abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50907046
Okay, het nieuwe element zit erin. Over mijn POD klinkt het tof, zal morgen eens op een echte versterker proberen en misschien iets opnemen
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:17:26 #77
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_50907170
ghgh cheapass humbucker besteld bij tonefactory (17.50) klinkt ie ook nog als een tiet! Haal ik uit mijn oude maya les paul de oude humbucker, maak hem open en wat blijkt:

tis een singecoil in humbucker verpakking! bitches!

nu ziet ie er dus zo uit: er meot er ngo maar 1 bijkomen vind ik:

pi_50907295
haha, jezus dat is wel heel erg
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:20:44 #79
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_50907300
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:17 schreef Neidropje het volgende:
ghgh cheapass humbucker besteld bij tonefactory (17.50) klinkt ie ook nog als een tiet! Haal ik uit mijn oude maya les paul de oude humbucker, maak hem open en wat blijkt:

[afbeelding]

tis een singecoil in humbucker verpakking! bitches!

nu ziet ie er dus zo uit: er meot er ngo maar 1 bijkomen vind ik:

[afbeelding]
pwnd
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:27:10 #80
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_50907501
Euhm is dat niet een stacked humbucker?

Ik bedoel, het verschil tussen hb en sc moet toch wel te horen zijn, al is het allen maar aan de 60 cycle hum
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:30:05 #81
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_50907590
ok, iedereen moet buizen. en snel ook. me versterker is ge-wel-dig. damn, ik voel me echt bedrogen dat ik 2 jaar geleden voor 1/3 van deze prijs een transistor heb gekocht .

clean is ge-wel-dig, echt super! ik had alleen gheoor dat ie brak op 6-8 maar dat is gelukkig niet zo! klinkt de volle 10 gewoon harstikke super clean, mooier als de meeste cleans die ik tot nu toe gehoord heb.
de overdrive is niet minder maar iets anders als gedacht. dit komt omdat het wel diode clipping is (wist ik van te voren). Boeit verder niet, ik ga een ts-9 gebruiken op het clean en dan voor de dikke distortion het 2e kanaal. men, im in love!.

foto's in ed loop van de week.
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:37:33 #82
125915 Dribbel_
pi_50907807
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:30 schreef punkjunk het volgende:
ok, iedereen moet buizen. en snel ook. me versterker is ge-wel-dig. damn, ik voel me echt bedrogen dat ik 2 jaar geleden voor 1/3 van deze prijs een transistor heb gekocht .

clean is ge-wel-dig, echt super! ik had alleen gheoor dat ie brak op 6-8 maar dat is gelukkig niet zo! klinkt de volle 10 gewoon harstikke super clean, mooier als de meeste cleans die ik tot nu toe gehoord heb.
de overdrive is niet minder maar iets anders als gedacht. dit komt omdat het wel diode clipping is (wist ik van te voren). Boeit verder niet, ik ga een ts-9 gebruiken op het clean en dan voor de dikke distortion het 2e kanaal. men, im in love!.

foto's in ed loop van de week.
Doe ggelijk eens een soundclip erbij
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:38:41 #83
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_50907849
nog een vraagje. hij wordt wel aardig warm, ik moet me vinger echt nite na een half uur spelen op de eindbuizen leggen, dat kan miss 1/20 sec daarna is het au. maar wat is nou té warm? hij begint niet kut te klinken als ie warm is, en hij wordt maar warm tot 1 temp, daarna blijft ie het zelfde, is met 30sec weer afgekoeld?

ohja, wat ook zéér bruut is. de master volume is tot 5-6 huiskamer, van 7-8 repetitie/klein optrecen, 9/10 je ballen doen pijn. echt geniaal, hij klinkt ook op alle gebieden SUPER! muahahaa, ik ben echt mega blij er mee!
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:40:01 #84
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_50907888
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:37 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Doe ggelijk eens een soundclip erbij
ja van de week, eerst me geld terug verdienen en dan zondag ff wat clips maken, met me telefoon zo brak als wat maar goed.

de emulated line out in xlr is ook héndig!
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:41:04 #85
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_50907929
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 22:29 schreef punkjunk het volgende:

[..]

dat meen je niet doe ik zoooo me best om iedereen te vertellen welke amp ik koop, lukt het nog steeds niet

jtm30:
[afbeelding]
[..]

wedden om 350 euro?
OK
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:43:27 #86
47781 Jorikjet
pi_50908001
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:38 schreef punkjunk het volgende:
nog een vraagje. hij wordt wel aardig warm, ik moet me vinger echt nite na een half uur spelen op de eindbuizen leggen, dat kan miss 1/20 sec daarna is het au. maar wat is nou té warm? hij begint niet kut te klinken als ie warm is, en hij wordt maar warm tot 1 temp, daarna blijft ie het zelfde, is met 30sec weer afgekoeld?

ohja, wat ook zéér bruut is. de master volume is tot 5-6 huiskamer, van 7-8 repetitie/klein optrecen, 9/10 je ballen doen pijn. echt geniaal, hij klinkt ook op alle gebieden SUPER! muahahaa, ik ben echt mega blij er mee!
je moet ook niet je vingers aan de eindbuizen zitten, want die worden idd heel warm (denk aan een gloeilamp, zelfde principe)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_50908080
Maar gloeilampen moet je toch juist aanraken als ze al een uur branden?
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:58:13 #88
125915 Dribbel_
pi_50908558
quote:

Met je poten afblijven kan een ontiechelijke hoeveleheid stroom opstaan, ook nadat die van het lichtnet af is gehaald, geen idee waar precies maar dat is met buizenversterkes zo dus ik zou maar oppassen. Buizen klinken het lekkerst als ze goed opgewarmd zijn daarom kan je als je ff pauze neemt beter ff je amp op standby zetten dan helemaal uit.
pi_50909105
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:27 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Euhm is dat niet een stacked humbucker?

Ik bedoel, het verschil tussen hb en sc moet toch wel te horen zijn, al is het allen maar aan de 60 cycle hum
In Europa gaat het lichtnet toch echt met 50 Hz .
pi_50909471
quote:
Nooit, maar dan ook NOOIT met je blote vinger een buis [het glas] aanraken!
Zit zuur aan je handen [is iets natuurlijks, heeft iedereen] en dat lost langzaam maar zeker je glas op. Net als bij die halogeen [staaf]lampjes in die staande IKEA lamp van je moeder.
Dus ben bang dat jij over een maand of twee om nieuwe buizen kan

Maar ja, die worden inderdaad heet, dat is heel normaal. Ze zijn dan ook roodgoeiend.

En nooit van je leven als je net de stroom eraf hebt aan een buizenbak beginnen te sleutelen, kan je namelijk erg dood aan gaan want er staat ontiegelijk veel stroom en spanning over die buizen. Toch al snel zo'n 400-450 volt.
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_50909697
maar das nie erg, die voltage, veel belangrijker wat het amperage erbij is, toch?
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:35:41 #92
125915 Dribbel_
pi_50909864
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:31 schreef Aresdreams het volgende:
maar das nie erg, die voltage, veel belangrijker wat het amperage erbij is, toch?
genoeg om dodelijk te zijn
pi_50910007
quote:
Ja, maar dat is er ook genoeg, geloof me maar
pi_50910030
waarschijnlijk wel
ach, 230 is ook niet dodelijk, voor paar miliseconden
met 16 ampere
(of die 16 helemaal gehaald worden zal wel niet, maar goed, ben wel enigsinds levend bewijs )
pi_50910182
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:39 schreef Aresdreams het volgende:
waarschijnlijk wel
met 16 ampere
(of die 16 helemaal gehaald worden zal wel niet, maar goed, ben wel enigsinds levend bewijs )
Wil het wel eens proberen, wil je proefkonijn spelen??
pi_50910183
quote:
Het is dan nog helemaal niet gezegd met wat voor stroom de buis zal ontladen. Dat kan best wel eens in de orde van amperes zijn. En dat in combinatie met dit voltage kan dodelijke gevolgen hebben. Al met al geen zaken om lichtzinnig mee om te springen .
pi_50910255
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:39 schreef Aresdreams het volgende:
waarschijnlijk wel
met 16 ampere
Je bent geen echte vent als je nog nooit 230 V op je donder hebt gehad .
pi_50910284
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:42 schreef SNArky het volgende:

[..]

Het is dan nog helemaal niet gezegd met wat voor stroom de buis zal ontladen. Dat kan best wel eens in de orde van amperes zijn. En dat in combinatie met dit voltage kan dodelijke gevolgen hebben. Al met al geen zaken om lichtzinnig mee om te springen .
Dat is inderdaad het dodelijke. Na loskoppelen van de stroom minstens kwartier tot half ur wachten voordat je er aan gaat sleutelen. Maar dan raad ik je nog niet aan het zelf te doen
pi_50910322
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:43 schreef SNArky het volgende:

[..]

Je bent geen echte vent als je nog nooit 230 V op je donder hebt gehad .
Dan ben ik een echte vent
Meerdere keren
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:44:51 #100
47781 Jorikjet
pi_50910323
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:26 schreef Deansensitized het volgende:

[..]

Nooit, maar dan ook NOOIT met je blote vinger een buis [het glas] aanraken!
Zit zuur aan je handen [is iets natuurlijks, heeft iedereen] en dat lost langzaam maar zeker je glas op. Net als bij die halogeen [staaf]lampjes in die staande IKEA lamp van je moeder.
Dus ben bang dat jij over een maand of twee om nieuwe buizen kan
Ovedrijven is ook een vak hoe wou je ze anders vervangen etc, je kan ze wel vast pakken, maar gewoon voorzichtig. als ze warm zijn moet je er niet te veel mee gaan slepen, want dan zijn ze erg breekbaar (net als bijvoorbeeld een warme lamp van een beamer)
quote:
Maar ja, die worden inderdaad heet, dat is heel normaal. Ze zijn dan ook roodgoeiend.
Als ze rood gloeien zijn ze aan vervanging toe blauw is the color
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')