abonnement Unibet Coolblue
pi_50841123
Hallo allemaal,
volgende week ga ik voor het eerst alleen op reis.
Jaja, heel spannend allemaal.

De bedoeling is dat ik op di 3 juli vertrek naar Roanne in Frankrijk. Ik ben er al achter dat dit via Lyon moet.
Weet iemand of ik een treinkaartje tussen Lyon en Roanne al hier kan kopen?

Verder twijfel ik tussen vliegen en treinen.
Retour vliegticket Lyon bij KLM is 352 euro.
Retour trein Lyon is 238 euro.

Vanaf vliegveld Lyon schijn ik een bus te moeten hebben naar station Lyon, voordat ik naar Roanne kan.
Dit betekent dat vliegen een stuk duurder is dan treinen. Wie weet er een site waar je goedkoper vliegtickets kan krijgen?

Vliegen gaat natuurlijk veel sneller dan treinen, maar ik vraag me af wat jullie me zouden aanraden? Zomaar een vraag aan de ervaringsdeskundigen

Tips zijn altijd welkom!
pi_50841140
oja, als ik tijdens de terugreis een paar dagen in Parijs wil landen, hoe kan ik dat dan het beste doen?
pi_50841606
Trein natuurlijk. Goedkoper in dit geval en je ziet meer.
pi_50841654
Voor zo'n 100 euro zit je met de trein in Parijs, lijkt me dat die andere steden dan niet veel duurder zijn. Vanuit Parijs gewoon relaxt met de trein rondtrekken? Kost helemaal niet zo veel daar allemaal, het OV.
We'll keep on whispering our mantras.
  maandag 25 juni 2007 @ 23:46:15 #5
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_50841690
Als je een beetje de tijd hebt zou ik met de trein gaan. Dat vind ik een stuk leuker reizen dan met het vliegtuig en er is een goede kans dat je wat leuke mensen tegenkomt in de trein. Is je verblijf van korte duur, dan is vliegen misschien aan te raden.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_50841731
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:44 schreef Skic. het volgende:

[..]

Misschien gaat TS familie opzoeken ofzo, dus doe normaal en rot op.
idd
vriendin in dit geval
pi_50841740
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:45 schreef NiteSpeed het volgende:
Voor zo'n 100 euro zit je met de trein in Parijs, lijkt me dat die andere steden dan niet veel duurder zijn. Vanuit Parijs gewoon relaxt met de trein rondtrekken? Kost helemaal niet zo veel daar allemaal, het OV.
lyon is bijna zuid-frankrijk dus lijkt me wel
  maandag 25 juni 2007 @ 23:48:13 #8
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_50841761
voor 100 euro vlieg je (retour) naar Nice. daarvandaan met de trein naar je eindbestemming is mischien ook een optie? Ticketprijzen zijn erg afhankelijk van de dag, dus als je wat flexibel bent met je dag van de week dan kan je zo erg veel geld sparen.
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
pi_50841964
Zoveel tijd scheelt dat toch helemaal niet, vliegen of treinen? De trein in Frankrijk gaat behoorlijk hard en je hoeft niet een uur van te voren in te checken.
Jesus saves but death prevails.
pi_50842188
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:53 schreef Shivo het volgende:
Zoveel tijd scheelt dat toch helemaal niet, vliegen of treinen? De trein in Frankrijk gaat behoorlijk hard en je hoeft niet een uur van te voren in te checken.
Alleen het stuk in NL is niet vooruit te branden dus naar zuid frankrijk duurt zomaar meer dan 8 uur
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_50842416
quote:
Op maandag 25 juni 2007 23:30 schreef duzz het volgende:
Hallo allemaal,
volgende week ga ik voor het eerst alleen op reis.
Jaja, heel spannend allemaal.

De bedoeling is dat ik op di 3 juli vertrek naar Roanne in Frankrijk. Ik ben er al achter dat dit via Lyon moet.
Weet iemand of ik een treinkaartje tussen Lyon en Roanne al hier kan kopen?
Ja dat kan, maar het is makkelijker om het ter plekke te kopen, omdat je het anders misschien niet op tijd hebt. Kijk op www.tgv.com voor meer info
quote:
Verder twijfel ik tussen vliegen en treinen.
Retour vliegticket Lyon bij KLM is 352 euro.
Retour trein Lyon is 238 euro.
Op zo'n korte termijn is de trein wel goedkoper. Als je wat eerder was geweest had je wellicht nog via Geneve (www.easyjet.com), Nice (www.transavia.com) of Marseille (www.ryanair.com) wat kunnen boeken.
quote:
Vliegen gaat natuurlijk veel sneller dan treinen, maar ik vraag me af wat jullie me zouden aanraden? Zomaar een vraag aan de ervaringsdeskundigen

Tips zijn altijd welkom!
Trein is wel een stuk rustiger reizen.


Veel plezier
pi_50842663
Over vliegen kan ik zeggen:
- Via Geneve, houd er rekening mee dat de grensovergang per trein duur is
- als je vliegt via Nice (prachtige stad!) moet je per trein via Marseille gaan, aangezien er geen rechtstreekse verbinding gaat, totale kosten trein zijn dan 80 Euro (retour).
- Via Marseille is het zo'n 50/60 euro retour.

Vliegen of treinen, ik zou zeggen wil je avontuur, kies dan voor vliegen via Marseille of Geneve en trek er een paar dagen voor uit, wil je zekerheid neem dan de TGV. Overigens is de trein door de Alpen voor mij wel een tegenvaller geweest, hij gaat van dal naar dal via allerlei tunnels.. niet te vergelijken met de swiss train.. .

Ben zelf 2 jaar geleden via Nice naar de Alpen gegaan, dus als je nog specifieke vragen hebt hoor ik het wel. Wij deden trouwens bijna een week over de heenreis en 2 dagen over de terugreis (maar wel veel gezien, Nice, Marseille, en een hoop Alpen dorpjes).

Treinkaartjes kun je makkelijk ter plekke kopen, tenzij je de TGV oid neemt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sport_Life op 26-06-2007 00:17:54 ]
pi_50857112
Als je maar zorgt dat je op het station van Lyon komt...





[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2007 14:09:06 ]
pi_50862662
wow wat cool!!!
pi_50877506
en ik dacht dat staion bijlmer cool was, of dan in iig Berlijn HbH... ben je er zelf ook geweest?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:13:51 #16
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_50879757
Kan je niet beter zo'n interrail ticket kopen als je veel gaat treinen? Misschien een idee om dat topic ook even te checken.
pi_50880403
Waarom koop je geen interrail? Geeft je alle vrijheid om gedurende een paar weken nog veel meer te zien als je dat zou willen.
pi_50890973
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:27 schreef boylovesgirl het volgende:
en ik dacht dat staion bijlmer cool was, of dan in iig Berlijn HbH... ben je er zelf ook geweest?
Berlin is cool, maar dat van Lyon ziet er mooier uit. Misschien wel minder indrukwekkend
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_51147739
over interrail: zijn beperkte plaatsen en die waren niet meer beschikbaar
afijn; ik ben in FRANCE
pi_51147920
Station gezien?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')