Dan moet je die eerste forwardslash in de destination weghalenquote:Op donderdag 28 juni 2007 10:34 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
en het moet hier in komen
http://nellyf.100webspace.net/filemp3/
_dat_ is pas een ranzige constructie, en nog langzaam ook.quote:Op donderdag 28 juni 2007 08:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In Java zou je een try/catch/finally doen met if statements in het try gedeelte.
Zo weet je dat finally altijd uitgevoerd wordt, zelfs als er errors in het try gedeelte staat.
Stel dat er bij conditie1, conditie2 én conditie3 iets verschillends moet gebeuren, maar hierna altijd dezelfde handeling wordt uitgevoerd. Die handeling moet niet worden uitgevoerd als er geen van de condities waar zijn. Praktijkvoorbeelden vind je vaak bij rechtenafhandeling, waarbij iemand in verschillende omstandigheden iets mag uitvoeren. Dan is zo'n any imho toch wel handigquote:Op donderdag 28 juni 2007 13:19 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
_dat_ is pas een ranzige constructie, en nog langzaam ook.
Er is niets mis met try/catch/finally, zolang het gebruikt wordt waar het echt nodig is. Ik zie de toegevoegde waarde van een speciale constructie als if/else/any nog steeds niet.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | // Procedure om een post te deleten if (user.hasRight('delete_post') && !topic.isClosed()) { // Verberg post // Voeg notitie toe aan logboek gekoppeld aan user } else if (user.hasRight('delete_post') && user.hasRight('is_admin')) { // Verwijder post } any { // Ga terug naar het topic } else { // Geef foutmelding } ?> |
Het feit dat je ten allen tijde een bepaald blok code wilt uitvoeren, indien alle bovenstaande checks falen?quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:19 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
_dat_ is pas een ranzige constructie, en nog langzaam ook.
Er is niets mis met try/catch/finally, zolang het gebruikt wordt waar het echt nodig is. Ik zie de toegevoegde waarde van een speciale constructie als if/else/any nog steeds niet.
Hoe geef je aan welke if statements allemaal bij de any horen?quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:34 schreef JeRa het volgende:
[..]
Stel dat er bij conditie1, conditie2 én conditie3 iets verschillends moet gebeuren, maar hierna altijd dezelfde handeling wordt uitgevoerd. Die handeling moet niet worden uitgevoerd als er geen van de condities waar zijn. Praktijkvoorbeelden vind je vaak bij rechtenafhandeling, waarbij iemand in verschillende omstandigheden iets mag uitvoeren. Dan is zo'n any imho toch wel handig :)
edit: voorbeeldje:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | { Foo(); } else if (bar) { Bar(); } else { Baz(); } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | { Foo(); } else { if (bar) { Bar(); } else { Baz(); } } |
Exceptions gebruik je voor, zoals de naam al zegt, uitzonderingen. Exception handling kost behoorlijk wat extra processor tijd. Als je door middel van een simpele reeks if's kan bepalen of een bepaald stuk code moet worden uitgevoerd, dan is het onzinnig om daar een try/finaly blok voor te gebruiken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het feit dat je ten allen tijde een bepaald blok code wilt uitvoeren, indien alle bovenstaande checks falen?
Tja, ik ben er nog niet tegenaan gelopen, ik zeg alleen hoe dat in Java over het algemeen opgelost word![]()
nicequote:Op donderdag 28 juni 2007 10:45 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dan moet je die eerste forwardslash in de destination weghalendat is namelijk de root, en daar heb jij wrs geen rechten voor.
Hm, nee.. Want morgen is de datum van vandaag weer een anderequote:Op donderdag 28 juni 2007 05:32 schreef doka het volgende:
[..]
Je kunt zoiets proberen:
[ code verwijderd ]
DATE selecteerd het datumgedeelte van een datum of timestamp.
Zie: http://dev.mysql.com/doc/(...)s.html#function_date
quote:Op donderdag 28 juni 2007 05:20 schreef Siegfried het volgende:
Goed, SQL vraagje.
Ik heb een tabel waarin een veld 'datum' zit met daarin een waarde als '2007-06-28 05:18:'
Nu wil ik een SELECT query hebben die alleen de rijen selecteerd die overeenkomen met de datum van vandaag. Daarbij moet hij de tijd dus buiten beschouwing laten, en puur naar de datum kijken.
Ik kom er helaas niet uit. Hopelijk kunnen jullie helpen..
SELECT * FROM '' WHERE datum =
Zoals je zelf al aangeeft word bij mij op het werk de try catch vooral gebruikt om excepties e.d te gooienquote:Op donderdag 28 juni 2007 14:37 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Exceptions gebruik je voor, zoals de naam al zegt, uitzonderingen. Exception handling kost behoorlijk wat extra processor tijd. Als je door middel van een simpele reeks if's kan bepalen of een bepaald stuk code moet worden uitgevoerd, dan is het onzinnig om daar een try/finaly blok voor te gebruiken.
Ik zie trouwens ook niet hoe een try/finaly zou kunnen helpen in het if/elseif/any/else geval.
Kan metquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:41 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Hm, nee.. Want morgen is de datum van vandaag weer een andere
Het moet dus variabel zijn, zoals met NOW(), maar dan echt puur op vandaag..
Iemand anders een oplossing hiervoor:
[..]
Ja, dat was het hele ideequote:Op donderdag 28 juni 2007 14:27 schreef SuperRembo het volgende:
Any zou dus een uitbreiding moeten worden op de if/elseif/else constructie.
En dat is lelijk, imho.quote:Maar met 1 variabele en 2 regels code kom je er ook.
Met LIMIT kun je één kant op, maar niet zowel het id ervoor als erna pakken. Ook kun je niet garanderen dat id 11 links id 10 en rechts id 12 heeft (als er items tussendoor worden verwijderd) wat het geheel nog wat lastiger maaktquote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:03 schreef Chandler het volgende:
Maar zonder UNION Selects? Misschien met LIMIT?
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:03 schreef Chandler het volgende:
Maar zonder UNION Selects? Misschien met LIMIT?
1 2 3 4 5 6 7 | FROM mytable a LEFT OUTER JOIN mytable b ON b.name >= a.name AND b.id != a.id LEFT OUTER JOIN mytable c ON c.name <= a.name AND c.id != a.id WHERE a.id = $id ORDER BY b.name ASC, c.name DESC LIMIT 1 |
Dat had ik ook al geprobeerd maar gaf dezelfde foutmeldingquote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:07 schreef SuperRembo het volgende:
Oh, de where en oder by staan verkeerd om.
Voor SQLite heb je sqlite_fetch_all()quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:44 schreef Geqxon het volgende:
Maar bestaat er eigenlijk een kant en klare functie een een mysql_query result compleet doorloopt en alle resultaten in een 2D associatieve array stopt?
Als je precies dezelfde foutmelding krijgt dan heb je de tweede keer ook nog de WHERE direct voor de LIMIT staan, dus de ORDER voor de WHERE.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 09:22 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat had ik ook al geprobeerd maar gaf dezelfde foutmelding
1 2 3 4 5 6 7 | FROM mytable a LEFT OUTER JOIN mytable b ON (b.name >= a.name AND b.id != a.id) LEFT OUTER JOIN mytable c ON (c.name <= a.name AND c.id != a.id) WHERE a.id = $id ORDER BY b.name ASC, c.name DESC LIMIT 1 |
Please do share, altijd handig om kennis te vergaren enzovoorts.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:11 schreef Geqxon het volgende:
Sterker: ATM heb ik de functie al gemaakt, ik zocht gewoon een native functie binnen PHP.
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Please do share, altijd handig om kennis te vergaren enzovoorts.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | $sql = "SELECT * FROM users"; $result = mysql_query($sql); if ($result){ $users = mysql_fetch_all_assoc($result,"ID"); } print_r($users); function mysql_fetch_all_assoc($result,$uniquekey){ $all = array(); while ($row = mysql_fetch_assoc($result)){ $all[$row[$uniquekey]] = $row; } return $all; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 | ( [1] => Array ( [ID] => 1 [Username] => Geqxon [Userlevel] => 2 [Password] => xxx [EmailAddress] => xxx [Timezone] => 1 [RegIP] => [DateAdded] => 0 [DateUpdated] => 0 ) [8] => Array ( [ID] => 8 [Username] => Heinz [Userlevel] => 0 [Password] => xxx [EmailAddress] => ketchup@hotmail.com [Timezone] => 1 [RegIP] => [DateAdded] => 0 [DateUpdated] => 0 ) [21] => Array ( [ID] => 21 [Username] => Testcase [Userlevel] => 0 [Password] => xxx [EmailAddress] => testcase@hotmail.com [Timezone] => 1 [RegIP] => [DateAdded] => 0 [DateUpdated] => 0 ) [27] => Array ( [ID] => 27 [Username] => asdf [Userlevel] => 0 [Password] => xxx [EmailAddress] => asdf [Timezone] => 1 [RegIP] => 127.0.0.1 [DateAdded] => 1182898662 [DateUpdated] => 0 ) ) |
IS NULL of IS NOT NULLquote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:28 schreef Geqxon het volgende:
Zo, weer een MySQL vraagje
Mijn resultatenset van een query met een left-join heeft op sommige velden een "NULL" , omdat er geen bijpassend record is. Nu wil ik hier op filteren, maar "b.ID = NULL" of "b.ID = 'NULL'" werkt helaas niet. Wat moet ik hiervoor gebruiken?
PS: Ja, ik wil het op deze manier, en liever geen andere manier
Eingelijk is SQL schitterendquote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:51 schreef Geqxon het volgende:
My god, dat MySQL zo simpel is. Prachtige "taal" , dat MySQL! De meest complexe querys zijn nog leesbaar, en je kunt er vanalles mee. Thanks guys!
Dat werkt inderdaad welquote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:39 schreef WyriHaximus het volgende:
[ code verwijderd ]
Zo misschien? Misschien dat die haakjes uit maken![]()
1 2 3 | 2e keer: 12, 5 secs 3e keer: Toon Records 0 - 0 (1 totaal, Query duurde 0.0003 sec) |
1 2 3 | 490 een jongen of een meisje 490 een jongen of een meisje |
Vraagje, waarom wil je het niet via een UNION SELECT oplossen?quote:Op zondag 1 juli 2007 00:58 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat werkt inderdaad welmaar......
[ code verwijderd ]![]()
en de uitkomst is niet wat ik zoek
ID = 2000
[ code verwijderd ]
Twee seconden nazoekwerk, documentatie, vanaf MySQL 4.0.0 dusquote:Op zondag 1 juli 2007 08:41 schreef Chandler het volgende:
Wil dat dan ook draaien op MySQL 4.1.22-community-nt ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |