abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 22:13:00 #1
433 Alkyone
Uitgesproken als: alkíejoonee
pi_198188
Ik neem even in het kort de psychologische profielen van de inwoners door. Vervolgens zou ik graag (serieuze) opmerkingen en reacties ontvangen van degenen die zich daartoe geroepen voelen.
In volgorde van (mijn) interesse:
Bianca: een dame met pit. Ze heeft haar eerste dip overleefd en lijkt er alleen maar sterker van te zijn geworden. Speelde eerst een rol, lijkt nu beter in haar vel te zitten. Doorziet Karin's pogingen om zich te verankeren in de groep en past dezelfde tactiek toe.

Karin: Gehaaide tante in schaapskleren. Heeft zich in het begin gedeisd gehouden, maar werkt zich nu in de kijker dankzij Maurice, haar "aangenomen zoontje". Door steun te bieden waar nodig, dringt ze zich subtiel naar voren en maakt ze zich onmisbaar, maar op een zachte en moederlijke manier. Ze past er echter wel voor op niet teveel te moederen.

Mona: Heeft zich in het begin opgedrongen aan de groep. Was te open over haar gevoelens (bazuinde rond dat ze haar eerste "jankbui" had gehad). Dat liet de rest min of meer koud en als ze in de komende paar dagen die haar waarschijnlijk nog resten écht inklapt, kijkt niemand naar haar om, omdat ze haar emoties eerst heeft gebruikt om aandacht te trekken.

Willem: Type Karin, in manvorm. Heeft eerst een stabiele plaats verworven en klimt nu langzaam op, oa. dankzij Ruud, die het gemis van Martin met Willem kan compenseren. Willem heeft nog lang niet het achterste van zijn tong laten zien, belooft nog veel voor de toekomst.

Ruud: Type emotiemens met stoere buitenkant. Wel erg zoenerig, ook naar mannen toe. Moet kunnen, maar toch. Probeert als enige toenadering te zoeken tot Mona, wat ik overigens niet begrijp. Trok in het begin naar Sabine, maar nu doorziet hij haar (eindelijk) ook en schakelt hij over naar Bianca.

Bart: Willoos wezen in de ban van de liefde. Speelbal van Sabine, zorgzaam en teder maar wel onder een macholaagje uit het leger. Weet wel veel dingen op te lossen. Leest zowaar Shakespeare in het Engels. Niet zo'n totale dombo als je in het leger zou verwachten (dom, dommer, beroeps).

Sabine: Kan levende VOO-reclameposter zijn. Los-vast type, kent zichzelf totaal niet, gebruikte Bart om zichzelf in de kijker te plaatsen en nu ze op een doodlopend spoor zit (Bart is verliefd en wil meer, maar zij wil geen gezichtsverlies lijden en niet op TV
seksen) is hij opeens een "maatje". Let alleen op haar uiterlijk en niet op haar (of andermans) innerlijk. Gemiste kans.

Maurice: Minst interessante figuur van allemaal. Kleurloos, reukloos, smaakloos. Heeft vrienden noch vijanden vanwege zijn oppervlakkige opmerkingen en karakter. Verhouding tussen hem en Karin begint steeds meer Moeder/Zoon te worden, onduidelijk waarom hij dat duldt. Waarschijnlijk niet genoeg liefde gehad vroeger. In ieder geval komt Karin's bescherming hem niet slecht uit, hij kan in de kielzog van de sterkste vrouw van de groep meevaren.

En nu graag jullie reacties!

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

pi_198189
quote:
op 10-08-1999 om 10:13 PM schreef Alkyone het volgende:
Bart: Willoos wezen in de ban van de liefde. Speelbal van Sabine, zorgzaam en teder maar wel onder een macholaagje uit het leger. Weet wel veel dingen op te lossen. Leest zowaar Shakespeare in het Engels. Niet zo'n totale dombo als je in het leger zou verwachten (dom, dommer, beroeps).

Heb jij 'm al in dat boek zien lezen??? Volgens mij heeft-ie 't alleen maar bij zich om indruk te maken. Soort minderwaardigheidscomplex, denkt dat anderen 'm als dombo zien en probeert dat zo tegen te gaan. Hij noemde 't geloof ik toen-ie zijn koffer inpakte zijn kostbaarste bezit. En ook bij het eerste gesprek wat hij "one-on-one" met Mona voerde toverde hij meteen dat boek tevoorschijn.

vrijdag 8 oktober 1999 @ 22:33:00 #3
433 Alkyone
pi_198190
OK, maar je zult toe moeten geven dat de doorsnee legerdombo zo'n boek
a) niet bezit of
b) niet slim genoeg is om een dergelijk boek mee te nemen om indruk te maken.

Dus ook al is het niet veel, het is toch iets wat voor hem pleit

'We learn more by looking for the answer to a question and not finding it than we do from learning the answer itself' - Lloyd Alexander

vrijdag 8 oktober 1999 @ 22:42:00 #4
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198191
Bianca is altijd al een favo geweest, lekker bitchy (hou ik wel van), heeft zeker BRAINS (hou ik ook van), en vertoont begrijpelijke en amusante paranoide trekjes. (zie haar maar naar de camera gluren, en heur haar ordenen). Begint nu pas echte banden te leggen.

Maurice: beetje naief, stille wateren, diepe gronden. Komt een beetje softy-touchy-feely over. Kan echter (itt bijv. Sabbelien of Bart) zeker een "diepe" intelligente conversatie voeren (en daar houden de vrouwen wel van). Is als was in Karins ervaren handen. Schrikt niet terug voor een dienende rol. Goed koppel, met een *echte* connectie, zo lijkt het althans. Moeten beiden oppassen niet teveel op elkaar gericht te raken (als een van beiden straks afvalt).

Sabbelien. Geeft met hart en ziel inhoud aan het begrip "BIMBO". Leeg, egocentrisch tot en met, en op en top BOT. Airhead. Uiterst VOORSPELBAAR. Mag weg. MOET WEG.

Mona. Houdt zich maar net staande. Probeert uit alle macht echte contacten te leggen, maar gaat daarbij te ver. (KEIHARD meelachen met Sabbelien & BartBoy om het krentenbrood). Mag weg.

Bartboy. Monomaan. Denkt met zijn dick. Irritant. Bekijk hem vaak met plaatsvervangende schaamte. Stumpert zich een weg naar Sabbeliens bed. Vast een echte party figuur, maar LEEG. Uiterst VOORSPELBAAR. Wat als Sabje weg is? Mag weg.

Ruud. Tuut Tuut. Popi Jopi. Tja. Iedereen schijnt hem leuk te vinden. Brengt in elk geval sfeer, en is nu informele leider van de groep. Als ik in de groep zat en laten we wel wezen, het gaat natuurlijk om 250K, ging Ruud eruit. Anders wint-ie.

Willem. Lijkt verbazingwekkend genoeg ECHT zichzelf te zijn, als een van de weinigen. Toont een complete varieteit aan emoties. Schat hem in op de tweede plek.

Karin. Lijkt wonderbaarlijk, maar aan de andere kant strak calculerend te reageren. Geniet van de band met Maurice, waar zij duidelijk de 'upper hand' in heeft. Levert ook interessante TV op, misschien niet voor Karins man. Karin met gemak 100 dagen. Komt bij de laatste 3. Pittige tante..

pi_198192
Ik wil eerst even zeggen dat ik het erg leuk vind om te zien dat er veel mensen serieus met BB bezig zijn. Het programma is meer dan alleen een real life soap; het gaat over de levens (en voornamelijk karakters) van mensen. Voor een groot gedeelte ben ik het met je eens Alkyone, ik denk dat je een aardige inschatting hebt gemaakt van de mensen die in het BB huis zitten.

Wat betreft Mona denk ik er echter iets anders over. Ik weet niet zeker of de groep haar links laat liggen doordat ze te emotioneel is geweest aan het begin. Ruud is anders ook aardig emotioneel, en daar hoor je niemand over. Iedereen leeft met de gedachte dat ze over een week weer iemand moeten nomineren. Dit is het makkelijkste wanneer je iemand niet kent. Als je bang bent voor het nomineren, zul je je dus ook niet snel aan Mona willen hechten, want dan heb je in ieder geval al een nominatie rond. Iemand zoals Ruud is niet zo bang voor het nomineren en heeft dus ook geen moeite om zich aan Mona te hechten.

Ook de situatie rond Willem schat ik iets anders in dan jij. Willem is stabiel, net als Karin, maar lang niet zo slim als zij is. (hij is ook niet dom) Hij is meer een goedmoedig persoon. Ik denk dat Willem wel geirriterd kan raken over bepaalde dingen en dat zal hij dan niet in de groep gooien, maar onderling met Ruud bespreken. In zoverre vind ik hem eigenlijk niet zo'n prettig persoon: misschien is hij het type dat Tara als achterbaks zou beschouwen?
Wat bart betreft: die is echt dom: ik geloof niet dat hij zelfs ook maar in staat is Shakespeare te lezen. Ik denk dat hij typisch een persoon is die dat boek heeft megenomen om indruk te maken. Of misschien heb ik het moment gemist dat hij ook daadwerkelijk in het boek leest en het niet alleen maar rondzeult? Ik heb verder geen medelijden voor Bart als speelbal in de armen van Sabine. Misschien een wijze les voor hem?

Ik denk dat Sabine zichzelf wel enigzins kent, maar dat ze een erg impulsief persoon is: ze heeft duidelijk niet nagedacht over de gevolgen van haar intieme relatie met Bart.

Maurice is inderdaad tot nu toe erg kleurloos. Ook erg veilig: voor iedreen maar vooral voor zichzelf. Ik denk dat hij een confrontatiemijder is: way dat betreft verwacht ik toch nog wel wat actie rond Maurice.

[Dit bericht is gewijzigd door kerewin (Datum 08 Oktober 1999).]

pi_198193

Goh, hij kan dus toch lezen... Is dit nu dat Shakespeare-boek (ziet er wel dik uit in ieder geval).

Wat me wel opvalt; het is net alsof al zijn aandacht op het boek gericht is, maar hij zit wel weer net een paar centimeter van Sabientje af....

vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:03:00 #7
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198194
Bart leest de KamaSutra (ook een DIK boek), en wel de nederlandse geillustreerde editie. Sabbelien leest de Donald Duck. (en snapt de verhaaltjes niet. "Ohhh Wahhhh Lieeeeeeff").
pi_198195
Ok...misschien kan Bart dan toch wel lezen. ik vind het allen zo jammer dat hij zo weinig zinnigs zegt. Die versierpogingen alleen al! Dat Sabine daar in trapt. In de echte wereld was elk meisje hem uit gaan lachen
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:10:00 #9
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198196
Net als HEEL NEDERLAND hem nu uitlacht. Arme MACHO BART.

Zijn legerbuddies komen waarschijnlijk ook niet meer bij. "Dat-ie haar nie gewoon neemt joh. Wat een sukkel".

vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:16:00 #10
433 Alkyone
pi_198197
OK, Bart kan dus lezen. Ik meen me te herinneren dat hij (ik dacht in de eerste week) heeft zitten voorlezen uit een boek. Geen Shakespeare, maar wat anders.

Sabine is eigenlijk dom (IQ verloochent zich niet) bezig geweest met Bart. Ze heeft zichzelf nu klem gezet en kan er alleen nog uit door met iemand anders "maatjes" te worden. Maar iedereen heeft al een maatje en heeft geen interesse in Sabine na wat ze met Bart heeft uitgevreten. Ruud en Willem zeiden daar ook iets over. Willem zei dat ze ze "van hier tot Sjanghai al had gehad". Past wel bij haar typ, blonde Bimbo. Ze is in ieder geval KEI-hard aan het dalen in de peilingen. Komt ervan, moet ze maar niet zo berekenend doen!

vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:16:00 #11
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_198198
Ik lees steeds maar dat bianca brains heeft?
waaruit concluderen jullie dat?

Ik heb haar nog niks horen zeggen met inhoud

ditzelfde lees ik over Karin is onze moeder die haar gezinnetje in de steek laat nu zo slim? Waarom?

pi_198199
Bianca is een van de weinige bewoners die wist waar 'Big Brother'vandaan kwam: ze moest het bart uitleggen: vandaar dat ik er moeite mee heb te geloven dat Bart een boek van Sheakespeare kan uitlezen...
Wat betreft karin: ik heb eigenlijk wel meedelijden met haar kinderen (net als met die van de andere bewoners). het lijkt me vreselijk om je moeder elke dag bij een andere man in bed te zien kruipen. ik vind dat je zoiets niet mag doen bij kinderen!
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:22:00 #13
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198200
>>Bart kan dus lezen. Ik meen me te herinneren dat hij (ik dacht in de eerste week) heeft zitten voorlezen uit een boek. Geen Shakespeare, maar wat anders. <<

Donald Duck? Eppo? Okki? De avonturen van Dicky Dick?

vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:27:00 #14
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198201
>>Ik lees steeds maar dat bianca brains heeft?
waaruit concluderen jullie dat?<<

Mate van (pijnlijk) zelfbewustzijn dat ze (nog steeds) ten toon spreidt. Zonder brains heb je daar geen last van.

Bovendien heeft ze soms sterke uitspraken en probeert ze de gesprekken boven het "Apenheul" nivo te tillen. Blijft natuurlijk lastig als je in gezelschap van Bart en Sabbelien bent (Whalief! Uhuh!)

vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:28:00 #15
433 Alkyone
pi_198202
Bianca is degene die teruggefloten werd door BB omdat ze "verkeerde vragen" stelde. Verder werd ze ook geacht de motieven van BB niet in twijfel te trekken, wat ze wel (voor de camera's) deed. Dat deprimeerde haar, maar nu is ze overgegaan op een andere strategie die ze van Karin heeft afgekeken.

Karin heeft de touwtjes stevig in handen bij de vrouwen. Ze zorgt voor eten, mentaal welzijn en fysiek contact. Broodnodige dingen dus. Daarmee werkt ze zich op in de hiërarchie en krijgt ze respect van de hele groep. Door Maurice krijgt ze ook het aanzien van de overige jongeren, die haar bewonderen om haar "vrije emoties" en omdat ze zo 'zichzelf' is. De vraag is of ze dat ook daadwerkelijk is. Ze is natuurlijk gewend om aandacht te geven als moeder, maar ze is ook een zelfstandige vrouw die weet wat ze wil en (niet onbelangrijk) zichzelf kent en aanvoelt hoe ver ze kan gaan in een groep. Ze groeit in de groep, terwijl bijv. Sabine langzaam afbrokkelt, samen met Bart en Mona (was al een brok toen ze binnen kwam). Maurice schuilt onder haar vleugels en houdt het zo nog even langer uit dan de andere jonkies. Ruud en Willem hebben eigenlijk geen problemen van haar, omdat ze de jongeren troost, aanhaalt en raadgeeft, maar niet als moeder maar als vriendin_op_de_achtergrond. En zo sluipt ze ongemerkt dichterbij de kwart miljoen. Zij is denk ik één van de weinigen die nu al met dat geld in hun achterhoofd bezig zijn. Bianca kijkt haar strategie af (zorgzaam en op de achtergrond) en past die toe op Ruud. Met succes.

vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:28:00 #16
336 Jessicaa
pi_198203
Wauw Bianca weet waar big brother vandaan komt ben je dan slim????
Ik vind haar juist zo niet zichzelf
Zo nep
Blehhhh
pi_198204
Wat trouwens erg interessant was van de actie van Willibrord is dat het op twee verschilleden zenders te zien was: nu konden we eindelijk eens zien wat een vertekent beeld televisie ons in het algemeen brengt: bij V waren de bewoenrs heel erg boos en bij SBS waren ze vrolijk. Toch grappig dat met hetzelfde beeldmateriaal twee totaal tegenovergestelde situaties geschapen kunnen worden!
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:35:00 #18
336 Jessicaa
pi_198205
Nou goh goh wat is Bianca slim zeg en wat is ze zelfbewust (not) als ze zo zelfbewust was was ze al eerder gestopt met de bitch te spelen en daar stoptte ze pas mee toen ze van Mona hoorde en niet onbelangrijk wilde weten (wist ze dus nog niet) hoe ze overkwam op andere mensen dus niet echt een stukje zelfkennis.
Eerst proberen popi te zijn dan erachter komen dat ze dat niet kan en dan zich maar bij de popi aansluiten ofterwijl slijmen (bij ruud dus)
Wauw
Duidelijk niet mijn favoriet dus
:-))
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:40:00 #19
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198206
Ik had het over zelfbewustzijn. Op een pijnlijk nivo. Herkenbaar aan: **constant** bewust van de bijna surreele situatie waarin ze verkeert, in camera kijken, haar schikken, ZEER bezorgd zijn over hoe ze overkomt etc.

Iets waar mensen met minder brains geen last van hebben. WahhhLeuk. WahhhLief. Need i say more.

Bianca heeft zeker een hoog IQ (Brains). Dit zegt natuurlijk niks over succes in de groep.

--hoopt dat SABBELIEN WAHLIEF WAHLEUK TM er uit FLIKKERT!---

[Dit bericht is gewijzigd door Sniper (Datum 08 Oktober 1999).]

pi_198207
Ik wil niet zeggen dat je slim bent, wanneer je weet waar "Big Brother" vandaan komt, maar het getuigt wel van een bredere belangstelling. Zeker als je mee doet aan een programma als Big Brother, vind ik het niet vreemd als je terloops eens zou vragen tijdens de selecties, waar de naam van het programma vandaan komt...
Bianca is qua vrouw in BB een van de weinigen die niet bang is haar kwetsbaarheid, haar onzekerheid en haar nukken aan het Nederlandse publiek te laten zien, terwijl ze donders goed weet dat ze zich daar bij een gedeelte van het publiek niet geliefd bij maakt.
Bianca roept niet om de twee minuten dat ze iets "keilief" vindt, maar durft ook rustig te zeggen dat het haar geen zak interesseert. Dat is hard, maar wel echt.
Bianca heeft lef om gewoon te zijn wie ze is, zelfs in haar pogingen om zich anders voor te doen is ze zo doorzichtig als een spiegel in het BB-huis.
Ook al valt half Nederland over haar heen, moet ik eerlijk bekennen wel sympathie voor haar te kunnen opbrengen. Ze is voor mij geen potentiele winnaar, maar een genot om naar te kijken...
Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:51:00 #21
336 Jessicaa
pi_198208
OK sabien vind ik ook niks hoor trouwens
Maar nog vind ik dat wat jullie zeggen niks van de brains van Bianca zegt.
Dat ze weet dat ze op tv komt heeft ook niks met slim te maken en dat ze daarom in de cameras kijkt en haar haar schikt is puur omdat ze mooi over wilt komen (maar dat wordt moeilijk)
En een genot om naar te kijken... help
En die kwetsbaarheid en die onzekerheid mijn hemel wat een amateurtoneel zeg daar trap je toch niet in he
  vrijdag 8 oktober 1999 @ 23:56:00 #22
433 Alkyone
pi_198209
Je zit te zeuren, Jessicaa. Je kijkt toch ook wel eens naar de streams, hè? Als je oplet zie je dat Bianca echt strategische beslissingen neemt. En luister even naar de realaudio bestandjes waarin BB haar terechtwijst over haar doorvragen en haar vraagtekens bij BB. (te vinden ergens op de site van fokzine). Daarna spreken we elkaar weer.

zaterdag 9 oktober 1999 @ 00:00:00 #23
336 Jessicaa
pi_198210
Zoals jij je mening heb heb ik hem dus ook en dat heeft niks met zueren te maken
En die bestandjes heb ik allang gehoord
En ze vinden haar gewoon een zeikerd daar net als ik hier
En tuurlijk is alles bij veronica doorgestoken kaart enzo maar moet je daar pas achter komen als je daar zit
Iemand met brains had dit van te voren al bedacht denk ik en op een andere manier zn geld verdient dan op die 250000 te hopen
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 00:02:00 #24
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198211
Gelukkig vind je Sabbelien ook NIKS...
pi_198212
Jessicaa... heb je ook nog kritiek over Mona?
Daar ben ik nu benieuwd naar....
Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 00:04:00 #26
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198213
Iemand met BRAINS was gewoon Free Lance IT-er geworden, met een jaaromzet van meer dan 250K.....
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 00:05:00 #27
336 Jessicaa
pi_198214
Gelukkig maar he Sniper :-)))
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 00:08:00 #28
572 Sniper
Gull Catcher
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 00:10:00 #29
336 Jessicaa
pi_198216
Dan sta je volop in het leven Sniper
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 00:13:00 #30
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198217
PRECIES.

Want:
"Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd"

Helemaal mee EENS....

zaterdag 9 oktober 1999 @ 00:14:00 #31
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198218
He Jessicaa,

Nog 2 postings en je bent een FOK!Member.

Gebak!

pi_198219
quote:
op 10-08-1999 om 10:13 PM schreef Alkyone het volgende:
<snip>
Bianca: een dame met pit....

Bianca (Zonneteken Maagd):een vrouw die niet als zodanig erkend is in haar jeugd. Daarom maar jongen wilde zijn, vervolgens punk en straaljagerpiloot. Behalve als plotseling alle dames dezelfde toga-jurk aanmoeten: want dan dreigt haar laatste beetje bijzonderheid te verdwijnen: haar vrouw-zijn in het aspect van verleidster en voorwerp van adoratie. Tegelijk minacht zij de gewilligheid van mannen, hiervoor te vallen. Deze paradox maakt haar permanent op haar hoede over HOE het beeld eruit ziet wat anderen van haar krijgen: zij heeft nl. zelf geen lichamelijk kontakt met dit beeld. Ze forceert daarom de feedback van anderen over haarzelf. Hoe ? Door te shockeren.
Haar heil in de groep ligt bij Karin wat emoties betreft, en bij Willem wat intellect betreft.

quote:
Karin: Gehaaide tante in schaapskleren....

Karin (Zonneteken: ? wsch. waterteken, wsch. Scorpio of Vissen): presenteert aan de buitenkant alles wat je op een dwaalspoor kan brengen over haar binnenkant. Brengt van thuis een gemis mee uit haar gezin, plus een attitude tegenover haar eigen sexualiteit die de spiegel is van die van Maurice: waar Maurice nog moet ontdekken dat hij een man is, wil Karin - behept met een overdosis van die bewustheid - voorbij aan de gewone man-vrouw dynamiek, en (onder)zoekt de grenzen & werking van Mars-Venus-interacties.
Haar kansen om te winnen bracht zij zelf al mee: levens-ervaring en ondoorgrondelijkheid, gepaard aan veel sociale vaardigheden.

quote:
Mona: Heeft zich in het begin opgedrongen aan de groep.

Mona (Zonneteken ? wsch. vuurteken, wsch. Leeuw) werd door Veronica opgedrongen aan de groep. Is slachtoffer van haar eigen inschrijving, zó verlangend naar populariteit en erkenning, dat zij haar "1e inschrijving" verwarde met "kandidaatschap voor invaller". Toen VOO haar dan ook uitnodigde, vergat zij te protesteren, niet bewust van groeps-processen, en zoekt wanhopig haar niet-te-overbruggen achterstand in te halen. Heeft nog teveel maskers om een rol in de groep te vervullen. Haar heil ligt bij een dagelijks gesprek met de psycholoog in de dagboekkamer, maar dan moet deze wel dóórvragen en de tijd nemen.

quote:
Willem: Type Karin, in manvorm.

Willem (Zonneteken ? wsch.aarde-teken: Stier of Steenbok) Type: gemiddelde nederlandse stevige huisvader met bovengemiddeld waarnemings-vermogen en bedachtzaamheid. Is nog tezeer verwikkeld in scheidings-proces om slachtoffer van mars-venus conflicten te worden. Biedt voor VOO dan ook jammerlijk weinig sensatie-aanknopingspunten. Maakt goede kans bij publiek want is "de ideale schoonzoon' en zal na afloop stapels huwelijksaanzoeken krijgen.

quote:
Ruud: Type emotiemens met stoere buitenkant.

Ruud (Zonneteken: Weegschaal - luchtteken)
Stoere bink met klein hartje. Veel lichaams-pantsers (in bio-energetische zin) en sterk fysiek gericht: niet zozeer uit body-buiding overwegingen, dan wel uit behoefte aan veiligheid, angst voor lichamelijke gebreken. In feite zeer verlegen, uit hij zijn gevoel met gebaren, praat met zijn handen, meer dan met zijn hoofd. Heeft daarom ook niet zoveel intellectuele waarneming van zijn gevoelens.
Dit alles maakt hem onschuldig, onschadelijk en een lang-blijver, mits hij zijn lichaam niet overschat in de wens om iedereen 'op te peppen'. Hij troost Bianca omdat hij niet van ruzie houdt en conflict liever voorkomt dan aangaat. Daarmee heeft hij Sabine echter niet 'afgeschreven' en zal haar net zo troosten in voorkomende gevallen. Zijn heil ligt in het vaderschap over de hele groep.

quote:
Bart: Willoos wezen in de ban van de liefde.

Bart (Zonneteken: Maagd) Bart is niet zozeer willoos, maar eerder behept met "will without eyes". Het wils-principe heeft hier zichzelf als objekt gekozen: de wil om te willen. Dit vormt een krachtig kanaal voor alle levens-energieën, ook de sexuele, en dit werd hem noodlotig met Sabine. Hij was al aan 't flirten voordat hij het zelf nog doorhad. Hij is niet verliefd op haar in de zin van "jij bent de éne voor mij", daarvoor is hij inmiddels te bang voor haar, want zij reageert onvoorspelbaar en dat is een gevaar voor zijn ambitie om te winnen met al die camera's in de buurt. Hij speelt verliefd om een vrouw te kunnen 'winnen'. Hij heeft een hekel aan de autoriteit van BB en zoekt een manier om deze uit te dagen en tóch buiten schot te blijven. Dit is hem helaas niet gelukt als we dit Forum lezen... Is erg verwend en geschokt als hij negativiteit op zich gericht voelt. Deelt klappen uit waar hij meteen daarna spijt van heeft.
Zijn heil in de groep: praten met Karin en Willem. Maar dit zijn in zijn perceptie "ouwe lullen", en dus zal dit Veronica-prototype van "The Young One" moeite hebben om de plannen van zijn "Manager" (Hummie) waar te maken door de eindstreep te halen.
Kent zijn eigen agressie niet. Wordt zonder het te weten door Karin nauwlettend in de gaten gehouden.

quote:
Sabine: Kan levende VOO-reclameposter zijn.

Sabine (Zonneteken: Weegschaal). Als een Bo Derek uit de golven der nederlandse anonimiteit opgerezen komt zij met nat T-shirt en koude, afwezige oogopslag aanspoelen op het strand van Almere. Alle maskers gebruikend die in Tilburg zo goed werkten baadt zij zich in ieders vertedering en ontwijkt zoveel mogelijk de dodelijke blikken van Bianca, behalve als zij haar mag nadoen. Maar dan is het al te laat: haar onbewuste Venus-aard heeft haar een jager op de hals gestuurd die vervolgens wat lager dan de hals wil reiken. Het koude handje herinnert haar plotseling aan het oog van de camera in de slaapkamer.... en PATS: weg droom, weg kans op eindstreep, weg populariteit, barst in het masker. Als zij door die barst een millimeter van haar echte emoties kan laten zien, en voor één keer 'partij kiezen', zou ze het nog kunnen redden. Haar onbetrouwbaarheid en gebrek aan 'commitment' hebben haar echter al veel negatieve 'airmiles' opgeleverd, die vroeg of laat geïnd zullen worden.

quote:
Maurice: Minst interessante figuur van allemaal. Kleurloos, reukloos, smaakloos.

Maurice (Zonneteken: Tweeling) en (voor mij) één van de meest interessante, als component in dit 'groeps-experiment', of zeg maar gerust groeps-gok want de naam experiment verdient het eigenlijk niet.
En wel door zijn ietwat zeldzame combinatie van "geen ego en een heleboel 'kleding'": reisverhalen, ijdelheid, kwebbel tot je oren tuiten, spontane beweeglijkheid, luisterend oor, kortom "voor elk wat wils" haalt hij uit de kast, zolang hij maar niet zichzelf uit de kast (baarmoeder) hoeft te halen. Klinkt wat kras, maar bedoeld om een beeld te schetsen van een kuikentje net uit de eierschaal, zich nog niet bewust dat het een kleur heeft en een aparte snavel.
Denkt veel na, maar verbindt die gedachten niet met de fysieke realiteit, vindt die laatste soms maar een onaangenaam verblijf. Zit liever in zijn dagdromen, en beleeft het leven als een droom. Is zijn existentiële crisis nog maar net te boven, en slaat nu om in het incorpereren van omgeving en ervaringen in een data-base, die hij graag voor iedereen afspeelt. Speelt zelf het liefst met auto's, zoals vroeger toen de wereld nog klein en veilig was.
Maakt wonderlijk genoeg kansen voor de eindstreep, omdat hij ongrijpbaar is en alleen door een sensatie-belust publiek als 'saai' weggeworpen kan worden. VOO kan ook w

pi_198220
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 00:21:00 #34
336 Jessicaa
pi_198221
ff een applausje voor Moor
Kelere zeg wat een boekwerk waar je zin in heb maar wel leuk om te lezen
En Sniper een moorkop goed?
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 00:24:00 #35
572 Sniper
Gull Catcher
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 00:34:00 #36
798 voyeur
bemoeit zich
pi_198223
Scherpe analyses en in veel opzichten ben ik het met de forumleden eens [Karin en Bianca zijn ook mijn meest populaire 'spelers'], maar Bart zie ik toch heel anders. Vind ik nu typisch een intelligente jongen die er nooit iets mee gedaan heeft. Niet de opleiding, niet de achtergrond, niet de discipline, niet de vrienden (?) en als gevolg ook niet het zelfvertrouwen, maar zeker wel de brains. Hij is alleen -totaal- niet berekenend; gaat voor zijn hart[juist niet zijn dick] en reageert vrij primair. Trekt zich als een van de weinigen ook gemakkelijk terug uit de groep wat ik toch een teken van kracht vind. Zijn grote zwakte is zijn gebrek aan eigendunk; niet het teveel! Sabbeltje was zijn weg naar respect en hij gaat het moeilijk krijgen nu dat misloopt.
Here we are now, entertain us.
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 00:39:00 #37
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198224
Bart & Brains??? HAH!

Dat is een interessante maar ook WARPED opinie!

pi_198225
quote:
op 10-08-1999 om 11:35 PM schreef Jessicaa het volgende:
Nou goh goh wat is Bianca slim zeg en wat is ze zelfbewust (not) als ze zo zelfbewust was was ze al eerder gestopt met de bitch te spelen en daar stoptte ze pas mee toen ze van Mona hoorde en niet onbelangrijk wilde weten (wist ze dus nog niet) hoe ze overkwam op andere mensen dus niet echt een stukje zelfkennis.
Eerst proberen popi te zijn dan erachter komen dat ze dat niet kan en dan zich maar bij de popi aansluiten ofterwijl slijmen (bij ruud dus)
Wauw
Duidelijk niet mijn favoriet dus
:-))

Volgens mij bedoelde Bianca met die vraag dat ze wilde weten hoe V. haar afschildert in het dagelijkse samenvatting die wij op tv van haar te zien krijgen. Dat getuigt toch wel van brains dunkt mij. Ze heeft volgens mij donders goed door hoe V. manipuleert met de beelden.
Het is wel een dame die ook behoorlijk uit haar vel kan springen. Dat krentebrood incident was daar een goed voorbeeld van en eigenlijk zat ik ook te hopen dat ze Sabine, Bart en Mona eens goed de waarheid zou gaan vertellen.
Ik hoop dan ook dat ze blijft want we kunnen van haar nog wel het e.e.a. verwachten.

------------------
Where there's a will...I want to be in it.

[Dit bericht is gewijzigd door Milkman (Datum 09 Oktober 1999).]

Where there's a will...I want to be in it.&lt;P&gt;
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 03:11:00 #39
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_198226
Even over het feit dat een _echt_ slim iemand op een ander manier 250k zou verdienen.

1) Bianca geeft aan daar niet op uit te zijn en is daar imho de meest geloofwaardige in.

2) Als je intelligent bent en zelfkennis hebt (denkt te hebben) kan je wel eens tot de conclusie komen dat je buiten je intelligtie niet zo veel te bieden hebt volgens je eigen (misschien verkeerde) zelfbeeld. En dan probeer je het dus zo. Foutje bedankt.

3) Zelfoverschatting is niet ongewoon bij (erg) intelligente mensen. Misschien acteert ze goed en ging ze wel degelijk voor de 'makkelijke' 250k, om er achter te komen dat brains niet alles zijn... ouch.

Ik kies voor 1 en mag Bianca graag (dit klinkt al als een sponsorvermelding in een nieuwsblad.)

Live young, die fast.
pi_198227
Re: Mona

Ik denk dat Mona het niet slim gespeeld heeft. Zij heeft haar introductie duidelijk verkeerd ingeschat. Ze dacht dat die opdezelfde wijze zou verlopen als ze bij de anderen op TV gezien had. Ten tweede heeft zij zich niet goed voorbereid.

Als ik had geweten dat ik stand-by was had ik alles van TV opgenomen, meerdere malen bekeken en aantekeningen gemaakt. Ten tweede had ik natuurlijk ook de andere zijde van de medaille bekeken door het alle internet-sites (en met name FOKzine) goed in me op te nemen (Mona weet niet eens van het bestaan af, denk ik).

Met dit 'kapitaal' had zij zichzelf een veel belangrijkere plaats kunnen verwerven. Nu was het zo dat ze de eerste avond wat losse feitjes heeft gegeven, maar dat het later nooit meer ter sprake is gekomen.

Denk aan de mogelijkheden. Ze had de hele groep naar haar hand kunnen zetten, en verschillende mensen kunnen maken en breken. Door een aantal goed gerichte informatiestromen had ze confidante kunnen worden, en de aandacht van zichzelf kunnen afwenden.

Bianca stond toen Mona kwam op de rand van de afgrond, ze had nog maar een klein duwtje nodig.

Wat meer nadruk op de 'Romance' en Sabine en Bart hadden niet meer verder gedurfd.

Wat meer nadruk op het feit dat de 'dame' zo weinig in de keuken stonden, en ze had zelf nooit meer hoeven te koken.

de mogelijkheden waren legio!

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_198228
quote:
op 10-08-1999 om 11:16 PM schreef Jessicaa het volgende:

ditzelfde lees ik over Karin is onze moeder die haar gezinnetje in de steek laat nu zo slim? Waarom?

Heb je zelf een gezin? Als ik vier jankende of puberale koters zou hebben, zou weggaan inderdaad een van de meest slimme opties kunnen zijn.

-------------------------
Problemen krijg je niet, je maakt ze.
Ik heb geen problemen, alleen uitdagingen

I'm not enough man to be a perfect man but I'm man enough.

zaterdag 9 oktober 1999 @ 11:04:00 #42
336 Jessicaa
pi_198229
Nou Milkman ik vind als je wil weten hoe Veronica je afschildert dat je nog niet echt brains heb ik bedoel je ben toch niet dom ofzo ze is gewoon naief dat ze het nog vraagt. Zoiets kanje toch verwachten van Veronica. Het hele programma is 1 grote soap puur leedvermaak. En het erge is dat ze het een project noemen. Rot op zeg gewoon over deze mensen hoge kijkcijfers halen maar goed als Bianca zo slim was had ze dit dius van te voren bedacht en niet nu.
Haha Jidder ik vind dat dus puur egoistisch van Karin en zeker niet slim maar errug dom
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 12:03:00 #43
433 Alkyone
pi_198230
Moor, ontzettend bedankt voor je observaties. Misschien moet ik inderdaad wat beter naar Maurice gaan kijken, en wel door jouw ogen. Net uit het ei, onbewust van eigen kleur en snavel. Hmm.. zit wat in.

Karin moet zich niet teveel aan Maurice gaan vastklampen, als hij er over een tijdje uitgaat moet ze wel iemand anders hebben om "maatje" mee te worden.

Bij Mona mis ik in jouw stukje toch iets van de dienstbaarheid die zo tegen haar werkt. Ze denkt misschien dat ze daardoor in een goed blaadje kan komen bij de rest (het werkt toch ook bij Karin) maar ze ziet over het hoofd dat Karin zich in het begin op de vlakte hield en pas nadat ze stabiel in de groep lag, zich dienstbaar opstelde, zij het wel op kieskeurige wijze. Ze laat zich niet overal voor gebruiken en heeft zelf een eigen mening. Mona vindt echter alles goed, leuk en aardig (uit angst om eruit gewerkt te worden) en dat zorgt er juist voor dat ze op anderen karakterloos en onbetrouwbaar overkomt, beetje à la Sabine.

Toen Mona voor het eerst binnenkwam zag je Bianca's gezicht betrekken: ze wist precies wat voor type Mona was en wist direct dat het geen aanwinst voor de groep zou zijn. Ze is intelligent genoeg om te weten dat ze Mona niet helemaal links moet laten liggen, dat wekt geen sympathie van de kijkers voor haar persoon. Dus biedt ze een oor waar nodig, met de nodige afstand ertussen. Ik heb Bianca nog niet vrijwillig een gesprek met Mona zien aanknopen. Ze heeft Mona ook nog nooit geknuffeld of uit zichzelf aangeraakt. Feilloos voelt ze aan dat elke actie om Mona beter te leren kennen of bij de groep te betrekken op zijn minst verspilde moeite is, maar misschien ook negatief op de groep kan gaan werken. Dus trekt ze naar Ruud, die openstaat (als één van de weinigen) voor een nieuw maatje, en naar Willem, die zich nog aan niemand heeft gebonden en niet vies is van conversatie die boven Sabine's niveau uitstijgt (AHWALIEF!) Zoals Karin terecht opmerkte, is Bianca een oude geest in een jong lichaam. Doordat ze heeft moeten knokken in haar leven (nee, dat was niet bedoeld om zielig over te komen) heeft ze zichzelf leren kennen (moet ook wel als je in de reclassering werkt) en dat werkt nu in haar voordeel. De gesprekken met de "psycholoog" (ik weet niet of dat een gediplomeerd iemand is of slechts zo'n Mental coach) in de dagboekkamer lijken haar op te luchten, waardoor ze er weer even tegen kan. Ik denk dat ze daar vooral haar irritaties jegens Mona en Sabine, alsmede haar onzekerheidsgevoelens over zichzelf even kan spuien. Die spiegel heeft ze nodig en tot dusver lijken alleen Karin en Willem die haar te kunnen voorhouden. (Ze probeerde het met Maurice, maar die is te onervaren om haar te begrijpen en hij laat zich afleiden door moeder karin).

Tot zover mijn aanvullingen.

pi_198231
Tjaa Jessicaa,

Egoistisch kan ik me wat bij voorstellen, maar ik weet niet wat voor verleden zij heeft.Misschien heeft ze hier over heel goede afspraken gemaakt met haar man. Ik heb haar leeftijd nog niet bereikt maar ik kan me voorstellen dat een man/vrouw in de overgang de 'andere kant van het leven' gaat ontdekken. Helemaal als je eind dertig, begin veertig (hoe oud is Karin eigenlijk?) bent en je hebt al vier kinderen 'geworpen'. Dan heeft ze waarschijnlijk haar eerste 'ontdekkingsreis des levens' gemist (de dingen die je doet en ontdekt tussen je twintigste en dertigste).

Kortom misschien is het geen egoisme maar het terug vinden van een gemiste kans.

---------------------
Ik maak nooit fouten want ik heb erruge moeite me te vergissen.

zaterdag 9 oktober 1999 @ 12:27:00 #45
336 Jessicaa
pi_198232
Een kans is een kans en kansen kan je niet inhalen
Dus een inhaalrace is wat moeilijk.
Die menopauze geloof ik wel ja zeker nu ik haar zo ziet liggen met maurice. Maar ook dat getuigt niet van slimheid ook al is haar gedrag te verklaren
dat is het zelfde als dat iemand wat uitgevreten heeft een inbraak ofzo en er word gezegd hij heeft een slechte jeugd gehad.
Dat gedrag is dan wel te verklaren maar dat maaktdie persoon niet slim
pi_198233
1) Karin is 38 of 39. Jullie doen alsof ze al grootmoeder is! (touchy, touchy). de menopauze laat nog wel op zich wachten, hoor.

2) Het lijkt me dat als je vier kinderen 'geworpen' hebt dat je heel wat meer van de 'dingen des levens'weet dan iemand die alleen feestjes afloopt.

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 12:31:00 #47
336 Jessicaa
pi_198234
Nog nooit van vervroegde overgang gehoort Hunter?
Karin dus een mooi voorbeeld van.
pi_198235
Het masker van Bart is inmiddels gevallen, gisteren in Het Parool. Journalist Bart van der Put volgt voor die krant de streams en signaleert discrepanties tussen tv-uitzendingen & streams/werkelijkheid. Het schijnt dat Bart een geheel andere kant heeft, een niet zo vrolijke kant, zeg maar gerust een griezelige kant: hij is fan van de "provocerende Duitse rockband" Rammstein en kijkt "heel vaak" naar de moord- en doodslag videotapes "Faces of death", zo verklaarde hij. Gek genoeg kiezen Hummie en de haren ervoor Bart in de BB-soap te casten als sympathiek-smachtende Romeo, en krijgt de kijker niets te zien van zijn werkelijke gezicht. Shakespeare, jaja.
Ook onthulde Van der Put het een & ander over Bart's vrouwonvriendelijke houding: waarom deden de vrouwen zo moeilijk over het aan- en uitkleden in huis, terwijl heel Nederland ze naakt kon zien?
Manipulatie van de bovenste plank, kortom, en een geheel nieuwe kijk op Bart-the-creap. Gaat zijn masker binnenkort ook op de televisie vallen?
Een schizofreen is nooit alleen
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 12:49:00 #49
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198236
Misschien las-ie Mein Kampf? (simplified edition waarschijnlijk)
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 13:11:00 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_198237
uhmm sniper... je opmerkingen zijn kort en totaal uit de lucht en niet echt leuk of gevat

trouwens Rammstein is een gewone duitse band en Faces of Death is een video waar ongeveer 25% van de Nederlanders wel eens naar gekeken heeft

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 13:19:00 #51
572 Sniper
Gull Catcher
pi_198238
>>Rammstein is een gewone duitse band
Uhuh.

>>Faces of Death is een video waar ongeveer 25% van de Nederlanders wel eens naar gekeken heeft<<

25%=4.000.000+ Lijkt me sterk.
Bart kijkt blijkbaar VAAK. En is daar TROTS op. WANT vermeld het (blijkbaar) PROMINENT. Scary!

Btw:En waarom zou je MK niet mogen lezen. Heeft best wel enige historische waarde. Zou Bart zeker intelligent doen overkomen.

Peace Bro.

zaterdag 9 oktober 1999 @ 13:24:00 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_198239
hehe .. ok mischien iets minder dan 25% ok maar de reality programmas worden ook goed bekeken met allerlei ongelukken en schietpartijen... ik vond dat je alleen met een simple zinnetje over MK suggereerde dat iedereen die een beetje van alternatieve dingen houdt gelijk een nazi is

and peace settles it all

P.s. mischien wordt de reactie iets te personal voor de postings... een tip sniper... je kunt ook je posts opsparen tot een post en dan is Danny weer blij

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_198240
quote:
op 10-09-1999 om 11:04 AM schreef Jessicaa het volgende:
Nou Milkman ik vind als je wil weten hoe Veronica je afschildert dat je nog niet echt brains heb ik bedoel je ben toch niet dom ofzo ze is gewoon naief dat ze het nog vraagt. Zoiets kanje toch verwachten van Veronica. Het hele programma is 1 grote soap puur leedvermaak. En het erge is dat ze het een project noemen. Rot op zeg gewoon over deze mensen hoge kijkcijfers halen maar goed als Bianca zo slim was had ze dit dius van te voren bedacht en niet nu.

Ik doelde ook niet op het feit dat ze het wilde weten, maar op het feit dat ze zich bewust is van de manipulatie. Hoe kan Bianca nu weten hoe ze op tv afgeschildert wordt. Van de 24 uur krijgen de kijkers maar zo'n klein stukje te zien. Daarin kan V dus haar bitchy kant laten zien, maar V zou er ook voor kunnen kiezen een andere kant te laten zien.
Daarnaast, en dat werd al eerder aangehaald, werkte ze in de reclassering en dan ben je naar mijn idee wel iemand met brains en zeer zelfbewust.

zaterdag 9 oktober 1999 @ 13:37:00 #54
336 Jessicaa
pi_198241
Nou Milman dat mag jij ook best vinden hoor aleen ik vind het niet
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 13:41:00 #55
433 Alkyone
pi_198242
Jessicaa, ik zie dat je leidster bent van verstandelijk gehandicapten. Asn je postings te zien: waar je mee omgaat wordt je mee besmet. In plaats van dom tegendraads te gaan dwarsliggen, zou je ook het standpunt van de ander eens kunnen overwegen, om te zien of er iets van waarheid in schuilt. Want je bent wel erg negatief bezig, en in mijn ogen draag je daarmee niet veel bij aan de diepgang van dit forum.

pi_198243
Nog weer even over de psychologische profielen: wat was het geestig om Karin en Maurice vol trots te horen praten over de uitkomst van de psychologische test die ze kennelijk hebben gedaan voorafgaande aan hun selectie. Karin was een "warme, open vrouw die zich goed in anderen kon inleven" (gefeliciteerd Karin), en Maurice zag er dan wel uit als een eikel, maar was eigenlijk een schat van een jongen, of zoiets (ook gefeliciteerd Maurice). Slim natuurlijk van Veronica om de deelnemers op de hoogte te stellen van hun rol - want daar gaat het natuurlijk om: dat ze zich schikken in de voor hen gekozen ROL.
Vermoedelijk maalt het de hele dag door Karins hoofd: "Ik ben een warme open vrouw, oh yes, wat ben ik toch een warme, open vrouw!" en Maurice weet ook wat hem te doen staat: de robuuste maar oh zo gevoelige jongen uithangen. Dit laatste lukt overigens voor geen meter.
In hoeverre zou iemand als Karin zich nog van haar koude, gesloten kant durven laten zien (als ze die heeft, en dat zal best want: don't we all?), wetende dat ze gecast is als de meelevende en warmbloedige Moeder-overste van de groep?
Wij hebben de indruk dat Maurice nogal worstelt met de hem toebedeelde rol, en ook Bianca (gecast als lekker gek mens met tegendraadse meningen) loopt een beetje vast op haar BB-personage: ze is niet zo wild & freaky als men denkt, maar hoe kan ze haar authentieke "ik" nou profileren? Bovendien is zij, net als Karin & Maurice, wel ingenomen met het beeld dat uit de psychologische test naar voren kwam. Maar ja, hoe houdt een mens zo'n rollenspel gedurende honderd dagen vol? Dat is de vraag - en vermoedelijk zal degene die het lef heeft de rol los te laten, met de poen naar huis gaan.

Een schizofreen is nooit alleen
pi_198244
quote:
op 10-09-1999 om 01:37 PM schreef Jessicaa het volgende:
Nou Milman dat mag jij ook best vinden hoor aleen ik vind het niet

Goh Jessica bedankt dat ik een eigen mening mag hebben.
Nogmaals bedankt!

Maar je reageert niet op de feiten. Het is toch de bedoeling dat er een discussie ontstaat (of heb ik het niet helemaal begrepen). Met zo'n dooddoener kap je wel elke vorm van discussie af, en vind ik ook een beetje zielig reageren.
Ik hoop dat je nog wat sterke tegenargumenten kunt noemen, die jou stelling dat Bianca geen brains heeft, zouden kunnen onderschrijven.

zaterdag 9 oktober 1999 @ 14:21:00 #58
336 Jessicaa
pi_198245
Ik vind het absoluut niet dom om het niet eens te zijn met andere mensen.
En ik loop dus niet mee met andere mensen hun mening.
Ik kan me ook niet niet inleven in jullie mening wat Bianca betreft dan he.
Maar daarom mogen jullie je mening wel hebben.
En over die link die je leg met mijn werk met verstandelijk gehandicapten nou sorry hoor dat vind ik lager dan laag.
Daar kan je mensen erg mee kwetsen.Wi weet heb ik wel een broertje of zusje dieverstandelijk gehandcapt is.
Maar geloof me jij zou nog een hoop van die mensen kunnenleren.
En dat is je bijvoorbeeld niet zo druk maken .
Wat je nu wel doet als een ander het niet met je eens is
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 14:27:00 #59
336 Jessicaa
pi_198246
Niks te danken Milkman ook al was het van mijn kant niet cynisch bedoelt
Ik reageerde aleen op deingen die er gezegd worden en ik vond daar niet uit blijken dat Bianca brains had.
pi_198247
O.k. Jessica, no hard feelings. Ik vind het alleen jammer dat de discussie zo verloren gaat. Wat betreft de opmerking over de link met je werk die gemaakt wordt ben ik het met je eens dat het absoluut irrelevant is en ik hoop ook dat je je daar weinig van aantrekt

Ik weet dat dit een off-topic opmerking is maar ik wilde 'm wel even kwijt!

zaterdag 9 oktober 1999 @ 15:03:00 #61
336 Jessicaa
pi_198248
Thanks milkman en nee hoor ik trek me er niks van aan zegt meerover degene die datbeweert dan over mezelf.
Nog ff over dat ik moet kunnen vertellen waarom ik vind datbianca geen brains heb,
Dat heb ik nergens zo gezegd.
En alles blijft suggereren want ik zelf ken de personen ook alleenvan tv en dus ken ik ze niet
Maar ik vind Bianca dus niet sypmathiek overkomen. Gewoon geen spontaniteit, alsze bv lief doet naar ruudtoe vind ik dat erg geforceerd overkomen.
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 15:03:00 #62
336 Jessicaa
pi_198249
Thanks milkman en nee hoor ik trek me er niks van aan zegt meerover degene die datbeweert dan over mezelf.
Nog ff over dat ik moet kunnen vertellen waarom ik vind datbianca geen brains heb,
Dat heb ik nergens zo gezegd.
En alles blijft suggereren want ik zelf ken de personen ook alleenvan tv en dus ken ik ze niet
Maar ik vind Bianca dus niet sypmathiek overkomen. Gewoon geen spontaniteit, alsze bv lief doet naar ruudtoe vind ik dat erg geforceerd overkomen.
pi_198250
Goh, ben effe weggeweest maar de gemoederen lopen hier erg op.

Laten we proberen te reageren op de feiten en niet gelijk op de persoon te 'schieten'.
Dat is net zoiets als elkaar laten uitpraten tijdens de discussie.

Trek het je niet al te veel aan, want het moet hier leuk blijven (Ik doe dit voor m'n lol).

Feit blijft dat IK vind dat Bianca niet dom is. Zij was nl. de eerste die inzag dat Veronica bepaalt hoe de kijker jou ziet. Het is als een marionetten spel waar V. de touwtjes in handen heeft (lees Hummie en Paul).

Ik zou zo graag wat meer achtergrond informatie willen hebben over alle personen, zodat je een wat beter inzicht krijgt hoe ze echt zijn. We zijn met z'n allen behoorlijk bevooroordeeld. Aan de ene kant dit forum waarin hoofdzakelijk de negatieve punten van de bewoners belicht worden (ja, ja, ook ik steek de hand in eigen boezem), en aan de andere kant het beeld van de bewoners dat Veronica ons voorschoteld.

Wie is instaat om een onbevooroordeeld profiel van de bewoners te schetsen, open en eerlijk, zonder daarin je eigen mening uit te spreken?

zaterdag 9 oktober 1999 @ 17:25:00 #64
433 Alkyone
pi_198251
Je hebt gelijk, Jidder. Het is niet aardig van mij om "op de man te spelen". Dus bij deze Jessicaa, biedt ik mijn excuses aan.

Dit neemt niet weg dat Jidder "een point" heeft. Reageer op de feiten, geef je eigen mening, maar ga niet ongefundeerd roepen "Ik vind Bianca of wie dan ook dom" zonder dat je daar goede argumenten voor hebt, want zo wek je wel de woede van anderen op, die open zouden staan voor argumenten als je die zou gebruiken. Zoals je eerder in dit topic reageerde, kapte je alle mogelijkheden voor een discussie af. Probeer eens bewijzen te verzamelen voor je mening en presenteer die aan de mensen in dit forum. Je zult zien dat je dan veel leukere discussies en reacties krijgt.

zaterdag 9 oktober 1999 @ 17:26:00 #65
336 Jessicaa
pi_198252
Jidder ik denk dat dit heel moeilijk is, omdat je dan moet beschrijven wat je werkelijk ziet wat je oberveert dus.
Aleen is dat ook weer suggestief want wat de 1 ziet ziet de ander weer anders.
Daarom vind ik het ook wel leuk om hier zo de verschillen in opvatting te zien.
Zo zie je dat iedereen anders is en dus ook anders dingen waarneemt.
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 17:31:00 #66
336 Jessicaa
pi_198253
Excuses aanvaardt.
Maar dat Bianca slim is is ook geen feit.
ik bedoel aleen maar dat iedereen dus dingen anders opvat ik ,jij en iedereen hier.
We kunnen de mensen niet eens echt dus hoe ze werkelijk zijn weten aleen hun zelf.
Maar hoe ik Bianca op tv zie zie ik haar als een aansteller, iemand die zich beter wil laten overkomen dan dat ze is. Niet sympathiek.
Nee geef mij Willem maar die heeft mijn voorkeur.
Lijkt me een lieve vent, die wat voor een ander over heeft.
  zaterdag 9 oktober 1999 @ 17:54:00 #67
433 Alkyone
pi_198254
Daar heb je gelijk in. Ik vind Willem ook rustig en beheerst overkomen, maar zeker ook zorgzaam, getuige zijn kookkunsten en het ontbijtje dat hij ooit voor "Sabientje" maakte. Die schopt het nog wel ver, denk ik.

Wat Bianca betreft: ik denk niet dat ze zich aanstelt. Ze probeert zich in te passen in een omgeving waar ze niet dagelijks mee te maken heeft. Ze gaat veel op stap, en het gezamenlijk liedjes zingen met gitaarbegeleiding is niet wat zij nou verstaat onder dagelijkse beslommeringen. Maar ze probeert steeds om de positieve kanten ervan te bekijken. Toen in het begin werd teruggefloten door BB wegens het openlijk stellen van TE kritische vragen, had ze de keuze om zich daaraan te conformeren of zich ertegen te verzetten. Ze heeft besloten zich gedeisd te houden, maar maakt zich intussen zorgen over hoe ze wordt uitgezonden door V, die haar natuurlijk als een lastpost beschouwt na dit incident.
Vervolgens het akkefietje met de hometrainer, waarbij er een video aan de bewoners werd getoond waardoor het HAAR schuld was dat de hometrainer stuk ging, dat droeg niet bij aan het gevoel dat ze lekker werd uitgebeeld door V. Dus toen Mona kwam, vroeg ze binnen enkele minuten na haar binnenkomst al om haar ideeën van welke "rol" iedereen speelde, omdat ze wist dat V bezig was haar via de publieke opinie eruit te werken. Die mening werd bevestigd toen Mona zei dat men haar "wisselvallig" vond. Nu is ze denk ik op een punt aangeland waarbij ze zeker weet dat Mona eruit gaat in de komende ronde en dat ze dus nog zeker drie weken blijft zitten in het huis. Daardoor kan ze denken: schijt aan de publieke opinie, ik ga nu aan mezelf werken. Dus is ze veel meer zichzelf, ze heeft de "bekende Nederlander-dip" en de "negatieve beeldvorming door V.-dip" gehad en ze kan er weer tegenaan.

Zien jullie dat ook zo?

pi_198255
Uh, Alkyone. Is het geen tijd deze topic te sluiten en een deel II op te starten? Dit onderwerp en het 'voer voor psychologen' zijn het waard om gelezen te worden, en dat gebeurd vast niet in 50+ topics
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')