abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50665642

John From Cincinnati is een nieuwe HBO-serie. Het gaat over John die plotseling opduikt bij een surfersfamilie met een aantal vreemde boodschappen, waaronder het onheilspellende "The end is near". Deze paar zinnen lijken de enige zinnen te zijn die John kent, ook alledaagse gewoonten lijken voor John vreemd te zijn.

Trailer

Zoals de poster en trailer hierboven al verraden gebeuren er vreemde dingen in het dorp sinds Johns komst, maar het grootste mysterie is natuurlijk wie of wat John is. Ondanks het tijdstip in het seizoen en het feit dat het een HBO-serie is, open ik toch dit topic omdat JFC door de vele mysteries en vragen bij uitstek een serie is waarover gediscussieerd kan worden.

Zijn hier meer mensen die dit (gaan) kijken?
pi_50676000
Net de tweede aflevering gezien. Ed O'Neill (Al Bundy) heeft de leukste rol vind ik

Met z'n papegaaien

En John die leert wat ie met wc's moet doen

Het valt me wel op dat ik (in tegenstelling tot Lost) niet meteen antwoorden verlang, de mysteries zelf vind ik al leuk genoeg.
  donderdag 21 juni 2007 @ 00:24:19 #3
128635 Kokstra
Feelin' kinda Kokstra
pi_50677852
Vind het tot nu toe best interessant, je hebt eigenlijk ook geen idee wat er aan de hand is, die vreemde nieuwe hoteleigenaar, die vogel en John met z'n broek en "the end is near"... en door het rustige tempo vind ik het soms saai en boeiend tegelijk, dus ik blijf nog wel ff kijken de komende weken denk ik
pi_50682813
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 00:24 schreef Kokstra het volgende:
Vind het tot nu toe best interessant, je hebt eigenlijk ook geen idee wat er aan de hand is, die vreemde nieuwe hoteleigenaar, die vogel en John met z'n broek en "the end is near"... en door het rustige tempo vind ik het soms saai en boeiend tegelijk, dus ik blijf nog wel ff kijken de komende weken denk ik
Die is tof

Door hem denk ik ook dat er meer aan de hand is dan alleen Johns komst, hij had voor die tijd namelijk al visisoenen waardoor hij de loterij had gewonnen. En ik ben ook erg benieuwd naar wat er zich in 'Room 24' bevindt waar hij zo bang voor is.
pi_50835726
Derde afl is ook weer tof, hoewel een beetje weinig John en een beetje veel Shaun (dat joch weet zo goed 1 gezichtsuitdrukking vast te houden dat ik even dacht dat het Michael Scofield was ).

Maar wtf gebeurde er met die metalen implantaten? John liet God zien aan Kai en ineens begon bij iedereen in het dorp de implantaten te branden Heeft God een hekel aan metaal ofzo?

Die arts is ook grappig, zegt Butchie zo: "Mijn implantaten brandden en m'n pa zweeft soms 10 cm boven de grond", arts: "Ik ben zo gelukkig"
  dinsdag 26 juni 2007 @ 00:00:24 #6
128635 Kokstra
Feelin' kinda Kokstra
pi_50842227
Gebeurde weinig deze aflevering eigenlijk, jammergenoeg weinig John deze keer. Maar wat voor implantaten waren dat eigenlijk? Die dokter vond het ook een vreemde plek iig.

Die dokter weet vast van meer, die ene kale gozer met zijn gebroken hand vroeg al "did he identify himself as a doctor to get past the heat?", daarna ging hij ze ook afluisteren. Blijft vaag
pi_50846995
Ik dacht eerst ook dat hij die dokter gewoon naar z'n hand wou laten kijken, maar toen die dokter 'Ik ben zo gelukkig' zei zette hij het op een lopen.

Die implantaten had hij volgens mij laten zetten puur omdat dat not-done was in de surferswereld, als een soort wraak op de gemeenschap die hem had laten vallen.

Die twee kale gozers vind ik geweldige personages trouwens, ik moest vooral om ze lachen toen ze die verslaggevers moesten afleiden En toen met Bill:
quote:
Bill: Bill Jacks, retired police officer. And you don't wanna make me ask your name again.
Freddy: Retired cops don't get my name, what time it is or pissed on if they go up in flames.
Bill: That would be a mistake by you pertaining to me.
Freddy: Then go up in flames, I'll piss on ya.
Bill: Cause I will kick your ass, retired or not.
pi_50920082
Ik concludeer uit het aantal topicviews en het aantal mensen dat meekijkt dat mijn woorden niet echt overtuigend zijn, vandaar dat ik de Amerikaanse pers er even bijhaal:

"John" - the title character in the upcoming HBO series "John from Cincinnati" - is one of the most intriguing characters I've come across in a lifetime of watching too much TV. (New York Post review)

John From Cincinnati could be David Milch's best work yet. (Houston Chronicle)

John From Cincinnati jumps the shark in its very first hour, and at the end of the third smites us with radiance. (New York Magazine)

Weird. Bonkers. Hilarious. Freakish. [...] Verdict: Hallelujah! It's a TV miracle! (Kristen from E!)

"John From Cincinnati" might be the strangest show ever produced for American television -- an HBO drama that makes "Twin Peaks" look like "Mayberry RFD." (Variety)

"Twin Peaks" fans, rejoice! [...] That leaves us with a strange show that features some impressive surfing scenes, nutty Milchian characters and a lot of head scratching. Viewers up for a challenge won't be disappointed. (Pittsburgh Post-Gazette)

John from Cincinnati isn't even merely sun-and-surf pretty. It's emotionally involving, too. Maybe even cosmic. (Newsday)

After viewing the first three episodes available for review, we can report there is apparently no real connection in the show to Cincinnati. (Cincinnati Post)

Some “Deadwood” fans are vowing not even to watch the work that is replacing it. If so, they will be making a mistake. (Hartford Courant)

"John From Cincinnati" is slowly building to something unique, possibly of biblical proportions. (Creative Loafing Atlanta)

Spreekt voor zich lijkt me
  woensdag 27 juni 2007 @ 23:43:10 #9
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_50921672
Wow, dat klinkt goed. Hopen maar dat hij snel hier heen komt, al zal het dan wel weer op een irritante tijd uitgezonden worden.
pi_50924982
Ik heb veel positieve reacties gelezen over deze serie! Morgen aflevering 1 kijken!

Weet iemand trouwens de artiest/naam van het nummer uit de trailer?
pi_50940442
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 01:38 schreef Reinigung het volgende:
Ik heb veel positieve reacties gelezen over deze serie! Morgen aflevering 1 kijken!

Weet iemand trouwens de artiest/naam van het nummer uit de trailer?
Op het HBO-forum las ik: "Trailer/teaser: "The Perfect Ending" by Harriet Street", maar ik weet niet of dat over dezelfde trailer gaat.

edit: Ja, dat is hem, het nummer is gratis te downloaden op hun site (http://www.harrietstreetband.com/)

[ Bericht 2% gewijzigd door Symer op 28-06-2007 16:13:22 ]
pi_51013989
Ik vind het wel een interessante serie. Leuke personages en ook best veel bekende gezichten.
Ik blijf het voorlopig nog wel ff volgen .
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_51049775
Hmmmm, misschien moet ik dit ook eens gaan proberen om het gebrek aan Heroes en Lost te compenseren
We sure are cute for two ugly people.
pi_51053214
D'r zitten af en toe echt briljante stukken in. In de nieuwste afl ook weer, zoals dat gesprek tussen Bill en Freddy over de vogel die tegen Bill gezegd had dat hij naar Freddy toe moest gaan

Maar goed, we kunnen inmiddels wel uitsluiten dat John een alien, robot of een mens is. Wat blijft er dan over?

Ik zit te denken aan iets spiritueels. Jezus of een beschermengel ofzo.
pi_51055274
Misschien ga ik deze ook wel volgen
pi_51055776
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:01 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Misschien ga ik deze ook wel volgen
Doen

Weet iemand wat dit is trouwens? Is John hier de werkelijkheid aan het manipuleren of zie ik iets verkeerd?
pi_51096860
Welk nummer is dat dat in de trailer wordt gebruikt?
[14.gif]
pi_51097633
"The Perfect Ending" van Harriet Street
pi_51122341
Die scenes tussen Freddie en Bill
pi_51139379
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:49 schreef hesselmid het volgende:
Die scenes tussen Freddie en Bill
Ze hebben nog maar 3 of 4 scènes gehad samen, maar ik vind nu al dat ze een spinoff-serie moeten krijgen
pi_51173932
Het nummer uit de trailer is gratis te downloaden vanaf de website van Harriet Street.
http://www.myspace.com/harrietstreet
[14.gif]
pi_51580489
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:54 schreef Symer het volgende:

Maar goed, we kunnen inmiddels wel uitsluiten dat John een alien, robot of een mens is. Wat blijft er dan over?

Ik zit te denken aan iets spiritueels. Jezus of een beschermengel ofzo.
Ik denk dat je weleens gelijk kunt hebben.
Lekker wazige aflevering die laatste...
Money won is twice as sweet as money earned.
  woensdag 18 juli 2007 @ 07:38:12 #23
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_51582505
Las nogal nare dingen over de eerste aflevering, dus dacht dat het niks werd.Maar ik word nu wel nieuwsgierig.

Had toch liever een afgerond Deadwood gezien....................Damn you, Milch!
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
pi_52247875
Hoe zit het nu verder met deze serie? Ik ben eigenlijk gestopt bij aflevering 4. Zijn er nog meer of is de serie inmiddels alweer van de tv gehaald?
[14.gif]
pi_52284762
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 03:41 schreef Chen het volgende:
Hoe zit het nu verder met deze serie? Ik ben eigenlijk gestopt bij aflevering 4. Zijn er nog meer of is de serie inmiddels alweer van de tv gehaald?
Volgende week zondag is de finale (afl. 10). Een seizoen 2 is nog niet bevestigd, HBO schijnt eerst de reacties op de finale af te willen wachten.

Ik was wegens vakantie ook gestopt bij afl 4 of 5, maar ik heb de afgelopen dagen weer bijgekeken.

Ik dacht eerst zeker te weten dat hij Jezus was aangezien hij alwetend leek te zijn, het steeds had over zijn vader en overal tegelijk leek te kunnen zijn. Maar nu vind ik dat Jezus er dan wel vreemde praktijken op nahoudt met z'n cryptische videoboodschappen, kidnapperij en z'n rare reclamepraatje tegen Cissy.

Ben erg benieuwd wat de finale brengt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')