abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3101645
Wie heeft het zijn of haar partner vergeven dat hij of zij is vreemdgegaan? En waarom?

(En nee ik wil hier geen discussie over het vreemdgaan zelf, maar over de redenen waarom mensen het vergeven.)

Mijn vriend en ik zijn nu zo'n twee jaar bij elkaar en in die tijd is hij inderdaad een keer vreemdgegaan. En ik heb het hem vergeven.. Ben er achteraf blij om, het gaat nu goed, maar ik kan eigenlijk geen goede reden verzinnen waarom ik het hem toen vergeven heb, eigenlijk verdiende hij dat helemaal niet.

pi_3101685
Ik kan hier nou wel heel mooi zeggen dat ik het niet zou vergeven en dat ik het meteen uit zou maken, maar eerlijk gezegd zou ik het denk ik meteen vergeven als ik echt verliefd was, als ik hem maar niet kwijt raak

Nog niet voorgekomen...

Are you pondering what I'm pondering?
pi_3101707
Hoe zit het met het vertrouwen in hem? Kan je hem nog volledig vertrouwen? En dan nog iets: wat is er gebeurd? Vreemdgaan kan zijn met een ander het bed in duiken of enkel een kusje geven. Dus: Wat is jouw definitie van vreemdgaan?

Voelde je je niet enorm gekwetst? Hoe verwerk je zoiets?

#geen
pi_3101728
Ligt erg aan het hoe en waarom.
Is iemand echt verliefd,was het een onbetekenende 'fling',dat soort dingen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zaterdag 9 februari 2002 @ 00:25:06 #5
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_3101732
Vreemdgaan is een breed begrip.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_3101762
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 00:23 schreef DuchessX het volgende:
Hoe zit het met het vertrouwen in hem? Kan je hem nog volledig vertrouwen? En dan nog iets: wat is er gebeurd? Vreemdgaan kan zijn met een ander het bed in duiken of enkel een kusje geven. Dus: Wat is jouw definitie van vreemdgaan?

Voelde je je niet enorm gekwetst? Hoe verwerk je zoiets?

Hoe leer ik hem weer te vertrouwen?

Maar ik had nooit verwacht dat het nu weer zo goed zou gaan. Het gaat eigenlijk beter dan ooit. De relatie was slecht en dat was voor hem aanleiding om het bij een ander te zoeken. En dat deed vreselijk veel pijn. Maar er is uiteindelijk toch iets goeds uit gekomen: we zijn gaan nadenken over wat er mis zat en hebben dat zodanig verbeterd dat ik er nu van overtuigd ben dat alles goed zit!

Maar dat praat het vreemdgaan natuurlijk niet goed, begrijp me niet verkeerd.

pi_3101819
M'n vriendin vertelde me toenstraks nog dat ze het me wel zou vergeven als ik vreemd zou gaan...

Toen ik haar vroeg waarom in godsnaam zei ze: Ja, dat weet ik niet, ik zou het niet uit kunnen maken, uiteindelijk vergeef ik het je toch wel, omdat ik je niet kwijt wil...

Daarop heb ik gezegd dat ik niet begreep dat ze zo denkt.

Vreemdgaan zal ik trouwens niet doen. Ik heb een afkeer van vreemdgaan en zou van mezelf kotsen als ik 't zou doen.

zaterdag 9 februari 2002 @ 00:41:30 #8
20368 BadMotha
Wat de N@#k doe ik hier?.....
pi_3101950
gister nog op tv gezien;
"De mens is van nature niet monogaam"

dus dan je moet gewoon over veel zelfbeheersing beschikken, als je met een slok op, met een paar vrienden (zonder je vriendin) in een leuk café zit, en een meisje wel heel veel belangstelling in je toont.....

He is one BadMotha
pi_3101998
Oh geweldig topic...
Nee, nooit... De persoon die mij bedriegt op zo'n manier, laat zien dat ze totaal geen respect heeft voor mij, of genoeg van me houd om niet vreemd te gaan.
pi_3102024
Nooit. Exit.
pi_3102054
ook al zou ik onwijs kwaad worden en het zelf echt NOOIT doen. (vreemdgaan)

ik zou het m'n vriendin ook vergeven en een tweede kans geven. ik hou teveel van d'r om haar om door zoiets kwijt te raken. mits ze er spijt van heeft he, maar da's meestal wel zo.

jahoor, ik kan het best begrijpen dat je het vergenen hebt, zou ik ook doen. maar ik zou me wel eerst flink gaan volgieten met sterke drank in een kroeg die in niet ken

pi_3102897
ook al zou ik het haar vergeven... als je een gebroken vaas lijmt blijf je altijd de barsten zien.
Ik denk dat dat op den duur de relatie kapot maakt.
  zaterdag 9 februari 2002 @ 02:46:21 #13
17266 xLenorex
Cute little dead girl
pi_3102943
Ik zou ook niet met zekerheid kunnen zeggen dat ik iemand zou dumpen als hij vreemd zou gaan. hangt er geheel vanaf waarom hij het deed en in hoeverre het wat voorstelde. En of het wel mogelijk is om weer vertrouwen in hem te krijgen natuurlijk, maar dat merk je pas met de tijd.
winst: geheim 8)
pi_3102951
Ockeloen.
  zaterdag 9 februari 2002 @ 04:11:32 #15
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_3103204
Ik heb altijd gezegd en altijd volgehouden dat vreemdgaan niet goed te praten zou zijn....

Ik ben bedrogen door mijn vriendin.... maar zou dolgraag willen dat ze nu bij me was...

If someone comes at you with a knife, you take a gun, if someone puts one of your men in the hospital, you put one of his in the morgue. That's the chicago way.<P>
pi_3103940
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 00:19 schreef rozemarijn het volgende:
Wie heeft het zijn of haar partner vergeven dat hij of zij is vreemdgegaan? En waarom?

(En nee ik wil hier geen discussie over het vreemdgaan zelf, maar over de redenen waarom mensen het vergeven.)

Mijn vriend en ik zijn nu zo'n twee jaar bij elkaar en in die tijd is hij inderdaad een keer vreemdgegaan. En ik heb het hem vergeven.. Ben er achteraf blij om, het gaat nu goed, maar ik kan eigenlijk geen goede reden verzinnen waarom ik het hem toen vergeven heb, eigenlijk verdiende hij dat helemaal niet.

Ik heb het vergeven na 6 maanden, omdat ik simpelweg van haar hield. De weg terug was echter zeker niet makkelijk. Ze was echter 15 en ik kon het haar nog vergeven, ze was nog zo jong. Nu is ze ook verliefd op een ander en heb ik het uitgemaakt, dus in hoeverre het echt werkt op de langere duur... Slecht voorbeeld doet niet volgen

Je vergeeft omdat je niet zonder iemand kan, omdat je zoveel van iemand houdt dat het je kwaadheid overstijgt en ik heb 3 jaar geleden niet anders gedaan.

pi_3103953
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 04:11 schreef Maf het volgende:
Ik heb altijd gezegd en altijd volgehouden dat vreemdgaan niet goed te praten zou zijn....

Ik ben bedrogen door mijn vriendin.... maar zou dolgraag willen dat ze nu bij me was...

Ik ken het gevoel zonder dat ze me daadwerkelijk bedrogen heeft.
  zaterdag 9 februari 2002 @ 11:53:31 #18
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_3104059
Moeilijk, ik denk dat mijn eerste reactie iets zou zijn van "rot dan maar op ook". Maar denk dat het wel lastig valt, ik zou nieval niet meteen vergeven, misschien 2 maanden later als je allebei goed hebt nagedacht en wat gekalmeerd bent er nog eens rustig over praten en dan verder kijken?
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
  zaterdag 9 februari 2002 @ 12:33:07 #19
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_3104365
in eerste instantie niet, misschien dat als ze laat blijken dat ze er heeel veeel spijt van heeft, en dat ze echt heel veel moeite doet om me weer terug te krijgen dat ik er nog eens over nadenk.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_3104733
Vreemdgaan is een teken dat er iets niet goed is aan een relatie mijns inziens want anders doe je zoiets niet lijkt mij. Dus behalve het feit of je iemand vergeeft heb je dus ook het tweede punt en dat is keihard willen werken aan je relatie.

Ik zou het niet weten of ik het zou vergeven. Je kan pas echt over zoiets oordelen als je heel heel erg veel van iemand houdt en je echt in zo'n situatie zit

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_3104870
wil je het uberhaupt weleens weten dat ze vreemd is gegaan, als je al bijna zeker weet dat je het haar vergeeft?
  zaterdag 9 februari 2002 @ 13:27:22 #22
13564 Teigjuh
"Chocola?? Waar?!"
pi_3104893
Ìk zou het mijn partner nooit vergeven denk ik. Je raakt het vertrouwen kwijt (wat toch wel een grote basis in een relatie is).

Helaas heb ik het niet uit kunnen maken omdat mijn ex vreemd ging. Ik hoorde het pas nadat ik het uitgemaakt had, dat hij vreemdgegaan was (ik weet met wie en dat het niet alleen bij zoenen is gebleven)
Ach, dat dat zou gebeuren heb ik altijd geweten

Goal of a bitch: [br] To dominate, control and destroy a man's health, selfesteem and any hope for happiness :) [br] [url=http://www.geocities.com/ouwedrogers]Ouwedrogers![/url] [br] "Everyone is a Geep, until proven not guilty"
pi_3104935
No way dat ik een affaire of verhouding (meer dan een keer met dezelfde persoon) zou vergeven. Respect is dan natuurlijk out the window he. En niets wat ik de moeite waard vind kan dan nog gerealiseerd worden.

Als iemand me gewoon heel eerlijk uit zichzelf zou zeggen 'sorry schat ik heb met m'n bezopen kop iets stoms gedaan' en ik zou ook echt het gevoel hebben dan het een eenmalig vooval voor hem zou zijn... Misschien.

Jusqu'ici tout va bien...
pi_3104959
quote:
Op zaterdag 09 februari 2002 13:35 schreef Manono het volgende:
No way dat ik een affaire of verhouding (meer dan een keer met dezelfde persoon) zou vergeven. Respect is dan natuurlijk out the window he. En niets wat ik de moeite waard vind kan dan nog gerealiseerd worden.

Als iemand me gewoon heel eerlijk uit zichzelf zou zeggen 'sorry schat ik heb met m'n bezopen kop iets stoms gedaan' en ik zou ook echt het gevoel hebben dan het een eenmalig vooval voor hem zou zijn... Misschien.

ikke? Ik denk nooit meer, al is nooit een groot woord. Het is in ieder geval duidelijk dat de deur de eerste weg is.
  zaterdag 9 februari 2002 @ 14:00:37 #25
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_3105104
Waarschijnlijk is het al een aantal weken geleden dat je hem 'vergeven' hebt. De barst in je vertrouwen zit er blijkbaar nog, anders open je nu niet zo'n topic. Ik denk dat die barst terecht is omdat er ergens in je onderbewustzijn een sensor zit die continu alert blijft op zijn bedrog.

Vreemdgaan is voor de bedrogen partij vaak het einde van de wereld. Je kunt nog zo mooi over vergeven praten, vergeten doe je het nooit. De breuklijn is gelegd en je zit te wachten op de nieuwe aardbeving. Waarschijnlijk zul je hem bij de eerste de beste ruzie over de inhoudelijkheid van jullie relatie voor de voeten gooien wat ie je heeft aangedaan. De vraag is dus of je het een plaats in je leven wilt geven. Ik zou het wel weten! Fuck off met zo'n loser!

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')