Subsidie op orkesten, musea en andere "hoge"cultuur, de hogere opleidingen waardoor ze hun hogere inkomens kunnen halen worden grotendeels betaald door de overheid. Verder weet ik zo gauw niet waar de maxima hun geld aan uitgeven, want ik ben van de minima, maar bekend is wel, dat ze meer profiteren van de algemene middelen dan de minima.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:57 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Oh wat "krijgen" de maxima allemaal dan behalve dat ze via de HRA wat korting krijgen op de belasting? Die minima dus niet betalen?
Is op zich een goed idee. Hier ter stede betaal je het lidmaatschap van de bibliotheek naar inkomen, dus als uitkeringstrekker betaal ik maar pakweg EUR 25 of zo per jaar. Maar scholen hebben tegenwoordig leermiddelen, die een computer en soms zelfs internet eisen. Delen van de leerboeken staan op een CD, om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:53 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Bureaucratie anyone?
Het is gewoon een belachelijk plan. De minima zitten zonder computer en internet.. de bibliotheek zonder leden. Geef ze dan een gratis lidmaatschap voor de bieb. Komen ze ook nog eens onder de mensen.
quote:
mwah, dan even afgezien van het geld .. jij denkt dus echt dat 200 kinderen tussen 4 en 9 uur zonder problemen in de bieb op 40 computers zouden kunnen gaan werken .. ?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:19 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Als je mijn punt oppakt als: er zijn ook andere manieren denkbaar.. dan heb je gelijk.
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=35351quote:Hoeveel vermogen mag ik hebben als ik een bijstandsuitkering aanvraag?
Uw eigen vermogen heeft invloed op uw recht op een bijstandsuitkering: Wie te veel eigen vermogen heeft, kan geen bijstand krijgen.
Eigen vermogen is bijvoorbeeld uw spaargeld, een boot of een caravan. Ook opgebouwd spaarloon telt mee. Maar het tegoed uit een levensloopregeling behoort niet tot het vermogen. De afkoopwaarde van een levensverzekering kan wel meetellen.
Bezittingen die algemeen en noodzakelijk zijn, zoals het meubilair in uw huis of de wasmachine, worden niet meegeteld voor het vermogen. Of uw auto als vermogen wordt meegeteld en voor hoeveel, is afhankelijk van uw situatie. Hebt u een aangepaste auto omdat u gehandicapt bent, dan wordt deze vaak niet of niet helemaal als vermogen meegeteld. Hebt u een dure auto en hebt u deze niet per se nodig, dan wordt de auto wél meegeteld als vermogen. Wat de grens is tussen een 'dure' auto en een auto 'van weinig waarde' (dus wel of niet meetellend als vermogen) verschilt per gemeente.
U mag een vast bedrag van het vermogen houden. Voor alleenstaanden is dit in 2007 ¤ 5.245 en voor alleenstaande ouders en gehuwden of samenwonenden het dubbele: ¤ 10.490. Als u meer hebt dan dit bedrag, moet u dat eerst op verantwoorde wijze opmaken voordat u recht hebt op een bijstandsuitkering. Schulden worden van uw vermogen afgetrokken. Maar studieschulden en andere niet-direct-opeisbare schulden worden níet van uw vermogen afgetrokken.
Jawel, al verschilt het wel per Gemeentequote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:50 schreef Natalie het volgende:
Zijn die voorwaarden niet ergens online te vinden?
Tuurlijk wel, pr0n downloaden om te verkopen, kunnen ze weer bier kopen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ze lijken me geen types om te internetten![]()
mwah, dan blijft die wel van mijn fiets af .. toch winstquote:Op woensdag 20 juni 2007 02:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, pr0n downloaden om te verkopen, kunnen ze weer bier kopen.![]()
Ik rust mijn kees!quote:Op woensdag 20 juni 2007 02:19 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, dan blijft die wel van mijn fiets af .. toch winst
Een voorbeeld:quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:34 schreef moussie het volgende:
maar ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt .. je hebt het over een signaalwerking (dat nieuwe modewoord, alles heeft tegenwoordig een signaalwerking schijnt, een aantrekkend effect) ?
ooit bedacht dat dat ook andersom zou kunnen werken .. dat die ouders ook wegwijs worden op de PC en internet en nieuwe mogelijkheden voor zichzelf ontdekken ?
en dan bedoel ik dus niet het gerommel op marktplaats waaraan eerder gerefereerd werd, dat soort lui hebben al computers zat .. maar bvb mensen leren kennen op een forum, samen praten over je hobby, daaruit groeit een business-idee, en tada de fietsen-workshop is geboren (ik zeg maar iets), anyway is enige computerkennis een pré op de banenmarkt
Toeslagen.nl:quote:Op woensdag 20 juni 2007 07:54 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Een voorbeeld:
Jan werkt niet. Jan ontvangt ¤ 900,= aan bijstand in de maand.
Jan heeft een gezin met kinderen en woont in een huurhuis á ¤ 500,=
Verder heeft Jan te maken met de gemeentelijke belastingen, rioolrechten, energiekosten, zorgverzekering enz.: ¤ 400,=
Jan krijgt van de overheid: ¤ 300 huurtoeslag; ¤ 50,= zorgtoeslag; ¤ 200 kwijtschelding gem.belastingen
Jan houdt netto over: 900-500-400+300+50+200: ¤ 550,= en komt in aanmerking voor een PC met internet.
Piet werkt! Piet ontvangt ¤ 1300,= in de maand en heeft evenveel kinderen als Jan.
Piet mag niet in een huurhuis van onder de ¤ 500,= wonen, want hij verdient te veel. daarom kost zijn huis ¤ 600,=
Piet heeft, net als Jan, ¤ 400,= aan vaste lasten.
Piet krijgt van de overheid: ¤ 20 euro zorgtoeslag. ¤ 100,= huurtoeslag. Kwijtschelding van gemeentelijke belastingen kan hij vergeten, want hij verdient te veel. Hij kan niet eens een betalingsregeling treffen hiervoor vanwege zijn inkomen.
Piet houdt netto over: 1300-600-400+100+20: ¤ 420,= en krijg geen PC met internet.
Waarom zou Jan gaan werken?
Je berekening klopt niet.quote:Resultaat:
In de opgegeven periode is uw huurtoeslag ¤ 255 per maand.
Uw huurkosten zijn zo hoog dat u alleen huurtoeslag kunt krijgen als de woning 'passend' is. De woning is altijd passend als u langer dan een half jaar in de woning woont. Woont u minder dan een half jaar in de woning? Dan vraagt de Belastingdienst bij uw gemeente of de woning passend voor u is. Uw gemeente gaat dan na of u met uw persoonlijke en financiële omstandigheden een passende woonruimte kon huren. Is dit het geval? Dan heeft u geen recht op huurtoeslag.
In deze proefberekening is geen rekening gehouden met voordeel uit sparen en beleggen (box 3). Heeft u dit? Dan heeft u waarschijnlijk geen recht op huurtoeslag. Wilt u daar meer over weten? Kijk dan bij het onderdeel 'Voorwaarden huurtoeslag' (deze pagina wordt geopend in een nieuw venster) op deze site.
Hahaquote:Op woensdag 20 juni 2007 08:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Toeslagen.nl:
[..]
Je berekening klopt niet.
Verder is een soos uitkering meestal 840 euro voor alleenstaanden.
Daarnaast kom je niet zomaar in aanmerking voor kwijtscheldingen.
Piet heeft trouwens ook nog recht op kinderbijslag.
Valt weinig te kraken. Deugt geen hout van je berekening. Je gebruikt al niet eens kloppende cijfers en je specificeert niets in je berekeningen (per maand/per jaar).quote:Op woensdag 20 juni 2007 08:42 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Haha
ja precies. je hebt mijn theorie gekraakt
Inderdaadquote:Op woensdag 20 juni 2007 09:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Valt weinig te kraken. Deugt geen hout van je berekening. Je gebruikt al niet eens kloppende cijfers.
Als ik Piet zijn gegevens invul krijgt hij overigens ook 278 euro huurtoeslag bij een woning van 600 euroquote:Op woensdag 20 juni 2007 09:35 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Inderdaad
Nou dan stel ik voor dat je de gehele berekening maakt en niet stopt bij de cijfers die alleen in jouw voordeel spreken. Bijvoorbeeld: de gemeentelijke belastingen liggen ws hoger. Een kwijtschelding is te verwachten aangezien er bijstand ontvangen wordt en zowel jan als piet hebben evenveel kinderen.
Maar het leuke is altijd nog dat het niet gaat om die 50 euro die ik er naast zit, of 100, of 200. Dat had ik zelf ook wel kunnen raden...in het verhaal mag Piet van mij zó 150 euro meer overhouden dan Jan.. mijn punt blijft dan overeind hoor slimmerik
quote:Op woensdag 20 juni 2007 09:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ik Piet zijn gegevens invul krijgt hij overigens ook 278 euro huurtoeslag bij een woning van 600 euro
En ja, ik heb rekening gehouden met vakantiegeld.
en nu is t mooi geweestquote:Op woensdag 20 juni 2007 09:35 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Inderdaad
Nou dan stel ik voor dat je de gehele berekening maakt en niet stopt bij de cijfers die alleen in jouw voordeel spreken. Bijvoorbeeld: de gemeentelijke belastingen liggen ws hoger. Een kwijtschelding is te verwachten aangezien er bijstand ontvangen wordt en zowel jan als piet hebben evenveel kinderen.
Maar het leuke is altijd nog dat het niet gaat om die 50 euro die ik er naast zit, of 100, of 200. Dat had ik zelf ook wel kunnen raden...in het verhaal mag Piet van mij zó 150 euro meer overhouden dan Jan.. mijn punt blijft dan overeind hoor slimmerik
Omdat je fout zitquote:
http://www.toeslagen.nl/particulier/toeslagen/toeslagen-01.htmlquote:Op woensdag 20 juni 2007 09:35 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Inderdaad
Ja klopt, nu zullen ze helemaal geen zin meer hebben om te gaan werken.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 23:22 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet. Ik denk wel dat het veel bureaucratie met zich mee brengt om die cirteria allemaal in de gaten te houden.
En juist: mensen die meer gaan verdienen raken dit privilége (en andere) waarschijnlijk kwijt, waardoor zij juist gestimuleerd worden níet meer te gaan verdienen.
Hoeveel heb jij netto per maand?quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:25 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja klopt, nu zullen ze helemaal geen zin meer hebben om te gaan werken.
Het verschil tussen een uitkering en een minimum loon is echt veels te klein.
Sommige mensen met een uitkering krijgen bijna net zo veel als mij alleen moet ik er 40 uur per week voor werken.
Prima je hebt gelijk.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Omdat je fout zit
Alleen al in de huurtoeslag zit je er 178 euro naast.
Maar jij wilt de discussie op jouw voorwaarden voeren. Zo werkt dat hier niet.
Dank u.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:25 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja klopt, nu zullen ze helemaal geen zin meer hebben om te gaan werken.
Het verschil tussen een uitkering en een minimum loon is echt veels te klein.
Sommige mensen met een uitkering krijgen bijna net zo veel als mij alleen moet ik er 40 uur per week voor werken.
Maar Jan hoeft niet te werken en krijgt een PC met internet. Waarom zou Jan ook. Hij verdient immers maar een paar tientjes minder en nu krijgt hij zelfs een PC. Jan blijft lekker thuis.quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:56 schreef moussie het volgende:
[..]
dat houd dus in dat Piet nog steeds ¤ 300 meer in de geldbuidel overhoud
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |