ja, precies een B-horrorfilmquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:58 schreef -skippybal- het volgende:
![]()
Echt zo'n scene uit zo'n B-horrorfilm.
Vrouw maakt doucheputje schoon, vrouw schrikt, beeld gaat naar één klein beestje, vrouw opent er een topic over, ineens komen er miljarden uit hetzelfde doucheputje.
Klinkt dit bekend, Tink?quote:Sinds twee dagen komen er witte rupsachtige larven uit ons doucheputje (enfin, we denken dat ze daaruit komen). Ze zijn dus wit en met een zwart puntje, ongeveer 1 cm lang en 2 mm breed. Als we de rupsachtige larven wegspoelen met de douche dan komen ze na een half uur weer te voorschijn...
Wie weet wat dit voor larven zijn? Wie kan ons helpen?
Ja, ik heb het berichtje ook gelezen. Maar helaas stond er geen antwoord bij.quote:
quote:Mijn beste, u bent waarschijnlijk niet al te onhygiënisch ook al zal de naam van de insectenplaag u wellicht op andere ideeën brengen. Idd, ook u bent het slachtoffer van latrinevliegen/aalputvliegjes.
Eigenlijk vrij onschuldig verschijnsel, maar wel behoorlijk goor. Ik heb ze in mijn algehele even slechts een maal gezien en dat was toen ik op bezoek was op het studentenkot van enkele vrienden die een zeer gore, onhygienische badkamer hadden en aldaar hadden de beestjes zich duchtig vermenigvuldigd. Leuk weetje, ze eten organische afval, zijnde huidschilfers, remsporen in de wc, plasstraaltjes die naast de wc zijn gesproeid etc… Bovendien komen deze beestjes vaak door een slecht sluitende afvoer of beerput naar boven. Het is dus onnodig te zeggen dat je niet wilt dat ze aan je eten komen ofzo. Uitwerpselen en zo meer hebben ook in de verspreiding en ontwikkeling van de pest hun steentje immers bijgedragen.
Wat kan u nu doen om de kleine goorlappen naar de eeuwige en “elders-e jachtvelden te sturen?
Eerste stap: Waan je een ware mestboer en koop Lurectron. Dit is een madendoden middel dat boeren gebruiken om maden in hun mest te doden. 200 gr in stukje wcpapier in wc gooien en doortrekken. Dit doe je best pas s’avonds, voor je gaat slapen. Dit gif dood zo de larven.
Tweede stap: Permas (niet Permas D). Mengen met water en aan de plaats waar de vliegen in je badkamer komen smeren. (bv afloop van lavabo, wc, etc)
Voor beide giffen geldt dat ze zeer giftig zijn. Wassen dus die handen, alvorens je je boterhammekes naar binnen speelt! Plus, even hypothetisch: je vermoedt dat de newborn vliegen via de doucheafloop de badkamer onveilig maken. Je hebt de gifstappen genomen, een dag later neem je een douche.
Wat doe je? a) checken of het water warm genoeg is om je vervolgens in de douche te smijten?
b) douche grondig schoonmaken om alle gifresten weg te spoelen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |