abonnement Unibet Coolblue
pi_50936604
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 10:16 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Hoe het zit met MBO en lenen/ stufi bij de IB-groep zou ik even navragen (bellen!). Die regels zijn namelijk anders dan voor HBO/WO, waar hier (bijna?) iedereen het over heeft...

Hoe oud is je broertje? 16, 17, of ouder? Als is 16 is dan wordt op kamers gaan lastig, vaak kan je je vanaf je 17e of 18e pas inschrijven, en ik zou er ook voor passen om iemand jonger dan 18 in m'n huis te hebben...
Mijn broertje is 19 jaar. Hij heeft een eerdere mbo opleiding gedaan en gehaald. Dat was 2006. Nu wilt hij dus opnieuw studeren. Hij heeft zich al aangemeld en krijgt naar eigen zeggen ongeveer ¤ 270 aan uitwonende stufi. Geen aanvullend dus, waarschijnlijk. Misschien dat dit nog veranderd omdat ik HBO ga doen en er dus wijzigingen zijn in de gehele gezinssituatie enzo.
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:54:59 #102
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_50936717
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mijn broertje is 19 jaar. Hij heeft een eerdere mbo opleiding gedaan en gehaald. Dat was 2006. Nu wilt hij dus opnieuw studeren. Hij heeft zich al aangemeld en krijgt naar eigen zeggen ongeveer ¤ 270 aan uitwonende stufi. Geen aanvullend dus, waarschijnlijk. Misschien dat dit nog veranderd omdat ik HBO ga doen en er dus wijzigingen zijn in de gehele gezinssituatie enzo.
Je krijgt toch op het MBO ook totaal maar 4 jaar stufi? Heeft ie die niet al helemaal opgemaakt dan met z'n eerdere opleiding? Als dat zo is krijgt ie natuurlijk niks meer, maar kan ie wel lenen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 15:26:28 #103
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_50939943
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:06:35 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_50940038
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:54 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Je krijgt toch op het MBO ook totaal maar 4 jaar stufi? Heeft ie die niet al helemaal opgemaakt dan met z'n eerdere opleiding? Als dat zo is krijgt ie natuurlijk niks meer, maar kan ie wel lenen.
Je hebt een punt. Ik weet dat ze tegenwoordig voor de nieuwe MBO leerlingen prestatiebeurs hebben. Dus niet meer de gratis stufi die ik heb gehad en waar ik nog onder val. Mijn broertje heeft maar 1 jaar stufi gehad omdat hij pas 18 werd in zijn laatste MBO jaar. Maar ik weet niet of het gevolgen heeft dat hij 1 jaar geen school en dus geen stufi heeft gehad. Ik zat eraan te denken dat hij misschien ook onder prestatiebeurs valt vanwege de nieuwe regeling hierin. Maar dat is gerelateerd aan leeftijd en het jaar waarin je voor het eerst stufi kreeg.
Dacht ik iig.
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:51:02 #105
140245 base3ball
State Of Mind
pi_50954382
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:29 schreef BMH het volgende:

[..]

Als je ouders 30.000 verdienen krijg je een volledige aanvullende beurs. BRON
Die berekening strookt niet met hun eigen regelgeving. De regelgeving die te vinden is in de ouderbijdrage folder. Bovendien zit mijn vader (want mijn moeder is vooral huismoeder) tussen de 30.000 en 35.000, waarbij de ouderbijdrage groter is dan de aanvullende beurs.
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:22:36 #106
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_50955575
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:51 schreef base3ball het volgende:

[..]

Die berekening strookt niet met hun eigen regelgeving. De regelgeving die te vinden is in de ouderbijdrage folder. Bovendien zit mijn vader (want mijn moeder is vooral huismoeder) tussen de 30.000 en 35.000, waarbij de ouderbijdrage groter is dan de aanvullende beurs.
Feit blijft bestaan dat als je ouders <35.000 verdienen je zeker meer dan 3 euro aanvullende beurs krijgt .

Wel vaag dat de informatie elkaar tegenspreekt.

[ Bericht 5% gewijzigd door BMH op 28-06-2007 23:29:11 ]
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  vrijdag 29 juni 2007 @ 01:08:35 #107
140245 base3ball
State Of Mind
pi_50958126
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:22 schreef BMH het volgende:

[..]

Feit blijft bestaan dat als je ouders <35.000 verdienen je zeker meer dan 3 euro aanvullende beurs krijgt .

Wel vaag dat de informatie elkaar tegenspreekt.
Dat blijft raar idd, wordt voor mij iig lenen. Moet nog even kijken hoe ik straks uitkom
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
pi_50961621
Wat kost een avondje uitgaan? Sja... dat ligt er maar aan wat je voor avondje wil hebben?

Kamers:

Kalehuur in A'dam: 300
Electriciteit/gas A'da"M; 50
Verzekering: 80
etc etc
Verbaal terrorist
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:44:20 #109
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_51787346
*voorzichtige bump*

Ik zit nu ook even te rekenen voor als ik op kamers ga (gemiddelde maand)

Inkomsten:

IBGroep: ¤ 700,-
Bijbaantje: ¤ 200,- (kan meer of minder worden)
Totaal: ¤ 900,-

Uitgaven:

Collegegeld: +/- ¤ 160,-
Overige studiekosten: ¤ 50,- (vast bedrag dat ik die maand max. mag besteden aan papier, pennen en dat soort onzin)
Huur: ¤ 217 (incl)
Boodschappen: ¤ 150,-
Inboedelverzekering: ¤ 10 (? nog niet echt naar gekeken)
Sportschool: ¤ 30,-
Vrij besteedbaar (kleding, bioscoopje): ¤ 75,- (wat overblijft gaat naar de spaarrekening)
Spaarrekening: ¤ 75 (voor noodgevallen en onverwachte (grotere) uitgaves)

Totaal: ¤ 807,-

Is dit realistisch, vergeet ik punten of kunnen dingen goedkoper? (zorgverzekering betalen ouders en boeken zijn al betaald).

Daarnaast wil ik graag naast mijn studie werken. Ik heb gesolliciteerd bij een bedrijf voor administratief werk, maar ik weet niet hoeveel uur ik daar kan werken omdat ik niet weet of ik veel projecturen en college's heb. Weet iemand hoeveel dit ongeveer kan zijn voor HBO Accountancy 2e jaar?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:37:39 #110
133435 DropjesLover
Shit Happens
pi_51792815
papier, pennen ed dat koop je 1x voor 20 euro, incl klappers...
boeken kunnen wel prijzig zijn, in t eerste jaar al snel 400-500 euro (nieuw, dat wel)
collegegeld is dacht ik (gemiddeld) zo'n 140 euro?
kamer heb je al blijkbaar (217 euro...), is dat incl gas,water, licht?
inboedelverzekering kost je idd ergens tussen de 5 en 10 euro per maand.
wel vergeet je je ziektekostenverzekering (zo'n 100 euro...)
een bijbaantje kan lastig zijn daar, omdat ze vaak verwachten/willen dat je meerdere (hele) dagen werkt. naast een studie is dat erg lastig, omdat je toch wel een paar uur per dag naar school moet.
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:05:42 #111
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51793900
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:06:36 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:53:07 #112
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_51795787
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 19:37 schreef DropjesLover het volgende:
papier, pennen ed dat koop je 1x voor 20 euro, incl klappers...
boeken kunnen wel prijzig zijn, in t eerste jaar al snel 400-500 euro (nieuw, dat wel)
collegegeld is dacht ik (gemiddeld) zo'n 140 euro?
kamer heb je al blijkbaar (217 euro...), is dat incl gas,water, licht?
inboedelverzekering kost je idd ergens tussen de 5 en 10 euro per maand.
wel vergeet je je ziektekostenverzekering (zo'n 100 euro...)
een bijbaantje kan lastig zijn daar, omdat ze vaak verwachten/willen dat je meerdere (hele) dagen werkt. naast een studie is dat erg lastig, omdat je toch wel een paar uur per dag naar school moet.
Ik werk momenteel al bij dat bedrijf.. ben er begonnen als stagiaire en werk er nu als vakantiekracht. Heb met een collega erover gesproken en hij kijkt wat hij kan doen.. ze weten iig dat ik geen hele dagen kan werken, maar dat was verder geen probleem

Studiekosten heb ik in mijn begroting inmiddels ook aangepast.. die spullen koop je idd 1x voor 20 euro, maar ik had ook dingen zoals syllabussen (schrijf je dat zo?) in gedachten.. het is dus ook een max

Kamer is ¤ 217,- incl gas, water, licht, televisieaansluiting en internet .. geen fratsen.. dat scheelt

Inboelverzekering heb ik net berekend via de website van de ABN.. kwam uit op 3 euro per maand

Zorgverzekering (staat ook in de tekst) betalen ouders

¤ 75,- euro is inderdaad niet zo gek veel.. maar ik ga niet uit, ik drink niet en die ene keer dat ik een bioscoopje pak Alles wat ik overhou gaat naar mijn spaarrekening (waar ook weer een bedrag naar toe gaat, ik heb dus indirect 150 euro om uit te geven) .. mijn kledingkast ligt vol met zojuist gekochte kleding en ik koop niet elke maand wat nieuws.. maar aangezien ik bepaalde kosten weer verlaag gaat dit bedrag ook weer omhoog.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_51801068
als ik dit zo lees krijg ik steeds minder zin om op kamers te gaan.
Als ik stuffi + volle lening + collegegeld onersteuning + zorgtoeslag bijelkaar optel kom ik uit op 800 euro aan inkomsten. Mijn ouders betalen voorlopig de verzekeringen en de rest moet ik zelf doen. Die 6,50 per dag aan eten zal wel moeilijk worden
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:32:22 #114
133435 DropjesLover
Shit Happens
pi_51802524
ohja, en mensen, vergeet ook niet de bijkomende kosten van verhuizen.
dus dingen als lampen, kastjes/rekjes, koelkastje en met name de dingen om je kamer op te knappen (verf, behang, muurvuller, gordijnen)
dit allemaal kan ook redelijk richting de 500 euro gaan (als je nog niets hebt)
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_51802916
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:29 schreef BMH het volgende:

[..]

Als je ouders 30.000 verdienen krijg je een volledige aanvullende beurs. BRON
Vermoedelijk heb je "netto" ingevuld terwijl je "bruto" moet invullen.
  woensdag 25 juli 2007 @ 00:21:49 #116
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_51804165
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Vermoedelijk heb je "netto" ingevuld terwijl je "bruto" moet invullen.
Uiteraard bedoel ik daar bruto mee.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_51808513
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 23:32 schreef DropjesLover het volgende:
ohja, en mensen, vergeet ook niet de bijkomende kosten van verhuizen.
dus dingen als lampen, kastjes/rekjes, koelkastje en met name de dingen om je kamer op te knappen (verf, behang, muurvuller, gordijnen)
dit allemaal kan ook redelijk richting de 500 euro gaan (als je nog niets hebt)
Klopt, maar dan denk ik dat je aan 500 niet genoeg hebt, maak er maar 1500 van als je niks hebt -> wasmachine, (combi) magnetron (als je die wil), stofzuiger, keukentools etc...
Have fun...
pi_51812166
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:24 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Klopt, maar dan denk ik dat je aan 500 niet genoeg hebt, maak er maar 1500 van als je niks hebt -> wasmachine, (combi) magnetron (als je die wil), stofzuiger, keukentools etc...
Wasmachine is nou niet echt iets wat elke student die op kamers gaat nodig heeft. Meestal zijn die wel aanwezig ergens in het huis. Overigens hebben de meeste kamers ook geen keuken (de reden dat ik nog geen kamer heb kunnen vinden..) dus keukentools heeft de gemiddelde student ook niet nodig
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_51813228
Whehehe, ik ga ook op kamers... dit heb ik al.

Bed, kast, tafel, bureau, senseo, tosti, koelkastje.. kasten+bed+tafel worden mooi
pi_51813346
Mja, das ook wel weer waar... maar toch is het handig om een stapeltje geld achter de hand te houden
Have fun...
pi_51823224
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 14:35 schreef BMH het volgende:

[..]

ik begin niet aan leningen.
Wrom niet dan? Lening = investering voor de toekomst

Ik leen nu 800 per maand. Ik heb straks een schuld van zo'n 35.000 euro incl. rente. Maar op de lange termijn stelt dat bedrag helemaal niets voor, tenminste niet als je een academische beta-opleiding straks heb afgerond.
pi_51823366
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:54 schreef TheHamsterSlayer het volgende:

[..]

Wrom niet dan? Lening = investering voor de toekomst

Ik leen nu 800 per maand. Ik heb straks een schuld van zo'n 35.000 euro incl. rente. Maar op de lange termijn stelt dat bedrag helemaal niets voor, tenminste niet als je een academische beta-opleiding straks heb afgerond.
Lenen = investeren in de toekomst, dat is mijn motto ook

En daarbij, als je je academische baantje heb, heb je ook no 15 jaar (!!!) om de totale schuld af te betalen, lukt dat je niet dan krijg je een boete . Binnen die 15 jaar zul je genoeg verdienen zodat het terugbetalen van je totale schuld nieteens meer opvalt in je uitgavenpatroon
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_51824052
Ik ga inderdaad ook lenen

Ik wil niet elke dag blut zijn als student, en met een dokter-salaris(sorry EricT ) merk ik dat terugbetalen toch niet.

Als je het na 15 jaar niet hebt terugbetaald wordt het toch kwijtgescholden?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  woensdag 25 juli 2007 @ 17:59:56 #124
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_51825538
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:17 schreef MaxC het volgende:
Ik ga inderdaad ook lenen

Ik wil niet elke dag blut zijn als student, en met een dokter-salaris(sorry EricT ) merk ik dat terugbetalen toch niet.

Als je het na 15 jaar niet hebt terugbetaald wordt het toch kwijtgescholden?
Nieuwe account gemaakt?
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_51830134
Goed topic, ik onderschat 't op kamers gaan ook volgens mij. Maar 700-800 is dus wel een redelijk gemiddelde? Iig daar komen de meeste mensen ongeveer op uit..

Verbazingwekkend hoeveel 'n vriendin van me nog kwijtkan op een kamertje van 10m2, had ik echt niet verwacht . Maar ik wil toch niet op kamers als 't even kan..

Oh btw, je hebt toch niets aan een auto als je op kamers gaat? Ik neem aan dat je een kamer in de stad hebt, dan pak je lekker de fiets (zoveel parkeerruimte is er niet in de stad, en het is vaak handiger om de fiets te pakken) en zoals anderen al zeiden: je hebt OV. Waarom wil je je auto per se mee hebben?
pi_51832736
ik ga ook gewoon lenen trouwens, het is voor mij niet noodzakelijk, want zonder lening zou het net te redden zijn, maar ik wil wel gewoon kunnen leven, en dus zal ik ook lenen.

ik ben van plan 3 rekeningen te gebruiken:

- dagelijkse rekening ... (wat de naam al zegt: dagelijks)
- korte termijn sparen ... (dingen als computers, een motor, etc.)
- lange termijn sparen ... ( geld dat ik kan gebruiken als ik verhuis na mijn studie, naar een echt huis )


inkomstenopbouw: (alles plusminus)
StuFi uitwonend: .. 270
ouders: .................. 200
baantje: .................. 170
lening: .................... 200
...............................--------- +
totaal: ..................... 840 p/m

wat ik elke maand overhoud gaat naar de korte termijns-spaarrekening.


maar ik ga wel volledig lenen (500 p/m), en dat verdeel ik op de volgende manier:
- 200: voor maandelijks budget, zie boven
- 100: voor korte termijn spaarrekening
- 200: naar lange termijn spaarrekening

aan het eind van m'n studie heb ik dus een startkapitaal van tussen de 12.000 en 14.400 euro, dat ik kan gebruiken om een woonhuis in te richten als ik dan ga werken, tegen een zeer lage rente.

en ook kan ik op deze manier minimaal(want wat ik overhoud in 't budget kan hier ook naar toe) 1200 per jaar uitgeven aan luxe goederen.
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:07:17 #128
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51833687
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:06:36 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_51835546
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:07 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat heb ik ook altijd geroepen, maar inmiddels heb ik ook een auto gekocht. Ik heb 'm overigens nodig voor m'n werk, anders had ik het nooit gedaan, want zo'n ding kost een vermogen.

Overigens is op kamers gaan zo duur als je het zelf maakt. Als je in een hok van 8m² kan leven, nooit gaat stappen, flink veel van je vrienden bietst en altijd ergens anders gaat eten zonder mensen bij jou uit te nodigen (of dan geld vragen), dan kun je voor weinig geld klaar zijn. Zo doet een kennis van mij het ook. Huur, verzekering, alles wordt zo ongeveer door d'r ouders betaald; en van d'r stufi leeft ze. Zo schraal als wat, maar als het écht zou moeten, dan kan het dus wel

Zelf zit ik op een dure kamer, heb een auto en betaal nagenoeg alles zelf. Dan wordt het uiteraard iets lastiger
Dus wat voor baantje heb je? Kan me niet voorstellen dat je in een hok van 8 m2 kan leven.. maar ik heb thuis ook een kamer van 24 m2 (een van de redenen waarom ik niet op kamers wil als 't even kan, heb ook net nieuwe inrichting gekregen, beetje zonde). Maar aan de andere kant, als je op 8 m2 een bed, kast voor kleren/boeken, tv'tje en een bureau kwijtkan dan kan 't best denk ik. Op 10 m2 kan het in ieder geval voor zover ik weet .

En hoe jouw kennis het doet, nouja, da's in ieder geval niet mijn stijl . Maar zo kan het idd wel haha . Lekker goedkoop. Hoor wel vaker dat er mensen mee gaan stappen en dat ze dan bij mensen rondgaan 'wie wil mij sponsoren' en zo geld voor een drankje binnenhalen.. of hun vriendjelief veel laten betalen. (Nieuw horloge? Van vriendje gekregen!). Errm.. ja.
pi_51837536
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:45 schreef immortalsean het volgende:
ik ga ook gewoon lenen trouwens, het is voor mij niet noodzakelijk, want zonder lening zou het net te redden zijn, maar ik wil wel gewoon kunnen leven, en dus zal ik ook lenen.

ik ben van plan 3 rekeningen te gebruiken:

- dagelijkse rekening ... (wat de naam al zegt: dagelijks)
- korte termijn sparen ... (dingen als computers, een motor, etc.)
- lange termijn sparen ... ( geld dat ik kan gebruiken als ik verhuis na mijn studie, naar een echt huis )


inkomstenopbouw: (alles plusminus)
StuFi uitwonend: .. 270
ouders: .................. 200
baantje: .................. 170
lening: .................... 200
...............................--------- +
totaal: ..................... 840 p/m

wat ik elke maand overhoud gaat naar de korte termijns-spaarrekening.


maar ik ga wel volledig lenen (500 p/m), en dat verdeel ik op de volgende manier:
- 200: voor maandelijks budget, zie boven
- 100: voor korte termijn spaarrekening
- 200: naar lange termijn spaarrekening

aan het eind van m'n studie heb ik dus een startkapitaal van tussen de 12.000 en 14.400 euro, dat ik kan gebruiken om een woonhuis in te richten als ik dan ga werken, tegen een zeer lage rente.

en ook kan ik op deze manier minimaal(want wat ik overhoud in 't budget kan hier ook naar toe) 1200 per jaar uitgeven aan luxe goederen.
vanaf wanneer moet je nou rente betalen? vanaf het moment dat je leent, of vanaf het moment dat je klaar bent met studeren?
pi_51844609
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 23:38 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

vanaf wanneer moet je nou rente betalen? vanaf het moment dat je leent, of vanaf het moment dat je klaar bent met studeren?
als je klaar bent
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:52:53 #132
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_51899503
mijn maandbegroting

Kosten
Huur ¤ 350,- [incl g/w/l, internet, tv en gem. belastingen]
Zorgverzekering ¤ 80,-
Telefoonrekening ¤ 50,-
Lesgeld ¤ 150,-
Eten ¤ 100,- [woon samen, allebei 100, is prima te doen]
Overige uitgaven [kleding, uitgaan, sporten, etc] ¤ 100
Sparen ¤ 50,-
Totaal ¤ 830,-

Inkomsten
Stufi ¤ 500,-
IB lening ¤ 200,-
Werk ¤300,-
Zorgtoeslag ¤34,-
Totaal ¤ 1034,-

Dan blijft er theoretisch gezien nog 200 euro over, meestal is dit in de praktijk ergens tussen de 50 en 100 ¤ [extra, kleine uitgaven] en dat gaat dan ook naar mn spaarrekening.

Van mn spaarrekening betaal ik:
Boeken en andere studiespullen [1 x per jaar]
Vakantie [zo vaak mogelijk ]

Komend jaar ga ik ergens anders werken en het dubbele verdienen, maar dan stop ik met mn IB lening.

Verder gaat ook mn belastinggeld en vakantiegeld naar mn spaarrekening
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 27 juli 2007 @ 22:20:04 #133
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51900238
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:06:36 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 22:22:44 #134
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51900316
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:06:37 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')