Gek dat hoe meer tv-series je kijkt, hoe meer je je eigen leven ook gaat ervaren als een tv-serie. Sowieso voelt mijn leven de laatste tijd heel erg als de serie Studio 60 on the Sunset Strip, vooral de soapy elementen (daarover gesproken, mooie laatste aflevering hoor maar dat Jordan het overleefde en Tom's broer ook nog gered werd uit de handen van Al Qaida door notabene het leger zelf was wel een beetje té happy end. Maar goed, maakt ook niet zo heel veel uit).
Maar het frappantste was dat er vandaag een oude collega (en tevens love interest, want wat heb je aan een personage als die niet als antagonist ofwel love interest fungeert in de verhaallijn?) waar ik vroeger een jaar of zo mee heb samengewerkt, opeens compleet onverwacht en onaangekondigd kwam solliciteren bij het bedrijf waar ik nu werk, wat heel erg overkwam alsof de scriptschrijvers van mijn leven een recurring character weer terugbrachten in de cast om de boel weer eens goed overhoop te gooien. Alsof dat nodig was!
![]()
.
Het was nu ik erover nadenk, net Faith die in heel Buffy seizoen 3 meedeed en toen een paar jaar later voor een paar afleveringen terugkwam in seizoen 7. Ja, zo voelde het exact!
En ik loop 's ochtends ook met mijn themesong rond op mijn ipod om als het ware een nieuwe aflevering te beginnen, en ervaar events regelmatig met cliffhangers en onheilspellende paukenslagen en plottwists en dramatische vioolriedeltjes en vrolijke jongles en tracking shots en dramatische zoom-ins en -outs en ga zo maar door. Gekjes he? Ik zie nog net geen opening credits (starring, written and directed by, etc.) voor m'n ogen langsflitsen als ik opsta. Hoop dat dat nog komt, want dat zou helemaal tof zijn.
Een voordeel: ik kan niet wachten tot een aantal vervelende collegae gekidnapt wordt door the Others.
![]()
.
Tot zover dit ongevraagd stuk proza. Het leek me oorspronkelijk wel iets voor SBT.
![]()
.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.