Zow het is alweer 6 dagen geleden dat we de sleutel van ons nieuwe huis hebben gekregen. Er is intussen heel veel gebeurd en gedaan. Zo is een groot gedeelte van de plafonds al gesausd, is een groot deel al in de grondverf gezet, is de badkamer nu werkelijk helemaal gestript, alle vloerbedekking is verwijderd, de keuken is deels in de grondverf gezet en de wc heeft een zwarte rand gekregen ipv een mooi beige gebloemde (helaas vergeten op de foto te zetten). En volgens mij ook nog heel veel andere dingen die ik nu vergeet op te schrijven. Maar onze superklussers gaan als een speer.
Gisteren is de stucadoor geweest om alles op te meten enz. en gaat a.s. dinsdag beginnen. De muren van de hele woonkamer, de hal (inclusief de nis waar ooit de deur heeft gezeten), de opgang naar boven, de overloop en de opgang naar de zolder wordt helemaal gestucadoord. Wordt allemaal spachtelputz. Verder gaat hij de badkamer gladmaken, wat stukjes in de slaapkamer en de plafonds in de keuken, badkamer en hal gladmaken. Een hele klus dus, maar we hebben er het volle vertrouwen in dat dat heel mooi gaat worden.
Vanavond is de loodgieter geweest, de stucadoor kan pas beginnen op de badkamer als de loodgieter alle leidingen/aansluitingen goed heeft aangelegd. We hebben het grote geluk dat de afvoerleidingen allemaal via het plafond in de keuken te bereiken zijn. Die worden dus deels verwijderd en opnieuw aangesloten. Een deel van dat plafond is nu ook gesloopt. Door dit geluk hoeven we de badkamervloer niet open te breken... dat scheelt heel veel werk. De loodgieter gaat a.s. maandag beginnen... maar komt morgen nog even om de verwarmingen te verwijderen zodat de stucadoor de muren mooi strak kan stucadoren.
A.s. zaterdag hebben we gepland om het kleine beetje puin en afval ;-) dat we hebben af te voeren. Ook zal een begin worden gemaakt met het plaatsen van de plafonds en de nis strak af te werken. We zullen ook op pad moeten voor vloerbedekking maar of dat gaat lukken, is maar de vraag. Morgen ben ik lekker vrij en ga aan de slag met wat schoonmaken en volgens mij mag ik morgen de inbouwkasten bekleden enz. Morgen ga ik ook kijken voor de spiegel die we besteld hebben. Met of zonder spiegelverwarming, ligt eraan hoe die het mooist hangt. Morgen komt ook het behang voor Twans kamer.... En natuurlijk dingen regelen.
Nou, nog genoeg te doen dus, maar er is ook al heel veel gedaan. Als het dit tempo blijft worden, gaan we 5 oktober waarschijnlijk wel redden.
Voorzolder en zolderkamer Twan:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De slaapkamer/overloop:
![]()
![]()
![]()
![]()
Keuken: