Alles wat je fout doet in de Apache config of in een .htaccess levert een 500 op (of compleet vreemd gedrag). Een 403 forbidden krijg je als:quote:Op maandag 25 juni 2007 11:35 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Hmmm zorgt dat voor een 500? Nooit geweten, daarnaast ook nooit de luxe gehad om een apache zonder mod_rewrite te hebben
.
Het probleem is dat ik niet de beheerder ben, dus ik kan niet zoveel doen... Overigens op mijn eigen webhost werkt het prima (http://www.clixz.nl/ml/Home).quote:Op maandag 25 juni 2007 11:38 schreef JeRa het volgende:
[..]
Alles wat je fout doet in de Apache config of in een .htaccess levert een 500 op (of compleet vreemd gedrag). Een 403 forbidden krijg je als:
1) De rechten van de locatie niet goed staan (bestaat er een map Home? of is ie virtueel?)
2) Je middels een .htaccess doorgeeft dat er een 403 moet komen
3) Je middels PHP doorgeeft dat er een 403 moet komen
4) etc
Veel punten waar Reneuh dus kan kijken
set_time_limit(0), en direct via de command line aanroepen (niet via de webserver).quote:Op maandag 25 juni 2007 20:37 schreef Geqxon het volgende:
Goed, standaard XAMPP installatie, en na een minuut lang laden (zware pagina) stopt hij ermee. Alle timeouts in /xampp/php/php.ini naar 3600 verhoogd, nog steeds het probleem. Zeer frustrerend, iemand tips?
Verschillende codes geprobeerd, maar ik krijg het maar niet aan de gang. Iemand een idee?quote:Op maandag 25 juni 2007 12:28 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik niet de beheerder ben, dus ik kan niet zoveel doen... Overigens op mijn eigen webhost werkt het prima (http://www.clixz.nl/ml/Home).
Map Home bestaat niet. Het is gewoon een vervanging van index.php?pid=1 (http://www.clixz.nl/ml/index.php?pid=1). De naam (Home) wordt uit de database gehaald en zo wordt de juiste pagina geladen.
Opties 2 en 3 heb ik iig niet..
Het staat aan neem ik aan? Wat zegt de hosting van hun? Misschien rewrite_base / toevoegen? (Of zoiets uit me hoofd gedaan kan er naast zitten met de exacte naamquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:47 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Verschillende codes geprobeerd, maar ik krijg het maar niet aan de gang. Iemand een idee?
Dat staat aan ja.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:20 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Het staat aan neem ik aan? Wat zegt de hosting van hun? Misschien rewrite_base / toevoegen? (Of zoiets uit me hoofd gedaan kan er naast zitten met de exacte naam.)
quote:
Je krijgt hier al antwoord voordat je het vraagtquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:52 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb het al eens eerder gevraagd, ik heb van super-muffin antwoord gehaden, en ik ben het vergeten.![]()
Het systeem op Fok!, dat je bijvoorbeeld /user/active/22942 in kunt typen, wat was ook alweer de benaming van dit systeem?
Hier op FOK! gebruiken ze geloof ik MultiViewsquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:52 schreef Geqxon het volgende:
Het systeem op Fok!, dat je bijvoorbeeld /user/active/22942 in kunt typen, wat was ook alweer de benaming van dit systeem?
Nou, ik ben eindelijk erachter hoor! Het ligt niet aan MySQL zelf.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:50 schreef JeRa het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, die één op de 100.000 keer dat het fout gaat kun je bijvoorbeeld opvangen met een debugger en het probleem zo isolerenhet zijn juist dergelijke bugs die het geheel onbetrouwbaar maken, de bugs die elke keer optreden zijn snel te vinden én op te lossen.
Aye redelijk simpel te doen ookquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:56 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
[..]
Je krijgt hier al antwoord voordat je het vraagt
Probeer anders eens een rewrite van index.php naar index.html heel simpel kijken of die werkt. En anders zou de hosting het moeten weten zijn hun serverquote:
Lijkt te werken:quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:43 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Probeer anders eens een rewrite van index.php naar index.html heel simpel kijken of die werkt. En anders zou de hosting het moeten weten zijn hun server :).
1 2 | RewriteRule ^a.html$ b.html |
Op dit moment kan ik niet bij de structuur, maar probeerde het weer eens duidelijk uit te leggen :X en dat is zo verdomde moeilijk :{quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:47 schreef JeRa het volgende:
@Chandler
Dat verhaal van die tabellen en die query moet je toch echt even toelichten, het is nogal wazig zo. Je vergelijkt in de query een relatie_id met een group_id, waarbij die laatste niet eens is terug te vinden in de structuur.
Kun je niet gewoon de structuur vrijwel letterlijk hier plakken en een SELECT * op beide tabellen doen en de output (inclusief kolomnamen :P) hier ook neerzetten? :)
1 2 3 | - relatie_id - titel |
1 2 3 | - relatie_titel - relatie_id |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 2 - SAP - Persoon b 3 - TOP - persoon c 4 - TIP - persoon d 5 - TOP - persoon e 6 - SAP - persoon f 7 - TOP - persoon g 8 - TOP - persoon h 9 - TAP - persoon i 10 - SOP - persoon j 11 - SOP - persoon k 12 - TAP - persoon l |
1 2 3 4 | 2 - TIP - Groep 1 3 - TOP - Groep 1 4 - SAP - Groep 2 |
1 2 3 4 5 | count(relaties.id) AS total FROM relatiegroepen LEFT JOIN relaties ON relaties.relatie_id = relatiegroepen.relatie_id GROUP BY relatiegroepen.relatie_titel |
1 2 | Groep 2 - 2 |
Hier zie ik anders SERVER ERROR!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:51 schreef Reneuh het volgende:
Lijkt te werken:
http://www.hotelmergelland.nl/mod_rewrite/a.html
http://www.hotelmergelland.nl/mod_rewrite/b.html
En .htaccess:
Ik kreeg toch echt een SERVER ERRORquote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:33 schreef WyriHaximus het volgende:
?
Genept door mijn onderbewustzijn, bedanktquote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:56 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
[..]
Je krijgt hier al antwoord voordat je het vraagt
Nee hoor, werkt nu netjes!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:18 schreef WyriHaximus het volgende:
Nu nog steeds dan?
Ik probeer het door een voorbeeld te schetsen!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:26 schreef JeRa het volgende:
Meer PHP en MySQL, minder Apache. En Chandler, zou je "Voor tabel 1 heb ik data waarbij ik een relatie_id vermeld." kunnen toelichten? :P
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Relaties relatie_id == relatie_id Groep Titel Gebruiker 1 TIP Gebruiker 2 TOP Gebruiker 3 TIP TIP (3) Gebruiker 4 SAP TOP (3) Groep 1 (6) Gebruiker 5 TIP SAP (2) Groep 2 (3) Gebruiker 6 SAP SOP (1) Gebruiker 7 TOP Gebruiker 8 TOP Gebruiker 9 SOP |
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:36 schreef thatsme het volgende:
Ik wil een variabele laten screenen op gebande woorden welke in een string staan. Als een van de woorden terugkomt moet het script gewoon afgebroken worden en niet opgeslagen. Echter ik kom er niet uit hoe ik een variable scan op de woorden uit de string.
1 2 3 | if(str_replace($arraymetstoutewoorden,'',$string)!=$string) ?> |
mijn dankquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:41 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
![]()
Zoiets en dan in $arraymetstoutewoorden een array met de gebande woorden en in $string de text waar het over heen moet. Als deze if true is zitten er foute woorden in.
Nu is het duidelijker jaquote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:21 schreef Chandler het volgende:
[..]
Nee hoor, werkt nu netjes!
[..]
Ik probeer het door een voorbeeld te schetsen!
[ code verwijderd ]
Zie je wat ik uiteindelijk wil?
1 2 3 4 | $str = 'bla bla bla wat tekst. [PLUGIN:FORM]'; echo preg_replace("$\[PLUGIN:([A-Z]{1,})\]$" , '$1', $str); ?> |
1 |
1 |
Maar wat wil je precies doen? Jouw regex werkt prima, hij vervangt het PLUGIN-gedeelte compleet door wat er na de dubbele punt staatquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:32 schreef super-muffin het volgende:
Die heb ik ook geescaped, maar die zijn verdwenen door Fok!
Dan moet je preg_match() gebruiken en niet preg_replace()quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:50 schreef super-muffin het volgende:
ik wil alleen wat er na de plugin staat.
Dus niet de tekst 'bla bla bla wat tekst.' er bij.
dit omdat de namen van de categorieen vaker voorkomenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:19 schreef JeRa het volgende:
[..]
Nu is het duidelijker jawaarom heb je die DISTINCT() in je query als je al een GROUP BY hebt? Je query ziet er goed uit verder
Ja...maar je doet al een GROUP BY op de naam van de categorie, dus die zullen nooit vaker dan één keer voorkomen. Test het maar eensquote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:13 schreef Chandler het volgende:
[..]
dit omdat de namen van de categorieen vaker voorkomen
TIP - Groep 1
TOP - Groep 1
SAP - Groep 2
SOP - Groep 2
Ja ik heb de tijden al in timestamps , en zat ook al te klooien met mktime , maar hoe bereken ik het precies of de ene timestamp tussen 2 andere timestamps valt? Daar kom ik niet uit.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:31 schreef Tijn het volgende:
Ik zou het omrekenen naar timestamps en dan kijken of een gegeven timestamp tussen de 2 timestamps van een lesuur valt.
Je kunt het bijvoorbeeld met mktime() makkelijk doen
heb ik ooit op de GRM gemaakt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:28 schreef broodmonkeh het volgende:
ben ik weer met m'n lastige vragen
Ik wil ff op weg geholpen met iets , dat is namelijk iets met de tijd. Als het tussen 8:30 en 9:15 is dan is lesuur 1 bezig , als de tijd tussen 9:15 en 10:00 is is lesuur 2 bezig enz.. Maar hoe bereken ik dit met PHP?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | if (...) { // doe iets } else if (...) { // doe iets anders } else { // doe iets als de bovenstaande condities allemaal onwaar waren } any { // doe iets als minstens één van de bovenstaande condities waar was } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |