Belinda sleept Rob de Nijs voor de rechterAMSTERDAM - Belinda Meuldijk (52) heeft via haar advocaat Fulco Blokhuis drie dagvaardingen de deur uitgedaan. En wel naar haar ex-man en zanger Rob de Nijs (64), zijn jonge verloofde Henriëtte (38) en hun voormalig huisvriendin Astrid Collé. Belinda: "Dit had ik al aangekondigd.”
Belinda: "Ik heb altijd gezegd dat ik diegene die achter deze hele zaak zat zou dagvaarden. Nou dat blijken dus drie personen te zijn. Begrijp mij goed, het gaat mij helemaal niet om geld. Ik ben toch al voor de rest van mijn leven gebrandmerkt als ’dat vieze mens’. Wél wil ik de door mij gemaakte administratieve kosten eruit hebben, en de schade die ik heb geleden.”
Ze vervolgt: "Presentator Martijn van den Bergh (die de foto’s alleen heeft doorgemaild naar het weekblad, MO) is er gewoon ingeluisd. Ik ben er ook jarenlang ingevlogen. Dacht altijd dat Henriëtte een heel aardig meisje was. Het meest erge vind ik eigenlijk dat Rob en zij al maanden wisten dat mijn huis er al lang niet meer zo uitzag. Het was een momentopname, de foto’s zijn vorig jaar augustus gemaakt. Door Henriëtte, terwijl ik op vakantie was. en daarna zijn ze nog meerder malen ’gezellig’ langs geweest. Alsof er niets aan de hand was. Maar intussen waren ze van alles aan het bekokstoven.”
Ze schudt haar hoofd: "Rob heeft mij nadat de foto’s afgelopen mei waren gepubliceerd nooit meer gebeld. Hij heeft alleen onze jongste zoon Yoshi nog een paar keer gebeld. Nee, ik ga hem niet bellen. Eerlijk gezegd vind ik dat Rob míj moet bellen, in plaats van ik hem. Hij moet zich realiseren wat hij zijn gezin heeft aangedaan. Hij is in ieder geval niet meer de man die ik kende, maar ja dat zegt iedere ex.”
"Waarom Rob het heeft laten gebeuren? Hij is niet iemand die confrontaties aangaat. Hij gaat ze liever uit de weg. Maar hij had zijn ex-vrouw en twee kinderen wel wat beter mogen beschermen. Ik vind niet dat ik dit heb verdiend. Ik heb ruim twintig jaar met hem samengewerkt, maar ik ga geen liedteksten meer voor hem schrijven. Al zou ik het wíllen, ik zou het niet eens meer kúnnen. Het is best heel verdrietig om zo’n mooie periode op deze manier af te sluiten, maar het is niet anders.” telegraaf.nl
Ach ja, meid, de Nijs zorgt altijd eerst voor zichzelf, dan komt er een hele tijd niks, dan kijkt hij weer eerst naar zichzelf en heel misschien kijkt hij daarna wat er nog meer rondloopt, als je 'geluk' hebt.
En over die Henriëtte: "Zij houdt hen verantwoordelijk voor het schandaal waarbij het roddelblad Privé foto's van het vervuilde huis van Meuldijk publiceerde. Woensdag verklaarde voormalig LiveShop-presentator Martijn van den Bergh in De Telegraaf dat Koetschruiter de bewuste foto's maakte. Ze speelde deze vervolgens aan hem door met de vraag of hij ze door wilde sturen naar Privé. Koetschruiter zou volgens Van den Bergh verrukt zijn geweest met het uiteindelijke resultaat. "Ze is zelfs nog naar de sigarenzaak gerend om vijf exemplaren te kopen."
nu.nl[ Bericht 3% gewijzigd door Suko op 09-08-2007 09:49:38 ]