Ja, de In Control-series bevatten plaatjes met mensen als Craig G, Masta Ace, Biz Markie etc. Maar daarnaast heeft ie ook Frick 'n Frack gedaan, Shanté, LL Cool J (Booming System!!!), "my melody" van Eric B & Rakim enzovoorts enzovoorts.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Re-entry volgensmij wel (alhoewel dat album zeer tegenviel), in control zijn toch gewoon productie pplaten/tapes van hem, onder zijn naam?
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
MF Doom en MF Doom/ Viktor Vaughn zijn itt nerd/neptunes of kieth/octagon wel dubbel, vik vaughn (en king gheedorah ook overigens) zijn gewone aliases, er komt verder geen medewrking van andere proucer bij kijken. Voor de rest geen aanmerkingen meer, maar ik zoek nog wel ff verder.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:12 schreef cosmick het volgende:
Ik heb nog wat;
Eric B & Rakim, Rakim & Eric B én Rakim lijken me een beetje overbodig; beter is om Eric B & Rakim te vermelden (geldt dan zowel solo als duo).
En moet er onderscheid gemaakt worden tussen Kool G Rap en Kool G Rap & DJ Polo (geldt ook voor Pete Rock, al dan niet met CL Smooth) ?
Dan kun je Grandmaster Flash en Grandmaster Flash & The Furious Five ook wel samenvoegen.
Melle Mel is trouwens met dubbel L en staat in dit geval idd los van Grandmaster Flash.
Voorts betwijfel ik of acts als Bodycount en Spearhead onder hiphop vallen, maar goed.![]()
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
volgensmij hebben zowel Rakim , Kool G als Pete Rock ook solo's uitgebracht zonder sidekick , niet dat die allen zo interessant waren, maar ik denk dat je ze wel los van elkaar zou mogen zien(net zo goed als dat bij de individuele wu-tang leden het geval is).
[..]
Melle Mel zou idd een lossen entry verdienen.
[..]
Zou je ook kunnen zeggen van DJ Shadow, N.E.R.D. of Dalek bijvoorbeeld, toch hebben ze wel raakvlakken.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:26 schreef cosmick het volgende:
[..]
Dan nog staat Eric B & Rakim er dubbel in (ook als Rakim & Eric B).
[..]
NERD is ook geen hiphop evenals Bodycount, ook al rapt Ice T.
Marley Marl heeft trouwens alleen geproduceerd en voor zover ik weet niets solo uitgebracht.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
In control vol 1 & 2 dan, of re-entry ?
quote:
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:31 schreef nipeng het volgende:
[..]
Eric B & Rakim, Rakim & Eric B was me niet opgevallen. Zal ik samen voegen.
[..]
Geen idee
[..]
http://www.discogs.com/ar(...)%26+The+Furious+Five
Melle Mel was wel een van de leden van Grandmaster Flash & The Furious Five. Heeft ie ook onder Melle Mel & The Furious five released?
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Re-entry volgensmij wel (alhoewel dat album zeer tegenviel), in control zijn toch gewoon productie pplaten/tapes van hem, onder zijn naam?
Eric B & Rakim, Rakim & Eric B zijn samengevoegd.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:33 schreef cosmick het volgende:
[..]
Yup. http://www.discogs.com/release/95060.
Daar heeft Flash niet aan meegewerkt iig.
Ja, ik kom er wat laat mee, maar ik vind het opzich wel een discussiepunt. DJ Shadow maakt namelijk wel in zijn eentje muziek, instrumentale hiphop zonder rapperts, net zo als Kid Koala. Marley Marl maakt(e) beats en cuts voor rappers.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
maar dan zou je shadow er bijvoorbeeld ook uit kunnen tyfen, het enige echte hiphop materiaal wat hij gedaan heeft zijn ook alleen maar een aantal producties van quannum mc's , en zn solo werk is voornamelijk triphop. en zo zou je meteen 50 namen kunnen wegstrepen, vandaar ook die poulefase, denk ik
Antoinettequote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:51 schreef nipeng het volgende:
Ik heb nog een plekje of 5 vrij...
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:10 schreef nipeng het volgende:
Aha die hebben we dan gemist. Klote lidwoorden ook. Aangepast.
Die namen hebben meer te maken met hiphop dan een act als Bodycountquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:50 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Vind er een hoop acts tussen staan die ik bij mij thuis niet onder de hip hop catagorie heb staan.
Voorbeelden? US3, Kid Koala, DJ Krush bijvoorbeeld. Vooral Kid Koala is totaal uit zijn genre.
Je bent in de war met DJ Krustquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dj Krush is DNB
Mja hmm.. hij gebruikt breakbeats en scratcht.. dus in feite zou je het weer onder triphop of hiphop kunnen scharen.quote:Kid Koala is Beats Ze hebben wel raakvlakken, maar het is geen hip hop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |