danku dit werkt perfectquote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:02 schreef Geqxon het volgende:
Een nette maar trage manier:
[ code verwijderd ]
In een switch kan je toch default gebruiken?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:28 schreef Geqxon het volgende:
Dat zou inderdaad erg handig zijn, zoiets had ik laatst in een switch-statement nodig
Zelf werk ik in zulke gevallen met booleans overigens.
Default is volgens mij wat hij doet als alles faalt (else dus), JeRa heeft het er over als één van de booleans van de switch wel lukt, dat hij in dat geval een stukje code altijd uit moet voeren.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:39 schreef freiss het volgende:
[..]
In een switch kan je toch default gebruiken?
Ja, ik zag dat ik het verkeerd had gelezenquote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Default is volgens mij wat hij doet als alles faalt (else dus), JeRa heeft het er over als één van de booleans van de switch wel lukt, dat hij in dat geval een stukje code altijd uit moet voeren.
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:26 schreef JeRa het volgende:
Wat ik eigenlijk in PHP nogal mis, is de volgende mogelijkheid:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | $any = false; if (...) { // doe iets $any = true; } else if (...) { // doe iets anders $any = true; } else { // doe iets als de bovenstaande condities allemaal onwaar waren $any = true; } if($any) { // doe iets als minstens één van de bovenstaande condities waar was } ?> |
Maar het werkt wel, als het echt moet.quote:Op woensdag 27 juni 2007 02:16 schreef JeRa het volgende:
[..]
Nee, dat is lelijk, zeker bij veel conditional blocks
functionaliteit > schoonheidquote:Op woensdag 27 juni 2007 02:39 schreef fokME2 het volgende:
[..]
Maar het werkt wel, als het echt moet.![]()
Je mist het in PHP, is er een taal waar zo'n constructie wel bestaat?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:26 schreef JeRa het volgende:
Wat ik eigenlijk in PHP nogal mis, is de volgende mogelijkheid:
[ code verwijderd ]
Keer het dan om:quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | $any = true; if (...) { // doe iets } else if (...) { // doe iets anders } else { // doe iets als de bovenstaande condities allemaal onwaar waren $any = false; } if($any) { // doe iets als minstens één van de bovenstaande condities waar was } ?> |
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:19 schreef JeRa het volgende:
Nu is het duidelijker jawaarom heb je die DISTINCT() in je query als je al een GROUP BY hebt? Je query ziet er goed uit verder
Goed punt, aangezien hij er vaak over struikelt als je ergens onderop in een niet gebruikt stukje code een punt-komma mist. TVPquote:Op woensdag 27 juni 2007 09:09 schreef Chandler het volgende:
[..]je hebt helemaal gelijk gehad, snap niet waarom ik toen koos voor distinct maar goed!!
Nu nog een kleine andere vraag over preformance van PHP
Is het zo dat hoe groter je script hoe langer het er over doet ookal wordt 90% van het script niet uitgevoerd?
Ik heb namelijk nu een script van ruim 100KB en dacht dat als ik onderdelen in een switch nu eens in apparte php bestanden ga zetten de preformance omhoog zou gaan... Anyone?
Gevoelsmatig zeg ik dat het niet uitmaakt.... maar onderbouwen kan ik het nietquote:Op woensdag 27 juni 2007 09:09 schreef Chandler het volgende:
Is het zo dat hoe groter je script hoe langer het er over doet ookal wordt 90% van het script niet uitgevoerd?
Weet niet, ff kijken hoe includes werkenquote:Op woensdag 27 juni 2007 09:09 schreef Chandler het volgende:
[..]je hebt helemaal gelijk gehad, snap niet waarom ik toen koos voor distinct maar goed!!
Ik heb namelijk nu een script van ruim 100KB en dacht dat als ik onderdelen in een switch nu eens in apparte php bestanden ga zetten de preformance omhoog zou gaan... Anyone?
Allemaal kleine bestandjes = meer I/O (en dat vraagt veel) = tragerquote:Op woensdag 27 juni 2007 11:58 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Weet niet, ff kijken hoe includes werken.
Geen idee, maar PHP parsed toch ook de dingen die hij niet 'hoeft' te doen. Als php niet op regel 50 hoeft te zijn, maar daar zit wel een fout, dan krijg je toch een error. Zit die fout echter in je include dan krijg je geen error totdat die file is geïnclude.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:09 schreef Chandler het volgende:
Ongetwijfeld, maar het gaat me eerder om dit:quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:36 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Je mist het in PHP, is er een taal waar zo'n constructie wel bestaat?
Hier ben ik het dus niet mee eens, ik ben meer van het type functionaliteit == schoonheid; zodra ik in een taal teveel truukjes moet gaan uithalen alleen al voor de logische vertakking, krijg ik een hekel aan de taalquote:Op woensdag 27 juni 2007 08:21 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
functionaliteit > schoonheidiig zolang de code maar goed leesbaar blijft
Dat is dus mogelijk ja, maar lelijk.quote:[..]
Keer het dan om:
[ code verwijderd ]
Het lijkt me een beetje overbodig om hier een speciaal statement voor te introduceren.
Ik hang liever niet te veel op schoonheid, vind het absoluut belangrijk (zeker tegenwoordig hecht ik er veel meer waarde aan dan vroeger). Maar als ik met een kleine hack de functionaliteit kan krijgen die nodig is zie ik daar geen probleem in. Moet niet een gekkenhuis worden want dan word het ook niet lekker meer leesbaar en ga je er alleen maar op achter uit .quote:Op woensdag 27 juni 2007 13:18 schreef JeRa het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus niet mee eens, ik ben meer van het type functionaliteit == schoonheid; zodra ik in een taal teveel truukjes moet gaan uithalen alleen al voor de logische vertakking, krijg ik een hekel aan de taalhet is dat ik goed bekend ben met PHP en het voor een scripttaal een goede performance heeft tegenover een korte ontwikkelingstijd.
Preciesquote:Op woensdag 27 juni 2007 14:59 schreef JeRa het volgende:
Zodra ik te vieze hacks moet gaan gebruiken om de functionaliteit te verkrijgen die ik nodig heb, ga ik ernstig twijfelen aan het platform dat ik gekozen heb
Is serialize() geen optie? Meer leesmateriaal.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:09 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Precies.
Zal forearch($this as $key => $value) werken om alle varriables van een class te cachen en later weer op te vragen?
Ik moet ff kijken wat ik precies wil, ik wil iig een stuk code over kunnen slaan wat redelijk intensief is en vaak het zelfde als uitkomst heeft.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:12 schreef JeRa het volgende:
[..]
Is serialize() geen optie? Meer leesmateriaal.
Afhankelijk van die uitkomst lijkt het me beter als je puur die uitkomst cachet? Of bestaat de uitkomst uit een object?quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:02 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ik moet ff kijken wat ik precies wil, ik wil iig een stuk code over kunnen slaan wat redelijk intensief is en vaak het zelfde als uitkomst heeft.
De uitkomst zijn verschillende arrays binnen een class. En de inhoud van die arrays verschilt per pagina + afhankelijk welke rechten de gebruiker heeft. Dus het is een beetje tricky.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:04 schreef JeRa het volgende:
[..]
Afhankelijk van die uitkomst lijkt het me beter als je puur die uitkomst cachet? Of bestaat de uitkomst uit een object?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | $sql = 'SELECT DISTINCT COUNT(*) As occurrences, id, timestamp, title, content FROM `'.mysql_real_escape_string($table).'` WHERE ('; // alle woorden langs foreach($words as $word) { $sql .= '(`title` LIKE "%'.mysql_real_escape_string($word).'%") OR (`content` LIKE "%'.mysql_real_escape_string($word).'%") OR'; } $sql = substr($sql,0,(strLen($sql)-3)); // de laatste OR eraf $sql .= ') GROUP BY `id` ORDER BY occurrences DESC, `timestamp` DESC'; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | As occurrences, id, timestamp, title, content FROM `internal_news` WHERE ( (`title` LIKE "%vrijdag%") OR (`content` LIKE "%vrijdag%") OR (`title` LIKE "%koffie%") OR (`content` LIKE "%koffie%") ) GROUP BY `id` ORDER BY occurrences DESC, `timestamp` DESC |
Ja, daar las ik ook iets over. Maar ik las ook dat het voor een kleine database niet aan te raden is, omdat je dan weinig vindt ofzo, omdat de relevantie automatisch bepaald wordt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:30 schreef JeRa het volgende:
Verder als oplossing kan ik je de fulltext index van MySQL aanradenheb je 80% van de zoekfunctionaliteit al af.
Dat is allemaal vrij goed te tunen dacht ikquote:Op woensdag 27 juni 2007 18:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daar las ik ook iets over. Maar ik las ook dat het voor een kleine database niet aan te raden is, omdat je dan weinig vindt ofzo, omdat de relevantie automatisch bepaald wordt.
De database gaat namelijk waarschijnlijk nooit meer dan 20 a 30 records bevatten. En als bijvoorbeeld het woord "vrijdag" in 10 daarvan voorkomt, wordt het niet meer als een relevant woord gezien en krijg je geen resultaten terug als je hierop zoekt. Wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Je kunt zoiets proberen:quote:Op donderdag 28 juni 2007 05:20 schreef Siegfried het volgende:
Goed, SQL vraagje.
Ik heb een tabel waarin een veld 'datum' zit met daarin een waarde als '2007-06-28 05:18:'
Nu wil ik een SELECT query hebben die alleen de rijen selecteerd die overeenkomen met de datum van vandaag. Daarbij moet hij de tijd dus buiten beschouwing laten, en puur naar de datum kijken.
Ik kom er helaas niet uit. Hopelijk kunnen jullie helpen..
SELECT * FROM '' WHERE datum =
1 |
Wat is precies het nut van een zoekfunctie als je maar 20 records hebt?quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:31 schreef Tijn het volgende:
De database gaat namelijk waarschijnlijk nooit meer dan 20 a 30 records bevatten.
In Java zou je een try/catch/finally doen met if statements in het try gedeelte.quote:Op woensdag 27 juni 2007 08:36 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Je mist het in PHP, is er een taal waar zo'n constructie wel bestaat?
[..]
Keer het dan om:
[ code verwijderd ]
Het lijkt me een beetje overbodig om hier een speciaal statement voor te introduceren.
Er komen complete boeken in een record te staan?quote:Op donderdag 28 juni 2007 07:16 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Wat is precies het nut van een zoekfunctie als je maar 20 records hebt?
Is het dan niet misschien beter om het per hoofdstuk op te slaan, ofzo?quote:Op donderdag 28 juni 2007 09:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Er komen complete boeken in een record te staan?
Ach, het gaat er meer om dat ik de ervaring eens op doe. Het leek me handiger om kleinschalig te beginnen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 07:16 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Wat is precies het nut van een zoekfunctie als je maar 20 records hebt?
Hehe, ik gokte maar wat. Maar dan kun je het inderdaad beter per hoofdstuk opslaan.quote:Op donderdag 28 juni 2007 09:17 schreef JeRa het volgende:
[..]
Is het dan niet misschien beter om het per hoofdstuk op te slaan, ofzo?Tenminste, ik weet niet of het de bedoeling is dat het hele boek gevonden moet worden of dat het om de inhoud gaat.
Dan was je in ieder geval met LIKE tegen de lamp gelopen, aangezien die operator de gehele string moet doorzoeken van elk recordquote:Op donderdag 28 juni 2007 09:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, het gaat er meer om dat ik de ervaring eens op doe. Het leek me handiger om kleinschalig te beginnen.
Ik krijg ditquote:Op donderdag 28 juni 2007 08:59 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dit is echt te simpel voor een apart topic. Gebruik zoiets:
[ code verwijderd ]
En dan een cronjob/taakplanner om de 6 uur dit scriptje laten uitvoeren. Volgende keer:
[PHP/(My)SQL] voor dummies - Deel 45
Die /feed/ in dat pad was maar een voorbeeldje, dat moet je aanpassen naar de locatie waar je de feeds wilt opslaanquote:Op donderdag 28 juni 2007 10:27 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ik krijg dit
Warning: copy(/feed/rssfeed-2007-06-28-1124.xml): failed to open stream: No such file or directory in /home/www/feed.net/feeds.xml on line 3
Heb ik ook gedaan..Maar krijg nog steeds die error..quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:29 schreef JeRa het volgende:
[..]
Die /feed/ in dat pad was maar een voorbeeldje, dat moet je aanpassen naar de locatie waar je de feeds wilt opslaan
Dan doe je iets foutquote:Op donderdag 28 juni 2007 10:30 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan..Maar krijg nog steeds die error..
quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:30 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dan doe je iets fout :) laat eens zien wat je hebt, anders wordt het nogal lastig ;)
1 2 3 4 | $destname = '/filemp3/rssfeed-' . date('Y-m-d-Hi') . '.xml'; copy('-rsslink', $destname); ?> |
Dan moet je die eerste forwardslash in de destination weghalenquote:Op donderdag 28 juni 2007 10:34 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
en het moet hier in komen
http://nellyf.100webspace.net/filemp3/
_dat_ is pas een ranzige constructie, en nog langzaam ook.quote:Op donderdag 28 juni 2007 08:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In Java zou je een try/catch/finally doen met if statements in het try gedeelte.
Zo weet je dat finally altijd uitgevoerd wordt, zelfs als er errors in het try gedeelte staat.
Stel dat er bij conditie1, conditie2 én conditie3 iets verschillends moet gebeuren, maar hierna altijd dezelfde handeling wordt uitgevoerd. Die handeling moet niet worden uitgevoerd als er geen van de condities waar zijn. Praktijkvoorbeelden vind je vaak bij rechtenafhandeling, waarbij iemand in verschillende omstandigheden iets mag uitvoeren. Dan is zo'n any imho toch wel handigquote:Op donderdag 28 juni 2007 13:19 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
_dat_ is pas een ranzige constructie, en nog langzaam ook.
Er is niets mis met try/catch/finally, zolang het gebruikt wordt waar het echt nodig is. Ik zie de toegevoegde waarde van een speciale constructie als if/else/any nog steeds niet.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | // Procedure om een post te deleten if (user.hasRight('delete_post') && !topic.isClosed()) { // Verberg post // Voeg notitie toe aan logboek gekoppeld aan user } else if (user.hasRight('delete_post') && user.hasRight('is_admin')) { // Verwijder post } any { // Ga terug naar het topic } else { // Geef foutmelding } ?> |
Het feit dat je ten allen tijde een bepaald blok code wilt uitvoeren, indien alle bovenstaande checks falen?quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:19 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
_dat_ is pas een ranzige constructie, en nog langzaam ook.
Er is niets mis met try/catch/finally, zolang het gebruikt wordt waar het echt nodig is. Ik zie de toegevoegde waarde van een speciale constructie als if/else/any nog steeds niet.
Hoe geef je aan welke if statements allemaal bij de any horen?quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:34 schreef JeRa het volgende:
[..]
Stel dat er bij conditie1, conditie2 én conditie3 iets verschillends moet gebeuren, maar hierna altijd dezelfde handeling wordt uitgevoerd. Die handeling moet niet worden uitgevoerd als er geen van de condities waar zijn. Praktijkvoorbeelden vind je vaak bij rechtenafhandeling, waarbij iemand in verschillende omstandigheden iets mag uitvoeren. Dan is zo'n any imho toch wel handig :)
edit: voorbeeldje:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | { Foo(); } else if (bar) { Bar(); } else { Baz(); } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | { Foo(); } else { if (bar) { Bar(); } else { Baz(); } } |
Exceptions gebruik je voor, zoals de naam al zegt, uitzonderingen. Exception handling kost behoorlijk wat extra processor tijd. Als je door middel van een simpele reeks if's kan bepalen of een bepaald stuk code moet worden uitgevoerd, dan is het onzinnig om daar een try/finaly blok voor te gebruiken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 13:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het feit dat je ten allen tijde een bepaald blok code wilt uitvoeren, indien alle bovenstaande checks falen?
Tja, ik ben er nog niet tegenaan gelopen, ik zeg alleen hoe dat in Java over het algemeen opgelost word![]()
nicequote:Op donderdag 28 juni 2007 10:45 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dan moet je die eerste forwardslash in de destination weghalendat is namelijk de root, en daar heb jij wrs geen rechten voor.
Hm, nee.. Want morgen is de datum van vandaag weer een anderequote:Op donderdag 28 juni 2007 05:32 schreef doka het volgende:
[..]
Je kunt zoiets proberen:
[ code verwijderd ]
DATE selecteerd het datumgedeelte van een datum of timestamp.
Zie: http://dev.mysql.com/doc/(...)s.html#function_date
quote:Op donderdag 28 juni 2007 05:20 schreef Siegfried het volgende:
Goed, SQL vraagje.
Ik heb een tabel waarin een veld 'datum' zit met daarin een waarde als '2007-06-28 05:18:'
Nu wil ik een SELECT query hebben die alleen de rijen selecteerd die overeenkomen met de datum van vandaag. Daarbij moet hij de tijd dus buiten beschouwing laten, en puur naar de datum kijken.
Ik kom er helaas niet uit. Hopelijk kunnen jullie helpen..
SELECT * FROM '' WHERE datum =
Zoals je zelf al aangeeft word bij mij op het werk de try catch vooral gebruikt om excepties e.d te gooienquote:Op donderdag 28 juni 2007 14:37 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Exceptions gebruik je voor, zoals de naam al zegt, uitzonderingen. Exception handling kost behoorlijk wat extra processor tijd. Als je door middel van een simpele reeks if's kan bepalen of een bepaald stuk code moet worden uitgevoerd, dan is het onzinnig om daar een try/finaly blok voor te gebruiken.
Ik zie trouwens ook niet hoe een try/finaly zou kunnen helpen in het if/elseif/any/else geval.
Kan metquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:41 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Hm, nee.. Want morgen is de datum van vandaag weer een andere
Het moet dus variabel zijn, zoals met NOW(), maar dan echt puur op vandaag..
Iemand anders een oplossing hiervoor:
[..]
Ja, dat was het hele ideequote:Op donderdag 28 juni 2007 14:27 schreef SuperRembo het volgende:
Any zou dus een uitbreiding moeten worden op de if/elseif/else constructie.
En dat is lelijk, imho.quote:Maar met 1 variabele en 2 regels code kom je er ook.
Met LIMIT kun je één kant op, maar niet zowel het id ervoor als erna pakken. Ook kun je niet garanderen dat id 11 links id 10 en rechts id 12 heeft (als er items tussendoor worden verwijderd) wat het geheel nog wat lastiger maaktquote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:03 schreef Chandler het volgende:
Maar zonder UNION Selects? Misschien met LIMIT?
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:03 schreef Chandler het volgende:
Maar zonder UNION Selects? Misschien met LIMIT?
1 2 3 4 5 6 7 | FROM mytable a LEFT OUTER JOIN mytable b ON b.name >= a.name AND b.id != a.id LEFT OUTER JOIN mytable c ON c.name <= a.name AND c.id != a.id WHERE a.id = $id ORDER BY b.name ASC, c.name DESC LIMIT 1 |
Dat had ik ook al geprobeerd maar gaf dezelfde foutmeldingquote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:07 schreef SuperRembo het volgende:
Oh, de where en oder by staan verkeerd om.
Voor SQLite heb je sqlite_fetch_all()quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:44 schreef Geqxon het volgende:
Maar bestaat er eigenlijk een kant en klare functie een een mysql_query result compleet doorloopt en alle resultaten in een 2D associatieve array stopt?
Als je precies dezelfde foutmelding krijgt dan heb je de tweede keer ook nog de WHERE direct voor de LIMIT staan, dus de ORDER voor de WHERE.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 09:22 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat had ik ook al geprobeerd maar gaf dezelfde foutmelding
1 2 3 4 5 6 7 | FROM mytable a LEFT OUTER JOIN mytable b ON (b.name >= a.name AND b.id != a.id) LEFT OUTER JOIN mytable c ON (c.name <= a.name AND c.id != a.id) WHERE a.id = $id ORDER BY b.name ASC, c.name DESC LIMIT 1 |
Please do share, altijd handig om kennis te vergaren enzovoorts.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:11 schreef Geqxon het volgende:
Sterker: ATM heb ik de functie al gemaakt, ik zocht gewoon een native functie binnen PHP.
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Please do share, altijd handig om kennis te vergaren enzovoorts.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | $sql = "SELECT * FROM users"; $result = mysql_query($sql); if ($result){ $users = mysql_fetch_all_assoc($result,"ID"); } print_r($users); function mysql_fetch_all_assoc($result,$uniquekey){ $all = array(); while ($row = mysql_fetch_assoc($result)){ $all[$row[$uniquekey]] = $row; } return $all; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 | ( [1] => Array ( [ID] => 1 [Username] => Geqxon [Userlevel] => 2 [Password] => xxx [EmailAddress] => xxx [Timezone] => 1 [RegIP] => [DateAdded] => 0 [DateUpdated] => 0 ) [8] => Array ( [ID] => 8 [Username] => Heinz [Userlevel] => 0 [Password] => xxx [EmailAddress] => ketchup@hotmail.com [Timezone] => 1 [RegIP] => [DateAdded] => 0 [DateUpdated] => 0 ) [21] => Array ( [ID] => 21 [Username] => Testcase [Userlevel] => 0 [Password] => xxx [EmailAddress] => testcase@hotmail.com [Timezone] => 1 [RegIP] => [DateAdded] => 0 [DateUpdated] => 0 ) [27] => Array ( [ID] => 27 [Username] => asdf [Userlevel] => 0 [Password] => xxx [EmailAddress] => asdf [Timezone] => 1 [RegIP] => 127.0.0.1 [DateAdded] => 1182898662 [DateUpdated] => 0 ) ) |
IS NULL of IS NOT NULLquote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:28 schreef Geqxon het volgende:
Zo, weer een MySQL vraagje
Mijn resultatenset van een query met een left-join heeft op sommige velden een "NULL" , omdat er geen bijpassend record is. Nu wil ik hier op filteren, maar "b.ID = NULL" of "b.ID = 'NULL'" werkt helaas niet. Wat moet ik hiervoor gebruiken?
PS: Ja, ik wil het op deze manier, en liever geen andere manier
Eingelijk is SQL schitterendquote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:51 schreef Geqxon het volgende:
My god, dat MySQL zo simpel is. Prachtige "taal" , dat MySQL! De meest complexe querys zijn nog leesbaar, en je kunt er vanalles mee. Thanks guys!
Dat werkt inderdaad welquote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:39 schreef WyriHaximus het volgende:
[ code verwijderd ]
Zo misschien? Misschien dat die haakjes uit maken![]()
1 2 3 | 2e keer: 12, 5 secs 3e keer: Toon Records 0 - 0 (1 totaal, Query duurde 0.0003 sec) |
1 2 3 | 490 een jongen of een meisje 490 een jongen of een meisje |
Vraagje, waarom wil je het niet via een UNION SELECT oplossen?quote:Op zondag 1 juli 2007 00:58 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat werkt inderdaad welmaar......
[ code verwijderd ]![]()
en de uitkomst is niet wat ik zoek
ID = 2000
[ code verwijderd ]
Twee seconden nazoekwerk, documentatie, vanaf MySQL 4.0.0 dusquote:Op zondag 1 juli 2007 08:41 schreef Chandler het volgende:
Wil dat dan ook draaien op MySQL 4.1.22-community-nt ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |