abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2007 @ 07:14:19 #26
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_50809746
quote:
Op zondag 24 juni 2007 21:29 schreef gronk het volgende:
Joh, wat zit je nou te dreutelen in dit topic?
Hij begrijpt jou verkeerd.
Hij denkt dat je iets besteld hebt bij een winkel zoals de Wehkamp.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 25 juni 2007 @ 15:01:59 #27
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_50821697
quote:
Op maandag 25 juni 2007 07:14 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Hij begrijpt jou verkeerd.
Hij denkt dat je iets besteld hebt bij een winkel zoals de Wehkamp.
Ja, dat begreep ik al wel

Anyway, paypal zegt dat het nog even kan gaan duren , omdat de zaak 'in onderzoek is', maar dat 't wel zo is dat als de verkoper geen ontvangstbewijs kan laten zien dat-ie dan wel zwak staat.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:47:50 #28
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_50954267
Geen verzendbewijs is automatisch verliezen. Zo simpel is het.

Handig voor verkoper, maar voor frauduleuze onbetrouwbare kopers is het de manier om voor weinig leuke spullen aan te schaffen.

Maar het ding ligt dus in Amsterdam=ZuidOost (schiphol wellicht). Dan zou het best bij de douane ofzo kunnen liggen totdat het vrijgegeven wordt.

In dat geval vind ik het eerlijk gezegd een beetje vaag om een negatieve feedback te geven. De verkoper kan daar immers ook niets aan doen en zou ik toch wel even overleg plegen met verkoper omdat het overduidelijk wel verscheept is en dit neit aan verkoper te wijten valt.

Verkoper dient de verzekering aan te spreken. Daar heb je immers verzekering voor. Niet leuk, maar als het pakket echt vermist is en niet aantoonbaar bezorgd is, is de aansprakelijkheid voor het verzendbedrijg uiteindelijk, denk ik dan.

En aanbieden om uiteraard de paypalclaim en feedback terug te draaien al;s het pakket alsnog bezorgd wordt.

Waar in Adam ZO ligt het, is dat wel te herleiden? Bij een bedrijf, in een depot?
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:08:00 #29
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_50954998
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:47 schreef Nachtdier het volgende:
Maar het ding ligt dus in Amsterdam=ZuidOost (schiphol wellicht). Dan zou het best bij de douane ofzo kunnen liggen totdat het vrijgegeven wordt.
Hij is door de douane heengekomen, TNT post heeft 'm ook proberen te bezorgen, maar op 't verkeerde adres.
quote:
In dat geval vind ik het eerlijk gezegd een beetje vaag om een negatieve feedback te geven.
In hindsight gezien had ik feedback geven beter uit kunnen stellen. Aan de andere kant, de verkoper communiceerde totaal *niet* per e-mail (heb zelf de verzendkosten mogen bepalen aan de hand van de USPS website en zijn S&H kosten), hij verzond de boel pas na een week, en toen ik mailde dat er gedoe was met de post kreeg ik ook geen sjoege.

In het traject daarna was de verkoper zo gefrustreerd door 't feit dat ik negatieve feedback had gegeven en een paypal-dispuut had geopend (hoe durf ik, met mijn armzalige feedback ), dat het een week duurde voor-ie contact opnam met USPS. Hij vond 't ook niet nodig om de resultaten daarvan aan mij over te brengen. Dus ik zou zeggen dat die negatieve feedback wel verdiend is.
quote:
En aanbieden om uiteraard de paypalclaim en feedback terug te draaien al;s het pakket alsnog bezorgd wordt.
Heb ik ook aangeboden, de verkoper maakte ervan dat ik eerst om positieve feedback vroeg, die gekregen had, en dat ik nu de boel loop te besodemieteren. Terwijl er niets meer is gebeurd dan dat er een pakketje is kwijtgeraakt (wat ik 'm ook verschillende keren heb gemaild).

Ik heb 't ondertussen wel een beetje gehad met die meneer.
quote:
Waar in Adam ZO ligt het, is dat wel te herleiden? Bij een bedrijf, in een depot?
TNT post, ik vermoed 'afdeling onbestelbare shit'. Overigens, USPS schijnt onbestelbare spullen per veilingen te verkopen. Geen idee of TNT dat ook doet.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_50955143
"Afdeling onbestelbare shit" is volgens mij in Den Haag?

donderdag 28 juni 2007 @ 23:19:12 #31
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_50955449
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:11 schreef Poepoog het volgende:
"Afdeling onbestelbare shit" is volgens mij in Den Haag?

Je bedoelt, 'mijn adres'?
pi_50960195
Nee, onbestelbare stukken komen inderdaad in Den Haag terecht.
Maar wat zeiden ze bij TNT, dat het pakketje op een postkantoor ligt? Na 3 weken zal hij dan teruggaan naar de afzender. Dus het komt wel goed maar het duurt even..
  vrijdag 29 juni 2007 @ 07:51:47 #33
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_50960276
Ik heb een keer een moederbord besteld via Ebay (ook uit de USA), bleek defect te zijn. Heb een geschil gestart bij Ebay en na een week kreeg ik het gehele bedrag terug via de verkoper.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_52027366
meer mensen die via het nieuwe systeem geld naar paypal hebben verstuurd en die ook zo lang moeten wachten?
ik wacht nu al 7 dagen, het staat er nog niet op. met het oude systeem duurde het maar 2 dagen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:14:24 #35
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52027777
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 07:51 schreef Gunner het volgende:
Ik heb een keer een moederbord besteld via Ebay (ook uit de USA), bleek defect te zijn. Heb een geschil gestart bij Ebay en na een week kreeg ik het gehele bedrag terug via de verkoper.
Update: ik heb uiteindelijk ook m'n geld terug gekregen, een week ofzo voor de 30-dagen-termijn van paypal afliep. Eigenlijk wil ik over het hele gebeuren nog eens een mailtje over naar ebay sturen, want ik vind 't gedrag van die verkoper *ontzettend* onbeschoft. Een beetje met z'n power-seller-status kopers proberen te intimideren.
pi_52035217
Ik heb 300euro naar mijn paypal rekening gezet nadat alles was goedgekeurd. Vervolgens bijna 2weken geduurt voor het eens overgeschreven was. De dienstverlening van paypal is niet echt best! Om het maar zachtjes te zeggen gewoon zwaar kut. Zo erg zelfs dat er een site over is.
check: http://www.aboutpaypal.org/

Diverse sites die ooit de paypal betaal optie hadden zijn er vanaf gestapt. 1daarvan cafepress.com kwam ik van de week achter!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 14:12:42 #37
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_52045003
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:14 schreef gronk het volgende:

[..]

Update: ik heb uiteindelijk ook m'n geld terug gekregen, een week ofzo voor de 30-dagen-termijn van paypal afliep. Eigenlijk wil ik over het hele gebeuren nog eens een mailtje over naar ebay sturen, want ik vind 't gedrag van die verkoper *ontzettend* onbeschoft. Een beetje met z'n power-seller-status kopers proberen te intimideren.
Is het pakketje nog steeds 'verdwenen', of ligt ie nog steeds in het depot?
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

donderdag 2 augustus 2007 @ 14:18:54 #38
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52045173
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 14:12 schreef Nachtdier het volgende:

[..]

Is het pakketje nog steeds 'verdwenen', of ligt ie nog steeds in het depot?
De laatste keer dat ik keek lag dat pakketje nog steeds in A'dam (volgens track-n-trace).
  donderdag 2 augustus 2007 @ 14:24:29 #39
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_52045318
En daar heb je niet achteraan gebeld?

Ik vind het een beetje een teringstreek voor de verkoper. Die heeft het dus wel verstuurd, en is nu zn geld kwijt en moet weer moeite doen bij zn verzekering.

Maar, ik geef jouw als koper natuurlijk wel gelijk. Die claim is hoe lullig ook wel terecht.

donderdag 2 augustus 2007 @ 14:59:43 #40
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52046014
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 14:24 schreef Nachtdier het volgende:
En daar heb je niet achteraan gebeld?
Joh.

Man, ik heb vijf keer naar TPG post gebeld hoe het nou zat. Ik heb drie keer een ander antwoord gekregen ('is kwijt', 'nee toch niet', 'ja hoor, is toch kwijt', 'is kwijt, verkoper moet procedure starten', 'jah, is nog steeds kwijt,verkoper moet procedure starten, USPS stuurt het door naar ons, wij hebben dagelijks contact met USPS, dat hoeft helemaal niet lang te duren')
quote:
Ik vind het een beetje een teringstreek voor de verkoper. Die heeft het dus wel verstuurd, en is nu zn geld kwijt en moet weer moeite doen bij zn verzekering.

Maar, ik geef jouw als koper natuurlijk wel gelijk. Die claim is hoe lullig ook wel terecht.
Joh, ga effe ergens anders lopen rellen. Ik heb 55 dollar voor verzending betaald, 30 voor USPS en 25 voor S&H. Als je 'power seller'' bent, dan weet je dat pakketjes kwijt kunnen raken, en dan moet je niet lullig gaan lopen doen over verzekeringskosten, of ontzettend gaan lopen traineren. Daarnaast is er ook nog zoiets als 'ondernemersrisico'.

Maar de verkoper is zielig.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:21:53 #41
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_52051415
Ja, zoiets.

En nu wakker worden!

donderdag 2 augustus 2007 @ 18:36:37 #42
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52051772
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')