abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50823575
Bron: http://www.depers.nl/binn(...)party-in-Almelo.html
quote:
De politie in Twente heeft zondagochtend in Almelo een illegale houseparty beëindigd. Rond het middaguur heeft de politie samen met de Mobiele Eenheid een leegstaande meubelfabriek aan de Slachthuiskade ontruimd. Daarbij werden veertien feestgangers aangehouden, meldt locoburgemeester van Almelo Theo Schouten.

De feestgangers warden gearresteerd wegens drugs- en wapenbezit of het verhinderen van arrestaties. Onder de veertien aangehouden personen bevonden zich ook de vermoedelijke drie organisatoren van de houseparty. Volgens de locoburgemeester werd er tijdens de inval een 'halve boodschappentas' aan drugs in beslag genomen. "We hebben xtc-pillen, speed en ook cocaïne aangetroffen. Ook hebben we enkele messen gevonden bij het fouilleren van de vier- tot zeshonderd bezoekers."

De politie kreeg om 06.00 uur een melding binnen van geluidsoverlast. Toen ze poolshoogte nam, bleek er een houseparty aan de gang, die volgens Schouten waarschijnlijk rond middernacht was begonnen. "De organisatie was heel professioneel opgezet. We hebben twee zeecontainers met geluidsapparatuur in beslag genomen. Die neem je natuurlijk niet zomaar mee." De feestgangers kwamen uit heel Nederland.

Schouten is zeer tevreden met de actie. "Vorig jaar kregen we ook al twee meldingen van illegale houseparty's, toen waren we helaas te laat met ingrijpen. Nu dus op tijd. Dit soort feesten hoort niet thuis in Almelo, ze zijn niet voor niets illegaal. En al hadden ze een vergunning aangevraagd, dan hadden we die waarschijnlijk niet gegeven."

28 arrestanten bron: http://www.refdag.nl/artikel/1307042
Laat ons toch lekker feesten!!
  maandag 25 juni 2007 @ 15:52:31 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50823630
Almellooohooooo....

Ooit een keer M.E op een feestje gehad daar. Sukkels.
pi_50824134
Vooral het provocerende klote gedrag van die Mobiele Eenheid-mongolen. Komen ze daar met 100 man sterk aan, inclusief schilden en knuppels.. Het is geen voetbalwedstrijd

En om dan nog maar niet te beginnen over de redenen om iemand te arresteren. Zelfs een doosje menthol snoepjes leverde een arrestatie op; Ja, het kon maar zo xtc zijn
pi_50824181
Welke oma hadden ze nu weer wakker gehouden!?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_50824219
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:07 schreef Chandler het volgende:
Welke oma hadden ze nu weer wakker gehouden!?
Geen enkele, er was geen huis te bekennen in de omgeving.
pi_50826098
ACAB
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 25 juni 2007 @ 18:00:57 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_50827955
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:08 schreef swahalla het volgende:

[..]

Geen enkele, er was geen huis te bekennen in de omgeving.
De klacht over geluidsoverlast kwam vast van een hertje
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_50830837
Ik was op dat feest, maar was gelukkig net weg voor de inval, nam om 10 voor 8 weer de trein .

Op RTL nieuws brachten ze het ook lekker dramatisch: http://www.rtl.nl/(vm=/ac(...)eparty.avi_plain.xml

Steekwapens en drugs, alsof het een gewelddadige doorgesnoven bende is wat daar rondloopt . Teknofeesten zijn juist de feesten waar veel verschillende subculturen bij elkaar zijn zonder problemen.
pi_50830999
het is ook zo vaak rellen op electronic achtige feestjes...

ook al snuiven ze zich de tering, wat maakt het uit, niemand heeft last van ze.
pi_50831895
quote:
Er zijn een aantal messen aangetroffen. Het is niet duidelijk of deze voor de aangeboden maaltijden werden gebruikt of dat het de bedoeling was om hier mensen mee te verwonden.

Gelukkig was er bij de media geen onduidelijkheid. Er werd dan ook vrolijk bericht dat het om steekwapens ging.
quote:
Na het vinden van enkele resten met wit poeder is er een speciaal team zo snel mogelijk uit gaan zoeken of het hier om cocaine of om amfetamines ging. Verschillende agenten zijn dan ook direct lekker aan het spul gaan likken. Zo kon er met spoed aan de media worden gemeld welke typen drugs er aanwezig waren.
Verder, iedereen snuift daar inderdaad als een mongool. Gelukkig worden de meeste mensen er alleen maar aardiger door en komt het de sfeer in 99% van de gevallen (op dit soort feesten) ten goede... Nou het commerciele uitgaansleven nog
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:29 schreef Bresser het volgende:
het is ook zo vaak rellen op electronic achtige feestjes...
Trance, electro, hardcore, drum 'n bass... Jawel, allemaal electronika, exact dezelfde sfeer, exact dezelfde mensen en natuurlijk: standaard rellen... Droom lekker verder!

[ Bericht 10% gewijzigd door swahalla op 25-06-2007 20:04:11 ]
  maandag 25 juni 2007 @ 20:03:54 #11
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_50832212
Goede zaak. Dat dit soort overvallen vaker mag gebeuren.
Steekwapens en drugs, dat zegt alweer veel over de gasten die erop af kwamen.

Illegaal is illegaal. Klaar uit.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_50832336
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:03 schreef ErwinRommel het volgende:

Illegaal is illegaal. Klaar uit.
Hoe kun je zien aan een mes of het een steekwapen is? Zoals ik al zei, er werd ook eten bereid. Ik vind het nogal kortzichtig om er meteen van uit te gaan dat het om wapens ging.
pi_50832388
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:54 schreef swahalla het volgende:
Trance, electro, hardcore, drum 'n bass... Jawel, allemaal electronika, exact dezelfde sfeer, exact dezelfde mensen en natuurlijk: standaard rellen... Droom lekker verder!
Ironie?
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Helaas denkt iedereen dat nu, door dit soort nieuwsberichten. De werkelijkheid is wel anders, de sfeer is veel gezelliger en socialer dan op de meeste legale feesten en ik heb niks van criminaliteit of agressie gemerkt.
  maandag 25 juni 2007 @ 20:11:36 #14
110987 ErwinRommel
pi_50832494
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:07 schreef swahalla het volgende:

[..]

Hoe kun je zien aan een mes of het een steekwapen is? Zoals ik al zei, er werd ook eten bereid. Ik vind het nogal kortzichtig om er meteen van uit te gaan dat het om wapens ging.
Hahahaha, ok. Zou idd kunnen.
Maar dat neemt niet weg dat er geen vergunning voor was en dus illegaal is volgens de wet.
Ik ben ook niet heilig hoor, ik heb ook wel eens een illegale party aangedaan en ja, het was erg gezellig.

Maar nogmaals, als ze je oppakken dan moet je ook de consequenties ervan op de koop toe nemen.
  maandag 25 juni 2007 @ 20:12:33 #15
110987 ErwinRommel
pi_50832535
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:08 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ironie?
[..]

Helaas denkt iedereen dat nu, door dit soort nieuwsberichten. De werkelijkheid is wel anders, de sfeer is veel gezelliger en socialer dan op de meeste legale feesten en ik heb niks van criminaliteit of agressie gemerkt.
Mee eens. Neemt niet weg dat men dan achteraf moet klagen dat er mensen zijn opgepakt. Illegaal is illegaal, en dat weten de mensen ook.
pi_50832586
Belachelijk. Dat het een illegaal feest is en je de kans loopt opgerold te worden snap ik, maar de politie reageert dan weer zo enorm idioot tegenover de feestgangers.

Afgelopen weekend lag er hier een gozer half dood te gaan voor een kroeg, ik heb samen met een maatje 6!! keer 112 moeten bellen en uiteindelijk door de telefoon staan schelden totdat er een keer politie kwam om polshoogte te nemen, waarna ze toch met spoed een ambulance lieten komen (na ongeveer een half uur). Want het was die persoon "zijn eigen schuld".
pi_50832665
Okey, sinds wanneer was het een techno feest? Ik heb een foto gezien met allemaal punkers erop.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_50832741
Tekno, geen techno.
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:12 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Mee eens. Neemt niet weg dat men dan achteraf moet klagen dat er mensen zijn opgepakt. Illegaal is illegaal, en dat weten de mensen ook.
Klopt, dat risico is idd aanwezig, alleen vind ik de reactie van de politie en de media nogal overdreven.
  maandag 25 juni 2007 @ 20:22:01 #19
110987 ErwinRommel
pi_50832941
quote:
Op maandag 25 juni 2007 20:17 schreef Sapstengel het volgende:
Tekno, geen techno.
[..]

Klopt, dat risico is idd aanwezig, alleen vind ik de reactie van de politie en de media nogal overdreven.
Ik ben wel eens naar illegale parties geweest in Den Bosch, en het volk wat daar kwam was itt nightclubs totaal niet agressief, eerder vooral relaxed en het de mensen naar de zin maken. Ok, drugs was er, genoeg, maar in nightclubs heb je dat ook, met meer agressief volk.

Ik ken de situatie niet, maar ik denk dat de boel weer wat opgeblazen is door mensen die door de politie zijn opgepakt. Illegaal is illegaal, en dat weet men heus wel, ik althans wel toen ik illegale parties bezocht.
pi_50834954
quote:
Op maandag 25 juni 2007 19:54 schreef swahalla het volgende:

ik was sarcastisch

house valt al helemaal mee.

drugs op die feestjes is gewoon normaal en zolang er geen rape-drug achtige praktijken voorkomen lijkt het me niet zo'n probleem.

snap niet waarom de politie zo extreem die feestjes binnenvalt, er is toch geen ernstig probleem gaande op die feesten?

en dat mensen kiezen voor het feit om illegale feesten te houden is ook best begrijpelijk, iedereen die de laatste tijd naar een groot concert of feest is geweest weet hoe belachelijk die prijzen zijn.
weet nog goed dat ik voor een feest als qlimax, sens of defqon minimaal 100 euro nodig had voor drinken en eten (en dan hield ik me nog in).
pi_50837233
Tuurlijk weet iedereen wat de consequenties zijn van een illegaal feest. Het gaat alleen om de manier waarop de politie optreedt. Het moet allemaal meteen zo lomp, groot geschut en vooral heel erg provocerend.

Meerdere agenten die ik sprak waren het compleet met mij eens dat de sfeer zeer gemoedelijk was (al doen sommige hoofden van mensen je wel eens anders denken... ).

Ik denk ook dat de kracht van deze zogeheten freeparty's is is dat er geen regels zijn. Alles mag, niks moet. Met de juiste personen krijg je hier dus deze goede sfeer door.

Je weet ook niet wat je te wachten staat als er politie komt, soms gaat het goed (zoals dit feestje), maar soms draait het uit op een rel. Dit komt dus meestal door de lompe manier waarop politie binnenvalt, er valt gewoon niet met ze te praten op dat moment.

Verder heb ik dit topic mede gestart omdat ik de manier waarop de media dit bericht gewoon triest vind. Dit is natuurlijk met meerdere berichten wel, maar als je er dan zelf bij bent geweest dan merk je gewoon hoeveel dingen verdraaid en verzonnen worden.
pi_50852372
ja de berichtgeving is weer lekker sensationalistisch.. alsof het een grote bende doorgesnoven messentrekkers betrof..

ook echt een overdreven reactie zon hele troep ME..

heb zelf ook wel eens gehad dat er politie kwam op een feest... maar dan ging gewoon de muziek zacht/uit.. en om een uur of 7 gewoon weer doorknallen

hoop dat de systems de apparatuur kunnen terugkrijgen.. t waren ook niet de minsten..
pi_50852735
als de politie hier zoveel tijd heeft om met een complete ME brigade een feest te bestormen die eigenlijk geen overlast veroorzaakt dan moeten ze eens wat projecten gaan doen in slotervaart, daar is het harder nodig.
pi_50853490
Prioriteiten stellen blijft moeilijk voor die klootmongolen.
pi_50859908
Tsjonge ... het enige probleem was dus de geluidsoverlast ... nou woohoo! En daarom moet je dus zo'n feest op een extreme manier binnenvallen. De moeder van de burgemeester kan weer trots zijn op haar zoontje.

Ik snap zeker wel dat er regels moeten zijn, maar als ze niemand kwaad doen... wat is dan het probleem ?
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')