De eerste opdracht: abseilen van een 76 meter hoge stuwdam.
Dit is meteen al pittiger dan alle opdrachten van BB bijelkaar.
quote:tja maar wie is nou de mol
Op vrijdag 08 februari 2002 22:28 schreef calvobbes het volgende:
En toen waren er nog maar 10. Dag Erik...
Toen die Erik naar beneden ging, was het net de usericon van Cynix...
Ik dacht eigenlijk dat het Erik zou zijn, idd met z'n hoogtevrees ging 'ie als een speer naar beneden.
Wie sou het wese wie sou het sijn?
En ben ik trouwens de enige die John vindt?
Is er al een John-fansite?
quote:Neeee John is lekker!!
Op vrijdag 08 februari 2002 22:38 schreef CJ het volgende:En ben ik trouwens de enige die John
vindt?
Is er al een John-fansite?
Enne... Pamela vind ik nu al 3x nix en die blonde met die wijnopdracht die gebeld had is de mol! (denk ik hoor )
Maar ik dacht: "laat ik maar op de lekkerste stemmen" omdat ik geen idee heb.
quote:Ik vind Pamela wel grappig, hoe ze die verkeerde code van haar koffer gaf!
Op vrijdag 08 februari 2002 22:43 schreef CarOnline het volgende:
Enne... Pamela vind ik nu al 3x nix en die blonde met die wijnopdracht die gebeld had is de mol! (denk ik hoor)
quote:Dat zou je denken ja....
Op vrijdag 08 februari 2002 22:34 schreef DrMarten het volgende:
Volgens mij dacht Erik dat Ellen de mol was (begon verkeerd op hem in te praten bij het abseilen). Zij zal het dus waarschijnlijk niet zijn.
Maar toch, al na een paar minuten was ik er van 'overtuigd' dat het Ellen móest zijn. Zij leek namelijk al in het introductiefilmpje te weten dat de bestemming Portugal zou zijn. Of heb ik het verkeerd gehoord? Volgens mij zij ze duidelijk iets van "Daar ben ik al eens geweest" en iets van dat ze zat te popelen of zo.
Dat weten ze toch niet vantevoren? Zo zei Paméla bijvoorbeeld dat ze gewoon haar koffers in zou pakken en dat ze wel zou zien waar ze naar toe ging.
Ellen is w.m.b. dus zwaar verdacht. Maar ik hoop dat ik het mis heb, want ik wil het helemaal niet weten.
Je moet je trouwens ook niet blindstaren op de vraag of Erik nu wel of niet de goede Mol aangewezen had. Ok, je verwacht niet dat hij het goed had. Maar de vraag 'Wie is de Mol' telt net zo zwaar mee als bijvoorbeeld de vraag 'Welke kleur haar heeft de Mol' of 'Houdt de Mol van bier' of noem maar een dwarsstraat.
Maar, toegegeven, dat beantwoorden van die vragen met die Port-opdracht ging ook wel weer erg rommelig en er werden duidelijk verkeerde dingen doorgegeven. Ik bedoel o.a de uitspraak "Sandeman is geen optie voor ons", terwijl dat volgens mij op dat moment nog wel tot de mogelijkheden behoorde.
[Zeurmodus on]
Jammer dat de discussie naar RLS is verplaatst. Ik vind het in de verste verte geen soap namelijk
[Zeurmodus off]
quote:Hmm... ik hoop dat John
Op vrijdag 08 februari 2002 22:44 schreef Roache_ het volgende:
Golfen, ik heb John voor 100% mol gemaakt door te stemmen!Maar ik dacht: "laat ik maar op de lekkerste stemmen" omdat ik geen idee heb.
* CJ voelt zich nu net weer een puber
Daar vond ik echt geen reet aan. Enne ik vind 1 opdracht per dag ook wel aan de magere kant.
quote:De eerste 5 of 6 kandidaten hadden een ander voorfilmpje. Die zag je aankomen op Schiphol en die hadden nog geen idee waar ze naartoe moesten gaan. Ze moesten zich voorstellen aan de balie. De laatste paar kandidaten stelden zichzelf in het voorfilmpje voor en ze kregen een uitgebreider 'interview', dus het zou heel goed kunnen dat zij wel wisten dat ze naar Portugal zouden gaan.
Op vrijdag 08 februari 2002 22:49 schreef Jane het volgende:[..]
Dat zou je denken ja....
Maar toch, al na een paar minuten was ik er van 'overtuigd' dat het Ellen móest zijn. Zij leek namelijk al in het introductiefilmpje te weten dat de bestemming Portugal zou zijn.
Of heb ik het verkeerd gehoord? Volgens mij zij ze duidelijk iets van "Daar ben ik al eens geweest" en iets van dat ze zat te popelen of zo.
Dat weten ze toch niet vantevoren?
quote:Whoehahaha! Dat dacht ik ook!
Op vrijdag 08 februari 2002 22:49 schreef CJ het volgende:[..]
Hmm... ik hoop dat John
gaat winnen. Maar hij mag van mij ook wel de mol zijn, want dan betekent dat dat hij tot het einde in het programma blijft zitten.
* CJ voelt zich nu net weer een puber
Voor de ouwe knarren: weten jullie nog het programma "moordspel" wat vroeger op tv kwam? Dan zag je een moordmysterie en kon je de volgende dag in de supermarkt een kaart kopen, de moordenaar invullen en zo een prijs winnen. Volgens mij van de Tros. Doet me dit aan denken, iig net zo spannend.
Ik heb trouwens geleerd van de vorige series, want ik laat alle afleveringen nu zo lang mogelijk op de band staan.
De vorige keer had ik namelijk in de latere afleveringen enorme behoefte om sommige dingen nog eens na te kijken. Bijvoorbeeld omdat ik dacht dat er steeds iets met het beeld werd gedaan op het moment dat de naam van de Mol bij het wegsturen werd ingetypt.
quote:Ik begreep er ook niets van. Was erg slecht uitgelegt aan de kijkers. En ik vond het dan ook een stom spel.
Op vrijdag 08 februari 2002 22:55 schreef CarOnline het volgende:
Nee die portbattle snapte ik ook maar half.. dacht al dat ut aan mij lag
Gelukkig je was inderdaad niet de enige, ik gelukkig ook niet!
quote:Haha! Pas maar op dat je niet paranoide wordt
Op vrijdag 08 februari 2002 22:56 schreef Jane het volgende:
Ik heb het opgenomen, dus zal het nog eens nakijken. Maar het viel mij in ieder geval direkt op.Ik heb trouwens geleerd van de vorige series, want ik laat alle afleveringen nu zo lang mogelijk op de band staan.
De vorige keer had ik namelijk in de latere afleveringen enorme behoefte om sommige dingen nog eens na te kijken. Bijvoorbeeld omdat ik dacht dat er steeds iets met het beeld werd gedaan op het moment dat de naam van de Mol bij het wegsturen werd ingetypt.
quote:We maken gewoon per uitzendng een topic.
Op vrijdag 08 februari 2002 22:53 schreef EyE het volgende:
Kan er 1 centraal topic hierover komen misschien? Mijn interessante, theorieen over de mol staan in Wie is de Mol?
quote:Mee eens....
Op vrijdag 08 februari 2002 22:49 schreef Jane het volgende:[..]
Dat zou je denken ja....
Maar toch, al na een paar minuten was ik er van 'overtuigd' dat het Ellen móest zijn. Zij leek namelijk al in het introductiefilmpje te weten dat de bestemming Portugal zou zijn.
Ellen is w.m.b. dus zwaar verdacht. Maar ik hoop dat ik het mis heb, want ik wil het helemaal niet weten.
quote:Nope ze hadden een H en een A, dat past dus niet meer.......of de naam zou Shandeman moeten zijn.
Maar, toegegeven, dat beantwoorden van die vragen met die Port-opdracht ging ook wel weer erg rommelig en er werden duidelijk verkeerde dingen doorgegeven. Ik bedoel o.a de uitspraak "Sandeman is geen optie voor ons", terwijl dat volgens mij op dat moment nog wel tot de mogelijkheden behoorde.
* De kat moest zo nodig eten hebben.
Toen ik terug kwam stond hij al beneden. En ik wilde het zo graag zien.
quote:ROFLOL!!
Op vrijdag 08 februari 2002 23:02 schreef EyE het volgende:
vergeet niet alle uitzendingen ook helemaal achterstevoren te bekijken, inclusief geluid. Vorige keer is een keer expliciet gezegd wie de mol was.
quote:Heu... nou eigenlijk eist het spel al mijn aandacht en concentratie op. Maar ik zal kijken of ik het nog bij kan houden hier
Op vrijdag 08 februari 2002 23:01 schreef Cynix ® het volgende:
We maken gewoon per uitzendng een topic.
Dat algemene topic gebruiken we dan voor algemene opmerkingen. Ok?
quote:Oeh, je bent wel heel fanatiek he
Op vrijdag 08 februari 2002 23:04 schreef Tinkerbell het volgende:
Let ook vanaf volgende week op de intro-filmpjes, de vorige keer hadden ze ook een abseil-sessie en toen bleek dat elke week het stukje abseilen van de MOl net iets anders was.
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 22:59 schreef CarOnline het volgende:[..]
Haha! Pas maar op dat je niet paranoide wordt
Dat komt omdat het elke keer zo is dat ze later zeggen dat je het al in de eerste aflevering had kunnen weten. Tja, en dan probeer je er toch achter te komen, nietwaar?
Maar het stomme is natuurlijk, dat je (ik iig) heel teleurgesteld zou zijn als ik het al gelijk goed zou hebben en het hele spel daardoor verpest zou worden. Dus als ik in de volgende afleveringen steeds weer dingen zie van Ellen en dat ze het uiteindelijk ook blijkt te zijn. Zou ik heel jammer vinden...
Kijk, vorig jaar had ik na de eerste aflevering ook goed gegokt. Maar in de rest van de serie was ik weer zo op het verkeerde been gezet, dat ik er uiteindelijk toch ingetuind ben.
Heeft iemand trouwens opgeschreven wat iedereen gestemd had? Zo nee, dan zal ik dat ook nog even bekijken op de video. En we moeten ook een beetje op de volgorde letten... dat is ook al eens een aanwijzing geweest.
Dick 0%
Ellen 16%
George 0%
Harry 0%
Jantien 0%
John 8%
Karen 33%
Kerstin 16%
Paméla 16%
Prince 8%
Volgens de fokkers is het duidelijk. Karen is de mol.
Wie is de mol??
Stem Hier.
quote:Ja, je hebt gelijk.
Op vrijdag 08 februari 2002 23:01 schreef Jappie het volgende:Nope ze hadden een H en een A, dat past dus niet meer.......of de naam zou Shandeman moeten zijn.
![]()
quote:Ik heb het niet. Maar....... ik zal wel met pen en papier voor de TV, maar wat het probleem was, toen de kandidaten zeiden wie ze dachten dat de mol was, dan kwam de naam van de kandidaat die in beeld was niet in beeld. Ik ken nog niet alle namen uit mijn hoofd helaas!
Op vrijdag 08 februari 2002 23:06 schreef Jane het volgende:Heeft iemand trouwens opgeschreven wat iedereen gestemd had? Zo nee, dan zal ik dat ook nog even bekijken op de video. En we moeten ook een beetje op de volgorde letten... dat is ook al eens een aanwijzing geweest.
Dus als je het nog n keertje wilt nakijken graag!
volgende week print ik ff alle foto's van de kandidaten uit
quote:Daar heb ik niet op gelet, wel bij Pamela, en die vond ik ook niet echt dat je zegt... nou nou wat is ze verrast!
Op vrijdag 08 februari 2002 23:10 schreef Jappie het volgende:
Ik vond de expressie op Ellens gezicht ook erg relaxt overkomen..... zo van ik doe net alsof ik op de uitslag zit te wachten...en vervolgens...goh jottum wat ben ik blij....![]()
![]()
quote:Stemming in deze volgorde:
Op vrijdag 08 februari 2002 23:06 schreef Jane het volgende:[..]
Heeft iemand trouwens opgeschreven wat iedereen gestemd had? Zo nee, dan zal ik dat ook nog even bekijken op de video. En we moeten ook een beetje op de volgorde letten... dat is ook al eens een aanwijzing geweest.
Bij het ´rode´scherm was deze volgorde:
Ellen, Dick, Paméla, Harry. George, Erik.
Het valt me wel op dat 1 van de meest verdachte personen, nl. Karen op Erik gestemd heeft, en er dus naast zat.
Kijken of ze volgende keer weer op de afvaller stemt.
quote:We moeten niet vergeten, dat ze zelf ook moeten laten overkomen dat ze de mol zijn bij de andere kandidaten!
Op vrijdag 08 februari 2002 23:14 schreef CarOnline het volgende:[..]
Daar heb ik niet op gelet, wel bij Pamela, en die vond ik ook niet echt dat je zegt... nou nou wat is ze verrast!
quote:Laat nou dat stukje van John (die kunstenaar/kok toch??) op de site staan
Op vrijdag 08 februari 2002 23:01 schreef CJ het volgende:
Ik heb trouwens ook een heel klein stukje gemist. Kan iemand me vertellen of ze ook hebben laten zien dat Johnnaar beneden moest abseilen?
Toen ik terug kwam stond hij al beneden.
En ik wilde het zo graag zien.
Moet er trouwens een topic komen voor alle voorspellingen? Overzichtelijk en over 11 weken makkelijk op te zoeken
quote:Hmm, dat is vreem inderdaad. Maar zou Ellen dan nu ook niet de mol zijn??
Op vrijdag 08 februari 2002 23:15 schreef easy-going het volgende:[..]
Stemming in deze volgorde:
John - Karen
Kerstin - Karen
Harry - Karen
Prince - Karen
Karen - Erik
Erik - Ellen
Dick - Ellen
Jantien - Ellen
Ellen - John
George - John
Paméla - John of PrinceBij het ´rode´scherm was deze volgorde:
Ellen, Dick, Paméla, Harry. George, Erik.Het valt me wel op dat 1 van de meest verdachte personen, nl. Karen op Erik gestemd heeft, en er dus naast zat.
Kijken of ze volgende keer weer op de afvaller stemt.
quote:Mja das ook wel weer zo dan.. das dan wel goed gelukt
Op vrijdag 08 februari 2002 23:15 schreef Golfen het volgende:[..]
We moeten niet vergeten, dat ze zelf ook moeten laten overkomen dat ze de mol zijn bij de andere kandidaten!
quote:Ja, en degene die dat punt noemde bij het stemmen is juist degene die afgevallen is, oh dit programma is zo frustrerend, en dit was nog maar de 1e aflevering.
Op vrijdag 08 februari 2002 23:20 schreef Jappie het volgende:
Het sterkste argument van een van de deelnemers vond ik eigenlijk nog dat Ellen kennelijk de avond daarvoor uit Harry Potter had voorgelezen terwijl er een vraag gesteld ging worden de volgende dag over wie er Harry potter fan was en het boek had ...de dames die belden en de vragen moesten beantwoorden werden daardoor misleidt
quote:Of bekijk het zo: de mol heeft dit boek in de tas van Ellen gedaan om haar op het idee te brengen om voor te lezen. Over dat stukje (hoe en door wat/wie komt Ellen op het idee om voor te gaan lezen) zie jij als kijker niets.
Het sterkste argument van een van de deelnemers vond ik eigenlijk nog dat Ellen kennelijk de avond daarvoor uit Harry Potter had voorgelezen terwijl er een vraag gesteld ging worden de volgende dag over wie er Harry potter fan was en het boek had ...de dames die belden en de vragen moesten beantwoorden werden daardoor misleidt
quote:Hmm, waarom wist Karen niet wie Harry Potter fan was, ze heeft zelf de tassen gepakt van alle kandidaten. Dus ze wist uit welke tas dat boek kwam.
edit: Ik bedoelde Karen
[Dit bericht is gewijzigd door Golfen op 08-02-2002 23:25]
quote:Ik ben voor 1 topic.
Op vrijdag 08 februari 2002 23:17 schreef TheMysteryGuest het volgende:
Moet er trouwens een topic komen voor alle voorspellingen? Overzichtelijk en over 11 weken makkelijk op te zoeken
Overigens vind ik dit programma niks met een RLS te maken hebben.
quote:Ik vind het wel een Real Life Soap. Waarom zou dit niet RLS zijn?? Je volgt die kandidaten toch de hele tijd.
Op vrijdag 08 februari 2002 23:25 schreef marky het volgende:
Mmmm vreemd maar ik heb weer een afwijkende mening. Volgens mij is George de mol.Overigens vind ik dit programma niks met een RLS te maken hebben.
quote:Join the club!
Op vrijdag 08 februari 2002 23:25 schreef marky het volgende:
Overigens vind ik dit programma niks met een RLS te maken hebben.
Bedankt, easy-going, voor je lijstje met het stemgedrag. Ik ga in ieder geval nog wel een keer de band bekijken om te zien of ik nog dingen kan 'ontdekken'. Even de volgorde van de introductie en van het abseilen noteren bijvoorbeeld.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 08-02-2002 23:58]
quote:Eeeeehhhhhhhhh, het gaat iedere week zo sterker nog het wordt alleen maar erger
Op vrijdag 08 februari 2002 23:25 schreef CarOnline het volgende:
Aaah... als dat elke week zo gaat, ben ik aan het eind ook paranoia!!
quote:Heel Veel Succes, houd ons op de hoogte. Of iemand zn haar plotseling anders zit
Op vrijdag 08 februari 2002 23:29 schreef Jane het volgende:[..]
Join the club!
Bedankt, easy-going, voor je lijstje met het stemgedrag. Ik ga in ieder geval nog wel een keer de band bekijken om te zien of ik nog dingen kan 'ontdekken'. Even de volgorde van de introductie en van het afseilen noteren bijvoorbeeld.
quote:Eeeh, je zou niet meer zeiken, zei je ergens. Verbal vond dit forum beter voor topics over de Mol, dus doe gewoon gezellig mee, dan zal ik proberen het niet teveel over uiterlijkheden van de deelnemers te hebben.
Op vrijdag 08 februari 2002 23:29 schreef Jane het volgende:
Join the club!
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 23:27 schreef Golfen het volgende:Ik vind het wel een Real Life Soap. Waarom zou dit niet RLS zijn?? Je volgt die kandidaten toch de hele tijd.
* Zal ik alvast een 'Get the picture'-topic aanmaken?
[edit]
Ok Cynix ®, laatste dat ik erover gezegd heb.
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 08-02-2002 23:35]
quote:Maar dan wel in 1 topic?
Op vrijdag 08 februari 2002 23:34 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Eeeh, je zou niet meer zeiken, zei je ergens. Verbal vond dit forum beter voor topics over de Mol, dus doe gewoon gezellig mee, dan zal ik proberen het niet teveel over uiterlijkheden van de deelnemers te hebben.
quote:Dat was vorige keer een aanwijzing, dus deze keer zeker niet. Of er moet een logische redenatie achter zitten (bijv. dat de Mol wel genoemd is in de even uitzendingen en daarbij als resp. 1e, 2e, 3e,etc. opgenoemd)
Op vrijdag 08 februari 2002 23:29 schreef Jane het volgende:[..]
Even de volgorde van de introductie en van het afseilen noteren bijvoorbeeld.
quote:Is ut soms al maandag....?
Op vrijdag 08 februari 2002 23:35 schreef Tinkerbell het volgende:[..]
Maar dan wel in 1 topic?
quote:Nou ja, slaat nergens op, haha.
Op vrijdag 08 februari 2002 23:34 schreef Jane het volgende:[..]
![]()
Het is een spel! Je krijgt echt niet te zien hoe ze bij elkaar in bad springen of bij elkaar in bed kruipen hoor.Sowieso gaat het helemaal niet over het privéleven van de kandidaten.
Als dit een rls is, dan kunnen alle spelprogramma's voortaan in dit forum besproken worden.* Zal ik alvast een 'Get the picture'-topic aanmaken?
[edit]
Ok Cynix ®, laatste dat ik erover gezegd heb.
[/edit]
Ik vind de mol ook horen tot n RLS evenals o.a. Big Diet, Expeditie Robinson en de hunt.
quote:Dat was 'm dus niet. Dat was Sjors.
Op vrijdag 08 februari 2002 23:17 schreef TheMysteryGuest het volgende:[..]
Laat nou dat stukje van John (die kunstenaar/kok toch??) op de site staan
Als het niet John is: sorry
quote:Uhm... zou iemand mij dit nog even kunnen vertellen voor het slapen gaan?
Op vrijdag 08 februari 2002 23:01 schreef CJ het volgende:
Ik heb trouwens ook een heel klein stukje gemist. Kan iemand me vertellen of ze ook hebben laten zien dat Johnnaar beneden moest abseilen?
Toen ik terug kwam stond hij al beneden.
En ik wilde het zo graag zien.
quote:Volgens mij ging John op zn Australisch. Maar ik weet t niet meer 100% of ik hm gezien heb.
Op vrijdag 08 februari 2002 23:42 schreef CJ het volgende:
*schop*
[..]Uhm... zou iemand mij dit nog even kunnen vertellen voor het slapen gaan?
Ik hoop iig dat John er snel uitvliegt.
quote:Klopt, is ook de enige hint die ik kon ontdekken. Iedereen (wat wij weten) hoorde op Schiphol waar ze heen gingen.
Op vrijdag 08 februari 2002 22:49 schreef Jane het volgende:Maar toch, al na een paar minuten was ik er van 'overtuigd' dat het Ellen móest zijn. Zij leek namelijk al in het introductiefilmpje te weten dat de bestemming Portugal zou zijn.
Of heb ik het verkeerd gehoord? Volgens mij zij ze duidelijk iets van "Daar ben ik al eens geweest" en iets van dat ze zat te popelen of zo.
Dat Portspel was verwarrend. Jane, heb jij het opgenomen en kun je zeggenhoehet in elkaar zit/zat?
Volgorde voorstellen kandidaten:
Erik
Karen
George
Jantien
Prince
John
Paméla
Dick
Kerstin
Ellen
Harry
De volgende dingen vielen op:
- Ellen zei dus duidelijk dat ze blij was toen ze hoorde dat ze naar Portugal gingen. Maar ik moet me heel erg vergissen, of haar vraaggesprek was opgenomen toen ze er al waren. De achtergrond was namelijk volgens mij dezelfde als later toen Harry commentaar gaf op de abseilopdracht ('niet zo'n zware opdracht verwacht'). De overige gesprekjes waren echter allemaal bij de kandidaat thuis of op het werk opgenomen!
- De introductiefilmpjes van Erik, Dick en Ellen waren net iets anders dan van de overige kandidaten. Bij de rest werd namelijk op het einde op de rechterhelft van het scherm een schot van diegene op Schiphol getoond. Bij Erik, Dick en Ellen eindigden ze echter met een shot uit hun introductiefilmpje (thuis/werk dus).
Volgorde bij het abseilen:
Erik
Dick
Harry
Jantien
George
John
Paméla
Kerstin
Ellen
Karen
Prince
Valt waarschijnlijk weinig uit af te leiden, of het moet zijn dat de Mol misschien zou proberen bij de laatste 3 te zitten om zo het overhevelen van de spullen van de andere deelnemers te saboteren.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 09-02-2002 01:34]
quote:Dat heb ik net niet helemaal opnieuw bekeken, maar volgens mij zat het zo:
Op zaterdag 09 februari 2002 00:55 schreef evert het volgende:Dat Portspel was verwarrend. Jane, heb jij het opgenomen en kun je zeggenhoehet in elkaar zit/zat?
- De 3 'field-teams' werden op pad gestuurd met een karaf port.
- In een aantal (een stuk of 6?) porthuizen (hoe heet dat? ) stond een tafeltje klaar waar men kon proeven. Op die manier konden de teams er proberen zelf achter te komen welke port er in hun karaf zat.
- Om ze te helpen, moesten Karen en Kerstin vragen beantwoorden om letters van de juiste bedrijven te verzamelen, waardoor ze de teams konden vertellen welke 3 porthuizen de juiste waren. Maar welk vat bij welk merk hoorde moesten de teams d.m.v. proeven dus zelf uitvinden.
M.a.w.: Het was Karen en Kerstin's taak om uit een groter aantal merken de 3 te vinden waarvan er port in de karaffen zat. Daarna moesten de teams uit die 3 via proeven bepalen welke bij die van hun pasten.
Tenminste... dat is hoe ik het begrepen heb.
quote:Dat dacht ik dus ook, is heel voor de hand liggend omdat het zo gemakkelijk is dan te saboteren.
Op zaterdag 09 februari 2002 01:03 schreef Jane het volgende:Valt waarschijnlijk weinig uit af te leiden, of het moet zijn dat de Mol misschien zou proberen bij de laatste 3 te zitten om zo het overhevelen van de spullen van de andere deelnemers te saboteren.
Als je dan kijkt naar het Harry Potter-voorlees-verhaal, plus haar timide houding bij het port proeven.... en het intro-filmpje, dan zou ik dus denken dat:
quote:... dit zegt dat Erik als eerste weggaat, Dick de winnaar is en Ellen de Mol.
De introductiefilmpjes van Erik, Dick en Ellen waren net iets anders dan van de overige kandidaten. Bij de rest werd namelijk op het einde op de rechterhelft van het scherm een schot van diegene op Schiphol getoond. Bij Erik, Dick en Ellen eindigden ze echter met een shot uit hun introductiefilmpje (thuis/werk dus).
Mmmm, zou het zo zijn????
Trouwens, bedankt Jane dat je het nog even na hebt gekeken!
Vonden jullie trouwens ook de muziek zo ontzettend irritant? Verstond er af en toe niets van. Plus dat inderdaad dat Port-spel slecht uitgelegd werd. Vond het, buiten het nadenken over de Mol, niet echt een leuke uitzending.
quote:En waarom dan wel? Als je met een goede reden komt waarom John er snel uit zo moeten vliegen, behalve dan persoonlijke teleurstellingen en frustraties, dan kan ik me daar waarschijnlijk nog wel in vinden. Zo niet, dan slaat die opmerking van jou natuurlijk als een tang op een varken.
Op vrijdag 08 februari 2002 23:54 schreef Jane het volgende:
Ik hoop iig dat John er snel uitvliegt.
Weer ontopic. Ik zag op een ander forum deze opmerkingen:
quote:Heeft iemand gelet op het tweede? Kan natuurlijk toeval zijn... Nou ja, ik straks nog wel weer even naar de herhaling.
Harry is de mol.
1e opdracht 1 treuzelde hij heel erg
2e bij de introductie was er een tekening van een mol door zijn kind gemaakt achter zijn hoofd.
Dit zijn 2 heel belangrijke aanwijzingen
Dick 0%
Ellen 15%
George 3%
Harry 7%
Jantien 0%
John 7%
Karen 34%
Kerstin 11%
Paméla 15%
Prince 3%
Volgens de fokkers is het duidelijk. Karen is nog steeds de mol.
Wie is de mol??
Stem Hier.
Oefff, vol spanning gisteren naar de uitzending gekeken. Wie is...de Mol!
Dag 1
Eerst maar even de volgorde van introductie:
Erik / Karen / George (met de prachtige opmerking: werken steelt je tijd) / Jantien (zegt dat ze goed kan liegen) / Prince / John / Pamela / Dick / Kerstin / Ellen / Harry
Volgorde van abseilen:
Erik, Dick, Harry, Jantien, George, John, Pamela, Kerstin, Ellen, Karen, Prince
De laatste drie moesten spullen uit de koffers halen. Vreemd dat Pamela haar code verkeerd zei.
Zou de Mol juist bij deze drie hebben gezeten? Of juist niet... Als Mol is het handig zoals iemand al zei, om bijvoorbeeld dat boek juist in te pakken. Dan moet je wel weten dat Ellen voor gaat lezen (of daarom vragen 's avonds). En waarom is Harry zijn toilettas niet ingepakt? Had hij die echt wel boven in zijn tas gedaan zoals hij zei?
George was erg bang, dat had ik niet verwacht van zo'n stoere vent. John duwde hem bijna naar beneden, was dat omdat hij wilde dat hij snel ging abseilen of juist omdat hij hem helemaal wilde laten stoppen???
George neemt de kas op zich voor het prijzengeld, Pamela het zakgeld.
In de laatste valt meer te manipuleren volgens mij.
Dag 2
Iedereen krijgt een bruine envelop die ze in hun tas moeten doen. De enveloppen zijn verschillend in dikte, die van Jantien is het dikst.
Opdracht met de portvaten, erg chaotisch, ik kon er weinig uithalen. Behalve dat ondanks dat Kerstin en Karen zeiden dat Sandeman geen optie was er toch een groep heenging.
Uiteindelijk heeft helemaal niemand iets goed, de groepen staan alledrie bij een verkeerde kelder. Deze opdracht was volgens mij ook niet haalbaar.
En dan de test.
Veel kandidaten denken Ellen. Daarmee valt ze voor mij al af. De Mol zou niet zo opzichtig mogen zijn.
Ik las deze week ergens een interview met Angela Groothuizen waarin stond dat zelfs het productieteam verbaasd was over de identiteit van de Mol (er zijn maar een aantal mensen die het weten).
Dus het moet volgens mij iemand zijn die iets minder opvalt.
Ik ga voorlopig nog even voor John, dat dacht ik al na het lezen van de verhaaltjes, ik weet niet echt waarom, maar zoals Jane al zei...de eerste indruk
In mijn omgeving denkt iedereen George.
Oja, het dagboek van de Mol, er is nog niet veel uit te halen:
Dag 1. Ik kom aan op het vliegveld van Porto. Om de een of andere reden komt onze bagage niet aan met het vliegtuig waarmee we gekomen zijn. Bij de bagageband heb ik dus alle tijd om de mensen in me op te nemen tegen wie ik het de komende drie weken moet opnemen. Eerst denk ik dat het een makkie wordt. Maar als ik later een uur of wat met een paar kandidaten in de auto zit begin ik toch een beetje angstig te worden; dit zijn geen mensen die je makkelijk voor de gek houdt. Allerlei rampscenario's spoken door mijn hoofd. "Wat nu als ze me op de eerste dag al doorhebben". En: "Kan ik nog terug?"
Ik weet dat we vandaag gaan abseilen, maar als ik de auto uitstap bedenk ik dat ik niet weet hoe ik precies kan saboteren. Ga ik als eerste naar beneden, als laatste of juist helemaal niet? Of zou een weigering weer teveel opvallen. Wat zou jij doen in mijn situatie?
Voor het geval dit dagboek in verkeerde handen valt, schrijf ik maar niet precies op wat ik gedaan heb. Behalve dat ik ben gegaan natuurlijk, want iedereen ging. Wat dat betreft verraste deze groep mij behoorlijk. Ze hebben lef. Volgens mij wordt het nog een lastige klus, de mol spelen. Hoewel, tijdens het spel met de portvaten had ik het idee dat ik daar niet helemaal alleen insta. Er zitten meer mollen in dit spel. Tenminste, dat willen sommige van mijn medekandidaten me doen geloven. Ik weet wel beter en lach in m'n vuistjearme Erik.
(bron: www.wieisdemol.nl)
quote:MOORDSPEL ROELEERT GROTE TIJD! ik kan me herinneren dat ik met kippenvel voor de buis zat, echt spannend! hmmm ik ga hier gewoon een topic over openen!
Op vrijdag 08 februari 2002 22:56 schreef Roache_ het volgende:
Voor de ouwe knarren: weten jullie nog het programma "moordspel" wat vroeger op tv kwam? Dan zag je een moordmysterie en kon je de volgende dag in de supermarkt een kaart kopen, de moordenaar invullen en zo een prijs winnen. Volgens mij van de Tros. Doet me dit aan denken, iig net zo spannend.
quote:Oef, dat stemt me ietsje geruster, want ik ben echt als de dood dat we er al gelijk achter zouden zijn.
Op zaterdag 09 februari 2002 12:38 schreef sjak het volgende:Ik las deze week ergens een interview met Angela Groothuizen waarin stond dat zelfs het productieteam verbaasd was over de identiteit van de Mol (er zijn maar een aantal mensen die het weten).
Maar aan de andere kant: De verdenking die nu misschien op Ellen rust, is voor een groot deel te 'danken' aan het introfilmpje. En die introductie is natuurlijk later pas gemonteerd. Zou het zo kunnen zijn dat Ellen als Mol zó onopvallend bezig was, dat ze zich zo'n duidelijke aanwijzing in het introductiefilmpje konden permitteren? (Ja, ik zit ook maar een beetje te speculeren, hoor!
)
Eerlijk gezegd denk ik dat uit de Portopdracht niet veel valt af te leiden. Er waren gewoon teveel kandidaten niet echt slim bezig, voor zover ik kon zien.
Misschien is het handig om ons ook een beetje te concentreren op degenen die zich door hun gedrag juist níet verdacht maken? Zo zou je bijvoorbeeld van Prince kunnen zeggen dat hij die abseil-opdracht heel goed had kunnen verpesten door ietsje langzamer te zijn, zodat de pot in ieder geval niet verdubbeld zou worden. Bovendien ging hij dacht ik ook nog op z'n Australisch naar beneden... iets dat de Mol misschien niet zou doen?
Ik zal de band straks nog even bekijken om te zien hoe iedereen naar beneden ging.
Wat trouwens bij de Portopdacht niet helemaal duidelijk was, was of de 3 teams onderling contact hadden. Ik bedoel: Er was misschien wel aan 1 team doorgegeven dat het Sandeman niet kon zijn (die er overigens uiteindelijk wél bijzat, toch?), maar wist de rest dat ook?
quote:Als je zo toch nog eens gaat kijken, kijk dan even naar die aanwijzing van CJ, het introductiefilmpje van Harry...
Op zaterdag 09 februari 2002 13:18 schreef Jane het volgende:Ik zal de band straks nog even bekijken om te zien hoe iedereen naar beneden ging.
(welkom terug, zou Barb zich ook nog laten zien hier?)
quote:Hoi hoi! Jane en Sjak, ik heb meteen al weer genoten van jullie posts!
Op zaterdag 09 februari 2002 13:27 schreef sjak het volgende:
(welkom terug, zou Barb zich ook nog laten zien hier?)
Wat ik denk:
De Mol is niet Paméla, die zoekt mijns inziens te veel naar de Mol, hoewel dat natuurlijk ook geacteerd kan zijn in haar geval. Verder vind ik haar bijzonder irritant, maar dat terzijde.
Verdacht zijn:
Kerstin: zij maakte tijdens de Portopdracht een fout. De letter van de naam van de persoon, maar dan die ervoor in het alfabet zit (o.i.d.) vertaalde zij naar: een letter vooraan in het alfabet. Vond ik erg opvallend en ik ben verbaasd dat ik er hier nog niks over gelezen heb.
George: zijn motivatie bij het stemmen op Jonh vond ik werkelijk nergens op slaan. John heeft George overgehaald om toch te gaan abseilen, heeft verder niet veel inbreng gehad en George zegt: hij glibbert overal doorheen (iets in die context). Vond ik erg opvallend en zijn stem voor Jonh was dus voor mij een verrassing.
Niet verdacht:
Ellen: te veel mensen verdenken haar, terwijl een Mol echt niet zo stom is om meteen vanaf aflevering 1 op te vallen. Ellen is waarschijnlijk in haar enthousiasme erg slordig en let niet goed op de tijd e.d.
Niet opgevallen:
De rest. Naast dat ik moeite heb met de namen en de gezichten (ik mis Sygrid en Yvonnen zo!), heb ik geen opvallende zaken gezien. Waarschijnlijk zit de Mol dus hiertussen, gezien het verhaal op de site dat de productie ook verbaasd was over de identiteit van de Mol. Kerstin kan wat dat betreft zwaar verdacht zijn, wat op haar blunder tijdens het Postspel na, viel ze amper op.
Ik laat mijn licht er nog eens over schijnen, I'll get back to you.
(Ik stem voor 1 doorlopend topic, dat werkte voorgaande jaren uitstekend!)
Om ff in de gaten te houden:
Elke maandagmiddag rond 14.45 uur op Radio 2 bij Schiffers.FM een reportage die op Schiphol opgenomen is met de afvaller. Hij of zij vertelt zijn ervaringen en vertelt ook wie hij/zij denkt dat de volgende afvaller zou kunnen zijn. De afvallers hebben een muzikale aanwijzing meegekregen, die na afloop van het gesprekje wordt gedraaid. Dit muziekfragment geeft een extra aanwijzing. Alle fragmenten zijn ook te beluisteren via de website www.schiffers.fm.
Er staat ook dat Prince nog maar 4½ minuut had en toch koos voor de Australische manier van abseilen, waardoor de helft van de pot op het spel komt te staan. Ik weet nog dat ik gisteravond verbaasd was over zijn nanier van abseilen, omdat Angela hem net had verteld dat hij maar 4 minuten had. Uiteindelijk liep het goed af, maar ja ... was dat per ongeluk of niet?
Ik denk dat De Mol deze eerste aflevering nog niet zoveel molllenstreken heeft uitgehaald. Wel heb ik een clue gezien
*longshot mode on*
Bij het intro-filmpje waarbij je een korte blik kreeg op het priveleven van de kandidaten:
Harry praat tegen zijn dochtertje, achter zijn dochtertje op de muur hangt een tekening: Een Mol! ALthans het lijkt verdacht veel op een Mol!
*longshot mode off*
Harry is De Mol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |