maw, ook jij hebt een minimum inkomen ..quote:
Ik mag toch hopen dat ik tegen de tijd dat ik kinderen krijg een stuk meer verdien dan nu.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:11 schreef moussie het volgende:
[..]
maw, ook jij hebt een minimum inkomen ..
wat dus inhoud dat als jij kinderen hebt in de leeftijd van 12 t/m 16 en je woont in een van de gemeentes die meedoen aan dit project ook jij in aanmerking komt voor zo'n computer .. en een boel van die kortingen/kwijtscheldingen waarvan jij schijnt te denken dat die alleen zijn voor uitkeringsgerechtigden
Dan is er op dat moment ook geen reden meer om te klagen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ik tegen de tijd dat ik kinderen krijg een stuk meer verdien dan nu.
maw, jij hebt geen enkel idee waaraan een bijstandsgerechtigde moet voldoen om zijn uitkering te kunnen behoudenquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:05 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Maar Jan hoeft niet te werken en krijgt een PC met internet. Waarom zou Jan ook. Hij verdient immers maar een paar tientjes minder en nu krijgt hij zelfs een PC. Jan blijft lekker thuis.
Zelfs dan is er genoeg reden om te klagen, het boeit mij niet dat ik zelf mn computer moet betalen wat ik wel erg vind is dat oude mensen de tering kunnen krijgen in dit land.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dan is er op dat moment ook geen reden meer om te klagen.
mwah, dan heb je ook weer personeel nodig voor onderhoud en controle .. en de meeste scholen komen nu al geld tekortquote:Op woensdag 20 juni 2007 13:28 schreef ZoltaX het volgende:
Ergens zouden de scholen die hevig gesubsidieert met onze belastingcentjes al een berg computers cadeau krijgen, hun leerlingen ook de mogelijkheid moeten geven daar gebruik van te maken, ook buiten schooltijden.
zo maar een gok .. leeftijd cq ontwikkelingsfase ?quote:Waarom kan dit wel op een universiteit en niet op een middelbare school?
je bedoelt dat ieder kind naast zijn schoolboeken ook een computer krijgt, ongeacht inkomen ?quote:Ik vind het idee minima computers te geven helemaal niet verkeerd; maar is het niet allemaal erg dubbel op? Bovendien, wanneer ben je een minima? Als je in de bijstand zit? Of als je een kutbaantje hebt waar je net mee rond kan komen ook? Wie gaan er nu weer buiten de boot vallen?
Is het niet handiger het veel globaler op te lossen en kost dat uiteindelijk dan ook niet véél minder?
Nee klopt. Ik ben compleet wereldvreemd. Vooral in het wereldje van de gemeente, welzijn en sociale zaken, organisatie van de samenleving en de verdeling tussen individu en collectief.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:26 schreef moussie het volgende:
[..]
maw, jij hebt geen enkel idee waaraan een bijstandsgerechtigde moet voldoen om zijn uitkering te kunnen behouden
dus omdat de opvang van ouderen ook niet je van het is wil je deze kinderen maar in de stront laten zakken .. en dan over een paar jaar gaan uitschelden als aso, iedereen in dit land heeft toch gelijke kansen ?quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Zelfs dan is er genoeg reden om te klagen, het boeit mij niet dat ik zelf mn computer moet betalen wat ik wel erg vind is dat oude mensen de tering kunnen krijgen in dit land.
Je kan kritiek ook gebruiken om er met gefundeerde antwoorden tegenin te gaan ipv de geslagen hond te spelen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:55 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nee klopt. Ik ben compleet wereldvreemd. Vooral in het wereldje van de gemeente, welzijn en sociale zaken, organisatie van de samenleving en de verdeling tussen individu en collectief.
Bovendien heb ik uiteraard geen praktijkvoorbeelden om mij heen en spreek ik puur vanuit onderbuikgevoelens. Wiskunde ben ik ook al niet sterk in, zoals je correct hebt aangetoond. Nee, ik kan me voortaan beter bezig gaan houden met het timmeren van vogelhuisjes.
de praktijkvoorbeelden die hier meestal worden aangehaald zijn de enkelingen met een IQ dat bijna te laag is om nog te kunnen meten of het is dat relatief kleine groepje aso's dat er idd de kantjes vanaf loopt .. als er in deze groep kinderen zijn in het voortgezet onderwijs vind ik dat zelfs een reden des te meer om hun dat beetje extra te geven, zo hebben ze tenminste een kans om uit die situatie te ontsnappen ..quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:55 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nee klopt. Ik ben compleet wereldvreemd. Vooral in het wereldje van de gemeente, welzijn en sociale zaken, organisatie van de samenleving en de verdeling tussen individu en collectief.
Bovendien heb ik uiteraard geen praktijkvoorbeelden om mij heen en spreek ik puur vanuit onderbuikgevoelens. Wiskunde ben ik ook al niet sterk in, zoals je correct hebt aangetoond. Nee, ik kan me voortaan beter bezig gaan houden met het timmeren van vogelhuisjes.
Dat iedereen hier gelijke kansen krijgt is niet waar, waarom krijgen allochtonen en vrouwen anders voorrang bij bepaalde banen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:00 schreef moussie het volgende:
[..]
dus omdat de opvang van ouderen ook niet je van het is wil je deze kinderen maar in de stront laten zakken .. en dan over een paar jaar gaan uitschelden als aso, iedereen in dit land heeft toch gelijke kansen ?
nogmaals, het is niet de schuld van de kinderen dat hun ouders zo zijn, dus waarom de kids straffen, hun de kans ontnemen op een zo goed mogelijke opleiding ?
omdat de kansen daarvoor niet gelijk waren, een soort inhaalslag dusquote:Op woensdag 20 juni 2007 14:29 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat iedereen hier gelijke kansen krijgt is niet waar, waarom krijgen allochtonen en vrouwen anders voorrang bij bepaalde banen.
quote:Op maandag 18 juni 2007 18:37 schreef gebruikersnaam het volgende:
Maxima krijgt al genoeg van de regering, goed dat de minima nu eens aan de beurt is
Discriminatie op lossen door te discrimineren, meer is het niet.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:48 schreef moussie het volgende:
omdat de kansen daarvoor niet gelijk waren, een soort inhaalslag dus
nah, eerder discriminatie oplossen door een actief beleid te voeren dat de persoonlijke voorkeuren van de werkgever aan banden legt ..quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:52 schreef FJD het volgende:
[..]
Discriminatie op lossen door te discrimineren, meer is het niet.
Discriminatie los je op door gelijk te beoordelen en niet door iemand voorrang te geven. Juist de overheid kan personeel eenvoudig gelijk beoordelen als ze dat graag als waarde uit willen dragen. Om die reden is het dan ook belachelijk dat de overheid zich inlaat met positieve discriminatie.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:07 schreef moussie het volgende:
nah, eerder discriminatie oplossen door een actief beleid te voeren dat de persoonlijke voorkeuren van de werkgever aan banden legt ..
het is toch te zot voor woorden om aan de ene kant werkgevers toe te staan hun personeel te sorteren op huidskleur en daarna de allochtoon uit te schelden als werkschuw tuig ?
En als het geld dat in die computers word gestoken nu gebruikt word voor o.a. verloning? Misschien hebben we dan weer een paar minima's minder; de kosten zullen uiteindelijk lager zijn ook..quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:53 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, dan heb je ook weer personeel nodig voor onderhoud en controle .. en de meeste scholen komen nu al geld tekort
[..]
Het is hoe dan ook niet eerlijk dat de eisen voor deze mensen lager liggen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:48 schreef moussie het volgende:
[..]
omdat de kansen daarvoor niet gelijk waren, een soort inhaalslag dus
nou nee dus .. als je allochtone ouders dankzij de discriminerende werkgever moeilijk aan de bak kunnen komen, bij promoties stelselmatig worden overgeslagen ed, dan heb je dus ouders die het al jaren moeten doen met een minimuminkomen .. cq er is geen geld om een PC te kopen, ergo, er is geen sprake van gelijke kansenquote:Op woensdag 20 juni 2007 15:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook niet eerlijk dat de eisen voor deze mensen lager liggen.
Bij vrouwen kan ik me nog voorstellen dat de fysieke testen minder zwaar zijn maar waarom krijgen allochtonen voorsprong de meeste zijn hier geboren en hebben bij hun geboorte dezelfde kansen als mij waarom zou je ze voortrekken dan?
Ik heb het niet over allochtone ouders daarvan weten we allang dat er veel niet werken en ook niet willen werken, ik heb het over jongeren die hier geboren zijn die horen nooit een voorsprong te krijgen dat is pas discriminatie zoals ik al zij ze hebben dezelfde kansen als mij en dat ze die niet pakken is hun eigen schuld.quote:Op woensdag 20 juni 2007 15:46 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nee dus .. als je allochtone ouders dankzij de discriminerende werkgever moeilijk aan de bak kunnen komen, bij promoties stelselmatig worden overgeslagen ed, dan heb je dus ouders die het al jaren moeten doen met een minimuminkomen .. cq er is geen geld om een PC te kopen, ergo, er is geen sprake van gelijke kansen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |