abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 27 juni 2007 @ 17:20:55 #1
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_50905261
Doordat mijn auto een hele tijd stil heeft gestaan was de accu helemaal leeg, nu heb ik hem aan de acculader hangen maar heb geen idee hoe lang ik moet laden.

De accu is 12V 43Ah (490A) en de lader is 12V 8A

Is dit uit te rekenen ofzo? Het is een dichte accu, dus niet met van die schroefdoppen waar je de accu kunt vullen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:42:22 #2
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_50906043
simpel eigenlijk jouw accu heeft een cappaciteid van 43AH dus als je er 43 A uit trekt is hij in 1 uur plat.

bij het laden net zo is jouw lader 8A dan is hij in 5 en half uur vol maar die 8A laad je alleen in het begin dat wordt steeds minder dus houdt een uurtje of 8 aan.

en pleur hem dan in de auto starten en stukje rijden dan is hij zo vol.

owja je moet accu nooit helemaal plat trekken daar kunnen ze absoluut niet tegen (zeker de onderhoudsvrije calcuim accu`s) als de accu half leeg is opladen.
  Moderator woensdag 27 juni 2007 @ 18:58:51 #3
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_50908575
door onvoorziene omstandigheden kon ik mijn auto een tijd niet gebruiken en toen ik hem wilde starten bleek ie leeg te zijn, normaal gebeurt het dus niet dat ie helemaal leeg loopt (zit een klokje in de auto en een knipperend ledje in de autoradio die altijd aan blijven)

waarschijnlijk was hij al niet heel erg vol en is toen echt helemaal leeg geraakt. De pest is dat ik vlak voor ik deze auto kocht een nieuwe accu kocht voor mijn oude auto maar die was een stuk groter en ik denk niet dat ik een 60Ah accu in deze auto moet zetten... maar wellicht toch eens kijken voor een nieuwe als deze slecht blijkt te zijn...
pi_50909100
kan best hoor dat is het maximaal vermogen wat de accu kan leveren geeft verder geen problemen
The best way to life is to life your live
  Moderator woensdag 27 juni 2007 @ 19:18:20 #5
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_50909168
ik heb gehoord dat de dynamo dat niet kan bijbenen en dat dat slecht is, dat is dus onzin?
pi_50909340
Onzin ja, hij doet er alleen wat langer over om helemaal op te laden. Je hebt meer capaciteit das het enigste. De dynamo levert gewoon zoveel als ie kan.
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:33:04 #7
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_50912609
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:16 schreef menmul het volgende:
kan best hoor dat is het maximaal vermogen wat de accu kan leveren geeft verder geen problemen
als je meer stroom verbruikt dan je dynamo levert.

dus met 2 x 2000 watt aan versterkers or sow dan levert je dynamo maximaal vermogen 35 a 80 A ligt aan de auto.

en de rest komt uit de accu en dan trek je de accu langzaam plat.

het kan ook zijn dat jouw dynamo gewoon uberhaubt niet meer laad als je de accu straks in de auto pleuren starten en spanningen meten met met draaiende motor 14.4 +/- 0.5 volt zijn ongeveer kan zijn dat je iets gas moet geven dan is de dynamo oke.

is de spanning veel lager dynamo niet oke.
  Moderator woensdag 27 juni 2007 @ 20:49:04 #8
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_50913352
ik heb geen versterker in de auto, gewoon standaard radio met een composet, geloof dat die radio aan piekvermogen 2x 45W levert (geluidsvermogen) dus in amperage zal het niet heel veel zijn, wel electrische ramen, die zullen wat meer trekken gok ik zo...

ik zal hem eens meten binnenkort
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:55:36 #9
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_50913656
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:49 schreef djkoelkast het volgende:
ik heb geen versterker in de auto, gewoon standaard radio met een composet, geloof dat die radio aan piekvermogen 2x 45W levert (geluidsvermogen) dus in amperage zal het niet heel veel zijn, wel electrische ramen, die zullen wat meer trekken gok ik zo...

ik zal hem eens meten binnenkort
normaal is een dynamo ruim toerrijkend zo`n beetje 800 watt or sow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')