Laten we dan maar hopen dat die gelijk heeft. Maar kan het dan wel nog vaker terugkomen?quote:Op zondag 24 juni 2007 12:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Volgens mijn huisarts niet hoor.
quote:HSV-1 is het meest voorkomende type, en verschijnt in de vorm van koortsblaasjes rond de mond (zie koortslip). Ook een oogontsteking kan het gevolg zijn. 80% van de bevolking heeft antistoffen tegen HSV-1. Deze soort kan ook herpes genitalis veroorzaken door orale seks.
Het komt op je lip toch ook terug? De lokatie is anders, verder absoluut hetzelfde.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:08 schreef Dudez0r het volgende:
[..]
Laten we dan maar hopen dat die gelijk heeft. Maar kan het dan wel nog vaker terugkomen?
Das wel heel kut, heb je daar dus heel vaak last vanquote:Op zondag 24 juni 2007 12:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Het komt op je lip toch ook terug? De lokatie is anders, verder absoluut hetzelfde.
Ja dat nokken gebeurd zowieso wel, kwam er enkel te laat wachter. En ik heb bij haar niks gedaan dus dat scheelt weer, daardoor loopt zij geen gevaar. Ik weet niet of ze drager is en dat vraag ik liever niet eigenlijk. En mijn weerstand is eigenlijk nooit laag want ik heb geen griep of verkoudheid dus dat helpt hopelijk ook. Het meest vervelende is dat ik er in het buitenland achter moet komen of ik besmet ben of niet aangezien ik voor 2 weken vertrek straksquote:Op zondag 24 juni 2007 12:42 schreef SHE het volgende:
de kans dat jij haar hebt besmet en zij het direct heeft overgedragen is klein hoor.
Wel is het zo dat je beter even kan nokken met de orale seks tot je koortslip over is.
Jij mag met je plek al helemaal niet meer in de buurt van haar foefje komen tot het echt helemaal weg is..
Want itt wat enkele imbecielen hier beweren kan je wel degelijk je koortslip naar beneden verhuizen.
Is je vriendin ook drager? Zo ja, dan is het een kwestie van je weerstand op peil houden.
Is je vriendin geen drager? Dan zou ik driedubbeldwars oppassen, het is geen leuk virus om bij je te hebben.
Houd er rekening mee dat je ook al besmettelijk bent als je het blaasje nog niet hebt en dat je al helemaal besmettelijk bent als je weerstand laag is ( zoals bij griep/verkoudheid )
Ik zal het haar dan wel proberen te vertellen, hoewel ik haar niet meer zie voor ik op vakantie vertrek en haar bellen vind ik ook zo raar.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:53 schreef SHE het volgende:
Ik zou maar wel even aan haar vragen of ze het virus draagt; bovendien is het wel zo eerlijk als je dat zelf ook even gaat vertellen.
Je moet haar in elk geval niet meer zoenen en dan onder laten klooien; dat is vragen om problemen.
En tja, die besmetting kan lang op zich laten wachten hoor..het kan zelfs jaaaaaren duren!Herpes houdt zich namelijk schuil in een gast cel en die komt met name tijdens weerstandsproblemen , maar soms ook willekeurig tot uiting.
Als je gewoon zorgt dat je tijdens aanvallen voorzichtig bent met intimiteit, is er geen man overboord.
Gekkie, het is niet zo'n drama! Wat zij nu kan hebben is alleen maar een koortslip! Dat hebben zoveel mensen. Daar hoef je je echt niet druk over te maken!quote:Op zondag 24 juni 2007 12:55 schreef Dudez0r het volgende:
[..]
Ik zal het haar dan wel proberen te vertellen, hoewel ik haar niet meer zie voor ik op vakantie vertrek en haar bellen vind ik ook zo raar.
ik zou t haar zeker vertellen, straks denkt ze nog dat je vreemd gegaan bentquote:Op zondag 24 juni 2007 12:55 schreef Dudez0r het volgende:
[..]
Ik zal het haar dan wel proberen te vertellen, hoewel ik haar niet meer zie voor ik op vakantie vertrek en haar bellen vind ik ook zo raar.
Nou of ze het ziet... ik zag het zelf ook pas toen ik thuis was. En tja voor haar is het ook niet erg, maar het staat wel raar als je moet vertellen dat je je eigen leuter besmet hebt het herpes.quote:Op zondag 24 juni 2007 14:33 schreef mootie het volgende:
[..]
Gekkie, het is niet zo'n drama! Wat zij nu kan hebben is alleen maar een koortslip! Dat hebben zoveel mensen. Daar hoef je je echt niet druk over te maken!
En zij ziet zelf dat je een koortslip hebt en toch zoent ze je, dus je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen.
Neuh dat denkt ze niet, ze weet best dat ik geen ander kan krijgenquote:Op zondag 24 juni 2007 14:35 schreef smammela het volgende:
[..]
ik zou t haar zeker vertellen, straks denkt ze nog dat je vreemd gegaan bent
Watte????!!!quote:Op zondag 24 juni 2007 02:31 schreef Buschetta het volgende:
Herpes veroorzaakt in de mond de koortslip (Herpes 1) en kan middels pijpen overgedragen worden op de schaamdelen waar het muteert tot Herpes genitalis (Herpes 2). Het is niet nodig dat zij een actieve koortslip had op het moment van pijpen.
Dus betekent dat dat je geen herpes2 kan krijgen?quote:Ik heb zelf ook een koortslip en door een aantal omstandigheden heb ik mezelf een aantal jaren geleden ook eens genitaal besmet. Ik ben toen naar de huisarts gegaan en het punt was, omdat het virus zich al als zodanig in mijn lichaam bevond, het zich niet om zou zetten in Genitalis, omdat het dus daarvoor moet 'muteren' als het ware. Dat kan dus als iemand een andere vorm van dat virus aanbrengt, maar niet precies hetzelfde virus.
Bedankt, volgens mij moet mijn afweer wel goed genoeg zijn en ik hoop dat het niet genoeg is wat ze heeft overgebracht.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:46 schreef Molluck het volgende:
Herpes Genitalis en Herpes Labialis wordt veroorzaakt door hetzelfde virus, dus je kan met een koortslip wel degelijk een SOA verspreiden. Maar ik denk niet dat als zij het zelf nog niet had, het nauwelijks kwaad kan als het binnen een korte tijd gebeurd is. Hoogstwaarschijnlijk heb jij het virus aan haar overgebracht (wat overigens niet per se hoeft te betekenen dat zij ook een koortslip krijgt, door haar eigen afweer enzo) maar dat was waarschijnlijk niet in zulke grote getallen aanwezig dat ze het gegarandeerd weer aan jouw swafke heeft overgebracht en dan heb je zelf ook nog eens een gezonde afweer...
Hoe het in de gaten en laat je eventueel testen (ik heb geen ervaring, ik weet niet hoe snel je iets zou moeten merken als je daadwerkelijk besmet bent) en mocht je iets hebben dan weet je iig waar het van komt en hoeven jullie niet bang te zijn dat het uit het buitenechtelijke circuit komt
Oke bedankt. Maakt het ook uit of het een ernstige koortslip was? Ik heb er zowieso eigenlijk nooit last van, en dit keer was het ook niet ernstig.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:51 schreef DDM het volgende:
Die kans zal heel klein zijn. Door het simpele feit dat het virus wat je op je lip hebt zitten, je al bijna je hele leven meedraagt. Tijdens de eerste levensjaren heeft 90% van de kinderen al een HSV type 1 opgelopen. Er is dus een immuniteit opgebouwd. Je wordt nu dus "besmet" met je eigen virus. En aangezien hier al een afweer tegen is zal de kans heel klein zijn.
Nee maakt niet uit. Dat virus loop je dus als baby/klein kind op en blijft altijd in je lichaam aanwezig (in bepaalde gebieden van zenuwen in het gezicht). Door bepaalde triggers (ziekte, koorts, zonlicht etc) komt het soms weer opvlammen. Maar het blijft het zelfde virus. Die je lichaam dus altijd direct herkent.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:53 schreef Dudez0r het volgende:
[..]
Oke bedankt. Maakt het ook uit of het een ernstige koortslip was? Ik heb er zowieso eigenlijk nooit last van, en dit keer was het ook niet ernstig.
volgens mij bedoel je 'hoe groot is de kans dat ik haar besmet heb'... ik denk dat julie wel het een en ander hebben 'uitgewisseld' met elkaar.quote:Op zondag 24 juni 2007 01:55 schreef Dudez0r het volgende:
Oke ik heb een klein probleempje. Ik heb zelf een koortslip en ben door m'n vriendin gepijpt. Enkel daarvoor hebben we wel flink lopen zoenen enzo. Hoe groot is de kans nu dat ik besmet ben? En is het heel erg? Ik ga begin volgende week voor 2 weken weg en het zou fijn zijn als ik met een gerust gevoel weg kon. Moet ik me nu zorgen maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |