abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50745210
Laatst heb ik hier een paar keer middels topics om advies gevraagd. Eigenlijk was al jullie advies zeer waardevol, maar ik doe er gewoon compleet niets mee En niet eens echt bewust, maar ik verander gewoon niet.

Ik zie zelf ook wel in welke dingen ik fout doe, en wat ik waarschijnlijk zou moeten doen, maar ik ben schijnbaar gewoon doodsbang om dingen anders te gaan doen.

Ik vond een lijstje met doelen dat ik een paar maanden geleden heb gemaakt. Ik maak nu dit topic eigenlijk naar aanleiding van dit lijstje. En het erge is dat ik er nu vele maanden later echt niets, maar dan ook niets wat op het lijstje stond heb waargemaakt.
quote:
-Wel eens het lef hebben meiden aan te spreken/wat vaker tegen meiden proberen te praten
-Werk zoeken
-Proberen meer vrienden te maken
-Conditie verbeteren/sporten
-Vaker uitgaan/naar dingen toe
Feit is gewoon dat ondanks dat ik wel tig van zulke lijstjes te blijk hebben liggen, met ongeveer ditzelfde lijstje, en over al die tijd heb ik NIETS gedaan richting wat ik wil bereiken.. En eigenlijk elke keer dat ik wel plan om iets te doen op het allerlaatste moment durf ik niet meer.

Waarom is het toch zo moeilijk te veranderen?? En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 22:32:11 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50745342
Het is niet moeilijk. Je begint met één punt op je lijst en die deel je op in wat er voor nodig is. Je begint met de eerste stap te zetten, dan de tweede, dan de derde. Niet te veel tegelijk, niet te hoge verwachtingen hebben.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 22:47:41 #3
171999 Krullenkut
Kut met krullen
pi_50745949
Zoizo, punt per punt op de lijst af te werken, je kan beginnen met wat je het simpelst lijkt en dan opbouwen, of natuurlijk meteen voor het voor jou zwaarste doen dan zal de rest meevallen
Blijf positief denken, en inderdaad, niet teveel verwachtingen hebben.
Succes
** It ain't the coffee in my kitchen..
** I Wanna play a little game (6)
pi_50746366
Volgens mij hangt jouw lijstje maar aan een punt, namelijk mee vrienden maken. Die zorgen ervoor dat je makkelijker en wellicht sneller veranderd.
Het is tevens ook het moeilijkste.....
up in the morning, out on the job
i work like the devil for my pay
i know that lucky old sun, has nothing to do
but to roll around heaven all day.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:00:53 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_50746501
Volgens mij hangen de punten allemaal met elkaar samen. Ik zou, als ik benzin was, eens beginnen met de conditie. Elke dag een half uur wandelen of hardlopen. Als je je fitter voelt, voel je je ook al beter over jezelf en dat helpt bij alle andere punten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_50746555
hey benzin

je hebt 2 opties. of je blijft voor altijd in de put zitten of je gaat die dingen doen die je je voorgenomen had. je hebt toch niks te verliezen en je kunt je situatie maar op 1 manier verbeteren. ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt, maar je leeft maar 1 keer en je zult zien dat het zeker waardevol zal zijn als je eens een keertje zelf stappen onderneemt. als er dan iets fout gaat zul je er iig van geleerd hebben en weet je wat je de volgende keer wel of niet zult moeten doen. probeer alles ook positief in te zien. als je een keertje faalt dan moet je maar gewoon denken dat je er sterker van bent geworden en dat je voor de volgende keer zult weten hoe je het beter aan zou kunnen pakken. heb je hier al eens met een psycholoog over gepraat? ik hoop dat je hier iets mee zult gaan doen
pi_50746584
Je doelen zijn te vaag.

- Werk zoeken.
Deel dat op in eerst bepalen wat voor werk, vacatures zoeken, naar uitzendbureaus gaan, sollicitatiebrieven schrijven enzovoort.
Je kunt wel zeggen van 'vandaag ga ik werk zoeken', maar dat is zo vaag dat je er gewoon niets mee doet. Als je tegen jezelf zegt 'vandaag ga ik me inschrijven bij dat uitzendbureau' dan is dat een concreet doel en iets wat je ook echt van je lijstje af kunt strepen.

Zo is het ook met de rest van je doelen.

- Proberen meer vrienden te maken.
Veel te vaag! Hoe wil je dat in vredesnaam gaan doen? Denk daar eerst eens over na en ga er dan concreet mee verder.

- Condite opbouwen/sporten.
Hetzelfde verhaal. Maak een plan. 'Vandaag ga ik zoveel kilometer hardlopen' of 'vandaag ga ik een proefles doen bij die en die sportschool'. Dat is concreet.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_50747602
Je moet het ook echt willen he,
Als jij je concentreert op dat doel, en je positief bent ingesteld komt de rest van zelf.
Als jij zoals ik begrijp je dan niet met je doelen bezig houdt, kom je niet ver .
En dat niet durvem , als de kans schoon is... pak kansen om het doel te bereiken, kan alleen maar goed uitpakken.

Carpe Diem
Lucidity4All
pi_50748541
Als emotioneel labiel wezen ben ik blij te lezen dat er daadwerkelijk mensen bestaan die het presteren nog minder van hun leven te maken dan mij.

Scheermesje lenen? Na deze woorden denk ik het zelf niet meer nodig te hebben.
pi_50749564
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 22:29 schreef benzin het volgende:

Ik zie zelf ook wel in welke dingen ik fout doe, en wat ik waarschijnlijk zou moeten doen, maar ik ben schijnbaar gewoon doodsbang om dingen anders te gaan doen.
Waarom ben je zo bang om dingen anders te doen? Als je dat weet te achterhalen ben je misschien al een stuk verder op weg om er iets aan de te veranderen. Ben je bang om te verliezen wat je nu hebt? Maar wat je nu hebt maakt je blijkbaar niet gelukkig. Vind je het eng om keuzes te maken? Bang dat ze verkeerd uitpakken? Dan heb je het in ieder geval geprobeerd en weet je dat dat niet de weg is.

Of ligt het probleem ergens anders? Durf je niet meer om meer praktische zaken, bang dat je dichtklapt, blunders begaat, faalangst?

Mensen veranderen alleen door zelfinzicht. Je ziet zelf al in dat je angstig bent om iets te ondernemen. Probeer nog een stapje verder te gaan en de reden van die angst te ontdekken. Da. kun je proberen daar een oplossing voor te vinden en van daaruit verder werken.
pi_50749774
http://www.succeedsocially.com/

verandering kan alleen vanuit jezelf komen. er is daarvoor maar één manier en dat is moed tonen voor jezelf.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2007 00:57:52 ]
pi_50750472
Ik denk inderdaad dat verandering uit jezelf moet komen? Wil je wel veranderen? Echt van binnenuit? Misschien helpt het om voor jezelf op te schrijven wat de voor en nadelen zijn. En dan een afweging te maken. Daarnaast wat houdt jou tegen om te veranderen?
pi_50752325
Omdat verandering eng is omdat je nooit weet hoe het uitpakt.

Daarom is dat nog niet gebeurd.

En nee, ik veroordeel je niet, want ik ben net zo'n held op sokken.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 03:18:40 #14
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_50752421
Rot dan nou ook op met je zelfmedelijden als je er toch niets mee doet, wat een verspilling van jouw én mijn tijd... Ga ergens anders boehoo doen.
pi_50752450
quote:
Waarom is het toch zo moeilijk te veranderen?? En waarom kan ik niet gewoon normaal/gelukkig zijn zoals alle anderen?
Omdat het je kennelijk genoeg oplevert
  zaterdag 23 juni 2007 @ 03:35:38 #16
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_50752490
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 03:23 schreef Xennia het volgende:

[..]

Omdat het je kennelijk genoeg oplevert
En daarnaast is erover zeiken lekkerder dan daadwerkelijk iets ondernemen.
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  zaterdag 23 juni 2007 @ 08:23:02 #17
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_50753240
Zet het op je lijstje erbij, dat je je lijstje moet afwerken.
Thinking about thinking of you.
pi_50753303
Je hebt niet genoeg zelfrespect. Je houdt niet echt van jezelf. Dat moet de basis zijn. Je zult jezelf eerst goed moeten leren kennen. Ik heb dit gedaan door eerst veel boeken te lezen over psychologie. Vervolgens ben ik gaan backpacken in Australie.

Op deze manier leer je jezelf echt kennen, je zult zelfstandiger worden en hierdoor meer zelfrespect en zelfvertrouwen krijgen. Je bent weg uit je oude omgeving die misschien te veel negativiteit bij je oproept. Plus vrienden maken is erg makkelijk als backpacker!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 23 juni 2007 @ 09:15:04 #19
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_50753481
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 08:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Je hebt niet genoeg zelfrespect. Je houdt niet echt van jezelf. Dat moet de basis zijn. Je zult jezelf eerst goed moeten leren kennen. Ik heb dit gedaan door eerst veel boeken te lezen over psychologie. Vervolgens ben ik gaan backpacken in Australie.

Op deze manier leer je jezelf echt kennen, je zult zelfstandiger worden en hierdoor meer zelfrespect en zelfvertrouwen krijgen. Je bent weg uit je oude omgeving die misschien te veel negativiteit bij je oproept. Plus vrienden maken is erg makkelijk als backpacker!
Self help books
Verder hoeft backpacken helemaal niet dat gene voor hem te zijn. TS lijkt beetje jong?
Thinking about thinking of you.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 09:22:18 #20
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_50753521
quote:
Veranderingen in je leven kan je alleen maar waarmaken als je daar zelf voor de volle 100% achter staat. Niet alleen rationeel, maar ook op gevoelsniveau. Anders zal het nooit wat worden.

Vragen die je je zelf kan stellen:
- Hou ik van de volle 100% van mezelf?
- Vind je dat je waardevol bent?
etc etc
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_50753595
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:45 schreef Sealink het volgende:

Vind je het eng om keuzes te maken? Bang dat ze verkeerd uitpakken? Dan heb je het in ieder geval geprobeerd en weet je dat dat niet de weg is.
Ik heb het gevoel dat waar ik nu ben is veroorzaakt door alle slechte keuzes die ik tot nu toe heb gemaakt. En ik ben bang dat ik foute keuzes zal blijven maken als ik keuzes ga maken.
quote:
Of ligt het probleem ergens anders? Durf je niet meer om meer praktische zaken, bang dat je dichtklapt, blunders begaat, faalangst?
En ook dat. Bijvoorbeeld bijna alle mensen uit parallelklassen ken ik compleet niet, gewoon omdat ik nooit het lef heb gehad en nu nog eigenlijk niet echt.

Zelfs al wordt ik 's ochtends wakker, en denk ik, ik ga vandaag eens met die-en-die praten. Op het moment dat ik die dan tegenkom, dan durf ik opeens niet meer en haak ik af. Ik ben heel erg bang dat anderen me saai vinden, ik ben heel erg bang dat ik dichtklap en ik ben heel erg bang dat anderen mij gewoon liever niet in de buurt hebben. (Anders hadden ze vast al eens geprobeerd praatje met mij te maken )
pi_50753608
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 09:22 schreef ChantalC het volgende:

Vragen die je je zelf kan stellen:
- Hou ik van de volle 100% van mezelf?
- Vind je dat je waardevol bent?
2X nee, en misschien is dat juist wel waardoor ik me zo rot voel
  zaterdag 23 juni 2007 @ 09:42:38 #23
33470 FlyingFox
Zeer schier.
pi_50753651
Ik had laatst ook zo'n lijstje: de wereld redden van de ondergang, de nobelprijs winnen en seks hebben met een voltallig vrouwen hockeyteam. Helaas is dit allemaal mislukt.

Wat ik wil zeggen is, dat je je doelen realiseerbaar moet maken. Ga stapsgewijs aan de slag. Stel jezelf steeds de vraag hoe je het aan wilt pakken.Voorbeeld: ik wil meer vrienden maken. Hoe? Door bij een vereniging te gaan. Hoe? Door te inventariseren wat mijn interesses zijn. Untsoweiter, untsoweiter.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 09:46:18 #24
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_50753675
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 09:34 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat waar ik nu ben is veroorzaakt door alle slechte keuzes die ik tot nu toe heb gemaakt. En ik ben bang dat ik foute keuzes zal blijven maken als ik keuzes ga maken.
Het hele leven draait basaal om 2 dingen: liefde en angst. Waarom kies je voor angst? Bang om afgewezen te worden?

Geef je leven een turn. Ieder mens mag er wezen. Ieder mens heeft zijn pluspunten en minpunten. Zoek je eigen pluspunten en ga daarmee aan het werk. Laat je minpunten niet de overhand krijgen!
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_50757426
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:54 schreef addictivebeat het volgende:
http://www.succeedsocially.com/

verandering kan alleen vanuit jezelf komen. er is daarvoor maar één manier en dat is moed tonen voor jezelf.
Goede link. Het lijkt echt of dat de schrijver van die site het probleem begrijpt.

Alleen, is het volgende nou wel een goed idee?
quote:
Go see some live music, go check out the local bars and have a drink or two by yourself, go see some stand-up comedy, go to a sports bar and watch the game, start going to a rock climbing gym, take some classes, if you're in college then join some associations and clubs, walk around interesting neighborhoods, go to any interesting local events advertised in the paper, if you're going to read or play on your laptop you might was well go to a coffee shop to do it, etc., etc., etc.,

Doing these things will take the edge of your loneliness. It will make you a more interesting person. It will also fill your head with knowledge of things to do and places to go when you are hanging around people.
Ik zou heel erg graag meer zulk soort dingen willen doen, maar ik ben bang dat mensen mij als raar/eenzaam zien als ik allerlei dingen alleen aan het doen ben. Dat is juist de reden dat ik vrienden zou willen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')