abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50563000
In mijn woonkamer zie je geen speelgoed. Het is er wel, maar je ziet het niet. . Dat terwijl ik een kind heb wat enorm zuinig is en waar dus nooit iets van stuk gaat. Alles blijft ook leuk en zonde om weg te doen, dus ze heeft veel, heel veel speelgoed.

Speelgoed staat in haar kamer, in de kast in de woonkamer staan wat dingen die vaak gebruikt worden. Deur dicht, niks te zien.
Andere dingen haal ik naar beneden als ze daarmee wil spelen en wordt meteen netjes opgeruimd als ze er klaar mee is.
Speelgoed wat niet meer zoveel gebruikt wordt gaat naar zolder, maar is makkelijk te pakken als ze er weer mee wil spelen.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 18 juni 2007 @ 09:11:52 #27
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50567840
Trofast heb ik ook naar zitten kijken en ziet er handig uit voor de losse dingen Paar planken voor de puzzels en spellen en bakken voor de losse zooi.

alleen vind ik dat dus wel oerlelijk en dan zit je nog steeds met de dingen die te groot zijn voor in een bak ofzo (en die dus nu opgestapeld op de poppenwagen liggen, wat ook niet handig is).

Kom dus maar op met nog meer ideeen
foto's van de speelgoedhoek in jouw huis zijn ook handig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 18 juni 2007 @ 09:21:06 #28
156412 hestria
erg gastvrij
pi_50568011
hier is het overdags(als miesje wakker is) alsof er een bom ontploft is. overal ligt wel speelgoed, maar voor ze gaat slapen/eten word er opgeruimt, resultaat is dat er voor het raam een keuken staat met keuken spullen en een overvolle speelgoedkist. Maar de rest van de kamer is dan vrij van speelgoed, alles heeft zijn eigen plek, potloden en krijtjes in de la, boekjes/puzzels op een plank, en al het andere in de kist. werkt erg goed.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 18 juni 2007 @ 09:21:13 #29
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_50568013
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:11 schreef E.T. het volgende:
Trofast heb ik ook naar zitten kijken en ziet er handig uit voor de losse dingen Paar planken voor de puzzels en spellen en bakken voor de losse zooi.

alleen vind ik dat dus wel oerlelijk en dan zit je nog steeds met de dingen die te groot zijn voor in een bak ofzo (en die dus nu opgestapeld op de poppenwagen liggen, wat ook niet handig is).

Kom dus maar op met nog meer ideeen
foto's van de speelgoedhoek in jouw huis zijn ook handig
Ik heb een een zoontje van 2 dus het poppenwagen probleem heb ik niet

Wat wij wel doen is regelmatig wisselen van speelgoed.. Als de little people treinbaan in de kamer staat, staat zijn trekker op zolder en vice versa. Maar je hebt wel altijd speelgoed dat nergens inpast. Dus dat schuiven we dan maar onder zijn tafeltje...
Lang leve mij! *O*
pi_50573128
quote:
Op maandag 18 juni 2007 09:21 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ik heb een een zoontje van 2 dus het poppenwagen probleem heb ik niet
die van mij wilde met twee wel een wagen en heeft daar zeker een half jaar mee gelopen. Ook mee naar de winkel etc. Nu is hij eruit gegroeid en is alles PIRATEN!
Kijken of nummer 2 ook met de wagen wil.....
uit een aspergernest
  maandag 18 juni 2007 @ 13:33:52 #31
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50575255
Gaat dit topic met heul veul interesse volgen.....
Vooralsnog zijn wij niet verder gekomen dan plastic gekleurde opbergboxen. De hangkastjes van ikea moeten er nog steeds komen.
Overigens stoor ik mij totaal niet aan het speelgoed dat buiten staat. Integendeel zelfs; ik vind dat gezellig.
Ik opteer dan ook voor een lange en zonnige zomer, met af en toe 's nachts een broodnodig buitje. Als het maar buitenspeel-weer is.
  maandag 18 juni 2007 @ 13:39:14 #32
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_50575464
Wij hebben al het speelgoed verdeeld in 3 flinke curverboxen.
1 daarvan staat in de huiskamer en 2 ervan achter in het bijhok, die wisselen we 1x in de 2 weken om, anders vind ze niks meer interessant om mee te spelen.
Ook heeft Demi een eigen kastje in de gang, daar staat wat van het grotere speelgoed in, omdat dat haar kastje is blijft ze goed van de andere kasten af, dat is ook wel een voordeel.

En dan heeft ze nog een nijntje bankje waar haar boekjes inliggen. (heeft een hele verzameling boekjes)

Maar zo kunnen we alles goed verbergen mocht het nodig zijn.

In de gang staat overigens ook nog een poppenset van pooh die ze heeft gekregen van haar opa en oma, best zonde, ze speelt er niet veel mee, ze vind auto's, ballen en blokken veel leuker.

[ Bericht 0% gewijzigd door KD-fotografie op 18-06-2007 13:47:05 ]
  maandag 18 juni 2007 @ 14:29:05 #33
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_50577308
Onze 2 kids hebben bijna een hele kamer ter beschikking, alles er maar een looppad van de woonkamer naar de keuken is vind ik het best, Normaal ziet het er ongeveer zo uit:

Maar het kan ook veel erger, als de gekleurde mand met Duplo om gegooid word of ze besluiten om alles uit die groene kist te gooien er zelf in te gaan liggen.

Mocht het te erg worden dan pak ik de sneeuwschuiver en gaat alles zo de hoek in.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  Moderator maandag 18 juni 2007 @ 14:43:15 #34
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50577791
Feest der herkenning
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 18 juni 2007 @ 15:20:37 #35
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50579197
Ik zie eigenlijk overal wel een tafeltje en een (of twee) stoeltjes staan, maar heeft er ook iemand ervaring mee dat ze daar aan gaan zitten? Het plaatje wat ik hier in huis meestal te zien krijg, zijn 2 paar oogjes die net over de rand van de grote tafel heen kunnen kijken, maar wel een tekening in elkaar weten te fabriceren. Over moderne kunst gesproken...
  maandag 18 juni 2007 @ 15:21:57 #36
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50579237
dubbel hoeft niet, zo belangrijk is mijn vraag nu ook weer niet....
  maandag 18 juni 2007 @ 18:15:42 #37
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50585306
Smirre, Emma mag en kan gewoon aan de glazen salontafel zitten. Ze zit er ook wel vaak, om te tekenen, eten,schilderen, of spelen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_50586771
Hier ziet de speelhoek er zo uit

Valt best mee, maar ik vind rommel ook niet echt erg, dus ik ben misschien geen maatstaf.
Er wordt hier wel aan het tafeltje gezeten als ze met haar serviesje speelt bijvoorbeeld. Maar ze zit ook vaak aan één van de salontafeltjes waar een klein stoeltje bij staat. ´s morgens eet ze haar boterhammetje bijvoorbeeld aan de salontafel. Of tekenen en kleuren doet ze ook aan de salontafel.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Jubileum moderator maandag 18 juni 2007 @ 19:10:18 #39
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_50586940
Ik vind het netjes hoor en zo'n eigen speelkamer is natuurlijk helemaal fantastisch!

Poemojn kun je misschien een foto posten van die tafel? Ik wil weleens zien hoe dat eruit ziet, en dan kan ik man ergens mee overtuigen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 juni 2007 @ 19:35:50 #40
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50587939
quote:
Op maandag 18 juni 2007 15:20 schreef Smirre het volgende:
Ik zie eigenlijk overal wel een tafeltje en een (of twee) stoeltjes staan, maar heeft er ook iemand ervaring mee dat ze daar aan gaan zitten?
Nee dus... tafeltje is al naar boven naar d'r kamertje verhuisd.
Een eigen 'fauteuil' wordt wel zeer intensief gebruikt.
  maandag 18 juni 2007 @ 19:50:33 #41
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_50588534
Merlijn maakt veel gebruik van zijn tafelje en het zit dan ook al onder de strepen van de viltstift
  maandag 18 juni 2007 @ 20:35:05 #42
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_50590351
Ook hier word het tafeltje wel gebruikt, maar met z'n 2-en is het toch net iets te krap.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  maandag 18 juni 2007 @ 21:13:41 #43
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_50591967
Ons tafeltje wordt wel heel veel gebruikt en is in de loop der tijd ook een paar milimeter hoger geworden door alle viltstift, lijm en papier.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_50604384
mensen die ouders advies geven terwijl ze geen kinderen hebben en geen ervaring hebben...

OT: toen mijn kinderen klein waren had ik in de woonkamer een speciale hoekje gemaakt waar ik hun speelgoed opgerde, in grote plastic bakken. Niet echt mooi om te zien, maar ja zolang zij maar plezier hadden ...
pi_50606437
Wat een herkenning.
Hier staat speelgoed zowel op hun kamer (altijd een zooitje ) En beneden. Beneden een keukentje 3 curverboxen waarvan de deksels er niet meer opppassen. Een commode die ik leeg had geruimd voor mijn potten en vazen maar waar "ineens" weer allemaal losse blaadjes en boekjes in liggen. De 2 onderste planken van de boekenkasten zijn voor de kinderboeken. Dan hebben we nog een inbouwkast zonder deur en die staat van top tot teen vol met spelletjes puzzels en knutselspullen.
Elke dag zwerven er tig barbies met kleertjes over de vloer. Ik word niet goed van de potloden zonder punten, stiften zonder doppen, zelfgemaakte kunstwerkjes die beslist bewaard moeten blijven maar nog niet opgeruimd kunnen worden omdat ze nog niet af zijn. Stikcertjes op t laminaat, plakband op t plastic tafelkleed enz enz. En ze moeten altijd opruimen na het spelen, maar er is iets wat niet helemaal lijkt te werken vrees ik
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_50609818
Ons 'tafeltje' is een verbrede vensterbank. Zitten ze erg vaak aan, op een opbergbankje waar de verkleedkleren in zitten. Verder hebben we een soort hutkoffer als bijzettafeltje, daar zitten de te grote auto's in. De houten treinbaan zit in van die bedrollerboxen onder de bank. De losse troepjes en de bak duplo zit in een lage Trofast (hebben ze ook met manden). Daar is dan nog ruimte voor 1 'wisselbak'. Op hun kamer hebben ze ook een Trofastkast en dan kunnen ze een bak extra mee naar beneden nemen (met knutselspul, met de kralen, met knikkers) en die dus in de trofast beneden schuiven.
Groot rollend materieel (poppenbuggy (ja, ook voor jongens hoor, spelen ze veel mee), loopfiets) staan uit het zicht in de loze hoek naast de bank die door de vensterbanktafel is ontstaan.

En nog steeds is het elke dag een puinhoop
pi_50609934
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:43 schreef jessie het volgende:
En ze moeten altijd opruimen na het spelen, maar er is iets wat niet helemaal lijkt te werken vrees ik
Ik ben daar zelf ook veel te laks in, een keer per week MOETEN de vloer en speeltafel vrijgemaakt want dan komt de schoonmaakster, maar verder snap ik veel te goed hoe zonde ze het vinden om die treinbaan waar je de halve middag aan hebt zitten verbeteren weg te moeten halen, of dat grote magnastix-kunstwerk weer terug in de bak moet proppen om daar echt een punt van te maken. Mijn eigen werkkamertje moet ik ook periodiek met een bulldozer in om het bureau weer zichtbaar te maken.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:57:25 #48
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_50615343
quote:
Op zondag 17 juni 2007 20:22 schreef Suzanna het volgende:
Heb je foto's toevallig Tan? Het klinkt alsof het er echt leuk uitziet!
Een paar van de opbergers:

Alhier het speelhoekje in de woonkamer: die groen kist is een oude EHBOkist uit het leger(5 euro op de rommelmarkt), achterop zit nog een rood kruis en erbinnen hangt een lijst met wat er vroeger inz at Die grote mand zit vol auto's is gewoon een wasmand van de Hema

Dit is een kist voor flares, ook uit het leger (3 euro, rommelmarkt), hij staat overigens uit het zicht achter een stoel, maar dat is vooral omdat diemuur zo lelijk is en ik verder geen plek heb voor die kist

Deze twee houten kistjes zijn ook munitiekistjes (gratis gekregen), ze staan onder de TV, valt helemaal niet op, maar zitten vol playmobil:

Hierin zit alle 'Little People' alleen de grote garage heb ik los, de rest past erin. Het zijn twee hutkoffers, voor 2 euro per stuk op de rommelmarkt, ik heb ze onder het bed van de jongste geschoven, zo staan ze niet in de weg, maar het ziet er wel leuk uit.

En zo heb ik meer van die kisten en dergelijken. Gewoon goed rondkijken op de rommelmarkt!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:31:59 #49
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50627548
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:25 schreef anneja het volgende:

[..]

Ik ben daar zelf ook veel te laks in, een keer per week MOETEN de vloer en speeltafel vrijgemaakt want dan komt de schoonmaakster, maar verder snap ik veel te goed hoe zonde ze het vinden om die treinbaan waar je de halve middag aan hebt zitten verbeteren weg te moeten halen, of dat grote magnastix-kunstwerk weer terug in de bak moet proppen om daar echt een punt van te maken. Mijn eigen werkkamertje moet ik ook periodiek met een bulldozer in om het bureau weer zichtbaar te maken.

Jaaaaah, nu weet ik wat ik ontbeer -> ruimte voor mezelf, waar ik mijn troep kan laten slingeren.

*pakt haar verlanglijstje voor sinterklaas er vast bij en noteert: groter huis*
  donderdag 13 augustus 2009 @ 20:42:41 #50
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_71858337
Gevonden voor Stiemie!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')