodem verdwenen is of harder kan lopen dan ik. Die zal haar verjaardag dan nooit meer vieren lijkt me zo.
burgerweeshuis
pi_50970957
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 07:22 schreef TranceAction het volgende:
Ach man, welke verkrachtingszaak was een jaar lang headline news op alle Amerikaanse zenders?
In die zaak wordt de vrouw ook niet vervolgd ( District Attorney Mike Nifong is wel z'n baan kwijt en kan nog meer problemen verwachten...)
http://www.dukelacrosse.us/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')