abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52962421
Ties werkelijk ongeloveloos.
Een voorbeeld ombouwproject
pi_52963253
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:55 schreef Mike.Strutter het volgende:

[..]

Maar ik weet niet of ze de reis naar België willen maken
Alsof hij de enige Belg op Fok! is
pi_53172778
Ik ben ook van belgie en ik weet hem zelfs gewoon wonen. En heb het systeem al in levende lijve mogen zien werken. Maarja, ik heb nu eenmaal niet de intentie om iets te stelen van MMach
pi_53183796
Echt top uitgevoerd Die overkapping van dat scherm, is deze van een ander T3-dashboard afkomstig?

Opmerkingetje nog over dat schermpje: had je deze niet beter een klein beetje naar de bestuurderspositie kunnen draaien? Het lijkt me dat je daar mee toch de hinder van lichtreflectie zoveel mogelijk beperkt, die op een aantal van je foto's duidelijk zichtbaar is.
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_53185948
die overkapping komt idd van andere T3

En die reflecties vallen irl nogal mee, hoewel ik nog niet meegereden heb in fel zonlicht
  zondag 16 september 2007 @ 23:09:16 #281
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_53231562
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:07 schreef RRRobert het volgende:
Echt top uitgevoerd Die overkapping van dat scherm, is deze van een ander T3-dashboard afkomstig?

Opmerkingetje nog over dat schermpje: had je deze niet beter een klein beetje naar de bestuurderspositie kunnen draaien? Het lijkt me dat je daar mee toch de hinder van lichtreflectie zoveel mogelijk beperkt, die op een aantal van je foto's duidelijk zichtbaar is.
Mja, bij mij heeft de pasagier evenveel te zeggen over de muziekkeuze als ikzelf, dus die moet er ook iets van zien. Het is ook handig gebleken tijdens wat langere ritten, dan kijkt m'n vriendin naar een afleveringetje Family guy zonder haar in rare bochten te moeten wringen.
Reflecties zijn er inderdaad, maar het wordt pas onleesbaar als de zon er pal op schijnt door een zijruit of zo. Het gebeurt, maar niet echt veel.

De overkapping is idd van mijn reserve T3.
  zondag 16 september 2007 @ 23:11:24 #282
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_53231616
Ik heb het idee dat je Transporter in waarde verdubbeld is sinds je ermee bezig bent gegaan

Edit: Nou ja, dat zeg ik nu wel zo leuk, maar hoeveel geld heb je er inmiddels nou al ingestoken? Eerlijk zeggen
  zondag 16 september 2007 @ 23:21:25 #283
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_53231894
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:11 schreef Schlumberger het volgende:
Ik heb het idee dat je Transporter in waarde verdubbeld is sinds je ermee bezig bent gegaan

Edit: Nou ja, dat zeg ik nu wel zo leuk, maar hoeveel geld heb je er inmiddels nou al ingestoken? Eerlijk zeggen
In waarde is ie zeker nog niet verdubbeld En sinds het begin van dit topic is er nog maar een 500tal euro gespendeerd. Daarvoor heb ik geen nieuwe auto die evenveel aan mn eisen voldoet als deze. Het gaat me ook niet om de meerwaarde als voertuig op zich, maar ik wil wel een zekere meerwaarde in de rij-ervaring. Zuinig en goedkoop (zeker op dit moment met een 50/50 diesel/frituurolie-mix), massa's ruimte, relax cruisen met mijn muziek en niet een of andere kutradio met 1001 jingles ertussendoor, connectiviteit voor als je het nodig hebt (even googlen terwijl je op weg bent naar andere dingen in de buurt is altijd handig), degelijk, etc.
Het zal mij een worst wezen dat het een trage&jaren80-design rijdende baksteen is, het is toch mijn baksteen en ik ben er blij mee

Vandaag zat er een hele keuken in, met alle kastjes al ineengestoken. Toen ik naar huis reed en het motortje zwoegde om bergop te raken zat ik toch te grijnzen van oor tot oor, gewoon omdat dat kan met zo'n busje. Ik vrees dat ik later maar moeilijk gewoon zal kunnen raken aan een standaardauto waar in de koffer hoogstens een wasmachine past.
pi_53232127
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:21 schreef MMach het volgende:

[..]

In waarde is ie zeker nog niet verdubbeld En sinds het begin van dit topic is er nog maar een 500tal euro gespendeerd. Daarvoor heb ik geen nieuwe auto die evenveel aan mn eisen voldoet als deze. Het gaat me ook niet om de meerwaarde als voertuig op zich, maar ik wil wel een zekere meerwaarde in de rij-ervaring. Zuinig en goedkoop (zeker op dit moment met een 50/50 diesel/frituurolie-mix), massa's ruimte, relax cruisen met mijn muziek en niet een of andere kutradio met 1001 jingles ertussendoor, connectiviteit voor als je het nodig hebt (even googlen terwijl je op weg bent naar andere dingen in de buurt is altijd handig), degelijk, etc.
Het zal mij een worst wezen dat het een trage&jaren80-design rijdende baksteen is, het is toch mijn baksteen en ik ben er blij mee

Vandaag zat er een hele keuken in, met alle kastjes al ineengestoken. Toen ik naar huis reed en het motortje zwoegde om bergop te raken zat ik toch te grijnzen van oor tot oor, gewoon omdat dat kan met zo'n busje. Ik vrees dat ik later maar moeilijk gewoon zal kunnen raken aan een standaardauto waar in de koffer hoogstens een wasmachine past.
Dus de mensen die achter jou rijden denken dat er een frituur in de buurt is?

  zondag 16 september 2007 @ 23:35:00 #285
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_53232210
Eerder een oliebollen-kraam. Het stinkt wel meer dan gewone diesel, maar voor de rest merk je er weinig van.
pi_53232231
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:35 schreef MMach het volgende:
Eerder een oliebollen-kraam. Het stinkt wel meer dan gewone diesel, maar voor de rest merk je er weinig van.
pi_53232302
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:21 schreef MMach het volgende:

[..]
een standaardauto waar in de koffer hoogstens een wasmachine past.
subtiel
pi_53232514
Echt een vette bak man. Die carPC is echt super.
  maandag 17 september 2007 @ 00:04:50 #289
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_53232967
Afgewerkte of verse frituurolie?
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_53233116
verse
  maandag 17 september 2007 @ 00:26:16 #291
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_53233400
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:04 schreef Oosthoek het volgende:
Afgewerkte of verse frituurolie?
Verse @88ct/liter. Afgewerkte is teveel filterwerk voor de beperkte hoeveelheid die ik nodig heb. Ik denk erover om een kleine ombouw te doen naar een 2 tank systeem om op 100% lijnzaadolie te kunnen rijden (77ct/liter en legaal) enkel het starten is dan nog op diesel. Maar dat zijn nog maar vage plannen.
  maandag 17 september 2007 @ 00:38:18 #292
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_53233606
Het leek me al wat vreemd om op afgewerkte olie te rijden aangezien ik vorige keer een kerel ontzettend moeilijke chemische processen heb zien ondergaan om op afgewerkte olie te rijden. Zou toch lullig voor hem zijn als dat niet nodig was geweest

Maar is zonnebloemolie niet goedkoper dan frituurolie? Stomme vraag misschien want ik neem aan dat je hebt uigezocht wat het goedkoopste rijdt.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  maandag 17 september 2007 @ 01:08:17 #293
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_53234046
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:38 schreef Oosthoek het volgende:
Het leek me al wat vreemd om op afgewerkte olie te rijden aangezien ik vorige keer een kerel ontzettend moeilijke chemische processen heb zien ondergaan om op afgewerkte olie te rijden. Zou toch lullig voor hem zijn als dat niet nodig was geweest

Maar is zonnebloemolie niet goedkoper dan frituurolie? Stomme vraag misschien want ik neem aan dat je hebt uigezocht wat het goedkoopste rijdt.
Het enige wat moet gebeuren aan gebruikte frituurolie is het filteren, en aangezien dat erg grondig moet gebeuren neemt dat veel tijd en veel stappen in beslag. De meeste oudere diesels kunnen zonder aanpassingen rijden op dat spul (bosch-brandstofpompen, lijnpompen, meer dan genoeg over te vinden op het internet), moderenere motoren veel moeilijker en die hebben vaak last met de viskositeit van de olie en hebben andere verstuivers nodig, etc.

Over de prijs: in Nederland was zonnebloemolie spotgoedkoop in de Lidl, ik geloof iets van een 55ct of zo, sinds een tijdje is dat niet meer zo (omdat de vraag stijgt en het aanbod niet evenredig). Veel nllers gebruik(t)en dat. In België is zonnebloemolie en aanverwanten altijd duur geweest 98ct ongeveer, zelfs in winkels als de Aldi. Frituurolie is bij de betere merken soms zelfs 1.5¤. Ik heb een tijdje veel prijzen vergeleken, ook bij groothandels, maar die vielen tegen. De olie die ik nu gebruik is (plantaardige) frituurolie uit de Lidl dat met zijn 88ct best meevalt.
PPO (of lijnzaadolie) is nog goedkoper. Ik rij met 100% diesel 750km op 1 tank van 50¤ (50liter dus ongeveer). Op 100% PPO zou ik al 1050km kunnen rijden voor 50¤. Dat vind ik al de moeite. Anderzijds doe ik maar 12000km of zo op een jaar, dus misschien is het economisch niet rendabel genoeg om de sprong te wagen. Er kleven namelijk ook wel wat nadelen aan vast. De stank is 1 ding, maar de zuurtegraad is ook belangrijk, olie is zuurder dan diesel. Als je af en toe op frituurolie rijdt, dan is dat juist een positieve eigenschap omdat het residu in je motor afbreekt. Op langere termijn kunnen de effecten minder positief worden. Zo tast het de oliefilm in de cilinders aan waardoor er meer doorslag is naar je motorolie, welke dan door het mengsel van olie en frituurolie, plots omslaat en nagenoeg al zijn goede eigenschappen verliest. Dat is uiterst slecht voor de motor en je moet dus wel vaker je olie wisselen als je langdurig op PPO rijdt.
  maandag 17 september 2007 @ 10:07:16 #294
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_53237664
Zo; nog wat bagage en fietsen erbij en morgenvroeg en route naar la douce France

pi_53237843
Vergeet je de "Baby on Board" sticker niet?
pi_53243648
Cool nog een beetje shag-carpet erin en klaar
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:43:05 #297
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_53360123
Terug van het blitz reisje en het was erg leuk!
De eerste paar dagen rondgecuised in het N-W van Frankrijk:



Een twijfelgevalletje:

Het kraakte wat, maar het hield stand.

's Avonds parkeren met de kont naar zee, en vanuit bed genieten van de zonsondegang



Geen last gehad van koude/nattigheid smorgens. Alleen de fietsen stonden wat in de weg, en die hebben we dan maar elke nacht buiten gezet. Erg goed doenbaar om daar comfortabel te slapen.

Naast een soortgenoot:


En om het kampeergebruik te compenseren:
de laatste nacht geslapen in een 4-sterren luxekasteel, heerlijk


Al bij al hebben we maar een 700-tal km gedaan, dus niet echt veel, maar ik moet zeggen dat dat deel van Frankrijk erg mooi is. Af en toe een steile helling van een procent of 10, waar ik toch met klamme handen achter het stuur zat omdat ik niet zeker wist of we de top wel zouden bereiken, maar het is telkens gelukt (maar het powergebrek was erg voelbaar). Voor de rest een 100 tal km op snelwegen, de rest op provenciale, en soms boereweggetjes. Bijna constant vollegas gegeven en het motortje gaf geen krimp. 20 jaar oud en dat gaat nog gewoon

En de computer heeft km-lange hobbelpijnbanken overleefd, dus ik denk wel dat het goed zit met de schokbestendigheid.
  zaterdag 22 september 2007 @ 01:25:24 #298
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_53372928
Mooie foto's! Zeker die foto van je busje voor dat kasteel is tof

Hoe zit het eigenlijk met ventilatie tijdens het slapen? Was het niet een beetje benauwd?
pi_53375269
Tof man.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:31:53 #300
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_53376670
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 01:25 schreef Schlumberger het volgende:
Mooie foto's! Zeker die foto van je busje voor dat kasteel is tof

Hoe zit het eigenlijk met ventilatie tijdens het slapen? Was het niet een beetje benauwd?
Het busje heeft een geventileerde laadruimte (het rooster dat je achteraan ziet zorgt daarvoor. Het linkse is waar de motor zijn lucht aanzuigt, dat aan de rechterkant gaat ook naar de motorruimte maar ventileert ook het hele achterste deel. We hadden zelfs geen last van aangedampte ruiten. De temperatuur was ook nog best aangenaam. Ik heb graag dat het erg koud is om te slapen (je hebt tenslotte een deken voor iets), m'n vriendin daarentegen is een echte koukleum. 's avonds hing de temperatuur rond 18-19° achteraan, een mooi compromis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')