Ik ben een beetje flauw vandaag.. en dan is beetje nog erg zwak uitgedrukt!quote:Op maandag 25 juni 2007 17:09 schreef Sjummie het volgende:
Hij is goed aangesloten, gechecked. Het is echt de schakelaar/contact die problemen geeft.
En ik snap je grap niet
Je bent me vandaag inderdaad in meerdere topics opgevallenquote:Op maandag 25 juni 2007 17:14 schreef Sant het volgende:
Ik ben een beetje flauw vandaag.. en dan is beetje nog erg zwak uitgedrukt!![]()
Dat dus.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:52 schreef Treinhomo het volgende:
De loopbaan van de potmeter (de draaiknop) is aan 't inbranden.
Komt wel vaker voor als zo'n ding nagenoeg altijd in dezelfde stand staat. Versterkers hebben hier ook last van.
Potmeter 'n keer doorspuiten wil wel (kortstondig) helpen.
Slechte kosten ook 1 maal euro'squote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
idd.. goede dimmers kosten 1 maal euro's
* Ou-Tannu heeft al genoeg dimmers naar de schroot geholpen :/quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:15 schreef Sjummie het volgende:
[..]
Slechte kosten ook 1 maal euro's
Ik zal de tip van het doorsmeren eens proberen. Bedankt
Uhmm, WD40 is een contactspray, geen smeermiddelquote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:15 schreef Sjummie het volgende:
[..]
Slechte kosten ook 1 maal euro's
Ik zal de tip van het doorsmeren eens proberen. Bedankt
WD40 werkt goed. Het verwijdert de koperaanslag en ander vuil op het loopvlak van de potmeter, wat waarschijnlijk de oorzaak is van je haperende dimmerquote:Op woensdag 27 juni 2007 10:42 schreef Sjummie het volgende:
Maar waarmee kan ik nu het beste de dimmer "doorsmeren"![]()
Dat is tegen het zoemen en trillen. TS is op zoek naar een oplossing voor het uitvallen van de verlichting. Dat komt ws door vuil, en dat los je op met WD40 (Letterlijk en figuurlijk)quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
losse spoelen kan je toch in insmeren met een beetje lijm?
maar als dimmer ook zoemt.. dan is het wel een oplossing..quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:45 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dat is tegen het zoemen en trillen. TS is op zoek naar een oplossing voor het uitvallen van de verlichting. Dat komt ws door vuil, en dat los je op met WD40 (Letterlijk en figuurlijk)
ben ik met je eensquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:13 schreef tnimble het volgende:
Seconden lijm kan de lak laag van de speol oplossen waardoor je een vergrote kans op sluiting krijgt. Blankelak is een goede daarvoor of gewoon nagellak. Echter bij een goedkope dimmer is het niet alleen de spoel die bromt / zoemt maar de rest van de dimmer is ook niet al te best en kun je beter het hele ding vervangen door een goed exemplaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |