VGZ wil Mekkabedevaart vergoedenquote:Zorgverzekeraar VGZ overweegt bedevaarten richting Mekka te vergoeden in navolging van de pelgrimreizen naar Lourdes. Dat vertelt bestuursvoorzitter Edwin Velzer.
De topman wil de voorwaarden nog bespreken in een nog op te zetten interne projectgroep. Die moet gaan kijken welke heilzame elementen de bedevaarten bieden. Ook gaan ze kijken in welke vorm ze bezinningsreizen aan zowel gelovigen en niet-gelovigen kunnen aanbieden. Niet alleen bedevaarten naar Mekka zouden dan vergoed worden, maar ook excursies op de hei of een tijdelijk verblijf in klooster.
Velzel reageert op uitspraken van VVD-kamerlid Edith Schippers die wil dat verzekeraars stoppen met het vergoeden van reizen naar Lourdes. Velzer was in Lourdes vrijwillig brancardier. Hij duwde de rolstoelen van oude en zieke mensjes die op kosten van VGZ zes dagen naar Lourdes mochten.
Dit zal toch enkel in bepaalde aanvullende verzekeringen zitten neem ik aan?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:16 schreef PJORourke het volgende:
[..]
VGZ wil Mekkabedevaart vergoeden
Dit is toch te ziek voor woorden? Is de polis niet hoog genoeg? Is er niet eeuwig een tekort in de zorg? Waarom moeten andere meebetalen aan de religieuze vakantietripjes van een subcultuur? Dit heeft zelfs niks met "solidariteit" te maken.
Gelukkig zit ik niet meer bij VGZ.
Dat Lourdesgedoe ging eerst om het basispakket, maar later werd weer gezegd dat het ging om een donatie. Vrij schimmig allemaal... (Bron: een "discussie" tussen een verzekerings-hotemetoot & Edith Schippers (VVD) op BNR)quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit zal toch enkel in bepaalde aanvullende verzekeringen zitten neem ik aan?
Dan lijkt het mij niet zo'n probleem in die aanvullende verzekeringen mogen ze van mij vergoeden wat ze willen van cactusknuffelen in Mexico tot bedevaarten naar de klaagmuur, Lourdes of Mekka. Zolang het niet in een verplicht basispakket zit doen ze maar.
Dat zou ik inderdaad zeer slecht vinden.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat Lourdesgedoe ging eerst om het basispakket, maar later werd weer gezegd dat het ging om een donatie. Vrij schimmig allemaal... (Bron: een "discussie" tussen een verzekerings-hotemetoot & Edith Schippers (VVD) op BNR)
Een donatie zou je slecht vinden?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zou ik inderdaad zeer slecht vinden.
Nee Lourdes of Mekkareisjes in het basispakket.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Een donatie zou je slecht vinden?
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit zal toch enkel in bepaalde aanvullende verzekeringen zitten neem ik aan?
http://www.zorgplanet.nl/(...)aart_polis_schande_/quote:04-06-2007 - VVD vindt 'Bedevaart-polis schande'
Dat zorgverzekeraars bedevaarten naar het Franse Lourdes vergoeden zonder dit in de polisvoorwaarden van de aanvullende verzekering te noemen, is een schande. Dat stelt VVD-Tweede Kamerlid Edith Schippers maandag.
Schippers wijst onder andere naar zorgverzekeraar CZ. Deze van huis uit katholieke verzekeraar zou delen van de bedevaarten naar Lourdes vergoeden. Mensen van over hele wereld komen naar die plaats in de hoop op genezing
"Het is eigenlijk een vorm van bedrog dat het verborgen zit in de ziektekostenpremie. De VVD heeft niks tegen Lourdes, maar dit lijkt me bij uitstek een onderdeel waar mensen zelf voor kiezen en waar zij, of bijvoorbeeld de kerk, dus ook zelf voor betalen." Aldus Schippers
CZ zegt dat de reizen naar Lourdes al vergoed worden sinds 1928. Verzekerden kunnen één keer in hun leven gebruik maken van de mogelijkheid om vergoeding te krijgen voor een reis naar Lourdes. "Het is een weekje vakantie. Zieken en gehandicapten worden daar door gesterkt. Lourdes maakt niet beter, maar het helpt mensen wel te ontspannen." Zegt woordvoerder Dirk Jan Westerwoud.
Volgens de woordvoerder is het bedrag dat mensen in de polis van de aanvullende verzekering voor Lourdes betalen te verwaarlozen. "Op de zes euro premie per maand, heb je het over éénvierduizendste cent."
Schippers wil dat minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) de verzekeraars aanspreekt op het opnemen van bedevaarten in de polis zonder dat te melden. "Het is uiteindelijk de keus van de consument. Zorgverzekeraars moeten open kaart spelen en exact datgene in de polisvoorwaarden opnemen waar een consument zich voor kan en wil verzekeren."
Redactie Zorgplanet
Dus toch aanvullend. Dank je voor de verduidelijking.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:53 schreef freako het volgende:
[..]
[..]
http://www.zorgplanet.nl/(...)aart_polis_schande_/
En alleen bepaalde verzekeraars, namelijk degenen met wortels in het katholieke deel van het land.quote:
dan zijn er wel andere noodzakelijke ingrepen die men in het basspakket kan stoppen, bv buikwand correcties.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:01 schreef freako het volgende:
Ik kan wel meegaan in de redenering van CZ trouwens. Bedevaarten kunnen erg heilzaam zijn voor zieken.
Bron: VGZ wil Mekkabedevaart vergoedenquote:VGZ wil Mekkabedevaart vergoeden
Gepost door Moniek (moniek2006) - Bron: De Limburger
Gepubliceerd: dinsdag 19 juni 2007 @ 21:57
Zorgverzekeraar VGZ overweegt bedevaarten richting Mekka te vergoeden in navolging van de pelgrimreizen naar Lourdes. Dat vertelt bestuursvoorzitter Edwin Velzer.
De topman wil de voorwaarden nog bespreken in een nog op te zetten interne projectgroep. Die moet gaan kijken welke heilzame elementen de bedevaarten bieden. Ook gaan ze kijken in welke vorm ze bezinningsreizen aan zowel gelovigen en niet-gelovigen kunnen aanbieden. Niet alleen bedevaarten naar Mekka zouden dan vergoed worden, maar ook excursies op de hei of een tijdelijk verblijf in klooster.
Velzel reageert op uitspraken van VVD-kamerlid Edith Schippers die wil dat verzekeraars stoppen met het vergoeden van reizen naar Lourdes. Velzer was in Lourdes vrijwillig brancardier. Hij duwde de rolstoelen van oude en zieke mensjes die op kosten van VGZ zes dagen naar Lourdes mochten.
Doe dan eerst effe ooglasercorrecties, dan heb ik er ook nog wat aan.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:21 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
dan zijn er wel andere noodzakelijke ingrepen die men in het basspakket kan stoppen, bv buikwand correcties.
Het vreemde is dat de verzekeraars bv wel een maagbandoperatie vergoeden, maar niet het vervolgtrajectquote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Doe dan eerst effe ooglasercorrecties, dan heb ik er ook nog wat aan.
Die worden voor bepaalde gevallen toch weer vergoed uit het basispakket?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:21 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
dan zijn er wel andere noodzakelijke ingrepen die men in het basspakket kan stoppen, bv buikwand correcties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |