abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 22:13:00 #1
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_198188
Ik neem even in het kort de psychologische profielen van de inwoners door. Vervolgens zou ik graag (serieuze) opmerkingen en reacties ontvangen van degenen die zich daartoe geroepen voelen.
In volgorde van (mijn) interesse:
Bianca: een dame met pit. Ze heeft haar eerste dip overleefd en lijkt er alleen maar sterker van te zijn geworden. Speelde eerst een rol, lijkt nu beter in haar vel te zitten. Doorziet Karin's pogingen om zich te verankeren in de groep en past dezelfde tactiek toe.

Karin: Gehaaide tante in schaapskleren. Heeft zich in het begin gedeisd gehouden, maar werkt zich nu in de kijker dankzij Maurice, haar "aangenomen zoontje". Door steun te bieden waar nodig, dringt ze zich subtiel naar voren en maakt ze zich onmisbaar, maar op een zachte en moederlijke manier. Ze past er echter wel voor op niet teveel te moederen.

Mona: Heeft zich in het begin opgedrongen aan de groep. Was te open over haar gevoelens (bazuinde rond dat ze haar eerste "jankbui" had gehad). Dat liet de rest min of meer koud en als ze in de komende paar dagen die haar waarschijnlijk nog resten écht inklapt, kijkt niemand naar haar om, omdat ze haar emoties eerst heeft gebruikt om aandacht te trekken.

Willem: Type Karin, in manvorm. Heeft eerst een stabiele plaats verworven en klimt nu langzaam op, oa. dankzij Ruud, die het gemis van Martin met Willem kan compenseren. Willem heeft nog lang niet het achterste van zijn tong laten zien, belooft nog veel voor de toekomst.

Ruud: Type emotiemens met stoere buitenkant. Wel erg zoenerig, ook naar mannen toe. Moet kunnen, maar toch. Probeert als enige toenadering te zoeken tot Mona, wat ik overigens niet begrijp. Trok in het begin naar Sabine, maar nu doorziet hij haar (eindelijk) ook en schakelt hij over naar Bianca.

Bart: Willoos wezen in de ban van de liefde. Speelbal van Sabine, zorgzaam en teder maar wel onder een macholaagje uit het leger. Weet wel veel dingen op te lossen. Leest zowaar Shakespeare in het Engels. Niet zo'n totale dombo als je in het leger zou verwachten (dom, dommer, beroeps).

Sabine: Kan levende VOO-reclameposter zijn. Los-vast type, kent zichzelf totaal niet, gebruikte Bart om zichzelf in de kijker te plaatsen en nu ze op een doodlopend spoor zit (Bart is verliefd en wil meer, maar zij wil geen gezichtsverlies lijden en niet op TV
seksen) is hij opeens een "maatje". Let alleen op haar uiterlijk en niet op haar (of andermans) innerlijk. Gemiste kans.

Maurice: Minst interessante figuur van allemaal. Kleurloos, reukloos, smaakloos. Heeft vrienden noch vijanden vanwege zijn oppervlakkige opmerkingen en karakter. Verhouding tussen hem en Karin begint steeds meer Moeder/Zoon te worden, onduidelijk waarom hij dat duldt. Waarschijnlijk niet genoeg liefde gehad vroeger. In ieder geval komt Karin's bescherming hem niet slecht uit, hij kan in de kielzog van de sterkste vrouw van de groep meevaren.

En nu graag jullie reacties!

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

pi_198189
quote:
op 10-08-1999 om 10:13 PM schreef Alkyone het volgende:
Bart: Willoos wezen in de ban van de liefde. Speelbal van Sabine, zorgzaam en teder maar wel onder een macholaagje uit het leger. Weet wel veel dingen op te lossen. Leest zowaar Shakespeare in het Engels. Niet zo'n totale dombo als je in het leger zou verwachten (dom, dommer, beroeps).

Heb jij 'm al in dat boek zien lezen??? Volgens mij heeft-ie 't alleen maar bij zich om indruk te maken. Soort minderwaardigheidscomplex, denkt dat anderen 'm als dombo zien en probeert dat zo tegen te gaan. Hij noemde 't geloof ik toen-ie zijn koffer inpakte zijn kostbaarste bezit. En ook bij het eerste gesprek wat hij "one-on-one" met Mona voerde toverde hij meteen dat boek tevoorschijn.

vrijdag 8 oktober 1999 @ 22:33:00 #3
433 Alkyone
pi_198190
OK, maar je zult toe moeten geven dat de doorsnee legerdombo zo'n boek
a) niet bezit of
b) niet slim genoeg is om een dergelijk boek mee te nemen om indruk te maken.

Dus ook al is het niet veel, het is toch iets wat voor hem pleit

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

vrijdag 8 oktober 1999 @ 22:42:00 #4
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198191
Bianca is altijd al een favo geweest, lekker bitchy (hou ik wel van), heeft zeker BRAINS (hou ik ook van), en vertoont begrijpelijke en amusante paranoide trekjes. (zie haar maar naar de camera gluren, en heur haar ordenen). Begint nu pas echte banden te leggen.

Maurice: beetje naief, stille wateren, diepe gronden. Komt een beetje softy-touchy-feely over. Kan echter (itt bijv. Sabbelien of Bart) zeker een "diepe" intelligente conversatie voeren (en daar houden de vrouwen wel van). Is als was in Karins ervaren handen. Schrikt niet terug voor een dienende rol. Goed koppel, met een *echte* connectie, zo lijkt het althans. Moeten beiden oppassen niet teveel op elkaar gericht te raken (als een van beiden straks afvalt).

Sabbelien. Geeft met hart en ziel inhoud aan het begrip "BIMBO". Leeg, egocentrisch tot en met, en op en top BOT. Airhead. Uiterst VOORSPELBAAR. Mag weg. MOET WEG.

Mona. Houdt zich maar net staande. Probeert uit alle macht echte contacten te leggen, maar gaat daarbij te ver. (KEIHARD meelachen met Sabbelien & BartBoy om het krentenbrood). Mag weg.

Bartboy. Monomaan. Denkt met zijn dick. Irritant. Bekijk hem vaak met plaatsvervangende schaamte. Stumpert zich een weg naar Sabbeliens bed. Vast een echte party figuur, maar LEEG. Uiterst VOORSPELBAAR. Wat als Sabje weg is? Mag weg.

Ruud. Tuut Tuut. Popi Jopi. Tja. Iedereen schijnt hem leuk te vinden. Brengt in elk geval sfeer, en is nu informele leider van de groep. Als ik in de groep zat en laten we wel wezen, het gaat natuurlijk om 250K, ging Ruud eruit. Anders wint-ie.

Willem. Lijkt verbazingwekkend genoeg ECHT zichzelf te zijn, als een van de weinigen. Toont een complete varieteit aan emoties. Schat hem in op de tweede plek.

Karin. Lijkt wonderbaarlijk, maar aan de andere kant strak calculerend te reageren. Geniet van de band met Maurice, waar zij duidelijk de 'upper hand' in heeft. Levert ook interessante TV op, misschien niet voor Karins man. Karin met gemak 100 dagen. Komt bij de laatste 3. Pittige tante..

pi_198192
Ik wil eerst even zeggen dat ik het erg leuk vind om te zien dat er veel mensen serieus met BB bezig zijn. Het programma is meer dan alleen een real life soap; het gaat over de levens (en voornamelijk karakters) van mensen. Voor een groot gedeelte ben ik het met je eens Alkyone, ik denk dat je een aardige inschatting hebt gemaakt van de mensen die in het BB huis zitten.

Wat betreft Mona denk ik er echter iets anders over. Ik weet niet zeker of de groep haar links laat liggen doordat ze te emotioneel is geweest aan het begin. Ruud is anders ook aardig emotioneel, en daar hoor je niemand over. Iedereen leeft met de gedachte dat ze over een week weer iemand moeten nomineren. Dit is het makkelijkste wanneer je iemand niet kent. Als je bang bent voor het nomineren, zul je je dus ook niet snel aan Mona willen hechten, want dan heb je in ieder geval al een nominatie rond. Iemand zoals Ruud is niet zo bang voor het nomineren en heeft dus ook geen moeite om zich aan Mona te hechten.

Ook de situatie rond Willem schat ik iets anders in dan jij. Willem is stabiel, net als Karin, maar lang niet zo slim als zij is. (hij is ook niet dom) Hij is meer een goedmoedig persoon. Ik denk dat Willem wel geirriterd kan raken over bepaalde dingen en dat zal hij dan niet in de groep gooien, maar onderling met Ruud bespreken. In zoverre vind ik hem eigenlijk niet zo'n prettig persoon: misschien is hij het type dat Tara als achterbaks zou beschouwen?
Wat bart betreft: die is echt dom: ik geloof niet dat hij zelfs ook maar in staat is Shakespeare te lezen. Ik denk dat hij typisch een persoon is die dat boek heeft megenomen om indruk te maken. Of misschien heb ik het moment gemist dat hij ook daadwerkelijk in het boek leest en het niet alleen maar rondzeult? Ik heb verder geen medelijden voor Bart als speelbal in de armen van Sabine. Misschien een wijze les voor hem?

Ik denk dat Sabine zichzelf wel enigzins kent, maar dat ze een erg impulsief persoon is: ze heeft duidelijk niet nagedacht over de gevolgen van haar intieme relatie met Bart.

Maurice is inderdaad tot nu toe erg kleurloos. Ook erg veilig: voor iedreen maar vooral voor zichzelf. Ik denk dat hij een confrontatiemijder is: way dat betreft verwacht ik toch nog wel wat actie rond Maurice.

[Dit bericht is gewijzigd door kerewin (Datum 08 Oktober 1999).]

pi_198193

Goh, hij kan dus toch lezen... Is dit nu dat Shakespeare-boek (ziet er wel dik uit in ieder geval).

Wat me wel opvalt; het is net alsof al zijn aandacht op het boek gericht is, maar hij zit wel weer net een paar centimeter van Sabientje af....

vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:03:00 #7
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198194
Bart leest de KamaSutra (ook een DIK boek), en wel de nederlandse geillustreerde editie. Sabbelien leest de Donald Duck. (en snapt de verhaaltjes niet. "Ohhh Wahhhh Lieeeeeeff").
pi_198195
Ok...misschien kan Bart dan toch wel lezen. ik vind het allen zo jammer dat hij zo weinig zinnigs zegt. Die versierpogingen alleen al! Dat Sabine daar in trapt. In de echte wereld was elk meisje hem uit gaan lachen
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:10:00 #9
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198196
Net als HEEL NEDERLAND hem nu uitlacht. Arme MACHO BART.

Zijn legerbuddies komen waarschijnlijk ook niet meer bij. "Dat-ie haar nie gewoon neemt joh. Wat een sukkel".

vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:16:00 #10
433 Alkyone
pi_198197
OK, Bart kan dus lezen. Ik meen me te herinneren dat hij (ik dacht in de eerste week) heeft zitten voorlezen uit een boek. Geen Shakespeare, maar wat anders.

Sabine is eigenlijk dom (IQ verloochent zich niet) bezig geweest met Bart. Ze heeft zichzelf nu klem gezet en kan er alleen nog uit door met iemand anders "maatjes" te worden. Maar iedereen heeft al een maatje en heeft geen interesse in Sabine na wat ze met Bart heeft uitgevreten. Ruud en Willem zeiden daar ook iets over. Willem zei dat ze ze "van hier tot Sjanghai al had gehad". Past wel bij haar typ, blonde Bimbo. Ze is in ieder geval KEI-hard aan het dalen in de peilingen. Komt ervan, moet ze maar niet zo berekenend doen!

vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:16:00 #11
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_198198
Ik lees steeds maar dat bianca brains heeft?
waaruit concluderen jullie dat?

Ik heb haar nog niks horen zeggen met inhoud

ditzelfde lees ik over Karin is onze moeder die haar gezinnetje in de steek laat nu zo slim? Waarom?

pi_198199
Bianca is een van de weinige bewoners die wist waar 'Big Brother'vandaan kwam: ze moest het bart uitleggen: vandaar dat ik er moeite mee heb te geloven dat Bart een boek van Sheakespeare kan uitlezen...
Wat betreft karin: ik heb eigenlijk wel meedelijden met haar kinderen (net als met die van de andere bewoners). het lijkt me vreselijk om je moeder elke dag bij een andere man in bed te zien kruipen. ik vind dat je zoiets niet mag doen bij kinderen!
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:22:00 #13
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198200
>>Bart kan dus lezen. Ik meen me te herinneren dat hij (ik dacht in de eerste week) heeft zitten voorlezen uit een boek. Geen Shakespeare, maar wat anders. <<

Donald Duck? Eppo? Okki? De avonturen van Dicky Dick?

vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:27:00 #14
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198201
>>Ik lees steeds maar dat bianca brains heeft?
waaruit concluderen jullie dat?<<

Mate van (pijnlijk) zelfbewustzijn dat ze (nog steeds) ten toon spreidt. Zonder brains heb je daar geen last van.

Bovendien heeft ze soms sterke uitspraken en probeert ze de gesprekken boven het "Apenheul" nivo te tillen. Blijft natuurlijk lastig als je in gezelschap van Bart en Sabbelien bent (Whalief! Uhuh!)

vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:28:00 #15
433 Alkyone
pi_198202
Bianca is degene die teruggefloten werd door BB omdat ze "verkeerde vragen" stelde. Verder werd ze ook geacht de motieven van BB niet in twijfel te trekken, wat ze wel (voor de camera's) deed. Dat deprimeerde haar, maar nu is ze overgegaan op een andere strategie die ze van Karin heeft afgekeken.

Karin heeft de touwtjes stevig in handen bij de vrouwen. Ze zorgt voor eten, mentaal welzijn en fysiek contact. Broodnodige dingen dus. Daarmee werkt ze zich op in de hiërarchie en krijgt ze respect van de hele groep. Door Maurice krijgt ze ook het aanzien van de overige jongeren, die haar bewonderen om haar "vrije emoties" en omdat ze zo 'zichzelf' is. De vraag is of ze dat ook daadwerkelijk is. Ze is natuurlijk gewend om aandacht te geven als moeder, maar ze is ook een zelfstandige vrouw die weet wat ze wil en (niet onbelangrijk) zichzelf kent en aanvoelt hoe ver ze kan gaan in een groep. Ze groeit in de groep, terwijl bijv. Sabine langzaam afbrokkelt, samen met Bart en Mona (was al een brok toen ze binnen kwam). Maurice schuilt onder haar vleugels en houdt het zo nog even langer uit dan de andere jonkies. Ruud en Willem hebben eigenlijk geen problemen van haar, omdat ze de jongeren troost, aanhaalt en raadgeeft, maar niet als moeder maar als vriendin_op_de_achtergrond. En zo sluipt ze ongemerkt dichterbij de kwart miljoen. Zij is denk ik één van de weinigen die nu al met dat geld in hun achterhoofd bezig zijn. Bianca kijkt haar strategie af (zorgzaam en op de achtergrond) en past die toe op Ruud. Met succes.

vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:28:00 #16
336 Jessicaa
pi_198203
Wauw Bianca weet waar big brother vandaan komt ben je dan slim????
Ik vind haar juist zo niet zichzelf
Zo nep
Blehhhh
pi_198204
Wat trouwens erg interessant was van de actie van Willibrord is dat het op twee verschilleden zenders te zien was: nu konden we eindelijk eens zien wat een vertekent beeld televisie ons in het algemeen brengt: bij V waren de bewoenrs heel erg boos en bij SBS waren ze vrolijk. Toch grappig dat met hetzelfde beeldmateriaal twee totaal tegenovergestelde situaties geschapen kunnen worden!
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:35:00 #18
336 Jessicaa
pi_198205
Nou goh goh wat is Bianca slim zeg en wat is ze zelfbewust (not) als ze zo zelfbewust was was ze al eerder gestopt met de bitch te spelen en daar stoptte ze pas mee toen ze van Mona hoorde en niet onbelangrijk wilde weten (wist ze dus nog niet) hoe ze overkwam op andere mensen dus niet echt een stukje zelfkennis.
Eerst proberen popi te zijn dan erachter komen dat ze dat niet kan en dan zich maar bij de popi aansluiten ofterwijl slijmen (bij ruud dus)
Wauw
Duidelijk niet mijn favoriet dus
:-))
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:40:00 #19
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198206
Ik had het over zelfbewustzijn. Op een pijnlijk nivo. Herkenbaar aan: **constant** bewust van de bijna surreele situatie waarin ze verkeert, in camera kijken, haar schikken, ZEER bezorgd zijn over hoe ze overkomt etc.

Iets waar mensen met minder brains geen last van hebben. WahhhLeuk. WahhhLief. Need i say more.

Bianca heeft zeker een hoog IQ (Brains). Dit zegt natuurlijk niks over succes in de groep.

--hoopt dat SABBELIEN WAHLIEF WAHLEUK TM er uit FLIKKERT!---

[Dit bericht is gewijzigd door Sniper (Datum 08 Oktober 1999).]

pi_198207
Ik wil niet zeggen dat je slim bent, wanneer je weet waar "Big Brother" vandaan komt, maar het getuigt wel van een bredere belangstelling. Zeker als je mee doet aan een programma als Big Brother, vind ik het niet vreemd als je terloops eens zou vragen tijdens de selecties, waar de naam van het programma vandaan komt...
Bianca is qua vrouw in BB een van de weinigen die niet bang is haar kwetsbaarheid, haar onzekerheid en haar nukken aan het Nederlandse publiek te laten zien, terwijl ze donders goed weet dat ze zich daar bij een gedeelte van het publiek niet geliefd bij maakt.
Bianca roept niet om de twee minuten dat ze iets "keilief" vindt, maar durft ook rustig te zeggen dat het haar geen zak interesseert. Dat is hard, maar wel echt.
Bianca heeft lef om gewoon te zijn wie ze is, zelfs in haar pogingen om zich anders voor te doen is ze zo doorzichtig als een spiegel in het BB-huis.
Ook al valt half Nederland over haar heen, moet ik eerlijk bekennen wel sympathie voor haar te kunnen opbrengen. Ze is voor mij geen potentiele winnaar, maar een genot om naar te kijken...
Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:51:00 #21
336 Jessicaa
pi_198208
OK sabien vind ik ook niks hoor trouwens
Maar nog vind ik dat wat jullie zeggen niks van de brains van Bianca zegt.
Dat ze weet dat ze op tv komt heeft ook niks met slim te maken en dat ze daarom in de cameras kijkt en haar haar schikt is puur omdat ze mooi over wilt komen (maar dat wordt moeilijk)
En een genot om naar te kijken... help
En die kwetsbaarheid en die onzekerheid mijn hemel wat een amateurtoneel zeg daar trap je toch niet in he
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:56:00 #22
433 Alkyone
pi_198209
Je zit te zeuren, Jessicaa. Je kijkt toch ook wel eens naar de streams, hè? Als je oplet zie je dat Bianca echt strategische beslissingen neemt. En luister even naar de realaudio bestandjes waarin BB haar terechtwijst over haar doorvragen en haar vraagtekens bij BB. (te vinden ergens op de site van fokzine). Daarna spreken we elkaar weer.

zaterdag 9 oktober 1999 @ 00:00:00 #23
336 Jessicaa
pi_198210
Zoals jij je mening heb heb ik hem dus ook en dat heeft niks met zueren te maken
En die bestandjes heb ik allang gehoord
En ze vinden haar gewoon een zeikerd daar net als ik hier
En tuurlijk is alles bij veronica doorgestoken kaart enzo maar moet je daar pas achter komen als je daar zit
Iemand met brains had dit van te voren al bedacht denk ik en op een andere manier zn geld verdient dan op die 250000 te hopen
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 00:02:00 #24
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198211
Gelukkig vind je Sabbelien ook NIKS...
pi_198212
Jessicaa... heb je ook nog kritiek over Mona?
Daar ben ik nu benieuwd naar....
Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')