Vindt je Gangstarr dan ook beter dan Guru?quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:51 schreef cosmick het volgende:
Gangstarr sampelt jazz, funk en soul en gooit dit over dope hiphopbeats.
Als je zelf gitaar gaat spelen en er ook nog overheen gaat zingen, dan is het toch geen hiphop meer?
Yeahquote:Op donderdag 26 juli 2007 15:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Vindt je Gangstarr dan ook beter dan Guru?
Zeker weten, de productie van premo doet het hem hier gewoon, ik vind guru's solo platen (op de eerste 2 jazzmatazz albums na) over het algemeen een beetje saai.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Vindt je Gangstarr dan ook beter dan Guru?
Dus ik mag niet zeggen dat ik Dr. Octagon beter vind dan 50 cent omdat ik boven de 20 ben? Ik zal niet in zinnen als dit is geen hiphop spreken, maar ik houd er wel mijn eigen mening op na die over het algemeen niet bepaald word door de muziek die op de radio/tv te zien/horen is.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:02 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Verder snap ik wel dat iemand op z'n 18e denkt het wiel te hebben uitgevonden qua muzieksmaak omdat ie een Dr Octagon cd heeft gekocht ofzo en dan de drang krijgt om te roepen '50 Cent is te commercieel, dat is geen hiphop!' etc, maar als je boven de 20 bent en nog steeds zo praat is het wel een beetje jammer.
Op mijn 16de kocht ik "Critical Beatdown"..quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:02 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Verder snap ik wel dat iemand op z'n 18e denkt het wiel te hebben uitgevonden qua muzieksmaak omdat ie een Dr Octagon cd heeft gekocht ofzo en dan de drang krijgt om te roepen '50 Cent is te commercieel, dat is geen hiphop!' etc, maar als je boven de 20 bent en nog steeds zo praat is het wel een beetje jammer.
Je mag er alles van vinden wat je wil. Alleen het zeuren op commerciele acts wat hier doorgaans gebeurt is zooooooooooooo 1998.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dus ik mag niet zeggen dat ik Dr. Octagon beter vind dan 50 cent omdat ik boven de 20 ben? Ik zal niet in zinnen als dit is geen hiphop spreken, maar ik houd er wel mijn eigen mening op na die over het algemeen niet bepaald word door de muziek die op de radio/tv te zien/horen is.
Okay, dat is jouw mening, maar claimen dat Outkast niet onder hiphop valt gaat er bij mij niet zo in. Overigens, wat is er mis met commerciele aspiraties hebben? Genoeg dudes uit de 80's hadden ook commerciele belangen. Las recentelijk nog een interview met Kool Moe Dee over How Ya Like Me Now waarin ie zei dat ie meerdere tracks ervoor had opgenomen puur met als doel een hit te scoren, moet kunnen toch.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:19 schreef cosmick het volgende:
[..]
Op mijn 16de kocht ik "Critical Beatdown"..
Ik ben dus boven de 30 en 50 Cent is niet alleen commecieel maar ook vreselijk slecht. Over een Primo-productie zal ie nog onverstaanbaar gemoppel ten gehore brengen.
Mijn lijst baseer ik op de hiphop die ik de laatste 25 jaar heb gehoord. Tuurlijk speelt de persoonlijke belevenis een rol maar veel albums uit de jaren 80 klinken nog steeds ongelovelijk dope. Het is logisch dat hiphop veranderd. Is alles dan een keer gedaan? Neh. Dope beats kunnen nog steeds gemaakt worden, het sample-aspect is helaas nogal terug gelopen doordat het onbetaalbaar is geworden om samples te clearen. Daardoor worden basslines en melodieen vervangen door syntheseizers. Dan krijg je een andere sound die ik meestal gewoon niet tof vind. Omdat ik zelf veel hiphop gemaakt en gedraaid heb, luister ik meer naar de beats en de cuts, maar de rapper moet daar wel heerlijk overheen glijden.
Ik wil gewoon de oer-hiphop. Beats, cuts, dope grooves en een coole rapper. Geen gezang of gitaargepingel, want dan luister ik wel wat anders.
Wat mij betreft heeft het dus niets met "cool willen doen" te maken dat ik Outkast of i.d. totaal niet interessant vind.
Ik vind de hits van Outkast niet onder hiphop vallen idd, jij wel? Net zoals die Black Eyed Peas-muziek. Geniale producties maar erg commercieel, overal wat van geleend en dat allemaal in een glad jasje gestoken. Er worden nu een keer consessies gedaan om de mainstream aan te spreken en dat komt de muziek nu een keer niet ten goede. Althans de muziek die ik wil horen. Meezingrefreintjes enzo, nah. Ik vind het niets.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:31 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Okay, dat is jouw mening, maar claimen dat Outkast niet onder hiphop valt gaat er bij mij niet zo in. Overigens, wat is er mis met commerciele aspiraties hebben? Genoeg dudes uit de 80's hadden ook commerciele belangen. Las recentelijk nog een interview met Kool Moe Dee over How Ya Like Me Now waarin ie zei dat ie meerdere tracks ervoor had opgenomen puur met als doel een hit te scoren, moet kunnen toch.
Het is ook nergens een aanval ofzo hè? Meningen uitwisselen, that's the dealquote:Op donderdag 26 juli 2007 19:37 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Daarom vind ik het nog wel leuk om er al vanaf HHC topic 20 ofzo over te discussieren met jullie, jammer dat Tony_Montana niet meer meedoet.
Alsof mainstream liefhebbers ook niet zeuren op de underground liefhebbers terwijl het merendeel die platen niet kent of wil kennen, dit terwijl de liefhebber die mainstream plaatjes heus wel geluisterd heeft maar er gewoon een andere mening op nahoud. Je kan wel door blijven discussieren over smaak maar het lost uiteindelijk niks op.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:31 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Je mag er alles van vinden wat je wil. Alleen het zeuren op commerciele acts wat hier doorgaans gebeurt is zooooooooooooo 1998.
Zoals ik eerder al zei klinkt commeciele muziek doorgaans nu een keer minder interessant als je je in de underground verdiept hebt en geldt het, zeker voor hiphop, dat de ruwe kantjes er af zijn om een grote doelgroep aan te spreken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Alsof mainstream liefhebbers ook niet zeuren op de underground liefhebbers terwijl het merendeel die platen niet kent of wil kennen, dit terwijl de liefhebber die mainstream plaatjes heus wel geluisterd heeft maar er gewoon een andere mening op nahoud. Je kan wel door blijven discussieren over smaak maar het lost uiteindelijk niks op.
Underground wordt ook overschat. Uiteindelijk willen die undergound groepen ook geld verdienen. het gaat om de oprechtheid. Een Opgezwolle is daarom beter pruimbaar als Ali B. Ik moet bekennen dat ik de eerste cd van Ali best te pruimen vond ik kreeg em samen met die van Raymzter en vond ze beide goed. Daar waar Ali zijn ziel verkocht en alles aangreep om op tv of op de radio te komen, koos Raymzter zijn momenten en verloor hij zijn geloofwaardigheid niet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:57 schreef cosmick het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei klinkt commeciele muziek doorgaans nu een keer minder interessant als je je in de underground verdiept hebt en geldt het, zeker voor hiphop, dat de ruwe kantjes er af zijn om een grote doelgroep aan te spreken.
.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ik vind de flow van Extince echt te gek, maar ik vind het triest dat hij z'n disjes nodig heeft om z'n shit te promoten
Persoonlijk vind ik dat er altijd progressie in muziek moet zitten (maakt niet uit in welk genre). Vandaar dat ik creatieve acts die genre- opverstijgend bezig zijn juist kan waarderen...quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:19 schreef cosmick het volgende:
Ik wil gewoon de oer-hiphop. Beats, cuts, dope grooves en een coole rapper. Geen gezang of gitaargepingel, want dan luister ik wel wat anders.
als het om de MC skills zou gaan, vind ik al helemaal raar dat Big Daddy Kane weggestemd is. en dan kom je alsnog op de zelfde discussie uitquote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:50 schreef Paramnesia het volgende:
Maar commercieel of niet. Gaat het niet om de MC-skills, daar beoordeel ik op en impact natuurlijk. Ik wil een goede MC horen, niks minder niks meer. Vandaar dat Eminem imo een top 20 is, en 50 cent niet (hoewel hij meester is in concepten van albums bedenken). Again Andre 3000, laat hem over een strakke, gladde beat rijmen. Als hij rijmt nog steeds een van de beste.
Daarom de pijn bij mij als Big Pun er al uit is of Canibis. De Lox is zeker ook al in een van de eerste ronden eruit gegaan.
Dan vind ik dat al helemaal gelden voor Kool G Rapquote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
als het om de MC skills zou gaan, vind ik al helemaal raar dat Big Daddy Kane weggestemd is. en dan kom je alsnog op de zelfde discussie uit
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Oh mijn god, ik heb net 'Hip hop is dood' gehoord van Yes-R..... Die gast...
http://www.youtube.com/watch?v=yczYoaa6bxMquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:17 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Underground wordt ook overschat. Uiteindelijk willen die undergound groepen ook geld verdienen. het gaat om de oprechtheid. Een Opgezwolle is daarom beter pruimbaar als Ali B. Ik moet bekennen dat ik de eerste cd van Ali best te pruimen vond ik kreeg em samen met die van Raymzter en vond ze beide goed. Daar waar Ali zijn ziel verkocht en alles aangreep om op tv of op de radio te komen, koos Raymzter zijn momenten en verloor hij zijn geloofwaardigheid niet.
Ik vind de flow van Extince echt te gek, maar ik vind het triest dat hij z'n disjes nodig heeft om z'n shit te promoten.
Ik waardeer de OP, maar vind het hypocriet dat ze met Origineel Amsterdams komen. Datzelfde liedje vind ik dan wel weer dope klinken, maar ik kan me er niet overheen zetten dat notabene de OP er mee komt.
In veel gevallen vinden mensen het gewoon interssant om zich van mainstream af te keren en dat vind ik triest in de mainstream zijn ook est aardig acts bezig, of maken sommige acts ook wel een leuk nummer. Zelfs De Jeugd van Tegenwoordig en The Opposites hebben oke nummers. Ik zweer het je!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |