Karin: Gehaaide tante in schaapskleren. Heeft zich in het begin gedeisd gehouden, maar werkt zich nu in de kijker dankzij Maurice, haar "aangenomen zoontje". Door steun te bieden waar nodig, dringt ze zich subtiel naar voren en maakt ze zich onmisbaar, maar op een zachte en moederlijke manier. Ze past er echter wel voor op niet teveel te moederen.
Mona: Heeft zich in het begin opgedrongen aan de groep. Was te open over haar gevoelens (bazuinde rond dat ze haar eerste "jankbui" had gehad). Dat liet de rest min of meer koud en als ze in de komende paar dagen die haar waarschijnlijk nog resten écht inklapt, kijkt niemand naar haar om, omdat ze haar emoties eerst heeft gebruikt om aandacht te trekken.
Willem: Type Karin, in manvorm. Heeft eerst een stabiele plaats verworven en klimt nu langzaam op, oa. dankzij Ruud, die het gemis van Martin met Willem kan compenseren. Willem heeft nog lang niet het achterste van zijn tong laten zien, belooft nog veel voor de toekomst.
Ruud: Type emotiemens met stoere buitenkant. Wel erg zoenerig, ook naar mannen toe. Moet kunnen, maar toch. Probeert als enige toenadering te zoeken tot Mona, wat ik overigens niet begrijp. Trok in het begin naar Sabine, maar nu doorziet hij haar (eindelijk) ook en schakelt hij over naar Bianca.
Bart: Willoos wezen in de ban van de liefde. Speelbal van Sabine, zorgzaam en teder maar wel onder een macholaagje uit het leger. Weet wel veel dingen op te lossen. Leest zowaar Shakespeare in het Engels. Niet zo'n totale dombo als je in het leger zou verwachten (dom, dommer, beroeps).
Sabine: Kan levende VOO-reclameposter zijn. Los-vast type, kent zichzelf totaal niet, gebruikte Bart om zichzelf in de kijker te plaatsen en nu ze op een doodlopend spoor zit (Bart is verliefd en wil meer, maar zij wil geen gezichtsverlies lijden en niet op TV
seksen) is hij opeens een "maatje". Let alleen op haar uiterlijk en niet op haar (of andermans) innerlijk. Gemiste kans.
Maurice: Minst interessante figuur van allemaal. Kleurloos, reukloos, smaakloos. Heeft vrienden noch vijanden vanwege zijn oppervlakkige opmerkingen en karakter. Verhouding tussen hem en Karin begint steeds meer Moeder/Zoon te worden, onduidelijk waarom hij dat duldt. Waarschijnlijk niet genoeg liefde gehad vroeger. In ieder geval komt Karin's bescherming hem niet slecht uit, hij kan in de kielzog van de sterkste vrouw van de groep meevaren.
En nu graag jullie reacties!
quote:
op 10-08-1999 om 10:13 PM schreef Alkyone het volgende:
Bart: Willoos wezen in de ban van de liefde. Speelbal van Sabine, zorgzaam en teder maar wel onder een macholaagje uit het leger. Weet wel veel dingen op te lossen. Leest zowaar Shakespeare in het Engels. Niet zo'n totale dombo als je in het leger zou verwachten (dom, dommer, beroeps).
Heb jij 'm al in dat boek zien lezen??? Volgens mij heeft-ie 't alleen maar bij zich om indruk te maken. Soort minderwaardigheidscomplex, denkt dat anderen 'm als dombo zien en probeert dat zo tegen te gaan. Hij noemde 't geloof ik toen-ie zijn koffer inpakte zijn kostbaarste bezit. En ook bij het eerste gesprek wat hij "one-on-one" met Mona voerde toverde hij meteen dat boek tevoorschijn.
Dus ook al is het niet veel, het is toch iets wat voor hem pleit
Maurice: beetje naief, stille wateren, diepe gronden. Komt een beetje softy-touchy-feely over. Kan echter (itt bijv. Sabbelien of Bart) zeker een "diepe" intelligente conversatie voeren (en daar houden de vrouwen wel van). Is als was in Karins ervaren handen. Schrikt niet terug voor een dienende rol. Goed koppel, met een *echte* connectie, zo lijkt het althans. Moeten beiden oppassen niet teveel op elkaar gericht te raken (als een van beiden straks afvalt).
Sabbelien. Geeft met hart en ziel inhoud aan het begrip "BIMBO". Leeg, egocentrisch tot en met, en op en top BOT. Airhead. Uiterst VOORSPELBAAR. Mag weg. MOET WEG.
Mona. Houdt zich maar net staande. Probeert uit alle macht echte contacten te leggen, maar gaat daarbij te ver. (KEIHARD meelachen met Sabbelien & BartBoy om het krentenbrood). Mag weg.
Bartboy. Monomaan. Denkt met zijn dick. Irritant. Bekijk hem vaak met plaatsvervangende schaamte. Stumpert zich een weg naar Sabbeliens bed. Vast een echte party figuur, maar LEEG. Uiterst VOORSPELBAAR. Wat als Sabje weg is? Mag weg.
Ruud. Tuut Tuut. Popi Jopi. Tja. Iedereen schijnt hem leuk te vinden. Brengt in elk geval sfeer, en is nu informele leider van de groep. Als ik in de groep zat en laten we wel wezen, het gaat natuurlijk om 250K, ging Ruud eruit. Anders wint-ie.
Willem. Lijkt verbazingwekkend genoeg ECHT zichzelf te zijn, als een van de weinigen. Toont een complete varieteit aan emoties. Schat hem in op de tweede plek.
Karin. Lijkt wonderbaarlijk, maar aan de andere kant strak calculerend te reageren. Geniet van de band met Maurice, waar zij duidelijk de 'upper hand' in heeft. Levert ook interessante TV op, misschien niet voor Karins man. Karin met gemak 100 dagen. Komt bij de laatste 3. Pittige tante..
Wat betreft Mona denk ik er echter iets anders over. Ik weet niet zeker of de groep haar links laat liggen doordat ze te emotioneel is geweest aan het begin. Ruud is anders ook aardig emotioneel, en daar hoor je niemand over. Iedereen leeft met de gedachte dat ze over een week weer iemand moeten nomineren. Dit is het makkelijkste wanneer je iemand niet kent. Als je bang bent voor het nomineren, zul je je dus ook niet snel aan Mona willen hechten, want dan heb je in ieder geval al een nominatie rond. Iemand zoals Ruud is niet zo bang voor het nomineren en heeft dus ook geen moeite om zich aan Mona te hechten.
Ook de situatie rond Willem schat ik iets anders in dan jij. Willem is stabiel, net als Karin, maar lang niet zo slim als zij is. (hij is ook niet dom) Hij is meer een goedmoedig persoon. Ik denk dat Willem wel geirriterd kan raken over bepaalde dingen en dat zal hij dan niet in de groep gooien, maar onderling met Ruud bespreken. In zoverre vind ik hem eigenlijk niet zo'n prettig persoon: misschien is hij het type dat Tara als achterbaks zou beschouwen?
Wat bart betreft: die is echt dom: ik geloof niet dat hij zelfs ook maar in staat is Shakespeare te lezen. Ik denk dat hij typisch een persoon is die dat boek heeft megenomen om indruk te maken. Of misschien heb ik het moment gemist dat hij ook daadwerkelijk in het boek leest en het niet alleen maar rondzeult? Ik heb verder geen medelijden voor Bart als speelbal in de armen van Sabine. Misschien een wijze les voor hem?
Ik denk dat Sabine zichzelf wel enigzins kent, maar dat ze een erg impulsief persoon is: ze heeft duidelijk niet nagedacht over de gevolgen van haar intieme relatie met Bart.
Maurice is inderdaad tot nu toe erg kleurloos. Ook erg veilig: voor iedreen maar vooral voor zichzelf. Ik denk dat hij een confrontatiemijder is: way dat betreft verwacht ik toch nog wel wat actie rond Maurice.
[Dit bericht is gewijzigd door kerewin (Datum 08 Oktober 1999).]
Goh, hij kan dus toch lezen... Is dit nu dat Shakespeare-boek (ziet er wel dik uit in ieder geval).
Wat me wel opvalt; het is net alsof al zijn aandacht op het boek gericht is, maar hij zit wel weer net een paar centimeter van Sabientje af....
Zijn legerbuddies komen waarschijnlijk ook niet meer bij. "Dat-ie haar nie gewoon neemt joh. Wat een sukkel".
Sabine is eigenlijk dom (IQ verloochent zich niet) bezig geweest met Bart. Ze heeft zichzelf nu klem gezet en kan er alleen nog uit door met iemand anders "maatjes" te worden. Maar iedereen heeft al een maatje en heeft geen interesse in Sabine na wat ze met Bart heeft uitgevreten. Ruud en Willem zeiden daar ook iets over. Willem zei dat ze ze "van hier tot Sjanghai al had gehad". Past wel bij haar typ, blonde Bimbo. Ze is in ieder geval KEI-hard aan het dalen in de peilingen. Komt ervan, moet ze maar niet zo berekenend doen!
Ik heb haar nog niks horen zeggen met inhoud
ditzelfde lees ik over Karin is onze moeder die haar gezinnetje in de steek laat nu zo slim? Waarom?
Donald Duck? Eppo? Okki? De avonturen van Dicky Dick?
Mate van (pijnlijk) zelfbewustzijn dat ze (nog steeds) ten toon spreidt. Zonder brains heb je daar geen last van.
Bovendien heeft ze soms sterke uitspraken en probeert ze de gesprekken boven het "Apenheul" nivo te tillen. Blijft natuurlijk lastig als je in gezelschap van Bart en Sabbelien bent (Whalief! Uhuh!)
Karin heeft de touwtjes stevig in handen bij de vrouwen. Ze zorgt voor eten, mentaal welzijn en fysiek contact. Broodnodige dingen dus. Daarmee werkt ze zich op in de hiërarchie en krijgt ze respect van de hele groep. Door Maurice krijgt ze ook het aanzien van de overige jongeren, die haar bewonderen om haar "vrije emoties" en omdat ze zo 'zichzelf' is. De vraag is of ze dat ook daadwerkelijk is. Ze is natuurlijk gewend om aandacht te geven als moeder, maar ze is ook een zelfstandige vrouw die weet wat ze wil en (niet onbelangrijk) zichzelf kent en aanvoelt hoe ver ze kan gaan in een groep. Ze groeit in de groep, terwijl bijv. Sabine langzaam afbrokkelt, samen met Bart en Mona (was al een brok toen ze binnen kwam). Maurice schuilt onder haar vleugels en houdt het zo nog even langer uit dan de andere jonkies. Ruud en Willem hebben eigenlijk geen problemen van haar, omdat ze de jongeren troost, aanhaalt en raadgeeft, maar niet als moeder maar als vriendin_op_de_achtergrond. En zo sluipt ze ongemerkt dichterbij de kwart miljoen. Zij is denk ik één van de weinigen die nu al met dat geld in hun achterhoofd bezig zijn. Bianca kijkt haar strategie af (zorgzaam en op de achtergrond) en past die toe op Ruud. Met succes.
Iets waar mensen met minder brains geen last van hebben. WahhhLeuk. WahhhLief. Need i say more.
Bianca heeft zeker een hoog IQ (Brains). Dit zegt natuurlijk niks over succes in de groep.
--hoopt dat SABBELIEN WAHLIEF WAHLEUK TM er uit FLIKKERT!---
[Dit bericht is gewijzigd door Sniper (Datum 08 Oktober 1999).]
quote:
op 10-08-1999 om 10:13 PM schreef Alkyone het volgende:
<snip>
Bianca: een dame met pit....
Bianca (Zonneteken Maagd):een vrouw die niet als zodanig erkend is in haar jeugd. Daarom maar jongen wilde zijn, vervolgens punk en straaljagerpiloot. Behalve als plotseling alle dames dezelfde toga-jurk aanmoeten: want dan dreigt haar laatste beetje bijzonderheid te verdwijnen: haar vrouw-zijn in het aspect van verleidster en voorwerp van adoratie. Tegelijk minacht zij de gewilligheid van mannen, hiervoor te vallen. Deze paradox maakt haar permanent op haar hoede over HOE het beeld eruit ziet wat anderen van haar krijgen: zij heeft nl. zelf geen lichamelijk kontakt met dit beeld. Ze forceert daarom de feedback van anderen over haarzelf. Hoe ? Door te shockeren.
Haar heil in de groep ligt bij Karin wat emoties betreft, en bij Willem wat intellect betreft.
quote:
Karin: Gehaaide tante in schaapskleren....
quote:
Mona: Heeft zich in het begin opgedrongen aan de groep.
Mona (Zonneteken ? wsch. vuurteken, wsch. Leeuw) werd door Veronica opgedrongen aan de groep. Is slachtoffer van haar eigen inschrijving, zó verlangend naar populariteit en erkenning, dat zij haar "1e inschrijving" verwarde met "kandidaatschap voor invaller". Toen VOO haar dan ook uitnodigde, vergat zij te protesteren, niet bewust van groeps-processen, en zoekt wanhopig haar niet-te-overbruggen achterstand in te halen. Heeft nog teveel maskers om een rol in de groep te vervullen. Haar heil ligt bij een dagelijks gesprek met de psycholoog in de dagboekkamer, maar dan moet deze wel dóórvragen en de tijd nemen.
quote:
Willem: Type Karin, in manvorm.
quote:
Ruud: Type emotiemens met stoere buitenkant.
Ruud (Zonneteken: Weegschaal - luchtteken)
Stoere bink met klein hartje. Veel lichaams-pantsers (in bio-energetische zin) en sterk fysiek gericht: niet zozeer uit body-buiding overwegingen, dan wel uit behoefte aan veiligheid, angst voor lichamelijke gebreken. In feite zeer verlegen, uit hij zijn gevoel met gebaren, praat met zijn handen, meer dan met zijn hoofd. Heeft daarom ook niet zoveel intellectuele waarneming van zijn gevoelens.
Dit alles maakt hem onschuldig, onschadelijk en een lang-blijver, mits hij zijn lichaam niet overschat in de wens om iedereen 'op te peppen'. Hij troost Bianca omdat hij niet van ruzie houdt en conflict liever voorkomt dan aangaat. Daarmee heeft hij Sabine echter niet 'afgeschreven' en zal haar net zo troosten in voorkomende gevallen. Zijn heil ligt in het vaderschap over de hele groep.
quote:
Bart: Willoos wezen in de ban van de liefde.
quote:
Sabine: Kan levende VOO-reclameposter zijn.
quote:
Maurice: Minst interessante figuur van allemaal. Kleurloos, reukloos, smaakloos.
Maurice (Zonneteken: Tweeling) en (voor mij) één van de meest interessante, als component in dit 'groeps-experiment', of zeg maar gerust groeps-gok want de naam experiment verdient het eigenlijk niet.
En wel door zijn ietwat zeldzame combinatie van "geen ego en een heleboel 'kleding'": reisverhalen, ijdelheid, kwebbel tot je oren tuiten, spontane beweeglijkheid, luisterend oor, kortom "voor elk wat wils" haalt hij uit de kast, zolang hij maar niet zichzelf uit de kast (baarmoeder) hoeft te halen. Klinkt wat kras, maar bedoeld om een beeld te schetsen van een kuikentje net uit de eierschaal, zich nog niet bewust dat het een kleur heeft en een aparte snavel.
Denkt veel na, maar verbindt die gedachten niet met de fysieke realiteit, vindt die laatste soms maar een onaangenaam verblijf. Zit liever in zijn dagdromen, en beleeft het leven als een droom. Is zijn existentiële crisis nog maar net te boven, en slaat nu om in het incorpereren van omgeving en ervaringen in een data-base, die hij graag voor iedereen afspeelt. Speelt zelf het liefst met auto's, zoals vroeger toen de wereld nog klein en veilig was.
Maakt wonderlijk genoeg kansen voor de eindstreep, omdat hij ongrijpbaar is en alleen door een sensatie-belust publiek als 'saai' weggeworpen kan worden. VOO kan ook w
quote:
op 10-08-1999 om 11:35 PM schreef Jessicaa het volgende:
Nou goh goh wat is Bianca slim zeg en wat is ze zelfbewust (not) als ze zo zelfbewust was was ze al eerder gestopt met de bitch te spelen en daar stoptte ze pas mee toen ze van Mona hoorde en niet onbelangrijk wilde weten (wist ze dus nog niet) hoe ze overkwam op andere mensen dus niet echt een stukje zelfkennis.
Eerst proberen popi te zijn dan erachter komen dat ze dat niet kan en dan zich maar bij de popi aansluiten ofterwijl slijmen (bij ruud dus)
Wauw
Duidelijk niet mijn favoriet dus
:-))
Volgens mij bedoelde Bianca met die vraag dat ze wilde weten hoe V. haar afschildert in het dagelijkse samenvatting die wij op tv van haar te zien krijgen. Dat getuigt toch wel van brains dunkt mij. Ze heeft volgens mij donders goed door hoe V. manipuleert met de beelden.
Het is wel een dame die ook behoorlijk uit haar vel kan springen. Dat krentebrood incident was daar een goed voorbeeld van en eigenlijk zat ik ook te hopen dat ze Sabine, Bart en Mona eens goed de waarheid zou gaan vertellen.
Ik hoop dan ook dat ze blijft want we kunnen van haar nog wel het e.e.a. verwachten.
------------------
Where there's a will...I want to be in it.
[Dit bericht is gewijzigd door Milkman (Datum 09 Oktober 1999).]
1) Bianca geeft aan daar niet op uit te zijn en is daar imho de meest geloofwaardige in.
2) Als je intelligent bent en zelfkennis hebt (denkt te hebben) kan je wel eens tot de conclusie komen dat je buiten je intelligtie niet zo veel te bieden hebt volgens je eigen (misschien verkeerde) zelfbeeld. En dan probeer je het dus zo. Foutje bedankt.
3) Zelfoverschatting is niet ongewoon bij (erg) intelligente mensen. Misschien acteert ze goed en ging ze wel degelijk voor de 'makkelijke' 250k, om er achter te komen dat brains niet alles zijn... ouch.
Ik kies voor 1 en mag Bianca graag (dit klinkt al als een sponsorvermelding in een nieuwsblad.)
Ik denk dat Mona het niet slim gespeeld heeft. Zij heeft haar introductie duidelijk verkeerd ingeschat. Ze dacht dat die opdezelfde wijze zou verlopen als ze bij de anderen op TV gezien had. Ten tweede heeft zij zich niet goed voorbereid.
Als ik had geweten dat ik stand-by was had ik alles van TV opgenomen, meerdere malen bekeken en aantekeningen gemaakt. Ten tweede had ik natuurlijk ook de andere zijde van de medaille bekeken door het alle internet-sites (en met name FOKzine) goed in me op te nemen (Mona weet niet eens van het bestaan af, denk ik).
Met dit 'kapitaal' had zij zichzelf een veel belangrijkere plaats kunnen verwerven. Nu was het zo dat ze de eerste avond wat losse feitjes heeft gegeven, maar dat het later nooit meer ter sprake is gekomen.
Denk aan de mogelijkheden. Ze had de hele groep naar haar hand kunnen zetten, en verschillende mensen kunnen maken en breken. Door een aantal goed gerichte informatiestromen had ze confidante kunnen worden, en de aandacht van zichzelf kunnen afwenden.
Bianca stond toen Mona kwam op de rand van de afgrond, ze had nog maar een klein duwtje nodig.
Wat meer nadruk op de 'Romance' en Sabine en Bart hadden niet meer verder gedurfd.
Wat meer nadruk op het feit dat de 'dame' zo weinig in de keuken stonden, en ze had zelf nooit meer hoeven te koken.
de mogelijkheden waren legio!
quote:
op 10-08-1999 om 11:16 PM schreef Jessicaa het volgende:ditzelfde lees ik over Karin is onze moeder die haar gezinnetje in de steek laat nu zo slim? Waarom?
Heb je zelf een gezin? Als ik vier jankende of puberale koters zou hebben, zou weggaan inderdaad een van de meest slimme opties kunnen zijn.
-------------------------
Problemen krijg je niet, je maakt ze.
Ik heb geen problemen, alleen uitdagingen
Karin moet zich niet teveel aan Maurice gaan vastklampen, als hij er over een tijdje uitgaat moet ze wel iemand anders hebben om "maatje" mee te worden.
Bij Mona mis ik in jouw stukje toch iets van de dienstbaarheid die zo tegen haar werkt. Ze denkt misschien dat ze daardoor in een goed blaadje kan komen bij de rest (het werkt toch ook bij Karin) maar ze ziet over het hoofd dat Karin zich in het begin op de vlakte hield en pas nadat ze stabiel in de groep lag, zich dienstbaar opstelde, zij het wel op kieskeurige wijze. Ze laat zich niet overal voor gebruiken en heeft zelf een eigen mening. Mona vindt echter alles goed, leuk en aardig (uit angst om eruit gewerkt te worden) en dat zorgt er juist voor dat ze op anderen karakterloos en onbetrouwbaar overkomt, beetje à la Sabine.
Toen Mona voor het eerst binnenkwam zag je Bianca's gezicht betrekken: ze wist precies wat voor type Mona was en wist direct dat het geen aanwinst voor de groep zou zijn. Ze is intelligent genoeg om te weten dat ze Mona niet helemaal links moet laten liggen, dat wekt geen sympathie van de kijkers voor haar persoon. Dus biedt ze een oor waar nodig, met de nodige afstand ertussen. Ik heb Bianca nog niet vrijwillig een gesprek met Mona zien aanknopen. Ze heeft Mona ook nog nooit geknuffeld of uit zichzelf aangeraakt. Feilloos voelt ze aan dat elke actie om Mona beter te leren kennen of bij de groep te betrekken op zijn minst verspilde moeite is, maar misschien ook negatief op de groep kan gaan werken. Dus trekt ze naar Ruud, die openstaat (als één van de weinigen) voor een nieuw maatje, en naar Willem, die zich nog aan niemand heeft gebonden en niet vies is van conversatie die boven Sabine's niveau uitstijgt (AHWALIEF!) Zoals Karin terecht opmerkte, is Bianca een oude geest in een jong lichaam. Doordat ze heeft moeten knokken in haar leven (nee, dat was niet bedoeld om zielig over te komen) heeft ze zichzelf leren kennen (moet ook wel als je in de reclassering werkt) en dat werkt nu in haar voordeel. De gesprekken met de "psycholoog" (ik weet niet of dat een gediplomeerd iemand is of slechts zo'n Mental coach) in de dagboekkamer lijken haar op te luchten, waardoor ze er weer even tegen kan. Ik denk dat ze daar vooral haar irritaties jegens Mona en Sabine, alsmede haar onzekerheidsgevoelens over zichzelf even kan spuien. Die spiegel heeft ze nodig en tot dusver lijken alleen Karin en Willem die haar te kunnen voorhouden. (Ze probeerde het met Maurice, maar die is te onervaren om haar te begrijpen en hij laat zich afleiden door moeder karin).
Tot zover mijn aanvullingen.
Egoistisch kan ik me wat bij voorstellen, maar ik weet niet wat voor verleden zij heeft.Misschien heeft ze hier over heel goede afspraken gemaakt met haar man. Ik heb haar leeftijd nog niet bereikt maar ik kan me voorstellen dat een man/vrouw in de overgang de 'andere kant van het leven' gaat ontdekken. Helemaal als je eind dertig, begin veertig (hoe oud is Karin eigenlijk?) bent en je hebt al vier kinderen 'geworpen'. Dan heeft ze waarschijnlijk haar eerste 'ontdekkingsreis des levens' gemist (de dingen die je doet en ontdekt tussen je twintigste en dertigste).
Kortom misschien is het geen egoisme maar het terug vinden van een gemiste kans.
---------------------
Ik maak nooit fouten want ik heb erruge moeite me te vergissen.
2) Het lijkt me dat als je vier kinderen 'geworpen' hebt dat je heel wat meer van de 'dingen des levens'weet dan iemand die alleen feestjes afloopt.
trouwens Rammstein is een gewone duitse band en Faces of Death is een video waar ongeveer 25% van de Nederlanders wel eens naar gekeken heeft
>>Faces of Death is een video waar ongeveer 25% van de Nederlanders wel eens naar gekeken heeft<<
25%=4.000.000+ Lijkt me sterk.
Bart kijkt blijkbaar VAAK. En is daar TROTS op. WANT vermeld het (blijkbaar) PROMINENT. Scary!
Btw:En waarom zou je MK niet mogen lezen. Heeft best wel enige historische waarde. Zou Bart zeker intelligent doen overkomen.
Peace Bro.
and peace settles it all
P.s. mischien wordt de reactie iets te personal voor de postings... een tip sniper... je kunt ook je posts opsparen tot een post en dan is Danny weer blij
quote:
op 10-09-1999 om 11:04 AM schreef Jessicaa het volgende:
Nou Milkman ik vind als je wil weten hoe Veronica je afschildert dat je nog niet echt brains heb ik bedoel je ben toch niet dom ofzo ze is gewoon naief dat ze het nog vraagt. Zoiets kanje toch verwachten van Veronica. Het hele programma is 1 grote soap puur leedvermaak. En het erge is dat ze het een project noemen. Rot op zeg gewoon over deze mensen hoge kijkcijfers halen maar goed als Bianca zo slim was had ze dit dius van te voren bedacht en niet nu.
quote:
op 10-09-1999 om 01:37 PM schreef Jessicaa het volgende:
Nou Milman dat mag jij ook best vinden hoor aleen ik vind het niet
Goh Jessica bedankt dat ik een eigen mening mag hebben.
Nogmaals bedankt!
Maar je reageert niet op de feiten. Het is toch de bedoeling dat er een discussie ontstaat (of heb ik het niet helemaal begrepen). Met zo'n dooddoener kap je wel elke vorm van discussie af, en vind ik ook een beetje zielig reageren.
Ik hoop dat je nog wat sterke tegenargumenten kunt noemen, die jou stelling dat Bianca geen brains heeft, zouden kunnen onderschrijven.
Ik weet dat dit een off-topic opmerking is maar ik wilde 'm wel even kwijt!
Laten we proberen te reageren op de feiten en niet gelijk op de persoon te 'schieten'.
Dat is net zoiets als elkaar laten uitpraten tijdens de discussie.
Trek het je niet al te veel aan, want het moet hier leuk blijven (Ik doe dit voor m'n lol).
Feit blijft dat IK vind dat Bianca niet dom is. Zij was nl. de eerste die inzag dat Veronica bepaalt hoe de kijker jou ziet. Het is als een marionetten spel waar V. de touwtjes in handen heeft (lees Hummie en Paul).
Ik zou zo graag wat meer achtergrond informatie willen hebben over alle personen, zodat je een wat beter inzicht krijgt hoe ze echt zijn. We zijn met z'n allen behoorlijk bevooroordeeld. Aan de ene kant dit forum waarin hoofdzakelijk de negatieve punten van de bewoners belicht worden (ja, ja, ook ik steek de hand in eigen boezem), en aan de andere kant het beeld van de bewoners dat Veronica ons voorschoteld.
Wie is instaat om een onbevooroordeeld profiel van de bewoners te schetsen, open en eerlijk, zonder daarin je eigen mening uit te spreken?
Dit neemt niet weg dat Jidder "een point" heeft. Reageer op de feiten, geef je eigen mening, maar ga niet ongefundeerd roepen "Ik vind Bianca of wie dan ook dom" zonder dat je daar goede argumenten voor hebt, want zo wek je wel de woede van anderen op, die open zouden staan voor argumenten als je die zou gebruiken. Zoals je eerder in dit topic reageerde, kapte je alle mogelijkheden voor een discussie af. Probeer eens bewijzen te verzamelen voor je mening en presenteer die aan de mensen in dit forum. Je zult zien dat je dan veel leukere discussies en reacties krijgt.
Wat Bianca betreft: ik denk niet dat ze zich aanstelt. Ze probeert zich in te passen in een omgeving waar ze niet dagelijks mee te maken heeft. Ze gaat veel op stap, en het gezamenlijk liedjes zingen met gitaarbegeleiding is niet wat zij nou verstaat onder dagelijkse beslommeringen. Maar ze probeert steeds om de positieve kanten ervan te bekijken. Toen in het begin werd teruggefloten door BB wegens het openlijk stellen van TE kritische vragen, had ze de keuze om zich daaraan te conformeren of zich ertegen te verzetten. Ze heeft besloten zich gedeisd te houden, maar maakt zich intussen zorgen over hoe ze wordt uitgezonden door V, die haar natuurlijk als een lastpost beschouwt na dit incident.
Vervolgens het akkefietje met de hometrainer, waarbij er een video aan de bewoners werd getoond waardoor het HAAR schuld was dat de hometrainer stuk ging, dat droeg niet bij aan het gevoel dat ze lekker werd uitgebeeld door V. Dus toen Mona kwam, vroeg ze binnen enkele minuten na haar binnenkomst al om haar ideeën van welke "rol" iedereen speelde, omdat ze wist dat V bezig was haar via de publieke opinie eruit te werken. Die mening werd bevestigd toen Mona zei dat men haar "wisselvallig" vond. Nu is ze denk ik op een punt aangeland waarbij ze zeker weet dat Mona eruit gaat in de komende ronde en dat ze dus nog zeker drie weken blijft zitten in het huis. Daardoor kan ze denken: schijt aan de publieke opinie, ik ga nu aan mezelf werken. Dus is ze veel meer zichzelf, ze heeft de "bekende Nederlander-dip" en de "negatieve beeldvorming door V.-dip" gehad en ze kan er weer tegenaan.
Zien jullie dat ook zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |