Laat ons toch lekker feesten!!quote:De politie in Twente heeft zondagochtend in Almelo een illegale houseparty beëindigd. Rond het middaguur heeft de politie samen met de Mobiele Eenheid een leegstaande meubelfabriek aan de Slachthuiskade ontruimd. Daarbij werden veertien feestgangers aangehouden, meldt locoburgemeester van Almelo Theo Schouten.
De feestgangers warden gearresteerd wegens drugs- en wapenbezit of het verhinderen van arrestaties. Onder de veertien aangehouden personen bevonden zich ook de vermoedelijke drie organisatoren van de houseparty. Volgens de locoburgemeester werd er tijdens de inval een 'halve boodschappentas' aan drugs in beslag genomen. "We hebben xtc-pillen, speed en ook cocaïne aangetroffen. Ook hebben we enkele messen gevonden bij het fouilleren van de vier- tot zeshonderd bezoekers."
De politie kreeg om 06.00 uur een melding binnen van geluidsoverlast. Toen ze poolshoogte nam, bleek er een houseparty aan de gang, die volgens Schouten waarschijnlijk rond middernacht was begonnen. "De organisatie was heel professioneel opgezet. We hebben twee zeecontainers met geluidsapparatuur in beslag genomen. Die neem je natuurlijk niet zomaar mee." De feestgangers kwamen uit heel Nederland.
Schouten is zeer tevreden met de actie. "Vorig jaar kregen we ook al twee meldingen van illegale houseparty's, toen waren we helaas te laat met ingrijpen. Nu dus op tijd. Dit soort feesten hoort niet thuis in Almelo, ze zijn niet voor niets illegaal. En al hadden ze een vergunning aangevraagd, dan hadden we die waarschijnlijk niet gegeven."
28 arrestanten bron: http://www.refdag.nl/artikel/1307042
Geen enkele, er was geen huis te bekennen in de omgeving.quote:Op maandag 25 juni 2007 16:07 schreef Chandler het volgende:Welke oma hadden ze nu weer wakker gehouden!?
De klacht over geluidsoverlast kwam vast van een hertjequote:Op maandag 25 juni 2007 16:08 schreef swahalla het volgende:
[..]
Geen enkele, er was geen huis te bekennen in de omgeving.
quote:Er zijn een aantal messen aangetroffen. Het is niet duidelijk of deze voor de aangeboden maaltijden werden gebruikt of dat het de bedoeling was om hier mensen mee te verwonden.
Gelukkig was er bij de media geen onduidelijkheid. Er werd dan ook vrolijk bericht dat het om steekwapens ging.
Verder, iedereen snuift daar inderdaad als een mongool. Gelukkig worden de meeste mensen er alleen maar aardiger door en komt het de sfeer in 99% van de gevallen (op dit soort feesten) ten goede... Nou het commerciele uitgaansleven nogquote:Na het vinden van enkele resten met wit poeder is er een speciaal team zo snel mogelijk uit gaan zoeken of het hier om cocaine of om amfetamines ging. Verschillende agenten zijn dan ook direct lekker aan het spul gaan likken. Zo kon er met spoed aan de media worden gemeld welke typen drugs er aanwezig waren.
Trance, electro, hardcore, drum 'n bass... Jawel, allemaal electronika, exact dezelfde sfeer, exact dezelfde mensen en natuurlijk: standaard rellen...quote:Op maandag 25 juni 2007 19:29 schreef Bresser het volgende:
het is ook zo vaak rellen op electronic achtige feestjes...
Hoe kun je zien aan een mes of het een steekwapen is? Zoals ik al zei, er werd ook eten bereid. Ik vind het nogal kortzichtig om er meteen van uit te gaan dat het om wapens ging.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Goede zaak. Dat dit soort overvallen vaker mag gebeuren.
Steekwapens en drugs, dat zegt alweer veel over de gasten die erop af kwamen.
Illegaal is illegaal. Klaar uit.
Ironie?quote:Op maandag 25 juni 2007 19:54 schreef swahalla het volgende:
Trance, electro, hardcore, drum 'n bass... Jawel, allemaal electronika, exact dezelfde sfeer, exact dezelfde mensen en natuurlijk: standaard rellen...Droom lekker verder!
Helaas denkt iedereen dat nu, door dit soort nieuwsberichten. De werkelijkheid is wel anders, de sfeer is veel gezelliger en socialer dan op de meeste legale feesten en ik heb niks van criminaliteit of agressie gemerkt.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Goede zaak. Dat dit soort overvallen vaker mag gebeuren.
Steekwapens en drugs, dat zegt alweer veel over de gasten die erop af kwamen.
Hahahaha, ok. Zou idd kunnen.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:07 schreef swahalla het volgende:
[..]
Hoe kun je zien aan een mes of het een steekwapen is? Zoals ik al zei, er werd ook eten bereid. Ik vind het nogal kortzichtig om er meteen van uit te gaan dat het om wapens ging.
Mee eens. Neemt niet weg dat men dan achteraf moet klagen dat er mensen zijn opgepakt. Illegaal is illegaal, en dat weten de mensen ook.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ironie?
[..]
Helaas denkt iedereen dat nu, door dit soort nieuwsberichten. De werkelijkheid is wel anders, de sfeer is veel gezelliger en socialer dan op de meeste legale feesten en ik heb niks van criminaliteit of agressie gemerkt.
Klopt, dat risico is idd aanwezig, alleen vind ik de reactie van de politie en de media nogal overdreven.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mee eens. Neemt niet weg dat men dan achteraf moet klagen dat er mensen zijn opgepakt. Illegaal is illegaal, en dat weten de mensen ook.
Ik ben wel eens naar illegale parties geweest in Den Bosch, en het volk wat daar kwam was itt nightclubs totaal niet agressief, eerder vooral relaxed en het de mensen naar de zin maken. Ok, drugs was er, genoeg, maar in nightclubs heb je dat ook, met meer agressief volk.quote:Op maandag 25 juni 2007 20:17 schreef Sapstengel het volgende:
Tekno, geen techno.
[..]
Klopt, dat risico is idd aanwezig, alleen vind ik de reactie van de politie en de media nogal overdreven.
ik was sarcastischquote:Op maandag 25 juni 2007 19:54 schreef swahalla het volgende:
Trance, electro, hardcore, drum 'n bass... Jawel, allemaal electronika, exact dezelfde sfeer, exact dezelfde mensen en natuurlijk: standaard rellen...Droom lekker verder!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |