genoeg om dodelijk te zijnquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:31 schreef Aresdreams het volgende:
maar das nie erg, die voltage, veel belangrijker wat het amperage erbij is, toch?
Ja, maar dat is er ook genoeg, geloof me maarquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:31 schreef Aresdreams het volgende:
maar das nie erg, die voltage, veel belangrijker wat het amperage erbij is, toch?
Wil het wel eens proberen, wil je proefkonijn spelen??quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:39 schreef Aresdreams het volgende:
waarschijnlijk wel
ach, 230 is ook niet dodelijk, voor paar miliseconden
met 16 ampere
(of die 16 helemaal gehaald worden zal wel niet, maar goed, ben wel enigsinds levend bewijs)
Het is dan nog helemaal niet gezegd met wat voor stroom de buis zal ontladen. Dat kan best wel eens in de orde van amperes zijn. En dat in combinatie met dit voltage kan dodelijke gevolgen hebben. Al met al geen zaken om lichtzinnig mee om te springenquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:31 schreef Aresdreams het volgende:
Je bent geen echte vent als je nog nooit 230 V op je donder hebt gehadquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:39 schreef Aresdreams het volgende:
waarschijnlijk wel
ach, 230 is ook niet dodelijk, voor paar miliseconden
met 16 ampere
(of die 16 helemaal gehaald worden zal wel niet, maar goed, ben wel enigsinds levend bewijs)
Dat is inderdaad het dodelijke. Na loskoppelen van de stroom minstens kwartier tot half ur wachten voordat je er aan gaat sleutelen. Maar dan raad ik je nog niet aan het zelf te doenquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:42 schreef SNArky het volgende:
[..]
Het is dan nog helemaal niet gezegd met wat voor stroom de buis zal ontladen. Dat kan best wel eens in de orde van amperes zijn. En dat in combinatie met dit voltage kan dodelijke gevolgen hebben. Al met al geen zaken om lichtzinnig mee om te springen.
Dan ben ik een echte ventquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:43 schreef SNArky het volgende:
[..]
Je bent geen echte vent als je nog nooit 230 V op je donder hebt gehad.
Ovedrijven is ook een vakquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:26 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Nooit, maar dan ook NOOIT met je blote vinger een buis [het glas] aanraken!
Zit zuur aan je handen [is iets natuurlijks, heeft iedereen] en dat lost langzaam maar zeker je glas op. Net als bij die halogeen [staaf]lampjes in die staande IKEA lamp van je moeder.
Dus ben bang dat jij over een maand of twee om nieuwe buizen kan
Als ze rood gloeien zijn ze aan vervanging toequote:Maar ja, die worden inderdaad heet, dat is heel normaal. Ze zijn dan ook roodgoeiend.
Ik hoorde juist dat zo'n ding die stroom uren vast kan houdenquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:44 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het dodelijke. Na loskoppelen van de stroom minstens kwartier tot half ur wachten voordat je er aan gaat sleutelen. Maar dan raad ik je nog niet aan het zelf te doen
Dan geloof je me nietquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:44 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
Ovedrijven is ook een vak
[..]
Als ze rood gloeien zijn ze aan vervanging toeblauw is the color
Mwah, kan, maar valt over het algemeen wel mee. Al kun je hem ook sneller zelf ontladen door er even een ontlaad weerstandje op te zetten.quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik hoorde juist dat zo'n ding die stroom uren vast kan houden
heb ooit al eens 2 ijzere staafjes in een stopcontact geduwd gehad, aangezet, kort aangeraakt en weer uitgezet, hoef ik niet nogmaals mee te maken, dank jequote:Op woensdag 27 juni 2007 19:42 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Wil het wel eens proberen, wil je proefkonijn spelen??
Nog wel veel langer dan een half uurquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:44 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het dodelijke. Na loskoppelen van de stroom minstens kwartier tot half ur wachten voordat je er aan gaat sleutelen. Maar dan raad ik je nog niet aan het zelf te doen
Dacht juist dat oude buizen een warmer geluid gaven...quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:44 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
Klopt, staat dan ook tienduizenden volts op, zeker als opstartspanningquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:48 schreef SNArky het volgende:
[..]
Nog wel veel langer dan een half uur. Mijn vader heeft wel eens een oplawaai gehad van een beeldbuis die meer dan een jaar uitstond (en die zijn elektronisch een beetje vergelijkbaar met de buizen die in je versterker zitten, maar dan zijn ze een stukje groter
).
Dan zal het wel slecht gaan met dit apparaat:quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:44 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
Ovedrijven is ook een vakhoe wou je ze anders vervangen etc, je kan ze wel vast pakken, maar gewoon voorzichtig. als ze warm zijn moet je er niet te veel mee gaan slepen, want dan zijn ze erg breekbaar (net als bijvoorbeeld een warme lamp van een beamer)
[..]
audacityquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:58 schreef NickW het volgende:
Hallo mede gitaristen! Weet een van jullie een programma waarmee ik gitaar partijen mee kan opnemen en daarna achter elkaar kan zetten? Bivoorbeeld dat ik eerst ritme opneem en daarna een solo partij er achter speel?
is heel gewoon die temp'squote:Op woensdag 27 juni 2007 18:38 schreef punkjunk het volgende:
nog een vraagje. hij wordt wel aardig warm, ik moet me vinger echt nite na een half uur spelen op de eindbuizen leggen, dat kan miss 1/20 sec daarna is het au. maar wat is nou té warm? hij begint niet kut te klinken als ie warm is, en hij wordt maar warm tot 1 temp, daarna blijft ie het zelfde, is met 30sec weer afgekoeld?
ohja, wat ook zéér bruut is. de master volume is tot 5-6 huiskamer, van 7-8 repetitie/klein optrecen, 9/10 je ballen doen pijn. echt geniaal, hij klinkt ook op alle gebieden SUPER!muahahaa, ik ben echt mega blij er mee!
Blabla overdrijf niet zo!quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:26 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Nooit, maar dan ook NOOIT met je blote vinger een buis [het glas] aanraken!
Zit zuur aan je handen [is iets natuurlijks, heeft iedereen] en dat lost langzaam maar zeker je glas op. Net als bij die halogeen [staaf]lampjes in die staande IKEA lamp van je moeder.
Dus ben bang dat jij over een maand of twee om nieuwe buizen kan
Maar ja, die worden inderdaad heet, dat is heel normaal. Ze zijn dan ook roodgoeiend.
En nooit van je leven als je net de stroom eraf hebt aan een buizenbak beginnen te sleutelen, kan je namelijk erg dood aan gaan want er staat ontiegelijk veel stroom en spanning over die buizen. Toch al snel zo'n 400-450 volt.
nee, alleen als je een bleeder over de c's hebt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:50 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Klopt, staat dan ook tienduizenden volts op, zeker als opstartspanning [afbeelding]
Maar dat kan inderdaad wel. Maar laat ik het dan zo zeggen, de dodelijke hoeveelheid is na een half uurtje er wel af [afbeelding]
Meende rond de 7 euro te zitten laatste keer...quote:Op woensdag 27 juni 2007 21:26 schreef Gertdh het volgende:
Vraag:
Hoeveel betaald de mensch voor Ernie ball snaren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |