abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50792463
Hoi,

ik heb een laptop. (Toshiba) Daar zitten torx schroefjes in. Maar met een puntje in het midden! Oftewel: mijn torxbitjes moeten een gaatje in het midden hebben.

Welke torx of ander type schroefkop is dit? Waar kan ik de juiste bitjes hiervoor kopen? Iemand een idee?
pi_50792830
Ik heb eens een gewone Torx-schroevendraaier van Velleman gekocht, en die heeft een gaatje in het midden.
  zondag 24 juni 2007 @ 18:10:34 #3
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_50793091
Gewoon een gaatje in je torx boren of het pinnetje afbreken in je schroefje.
Labia: vrouwelijke variant van een labrador gekruisd met een cavia.
pi_50794497
quote:
Op zondag 24 juni 2007 18:10 schreef Kwezel het volgende:
Gewoon een gaatje in je torx boren of het pinnetje afbreken in je schroefje.
Heb ik ook al overwogen. Alleen: het is piepklein torxje. Even het untje afbreken is dus geen optie.
Gaatje boren in het bitje kan ik proberen. Gereedschappen hiervoor is geen probleem. Alleen, het bitje is waarschijnlijk gehard staal. En met een boortje kom je daar erg moeilijk in.

Ga het zeker proberen morgen.
  zondag 24 juni 2007 @ 19:19:58 #5
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_50795230
Ik heb ooit bij de praxis een bitset gekocht met al dit soort bitjes erin, ook met kruiskopbitjes, maar met 3 vleugels, etc

zat in een rood metalen doosje en kostte erg weinig.
[_] <- Sign here
pi_50795310
die bitsetjes bij de bouwmarkt bekijken
maar zorg er voor dat je bitje precies goed in het schroefje valt want anders is de schroef en het bitje kapot
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 24 juni 2007 @ 20:09:27 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_50796916
Ik heb ook zo'n redelijk compleet doosje van de Praxis/Gamma oid. (¤9,95)
Een goeie is redelijk compleet; meesten zijn niet echt compleet.
In die van mij zitten ook dezelfde soort "beveiligde"imbusbits.

En goed gereedschap is het halve werk; je kan altijd een kwaliteitsbit kopen als je dezelfde vaker moet gebruiken/meer kracht moet gebruiken
quote:
A version known as Security TORX or Tamper Resistant TORX (often shortened by Torx TR) contains a post in the center of the head that prevents a standard TORX driver from being inserted.
http://en.wikipedia.org/wiki/Torx
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_50800653
Beste is om even een passend bitje te kopen bij de ijzerwarenwinkel.

Je kunt wel je eigen bitje passend maken door er een gaatje in te boren. Moet je eerst je bitje kersenrood warm stoken en dan langzaam laten afkoelen. Gaatje er in boren, weer kersenrood stoken en in een bak met water gooien. Daarna het bitje in een oven naar ca 150 a 200 graden warmen en langzaam laten afkoelen.
  zondag 24 juni 2007 @ 21:59:37 #9
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_50800753
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:56 schreef tnimble het volgende:
Beste is om even een passend bitje te kopen bij de ijzerwarenwinkel.

Je kunt wel je eigen bitje passend maken door er een gaatje in te boren. Moet je eerst je bitje kersenrood warm stoken en dan langzaam laten afkoelen. Gaatje er in boren, weer kersenrood stoken en in een bak met water gooien. Daarna het bitje in een oven naar ca 150 a 200 graden warmen en langzaam laten afkoelen.
?

torx + bankschroef + accuboor = torx met gaatje
  zondag 24 juni 2007 @ 22:24:17 #10
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_50801603
Waar TS heeft over heeft zijn beruchte Trox boutjes die van het IBM firmamant komen. Tijdens mijn 3e supporttijd werd er al over geklaagd, dat IBM servrs dergelijke Torx boutjes met pin er in hadden.
Dit heeft IBM gedaan met een reden.
Omdat er in die tijd (7 jaar geleden) heel weinig losse Torx bitjes waren met een gaatje, konden ze bij IBM "speciale" monteurs opleiden die van IBM wel passende bitjes kregen. Deze monteurs hadden ook een "specialere" uur-prijs.
Het beste wat je kon doen als niet IBM monteur, was het pinnetje met een schroevedraaier er uitbuigen/breken.

Maar dat is hier boven al gemeld.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_50803100
Oei, pas heeft iemand zijn dopsetje gepost met allerhande bitjes uit het nooit gebruikte assortiment. Kosten weinig bij de Praxis dacht ik.
pi_50805412
Dit bitjes zijn gewoon in de handel http://www.hudsonfasteners.com/sec/sec_tx_pinbit.htm of bij http://www.abro.nl/bohrcraft.bitspage.html worden speciaal gebruikt voor vandalisme bestendige bevestigingen.
pi_50809682
quote:
Op zondag 24 juni 2007 22:24 schreef HMaster-II het volgende:
Waar TS heeft over heeft zijn beruchte Trox boutjes die van het IBM firmamant komen. Tijdens mijn 3e supporttijd werd er al over geklaagd, dat IBM servrs dergelijke Torx boutjes met pin er in hadden.
Dit heeft IBM gedaan met een reden.
Omdat er in die tijd (7 jaar geleden) heel weinig losse Torx bitjes waren met een gaatje, konden ze bij IBM "speciale" monteurs opleiden die van IBM wel passende bitjes kregen. Deze monteurs hadden ook een "specialere" uur-prijs.
Het beste wat je kon doen als niet IBM monteur, was het pinnetje met een schroevedraaier er uitbuigen/breken.

Maar dat is hier boven al gemeld.
Het zijn iets van M2 boutjes. Dat pinnetje krijg ik er "geen neukende weg" uitgebroken. Heb het al geprobeerd. Heb in diverse posts leveranciers gezien van de dingen. Ik ga schaf wel een passend torxbitje aan. Of ik maak er zelf ff een door een gaatje te boren.
pi_50812032
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:59 schreef Kwezel het volgende:

[..]

?

torx + bankschroef + accuboor = torx met gaatje
?

gehard staal + gaatje boren = tig botte en gebroken boortjes, 5x accu opnieuw opladen, boortje glijdt continue alle kanten op = gaatje niet in het midden
pi_50813351
je kan die setjes overal en nergens kopen, meestal is het van pisbakkenstaal gemaakt, maar dat is denk ik voldoende voor een laptopschroefje.

Hier is ie ook te koop:
http://www.toolstation.nl(...)senhouders/d80/sd650 en dan doorscrollen naar artikelnummer 56069, rode bitset
pi_50827435
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:06 schreef tnimble het volgende:

[..]

?

gehard staal + gaatje boren = tig botte en gebroken boortjes, 5x accu opnieuw opladen, boortje glijdt continue alle kanten op = gaatje niet in het midden
Heet stoken en rustig af laten koelen. Torx bitje in draaibank vlakken. Gaatje boren in draaibank = precies in het midden.
Bitje kersenrood heet stoken, afkoelen in olie, verwarmen tot goed 200 graden (de spanningen uit het materiaal halen) en klaar is Joris.

Neemt niet weg dat het veel veel makkelijker is om ergens een passend bitje te scoren. Dat ga ik dus ook doen!
  maandag 25 juni 2007 @ 18:30:54 #17
75659 Kwezel
Masturbation is a crime.
pi_50828934
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:06 schreef tnimble het volgende:

[..]

?

Prutser!!!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:24:29 #18
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50868841
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:03 schreef Marsepein het volgende:
Oei, pas heeft iemand zijn dopsetje gepost met allerhande bitjes uit het nooit gebruikte assortiment. Kosten weinig bij de Praxis dacht ik.
Heb ze voor een paar euro een jaar f wat geleden bij de Gamma gehaald. Zitten allerhande "rare" bitjes in. al veel profeit van gehad,
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51145493
Hoi hoi hoi, ik heb de bitjes.
MAAR DIE KWALITATIEF UITERMATE TELEURSTELLENDE BITJES PASSEN OOK NIET.

Oftewel; helaas: geen veiligheids torx bitjes dus. Zal het op een andere manier moeten proberen.

Positief punt is; ik heb nu wel een assortiment bitjes in de meest uiteenlopende vormen en afmetingen. Dat dan weer wel....
pi_51148211
Is er ook geen enkele die bijna past, en met een beetje gepast geweld doet wat die zou moeten doen?
pi_51149581
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:08 schreef Marsepein het volgende:
Is er ook geen enkele die bijna past, en met een beetje gepast geweld doet wat die zou moeten doen?
Hmmmm, ik probeer liever de subtielere methoden. Niet dat ik nu zo subtiel ben, of juist daarom. Het is en blijft een laptop. En die zijn niet echt robuust, laat staan bestand tegen gewelddat je botviert op één klein schroefje, op één punt....
pi_51151520
Tip van de Dag

1 Pak een BIC Balpen
2 Haal de vulling enzo eruit.
3 houd de pen in het vuur, en laat het zacht worden.
4 druk de pen in zo'n schroef, en laat hem afkoelen.

Resultaat: Een goedkope, en snel zelfgemaakte op-maat schroevendraaier
pi_51159787
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 21:04 schreef beerten het volgende:
Hoi hoi hoi, ik heb de bitjes.
MAAR DIE KWALITATIEF UITERMATE TELEURSTELLENDE BITJES PASSEN OOK NIET.

Oftewel; helaas: geen veiligheids torx bitjes dus. Zal het op een andere manier moeten proberen.

Positief punt is; ik heb nu wel een assortiment bitjes in de meest uiteenlopende vormen en afmetingen. Dat dan weer wel....
kun je misschien een foto maken van de schroef?

en anders misschien met laptop en al naar een ijzerwarenzaak (dus niet een bouwmarkt, die sturen je toch door)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')