Heb ik ook al overwogen. Alleen: het is piepklein torxje. Even het untje afbreken is dus geen optie.quote:Op zondag 24 juni 2007 18:10 schreef Kwezel het volgende:
Gewoon een gaatje in je torx boren of het pinnetje afbreken in je schroefje.
http://en.wikipedia.org/wiki/Torxquote:A version known as Security TORX or Tamper Resistant TORX (often shortened by Torx TR) contains a post in the center of the head that prevents a standard TORX driver from being inserted.
?quote:Op zondag 24 juni 2007 21:56 schreef tnimble het volgende:
Beste is om even een passend bitje te kopen bij de ijzerwarenwinkel.
Je kunt wel je eigen bitje passend maken door er een gaatje in te boren. Moet je eerst je bitje kersenrood warm stoken en dan langzaam laten afkoelen. Gaatje er in boren, weer kersenrood stoken en in een bak met water gooien. Daarna het bitje in een oven naar ca 150 a 200 graden warmen en langzaam laten afkoelen.
Het zijn iets van M2 boutjes. Dat pinnetje krijg ik er "geen neukende weg" uitgebroken. Heb het al geprobeerd. Heb in diverse posts leveranciers gezien van de dingen. Ik ga schaf wel een passend torxbitje aan. Of ik maak er zelf ff een door een gaatje te boren.quote:Op zondag 24 juni 2007 22:24 schreef HMaster-II het volgende:
Waar TS heeft over heeft zijn beruchte Trox boutjes die van het IBM firmamant komen. Tijdens mijn 3e supporttijd werd er al over geklaagd, dat IBM servrs dergelijke Torx boutjes met pin er in hadden.
Dit heeft IBM gedaan met een reden.
Omdat er in die tijd (7 jaar geleden) heel weinig losse Torx bitjes waren met een gaatje, konden ze bij IBM "speciale" monteurs opleiden die van IBM wel passende bitjes kregen. Deze monteurs hadden ook een "specialere" uur-prijs.
Het beste wat je kon doen als niet IBM monteur, was het pinnetje met een schroevedraaier er uitbuigen/breken.
Maar dat is hier boven al gemeld.
?quote:Op zondag 24 juni 2007 21:59 schreef Kwezel het volgende:
[..]
?![]()
torx + bankschroef + accuboor = torx met gaatje
Heet stoken en rustig af laten koelen. Torx bitje in draaibank vlakken. Gaatje boren in draaibank = precies in het midden.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:06 schreef tnimble het volgende:
[..]
?![]()
gehard staal + gaatje boren = tig botte en gebroken boortjes, 5x accu opnieuw opladen, boortje glijdt continue alle kanten op = gaatje niet in het midden
Prutser!!!quote:Op maandag 25 juni 2007 10:06 schreef tnimble het volgende:
[..]
?![]()
gehard staal + gaatje boren = tig botte en gebroken boortjes, 5x accu opnieuw opladen, boortje glijdt continue alle kanten op = gaatje niet in het midden
Heb ze voor een paar euro een jaar f wat geleden bij de Gamma gehaald. Zitten allerhande "rare" bitjes in. al veel profeit van gehad,quote:Op zondag 24 juni 2007 23:03 schreef Marsepein het volgende:
Oei, pas heeft iemand zijn dopsetje gepost met allerhande bitjes uit het nooit gebruikte assortiment. Kosten weinig bij de Praxis dacht ik.
Hmmmm, ik probeer liever de subtielere methoden. Niet dat ik nu zo subtiel ben, of juist daarom. Het is en blijft een laptop. En die zijn niet echt robuust, laat staan bestand tegen gewelddat je botviert op één klein schroefje, op één punt....quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:08 schreef Marsepein het volgende:
Is er ook geen enkele die bijna past, en met een beetje gepast geweld doet wat die zou moeten doen?
kun je misschien een foto maken van de schroef?quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:04 schreef beerten het volgende:
Hoi hoi hoi, ik heb de bitjes.
MAAR DIE KWALITATIEF UITERMATE TELEURSTELLENDE BITJES PASSEN OOK NIET.
Oftewel; helaas: geen veiligheids torx bitjes dus. Zal het op een andere manier moeten proberen.
Positief punt is; ik heb nu wel een assortiment bitjes in de meest uiteenlopende vormen en afmetingen. Dat dan weer wel....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |