Een suffe zoetwatervis met een imagoprobleem. Okee, daar kan ik me wel in vinden.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:54 schreef Gellius het volgende:
Het leven is een blei.
Pijpkaneel schijnt één woord te zijn. Herinner jij je nog de eerste keer dat je me betrapte op een taalfout, Bup?quote:
En dat woord betekent volgens Van Dale 'pijp kaneel'.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Pijpkaneel schijnt één woord te zijn.
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:03 schreef Gellius het volgende:
Volgens mij is het ook gewoon als eenheidsmaat te gebruiken hoor: een pijp drop, een pijpje houtskool, een pijp kaneel.
Ja, pijpkaneel is één woord. Maar het kan toch ook los gezien worden?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Pijpkaneel schijnt één woord te zijn. Herinner jij je nog de eerste keer dat je me betrapte op een taalfout, Bup?
Nee.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Pijpkaneel schijnt één woord te zijn. Herinner jij je nog de eerste keer dat je me betrapte op een taalfout, Bup?
In de uitdrukking is het één woord.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:04 schreef Lienekien het volgende:
Maar hoe hoort het in de uitdrukking!
"Het leven is een pijp kaneel" natuurlijk, want er staat een lidwoord. "Het leven is een pijpkaneel" is net zoiets zeggen als "het leven is een drop". "Het leven is pijpkaneel" of "het leven is een pijpkaneeltje" zouden dan waarschijnlijker zijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:04 schreef Lienekien het volgende:
Maar hoe hoort het in de uitdrukking!
Dát is wat er raar aan is! Het zou kaneelpijp moeten zijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:06 schreef Bupatih het volgende:
Een stok zuur.
Maar zoiets is het juist, Gellius. 'Het leven is een pijpkaneel, je zuigt eraan en krijgt je deel.' Zie ook: 'Het leven is geen lulletje, paraplu, paraplu, parasulletje.'quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:07 schreef Gellius het volgende:
[..]
"Het leven is een pijp kaneel" natuurlijk, want er staat een lidwoord. "Het leven is een pijpkaneel" is net zoiets zeggen als "het leven is een drop". "Het leven is pijpkaneel" of "het leven is een pijpkaneeltje" zouden dan waarschijnlijker zijn.
Toen ik jong was, deed ik dat op de kermis.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:09 schreef Bupatih het volgende:
Kaneelpijpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |