Ex-vertrouweling Rob de Nijs doet boekje open AMSTERDAM - De voormalige rechterhand van Rob de Nijs heeft een boekje opengedaan over zijn voormalige werkgever. "Rob is zelf een enorme sloddervos", zegt Werner Blaas in het tijdschrift Dag Allemaal naar aanleiding van de 'rattengate'-affaire. "Als Rob geen twee poetsvrouwen had, was het bij hem thuis waarschijnlijk erger."
Volgens Blaas maakte Rob altijd een rommeltje van zijn kleedkamers. "Na afloop leek het wel alsof er een bom was ontploft", herinnert hij zich. Ook bij hem thuis zou het een enorme rotzooi zijn geweest. "Rob gaat ervan uit dat iemand anders zijn rommel wel opruimt." Volgens Blaas kwam de huidige vriendin van De Nijs, Henriëtte Koetschruiter, ook regelmatig schoonmaken.
Ruzie
De voormalige rechterhand, die zes jaar geleden na een ruzie door Rob aan de kant werd gezet, maakt zich boos over de ruzie tussen de zanger en Belinda Meuldijk, die in de pers 'rattengate' wordt genoemd. De ex-geliefden liggen met elkaar in de clinch nadat foto's van het zwaar vervuilde huis van Belinda die Rob had gemaakt via een derde bij roddelblad Privé belandden.
De Nijs zou de plaatjes hebben geschoten omdat hij zich zorgen maakt over de situatie waarin hun zoon Yoshi opgroeit. De jongen woont bij zijn moeder en haar vriend Thierry Duval. "Als Rob echt bezorgd is om Yoshi, moet hij die jongen maar in huis nemen", briest Blaas. "Rob kijkt alleen naar Yoshi om als er camera's in de buurt zijn", beweert hij. "Ik heb hem wel horen klagen waarom net híj een autistische zoon moest hebben."
Optreden
Werner Blaas onthult ook dat Henriëtte en de 64-jarige zanger al veel langer bij elkaar zijn dan dat Rob beweert. Ze zouden elkaar al tien jaar geleden hebben ontmoet tijdens een optreden van Rob.
Volgens Blaas werd de vrouw al vrij snel zijn vriendin, toen hij nog getrouwd was met Belinda Meuldijk. Omdat niemand dat mocht weten, moest hij vaak als dekmantel fungeren. "Dan vroeg hij aan mij of ik iets met Henriëtte wilde gaan eten en dan kwam hij er later bij", vertelt de 49-jarige Blaas. "Alleen zo kon hij met zijn vriendin op een terras zitten zonder dat er werd geroddeld."
Beschuldigingen
Rob de Nijs wil niet ingaan op de beschuldigingen aan zijn adres. "Hier spreekt enkel frustratie, jaloezie en veel onbegrip uit", laat hij via zijn management weten aan het blad.
nu.nl