abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50497108
Ik moet een profiel kiezen, maar nu weet ik niet precies wat het beste voor mij is.

Ik zit nu in 3 Havo, en ga misschien naar 4VWO. Als ik op Havo moet blijven zou ik het liefste N&T doen, en ik denk dat ik dat ook aankan. Maar mij lijkt N&T op het VWO nogal moeilijk. Ik ben wel goed in natuurkunde, wiskunde (B) etc, maar Scheikunde ligt me niet zo . Dat is op de Havo geen probleem, maar ik denk dat dat het wel wordt op het VWO. Ik wil echter niet weer eens terugzakken, omdat ik dat vorig jaar ook al gehad heb.

Echter kan ik ook E&M gaan doen op VWO. Wiskunde, Economie, Aardrijkskunde etc. ligt mij allemaal wel. Maar dit lijkt mij veel minder leuk, omdat ik meer technisch ingesteld ben. Dat is E&M minder met Wiskunde A.

Of is E&M met Natuurkunde of Wiskunde B een goede optie(ik weet even niet of natuurkunde mogelijk is @ E&M, Wiskunde B sowieso wel.)?

pi_50497194
Stel jezelf de vraag, wat wil ik later worden?
Zoek daar de vakken bij.

Niet bij makkelijk of moeilijk want daar ga je later spijt van krijgen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50497211
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 19:36 schreef hello_moto1992 het volgende:
Of is E&M met Natuurkunde of Wiskunde B een goede optie?
Als je goed bent in wiskunde en natuurkunde maar niet in scheikunde, is dit een geschikt profiel.
pi_50497336
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 19:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
Stel jezelf de vraag, wat wil ik later worden?
Zoek daar de vakken bij.

Niet bij makkelijk of moeilijk want daar ga je later spijt van krijgen .
Dan zou ik zeker N&T kiezen. Overigens heb ik het formulier nu al ingevuld, en heb N&T gekozen met economie, maar dat kan nog veranderd worden omdat ik misschien Vwo ga doen.

Maar ik heb nu al aardig moeite om Scheikunde goed te maken, al sta ik een 6.6 ofzo. Misschien valt het ook wel mee, omdat ik de lat voor andere vakken hoger heb liggen.
pi_50497374
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 19:39 schreef Kadoc het volgende:

[..]

Als je goed bent in wiskunde en natuurkunde maar niet in scheikunde, is dit een geschikt profiel.
Dat leek mij ook, maar ik weet zo eerst niet eens dat ik wel Natuurkunde kan kiezen bij E&M .

Bedankt voor de antwoorden trouwens .
pi_50513146
*voorzichtig kickje*

Als iemand nog advies heeft, al ben ik er ook al weer een beetje uit .

Maar volgens Wikipedia is Natuurkunde niet mogelijk met E&M. Weet iemand daar wat over te zeggen, ik meende dat het kon op onze school. Maar ik heb die briefjes niet meer waar het op staat .
pi_50513237
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 09:35 schreef hello_moto1992 het volgende:
Maar volgens Wikipedia is Natuurkunde niet mogelijk met E&M. Weet iemand daar wat over te zeggen, ik meende dat het kon op onze school. Maar ik heb die briefjes niet meer waar het op staat .
Verschilt per school, zal je even moet navragen bij je decaan. Op sommige scholen is het ook nog mogelijk om een extra vak aan te vragen.
pi_50513392
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 09:45 schreef Kadoc het volgende:

[..]

Verschilt per school, zal je even moet navragen bij je decaan. Op sommige scholen is het ook nog mogelijk om een extra vak aan te vragen.
Ja, precies. Ik zal het maandag even vragen . Maar als ik het als extra vak kies, moet ik ook nog een keuzevak doen. Dat is dus een extra vak (jaja ) , daar zit ik niet echt op te wachten.
pi_50515353
Scheikunde is op het VWO nauwlijks moeilijker dan havo hoor
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_50515461
Ga in ieder geval met iemand praten die er ervaring mee heeft. Voor dit soort beslissingen wikipedia als gron gebruiken is niet echt aan te raden .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50516040
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:58 schreef MaxC het volgende:
Scheikunde is op het VWO nauwlijks moeilijker dan havo hoor
Spreek je uit ervaring?
pi_50516128
Als je nu gemiddeld een zeven staat kan je het makkelijk aan.. Het is zeker niet moeilijk..
( Ik zelf doe nu Vwo5, N&T )
pi_50516626
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:28 schreef fysicus het volgende:
Als je nu gemiddeld een zeven staat kan je het makkelijk aan.. Het is zeker niet moeilijk..
( Ik zelf doe nu Vwo5, N&T )
Chill

Ik raak nu steeds meer overtuigd om dan voor N&T te kiezen (als VWO doorgaat ) .
pi_50518263
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:24 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Spreek je uit ervaring?
Ja, ik heb eerst havo gedaan. Daar heb je maar 1 vak: Scheikunde
Dit jaar heb ik VWO gedaan N&G als keuzevak Scheikunde 1,2(dat heb je ook bij N&T)
De stof is wel meer, maar niet heel veel moeilijker
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_50518653
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 13:48 schreef MaxC het volgende:

[..]

Ja, ik heb eerst havo gedaan. Daar heb je maar 1 vak: Scheikunde
Dit jaar heb ik VWO gedaan N&G als keuzevak Scheikunde 1,2(dat heb je ook bij N&T)
De stof is wel meer, maar niet heel veel moeilijker
OK, bedankt .

Als ik toegelaten wordt zal ik waarschijnlijk N&T met Duits, CKV, M&O en Informatica gaan doen.
pi_50530458
Waarom niet N&G met Natuurkunde 2 en Wiskunde 2 erbij? Dan heb je sk 1. Of is dat niet haalbaar?
pi_50532040
Je zou ook N&T kunnen gaan doen met biologie en dan heb je ook N&G en dan kan je altijd nog Scheikunde 2 laten vallen en dan heb je dus gewoon N&G. Maar ik weet niet of je van biologie houdt....
pi_50534473
Dan heb ik wel biologie, lijkt me niet zoveel aan , in de 1e en 2e trok het me ook al niet zo. En als ik die blaadjes van school lees ook niet echt . En het lijkt volgens mij wel wat op scheikunde, qua uitvoering etc.

Toch bedankt voor het meedenken.
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 22:39 schreef ruben3123 het volgende:
Je zou ook N&T kunnen gaan doen met biologie en dan heb je ook N&G en dan kan je altijd nog Scheikunde 2 laten vallen en dan heb je dus gewoon N&G. Maar ik weet niet of je van biologie houdt....
Kan je zomaar een vak laten vallen?
pi_50535613
quote:
Kan je zomaar een vak laten vallen?
Bij de meeste scholen kan je bij ieder rapport vakken laten vallen als je dat wilt. Je moet natuurlijk wel genoeg studielasturen overhouden en het moet geen profielvak zijn. Je kunt als je N&T hebt bijvoorbeeld geen Natuurkunde 2 laten vallen. Maar dat vakken laten vallen is vooral handig als je in de 4de veel vakken kiest en dat je dan even kan kijken welke vakken je liggen en welke niet. Ik heb bijvoorbeeld een paar maanden filosofie gevolgd en heb het toen bij het eerste rapport in de 4de laten vallen, en dan kon omdat ik nog ruim voldoende uren overhad. Ook kan je geen verplichte vakken als levensbeschouwing, Nederlands, Engels enzovoort laten vallen.

PS: Is het niet zo dat vanaf komend schooljaar er heel andere regelingen zijn, omdat de deelvakken worden afgeschaft in verband met de nieuwe 2de fase die vanaf 2007 gaat gelden voor de dan komende 4de klassers?
pi_50536614
Doe sowieso VWO, ik heb eerder ook de keuze op HAVO laten vallen uit gemakzucht en nu doe ik alsnog VWO. Hiermee heb ik dus een jaar verknoeid. Je kan altijd nog een stap terug als het niet lukt. Ga gewoon voor wat je wilt!
Ik support gevallen topclubs!
pi_50538717
Is wel kut dat scheikunde je niet zo goed ligt, precies hetzelfde was bij mij ongeveer het geval. Probleem is namelijk volgens mij nu al, dat wanneer je nu overstapt al dingen vooral bij scheikunde moet gaan bijleren.

Voor de rest zou ik voor VWO N&T kiezen, ik zou het dan zien als een uitdaging voor mijzelf om dat te halen waardoor je dat juist motiveert om harder te werken
pi_50538728
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 21:47 schreef typmiep het volgende:
Waarom niet N&G met Natuurkunde 2 en Wiskunde 2 erbij? Dan heb je sk 1. Of is dat niet haalbaar?
Das idd ook nog een optie misschien wel een betere... Maakt namelijk toch niet zo heel veel uit dat je dan geen scheikunde 2 hebt. De meeste technische studie's willen nemen zowel NG & NT studenten aan. Behalve wanneer je een studie in de richting gaat doen van scheikunde... Maja ik neem dat niet aan omdat je alzelf laat merken dat je scheikunde niet zo leuk vindt...
pi_50539028
quote:
Op zondag 17 juni 2007 09:54 schreef Wouser het volgende:

[..]

Das idd ook nog een optie misschien wel een betere... Maakt namelijk toch niet zo heel veel uit dat je dan geen scheikunde 2 hebt. De meeste technische studie's willen nemen zowel NG & NT studenten aan. Behalve wanneer je een studie in de richting gaat doen van scheikunde... Maja ik neem dat niet aan omdat je alzelf laat merken dat je scheikunde niet zo leuk vindt...
Dat is inderdaad een optie, maar ik weet niet of ik Biologie wel zo trek .

Dit is N&G

Verplicht
Ne (480), Gd (120), En (400), Lo (160)
ANW (120), Ma (120)

Gemeenschappelijk deel:
Keuze 1 Frans - Duits - Fries
Keuze 2 CKV -KCV

Profieldeel
Verplicht: Biologie + Scheikunde
Keuze 1: Wiskunde A of B
Keuze 2: Aardrijksunde of Natuurkunde

Vrije deel:
Aardrijkskunde (440)
Economie (480)
Filosofie (480)
Informatica (440
Management en organisatie(440)
Bewegen sport maatschappij (440)
Muziek (480)
Tekenen (480)

N&T

Verplicht
Ne (480), Gd (120), En (400), Lo (160)
ANW (120), Ma (120)

Gemeenschappelijk deel:
Keuze 1 Frans - Duits - Fries
Keuze 2 CKV -KCV

Profieldeel
Verplicht
Natuurkunde, Scheikunde, Wiskunde B
Keuze: Biologie, Informatica, Wiskunde D

Vrije deel:
(zie N&G)

(M&O)

[ Bericht 20% gewijzigd door hello_moto1992 op 17-06-2007 10:37:30 ]
pi_50539114
Meer of minder als scheikunde?
pi_50542535
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 21:47 schreef typmiep het volgende:
Kan niet, halve vakken bestaan niet meer. Alles is volledig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')