abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:33:33 #1
127277 Xtremerides.nl
De kermisdatabase!
pi_50651284
Hoi,

k heb 2 pc's en 1 laptop

Het gekke is dus dat ze elkaar wel vinden met spellen via langame zoals Half Life 1 en Wolfenstein maar ik kan de derde pc vincen met windows voor overdragt van bestanden. Weet iemand hoe je dit moet oplossen?

Alvast bedankt!
www.XTREMERIDES.NL, DE KERMIS DATABASE VAN NEDERLAND! Weer nieuwe reportages, van Kermissen, zwembaden, pretparken en Faller Modelbouw!
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:36:54 #2
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_50651392
je spellingschecker is ook kaduuk blijkbaar......
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:36:56 #3
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_50651393
"maar ik kan de derde pc vincen met windows voor overdragt van bestanden"

Type die zin opnieuw dan snap ik misschien wat je bedoelt.
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:39:42 #4
127277 Xtremerides.nl
De kermisdatabase!
pi_50651517
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:36 schreef Sanderrrr het volgende:
"maar ik kan de derde pc vincen met windows voor overdragt van bestanden"

Type die zin opnieuw dan snap ik misschien wat je bedoelt.
Normaliter kan je naar elkaar computers via "netwerklocaties" daar kan je ook zoeken naar computers in dit netwerk maar hij vind dus. De laptop en deze pc. De pc van mijn vrouw vind hij niet. Wel kan ik spellentjes via LAN-games spelen tegen haar en ze kan het internet op. Dus die pc is wel degeljik aangesloten op het netwerk wat via een router loopt. Maar hoe kan ik haar weer toevoegen aan mijn netwerklocaties als ik haar niet vind? Zodat ik weer bestanden van haar schijf kan halen en neerzetten
www.XTREMERIDES.NL, DE KERMIS DATABASE VAN NEDERLAND! Weer nieuwe reportages, van Kermissen, zwembaden, pretparken en Faller Modelbouw!
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:40:18 #5
127277 Xtremerides.nl
De kermisdatabase!
pi_50651534
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:36 schreef GateWayX het volgende:
je spellingschecker is ook kaduuk blijkbaar......
Waarom is Kaduk dan een bestaand nederlands woord?
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:43:42 #6
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_50651638
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:40 schreef Xtremerides.nl het volgende:

[..]

U hebt gezocht op kaduk:
quote:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands
U hebt gezocht op kaduuk:
quote:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

ka·duuk (bn.)
1 [inf.] in slechte toestand, bouwvallig => kapot
Als het nou ook de enige fout was in je tekst, er klopt geen reet van
pi_50651646
check ens of je de pc`s kan pingen [

quote]Op woensdag 20 juni 2007 13:39 schreef Xtremerides.nl het volgende:

[..]

Normaliter kan je naar elkaar computers via "netwerklocaties" daar kan je ook zoeken naar computers in dit netwerk maar hij vind dus. De laptop en deze pc. De pc van mijn vrouw vind hij niet. Wel kan ik spellentjes via LAN-games spelen tegen haar en ze kan het internet op. Dus die pc is wel degeljik aangesloten op het netwerk wat via een router loopt. Maar hoe kan ik haar weer toevoegen aan mijn netwerklocaties als ik haar niet vind? Zodat ik weer bestanden van haar schijf kan halen en neerzetten
[/quote]
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:46:47 #8
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_50651754
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:39 schreef Xtremerides.nl het volgende:

[..]

Check of alle computers in dezelfde werkgroep staan.

Er vanuitgaande dat al je computers WindowsXP draaien :
rechtermuisknop op my computer -> properties -> tabblad computername
pi_50651820
Is de naam van de werkgroep wel overal gelijk?
pi_50651824
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:40 schreef Xtremerides.nl het volgende:

[..]

U hebt gezocht op kaduk:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.

OT: Als je op "netwerklocaties" rechtsklikt en dan "zoeken naar computers" en daar even de naam van de pc in geeft, misschien dat hij hem dan vindt.
En anders even in een DOS box het IP pingen van die PC en kijken of je antwoord krijgt.
Je kan ook via je verkenner in de adresbalk naar de PC: \IP_VAN_DE_ANDERE_PC
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:49:09 #11
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_50651840
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:43 schreef Daup het volgende:
check ens of je de pc`s kan pingen
Hij schrijft toch dat hij de computer wel kan bereiken via lan spelletjes en dat de computer internet op kan.
Lijkt me dan dat er wel tcp/ip verkeer is....
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:49:21 #12
127277 Xtremerides.nl
De kermisdatabase!
pi_50651848
Allemaal @home had ik ook al naar gekeken(dit wel een goede zin?) Pingen kunnen ze ook tenminste ping in MSDOS want andere ping ken ik niet. Ik wist trouwens niet dat hier ook een nederlands proefwerk bij zat
pi_50651946
Snap de helft van je zinnen ook niet... maar heb je al wel bestanden/mappen gedeeld op de computers? Als je helemaal niks shared kan je inderdaad niet altijd gezien worden op een netwerk.
pi_50651996
bestanden delen aanzetten, windows wizard er over heen laten lopen, en anders IP adressen e.d. handmatig instellen
Hajeto!
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:53:48 #15
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_50652006
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:49 schreef Xtremerides.nl het volgende:
Allemaal @home had ik ook al naar gekeken(dit wel een goede zin?) Pingen kunnen ze ook tenminste ping in MSDOS want andere ping ken ik niet. Ik wist trouwens niet dat hier ook een nederlands proefwerk bij zat
Je eerste post was gewoon niet te begrijpen vandaar al die reacties.
Kijk op dezelfde plek als ik in mijn eerdere post aangaf eens naar de computernaam van de pc van je vrouw (die pc die onzichtbaar is). Als je de naam weet typ je in start -> run :

woensdag 20 juni 2007 @ 13:54:02 #16
127277 Xtremerides.nl
De kermisdatabase!
pi_50652012
Dat is nu dus ook het vreemde dat is dus ook niet het geval, ik vind het heel vreemd. Ik denk dat ik windows maar er overnieuw overheen knal
pi_50652050
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:51 schreef Weee het volgende:
Snap de helft van je zinnen ook niet... maar heb je al wel bestanden/mappen gedeeld op de computers? Als je helemaal niks shared kan je inderdaad niet altijd gezien worden op een netwerk.
Ook zonder shares kan je altijd een PC zien ! - afhankelijk van je DNS server en je DNS cache kan het even duren voordat de PC zich goed laat zien in het netwerk. Gebruik gewoon IP's ...
pi_50652107
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:54 schreef Xtremerides.nl het volgende:
Dat is nu dus ook het vreemde dat is dus ook niet het geval, ik vind het heel vreemd. Ik denk dat ik windows maar er overnieuw overheen knal
nee joh.. dat ligt heus niet aan je windows install..
gewoon alles even handmatig instellen, opnieuw opstarten en dan moet het goedkomen
Hajeto!
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:56:02 #19
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_50652110
Software firewall ?
pi_50652121
Start > Accesoires > Communicatie > Netwerk setup wizard

Zal zoiets heten in het Nederlands, ik heb een Engelse XP.
Die wizard moet je eventjes overal draaien en zorgen dat de werkgroep overal hetzelfde is.

Succes.
pi_50652155
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:56 schreef Noway666 het volgende:
Software firewall ?
Mja, staat die wel uit
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:01:31 #22
127277 Xtremerides.nl
De kermisdatabase!
pi_50652347
Wacht even ik hebzelf maar eens naar die PC gekeken. Delen stond dus niet aan! Ik kan hem dus ook niet inschakelen want dan geeft hij de volgende foutmelding:

Fout tijdens het delen van de C De Server-Service is niet gestart

Ik zal ondertussen eens verder rondneuzen
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:04:21 #23
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_50652450
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:01 schreef Xtremerides.nl het volgende:
Wacht even ik hebzelf maar eens naar die PC gekeken. Delen stond dus niet aan! Ik kan hem dus ook niet inschakelen want dan geeft hij de volgende foutmelding:

Misschien wel handig dat je er "zelf even naar kijkt" voordat je topics gaat openen.

Anyway de server service moet wel draaien voor sharing ja.

Start -> run -> services.msc -> server service starten

Wijzig 'm ook even naar automatic anders start ie de volgende keer weer niet op.
pi_50652546
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:01 schreef Xtremerides.nl het volgende:

Volgens mij staat je bestands en printerdeling gewoon niet aan.
Je hoeft niets te sharen om de pc in het netwerk te kunnen zien trouwens .... je ziet dan wel de pc, maar geen mapjes.
  woensdag 20 juni 2007 @ 14:09:04 #25
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_50652623
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:07 schreef F0sSiL het volgende:

[..]

Volgens mij staat je bestands en printerdeling gewoon niet aan.
Je hoeft niets te sharen om de pc in het netwerk te kunnen zien trouwens .... je ziet dan wel de pc, maar geen mapjes.
Om de pc te kunnen zien in alle microsoft netwerkomgevingen moet de server service wel lopen.
Normaal gesproken staat de server service op automatic en start dus indien nodig. Als je ´m handmatig op disabled zet krijg je dit soort ellende. Iemand heeft dus op die pc zitten klooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')