Als je goed bent in wiskunde en natuurkunde maar niet in scheikunde, is dit een geschikt profiel.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:36 schreef hello_moto1992 het volgende:
Of is E&M met Natuurkunde of Wiskunde B een goede optie?
Dan zou ik zeker N&T kiezen. Overigens heb ik het formulier nu al ingevuld, en heb N&T gekozen met economie, maar dat kan nog veranderd worden omdat ik misschien Vwo ga doen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
Stel jezelf de vraag, wat wil ik later worden?
Zoek daar de vakken bij.
Niet bij makkelijk of moeilijk want daar ga je later spijt van krijgen.
Dat leek mij ook, maar ik weet zo eerst niet eens dat ik wel Natuurkunde kan kiezen bij E&Mquote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:39 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Als je goed bent in wiskunde en natuurkunde maar niet in scheikunde, is dit een geschikt profiel.
Verschilt per school, zal je even moet navragen bij je decaan. Op sommige scholen is het ook nog mogelijk om een extra vak aan te vragen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:35 schreef hello_moto1992 het volgende:
Maar volgens Wikipedia is Natuurkunde niet mogelijk met E&M. Weet iemand daar wat over te zeggen, ik meende dat het kon op onze school. Maar ik heb die briefjes niet meer waar het op staat.
Ja, precies. Ik zal het maandag even vragenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:45 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Verschilt per school, zal je even moet navragen bij je decaan. Op sommige scholen is het ook nog mogelijk om een extra vak aan te vragen.
Spreek je uit ervaring?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:58 schreef MaxC het volgende:
Scheikunde is op het VWO nauwlijks moeilijker dan havo hoor![]()
Chillquote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:28 schreef fysicus het volgende:
Als je nu gemiddeld een zeven staat kan je het makkelijk aan.. Het is zeker niet moeilijk..
( Ik zelf doe nu Vwo5, N&T )
Ja, ik heb eerst havo gedaan. Daar heb je maar 1 vak: Scheikundequote:
OK, bedanktquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:48 schreef MaxC het volgende:
[..]
Ja, ik heb eerst havo gedaan. Daar heb je maar 1 vak: Scheikunde
Dit jaar heb ik VWO gedaan N&G als keuzevak Scheikunde 1,2(dat heb je ook bij N&T)
De stof is wel meer, maar niet heel veel moeilijker
Kan je zomaar een vak laten vallen?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:39 schreef ruben3123 het volgende:
Je zou ook N&T kunnen gaan doen met biologie en dan heb je ook N&G en dan kan je altijd nog Scheikunde 2 laten vallen en dan heb je dus gewoon N&G. Maar ik weet niet of je van biologie houdt....
Bij de meeste scholen kan je bij ieder rapport vakken laten vallen als je dat wilt. Je moet natuurlijk wel genoeg studielasturen overhouden en het moet geen profielvak zijn. Je kunt als je N&T hebt bijvoorbeeld geen Natuurkunde 2 laten vallen. Maar dat vakken laten vallen is vooral handig als je in de 4de veel vakken kiest en dat je dan even kan kijken welke vakken je liggen en welke niet. Ik heb bijvoorbeeld een paar maanden filosofie gevolgd en heb het toen bij het eerste rapport in de 4de laten vallen, en dan kon omdat ik nog ruim voldoende uren overhad. Ook kan je geen verplichte vakken als levensbeschouwing, Nederlands, Engels enzovoort laten vallen.quote:Kan je zomaar een vak laten vallen?
Das idd ook nog een optie misschien wel een betere... Maakt namelijk toch niet zo heel veel uit dat je dan geen scheikunde 2 hebt. De meeste technische studie's willen nemen zowel NG & NT studenten aan. Behalve wanneer je een studie in de richting gaat doen van scheikunde... Maja ik neem dat niet aan omdat je alzelf laat merken dat je scheikunde niet zo leuk vindt...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:47 schreef typmiep het volgende:
Waarom niet N&G met Natuurkunde 2 en Wiskunde 2 erbij? Dan heb je sk 1. Of is dat niet haalbaar?
Dat is inderdaad een optie, maar ik weet niet of ik Biologie wel zo trekquote:Op zondag 17 juni 2007 09:54 schreef Wouser het volgende:
[..]
Das idd ook nog een optie misschien wel een betere... Maakt namelijk toch niet zo heel veel uit dat je dan geen scheikunde 2 hebt. De meeste technische studie's willen nemen zowel NG & NT studenten aan. Behalve wanneer je een studie in de richting gaat doen van scheikunde... Maja ik neem dat niet aan omdat je alzelf laat merken dat je scheikunde niet zo leuk vindt...
Kan niet, halve vakken bestaan niet meer. Alles is volledig.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:47 schreef typmiep het volgende:
Waarom niet N&G met Natuurkunde 2 en Wiskunde 2 erbij? Dan heb je sk 1. Of is dat niet haalbaar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |