Klinkt lekker!quote:Op zondag 24 juni 2007 22:43 schreef Dribbel_ het volgende:
WHOOOKEEE
hoi eh ik heb jullie hulp nodig
Vandaag wat in elkaar zitten knutselen, maar zo'n held met opnemen enz ben ik niet dus daarom heb ik zoveel mogelijk hulp van jullie nodigDus alle tips, opmerkingen dingen enz
GRAAG!
Hier de opname zonder zang tot nu toe
Bas moet sowieso opnieuw erin dus daar hoeft geen commetnaar over![]()
![]()
Dank jequote:Op zondag 24 juni 2007 22:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
Klinkt lekker!
De gitaar is alleen niet altijd helemaal strak, soms zakt het tempo namelijk ietsje weg t.o.v. de drum
Okee dat is wel mooi danquote:Op zondag 24 juni 2007 22:44 schreef Jorikjet het volgende:
jawel, passen er 10 in, met ruimte over voor stekkerdoos om alles van stroom te voorzien. ik wil er zo'n 6/8 pedaaltjes in
ik ga uit van een BOSS pedaaltje van 13cm x 10cm (inclusief snoertjes en adapterstekkertje)
Ja het stukje palm mute staat er nu nog maar met 1 gitaar in daar moet nog een 2e overheen idd de rest is wel met 2 gitaren tegelijkquote:Op zondag 24 juni 2007 22:50 schreef Cynic het volgende:
Vind het best okay klinken. Er zitten trouwens wel wat behoorlijke volumeverschillen tussen de diverse delen. Net of je sommige stukken met 1 gitaar speelt terwijl andere delen iets van 4 gitaren tegelijk spelen. Verschil tussen gedempt of los spelen bijvoorbeeld bedoel ik.
Dat is niet punkquote:Op zondag 24 juni 2007 22:50 schreef Jorikjet het volgende:
in de maat en niet vals!
Je hebt zelden zo gelijk gehad.quote:
zeg mietje, het is nog geen nacht hequote:Op zondag 24 juni 2007 23:30 schreef Gertdh het volgende:
gitaarspelen i.p.v. leren, midden in de nacht..
Vol overgave![]()
![]()
Cleane klinkt goedquote:Op zondag 24 juni 2007 23:47 schreef ibaneX het volgende:
Wat vinden julie hier van?
http://media.putfile.com/22-juni-Ernie-ball-snaren-
Lijkt wel alsof er teveel aan een toonknoppie is gedraaid op de gitaar.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Cleane klinkt goedAlleen in je overstuurde kanaal die mist gewoon veel definitie, zou er wat meer mid/treble of minder bas in doen
![]()
Tone op je gitaar vol aan treble en mids op 7 bass of 4 kom je waarschijnlijk een eindquote:Op zondag 24 juni 2007 23:59 schreef ibaneX het volgende:
teveel aan de toneworks gedraait
ik zal het nog eens opnemen maar dan met een wat scherper randje aan het overdrive gedeeltje![]()
Voor jouw kattengejank! Beter doe je eerst alles 50/50 en verander je de settings op je gitaar.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:00 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Tone op je gitaar vol aan treble en mids op 7 bass of 4 kom je waarschijnlijk een eind
Ik wil geen zwaar geluidquote:Op maandag 25 juni 2007 00:03 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Voor jouw kattengejank! Beter doe je eerst alles 50/50 en verander je de settings op je gitaar.![]()
Precies, je moet met je gitaar uit de basfrequenties blijven anders verzuipt je geluid in het laag.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik wil geen zwaar geluid, mag nog wat meer bass door de gitaren maar dat komt er aan het einde doorheen
Kun je ook niet horen hoe bagger het eigenlijk is, scheelt ook weerquote:Op maandag 25 juni 2007 09:58 schreef Cynic het volgende:
[..]
Precies, je moet met je gitaar uit de basfrequenties blijven anders verzuipt je geluid in het laag.
Verbazingwekkend hoe vaak je nog mensen op het podium aantreft die met hun 'slaapkamergeluid' spelen, bergen gain en laag erin en absoluut geen definitie meer in het totaalgeluid.
Klinkt al best leuk!quote:Op zondag 24 juni 2007 22:43 schreef Dribbel_ het volgende:
WHOOOKEEE
hoi eh ik heb jullie hulp nodig
Vandaag wat in elkaar zitten knutselen, maar zo'n held met opnemen enz ben ik niet dus daarom heb ik zoveel mogelijk hulp van jullie nodigDus alle tips, opmerkingen dingen enz
GRAAG!
Hier de opname zonder zang tot nu toe
Bas moet sowieso opnieuw erin dus daar hoeft geen commetnaar over![]()
![]()
Tenzij je een 7-snaar gitaar er naast hebt, want dan komt die 5e snaar mooi van pas zonder hertuningquote:Op zondag 24 juni 2007 18:43 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Nee, want iedereen is het er mee eens dat 4 beter is![]()
Tnxquote:Op maandag 25 juni 2007 10:42 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Klinkt al best leuk!
Tips: Er zit imo teveel hoog/shizzel in de opname, vooral in de gitaren en in de cymbals. Daarentegen mis ik laag mid en bastonen waardoor de mix dun klinkt terwijl ik dnek dta je met wat EQ de mix al stukken kan verbeteren. Ook klinken sommige gitaarpatches wat ver weg en zul je de volumes vand e gitaren wat beter moeten verdelen zodat ze constanter zijn.
Wat betreft de zang:
http://www.tweakheadz.com/how_to_record_vocals.htm
Veel succes!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |