http://www.telegraaf.nl/b(...)amerleden.html?p=2,1quote:Geen koffiedames meer voor kamerleden
door onze parlementaire redactie
DEN HAAG - Kamerleden moeten voortaan zelf hun koffie inschenken en businessclass vliegen is er ook niet meer bij, maar de parlementariërs kunnen straks wel bijtijds naar huis.
Dat blijkt uit het bezuinigingsplan dat Tweede Kamervoorzitter Gerdi Verbeet heeft opgesteld. Net als andere overheidsorganen moet ook de Kamer afslanken. In personeel komt de bezuiniging neer op 30 fte's minder in 2011. De koffiedames, die nu tijdens vergaderingen met drankjes rondgaan, verdwijnen. Kamerleden kunnen best zelf de thermoskan hanteren, meent Verbeet. Een wandeling naar de postkamer gaat ook tot dagelijkse activiteiten behoren, want de postbezorging bij de fracties wordt verleden tijd. Dat geldt eveneens voor het mobieltje en de laptop van de Kamer. Dat moeten de fracties voortaan zelf maar regelen. Het afschaffen van de mogelijkheid om businessclass te vliegen, stuit nu al op bezwaren.
misschien hadden ze dat moeten bedenken vóór ze een jaar geleden een contract tekenden met een niet nader te noemen aanbieder..quote:Dat geldt eveneens voor het mobieltje en de laptop van de Kamer. Dat moeten de fracties voortaan zelf maar regelen
Houden we ook geen kamerleden meer overquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:40 schreef Profesor het volgende:
Krijg je als je de Melkertbanen afschaft.. ..Kansloos.
Ach, we zitten op het laagste aantal in 4 jaar. Dus die 30 fte komen wel weer aan de bak...quote:
full time employeequote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:55 schreef Swiffer het volgende:
fte?? wat houdt dat in?
Ik moet ook zelf mijn koffie pakken en heb ook een drukke baan, dus niet meer dan normaal dat zij die 3 meter zelf even afleggen..
op zich ben ik met je eens dat de dames en heren kamerleden prima hun eigen koffie kunnen scoren (vaak ook gewoon even een aangename onderbreking), maar dat er niets anders te vinden is waarop bezuinigd kan worden waag ik te betwijfelenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:55 schreef Swiffer het volgende:
fte?? wat houdt dat in? personen?
Ik moet ook zelf mijn koffie pakken en heb ook een drukke baan, dus niet meer dan normaal dat zij die 3 meter zelf even afleggen..
Als je een upgrade wilt betaal je dat zelf maar.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:38 schreef Biggs. het volgende:
Het afschaffen van de mogelijkheid om businessclass te vliegen, stuit nu al op bezwaren.
Wat een tragedie!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:05 schreef Empedocles het volgende:
dus in plaats van nuttig werk te doen moeten kamerleden hun tijd nu gaan verspillen aan het ophalen van hun post en het halen van koffie, en kunnen ze niet meer rustig werken in het vliegtuig.
misschien kan mevrouw balkenende ook gewoon iets lekkers koken als er bevriende regeringsleiders op bezoek komen. dat bespaart ook weer flink.quote:
En dan denk ik dat ze ook wel kan doen voor een staatsbanket als bea weer wat mensen langs heeftquote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:12 schreef Empedocles het volgende:
[..]
misschien kan mevrouw balkenende ook gewoon iets lekkers koken als er bevriende regeringsleiders op bezoek komen. dat bespaart ook weer flink.
Kan Bea niet zelf koken dan? Mijn oma kon heerlijk koken...quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:34 schreef Basp1 het volgende:
En dan denk ik dat ze ook wel kan doen voor een staatsbanket als bea weer wat mensen langs heeft![]()
ik denk dat je dat iets verkeerd ziet, het is de bedoeling dat ze hun eigen thermoskan mee nemen, op dat constante storende heen en weer geloop tijdens een vergadering zit niemand te wachten ..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:01 schreef teamlead het volgende:
[..]
op zich ben ik met je eens dat de dames en heren kamerleden prima hun eigen koffie kunnen scoren (vaak ook gewoon even een aangename onderbreking), maar dat er niets anders te vinden is waarop bezuinigd kan worden waag ik te betwijfelen
Is juliana dan je oma? Dan zou het kunnen dat bea wel heerlijk heeft leren koken van haar moeder.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kan Bea niet zelf koken dan? Mijn oma kon heerlijk koken...
Is het ookquote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik dacht altijd 'full time equivalent'.
Idd, want ze moeten leren hoe het koffiezetapparaat werktquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:48 schreef DzjieDub het volgende:
Lameraden... dan geven ze zichzelf er binnenkort weer 30% bij vanwege deze "verzwaring" van het takenpakket.
dit zou Diederik Samson en Groen Links als muziek in de oren moeten klinken. Het aanwezig zijn en het gebruik van Business Class stoelen zorgt ervoor dat de minder gefortuneerde mens, Jan Modaal en daaronder - de hele wereld over kunnen vliegen voor een prikkie. Dus hoe minder Business Class stoelen verkocht hoe groener de wereld en minder CO2 uitstoot.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:05 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Als je een upgrade wilt betaal je dat zelf maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |